Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE-uutiset: jokaisella pitäisi olla 14 paria kenkiä

Vierailija
05.05.2018 |

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, olen siis 42 v. ikäni töitä tehnyt hyin toimeen tuleva henkilö omista kyseise kengät

kumisaappaat

lenkkarit

korkkarit 

avokkaat

monot

remmikengät

kävely kengät kaupungille 

crogsit

pakkasile soveltuvat nilkkurit

vanhat lenkkarit joita käytän esim, lasten kanssa puistossa

En keksi mitkä kengät tarvitsisin lisää, neljä paria ilmeisesti ylen mielestä uupuu

Pointti on se, että kenkien pitää saada välillä levätä, että ne pysyisivät pidempään kunnossa. Ei pidä kulkea joka päivä samoissa kengissä.

Jos tekee sisätöitä, voi potkaista kengät pois ja olla sukkasillaan. Kotona tuskin kengät jalassa muutenkaan ollaan. Eli kenkiä tarvitaan kun siirrytään paikasta toiseen ja jos juoksee päivittäin niin sitten kahdet juoksukengät joita vaihdella - tai paljasjalkatossut.

Vierailija
42/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ostaisi kenkiä kirpparilta, sillä en halua jalkasientä. Jos olisi rahasta tiukkaa, ostaisin useamman parin halpoja kenkiä kiinakaupoista tai esim. briteistä everything5pounds.comista (kaikki tavarat 5 puntaa). Kun kenkiä on useita, halvatkin kestävät. Joskus halpiskaupoista voi löytää kengät, jotka ovat ihan oikeasti erittäin hyvät ja laadukkaan näköiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla laskea..

En pysty laskemaan...

Etkö osaa laskea?

Aika hyvinkin 🙂 mutta kenkiä on siroteltu niin moneen paikkaan, että en helpolla löytäisi kaikkia (enkä lähde varastosta purkamaan laatikoita. Ehkä pitäis, koska siellä on muutamat kengät, joita kaipaan). Kenkiä on epämääräinen lukumäärä jo makkarin laatikkopinossa, olisko siellä ehkä 40 laatikkoa, joissa jokaisessa on 1-3 paria. Pitäisi avata jokainen laatikko ensin ja laskea.

Olen nyt kesäasunnolla ja eteisessä taitaa olla vielä talvisaappaat, kahdet kumisaappaat, kahdet crocsin tapaiset, muutamat tennarit ja yhdet kävelykengät. Varsinainen kenkäteline on toisessa huoneessa ja siellä on kahdet espadrillokset, kolmet tennarit, yhdet kävelykengät, yhdet aika risat kangaskengät - äs, en muista ulkoa ja kävin laskemassa: 23 paria. Lisäksi siinä huoneessa on muutamia kasseja ja kenkälaatikoita, joissa on ainakin kahdet sandaalit ja parit varvastossut. Muistan ne, koska en ole niitä vielä kertaakaan käyttänyt. Ja tässä tuolin vieressä on vaaleanpunaiset reiskat, telineessä oli toinen samanlainen pari.

Joo, ei tarvi sanoa, tiedän.

Vierailija
44/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että työkengät pitäisi vielä vaihtaa päivän puolivälissä. Hoh hoi. Ei tulisi mieleenkään ruveta kuskaamaan ylimääräisiä kenkiä mukana vain sen takia, että joku asiantuntija suosittelee. Toki toimistotyöläiselle tämä olisi helppo toteuttaa, kun kengät voi jättää töihin. Itsellä liikkuva työ ja kengät jalassa koko päivän. Voin sanoa että kun tulen kotiin, niin heti ensimmäisenä käyn suihkuttamassa hikiset jalkani.

Vierailija
45/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkien lepääminen? Mitä ihmeen höpötystä se tuollainen. Kenkähän on esine ja se kuluu kun sitä käytetään, ei se mitenkään parane tai lepää kun on käyttämättömänä.

Vierailija
46/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tarvitsen säännöllisesti:

1. Talviulkoilukengät

2. Talvijuhlakengät (korolliset nahkasaappaat)

3. Toisiin tilaisuuksiin matalakantaiset siistimmät pitkävartiset kengät talveksi

4. Lenkkarit

5. Nilkkurit välikauden siistimpiin tilaisuuksiin

6. Tennarit

7. Kesäjuhlakengät

8. Sandaalit/varvastossut

Saappaat olisi vielä hyvä omistaa. Avokkaat olisivat myös tyylikäs vaihtoehto, mutta en löydä tarpeeksi kapeita kaupoista.

Ja sille, joka sanoi, että kenkiä löytää halvalla ketjuliikkeistä, niin ei löydä, jos on nainen ja kengänkoko on 42. Eipä ole missään yleisissä kaupoissa naisellisia kenkiä tuossa koossa. Netistä tilattava, ja silloin ei voi hinnasta valittaa jos kerrankin löytää kauniit oikeassa koossa.

Vierailija
47/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaas... 3x14 tekee.... Ööh... Tarttee vissiin potkaista mies tai poika mäkeen että saa kaikki patiinit mahtumaan asuntoon...

Hahahahahoho 😂😄😄❤ Vitsiniekka! repesin reps XD LOL 😄😂😂😄💋❤💙

Vierailija
48/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla työttömällä, on yhdet talvikengät, ja kesäksi risaiset tennarit ja varvastossut. Muista vaatteista puhumattakaan. Yritä näillä resuilla saada töitä tässä kilpailutilanteessa.

Ihan kaikella ystävällisyydellä, esim. H&M:ltä saa tennareita alkaen 10 e, niin ei tarvitse niissä rikkinäisissä töitä hakea. Kirpparit, myös Facebookin, kannattaa nekin tarkistaa, monesti löytää tosi edullisesti siistejä kenkiä. 

Työttömänä 55 v. naisena , kelan työttömyyskorvaus 518€ /netto. Ei ole varaa ostaa edes kirpputorin kenkiä. Pakko näillä ikälopuilla rytkyillä , ilman meikkejä tms. ylellisyystarvikkeita, yrittää pärjätä tässä työelämän hakuprosesseissa.

Aivan mahdottoman hankala uskoa, että et oikeasti pystyisi kirpparilta ostamaan vaikka neljän euron kenkiä. No, moni on varmaan ihan ilmaiseksikin valmis antamaan, jos oikeasti tulee sellainen ihminen vastaan joka tarvitsee työnhakua varten säädylliset vaatteet eikä vika ole rahankäyttötaidoissa, jos ei ole varaa edes kirpputorilta ostaa mitään ikinä. 

En pysty. Maksan yksiöni asuntolainaa sekä yhtiövastiketta. Haen töitä jatkuvasti, mutta en ole onnistunut pääsemään yhteenkään haastatteluun. Käyttööni jää kuukaudessa 140€, kaikkien laskujeni jälkeen. Tällä rahalla syön sekä elän ja maksan puhelin/netin, sekä hygienian, meikit yms. Tervetuloa köyhän elämään.Kärsin parodontiitista, hampaani poistetaan ja joudun olemaan ilman hampaita

kuukausia. Ole siinä aktiivinen työnhakija.

Vierailija
49/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä ei tarvitse hikoilun takia vaihdella töissäkään, kun laittaa jalkapohjiin antiperspiranttia tai ainakin kenkiin hyvät hajunpoistajapohjalliset. Lidlissä on niitä halvalla.

Vierailija
50/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas mitä soopaa. Kuljin lähes koko viime talven kumppareissa. Nyt kaivoin esiin merrellin lenkkarit. Työtön toki olen.

Vierailija
51/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä tuossa jutussa oli ihan itsestään selviä asioita. Suomalaisten kengät yleisesti näyttävät ihan hirveiltä, joten muistutus kenkien lepuutuksesta, säännöllisestä hoitamisesta/suutarilla käyttämisestä, uusien hankkimisesta jne tuskin on turhaa. Muistakaahan "yhet kulahtaneet riekerit riittää" alapeukuttaa 😁.

Vierailija
52/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä ei tarvitse hikoilun takia vaihdella töissäkään, kun laittaa jalkapohjiin antiperspiranttia tai ainakin kenkiin hyvät hajunpoistajapohjalliset. Lidlissä on niitä halvalla.

Sama paidan kanssa: kun vaan käytät dödöä, samalla paidalla menee viikko tai jopa kuukausi.

Vierailija
53/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla työttömällä, on yhdet talvikengät, ja kesäksi risaiset tennarit ja varvastossut. Muista vaatteista puhumattakaan. Yritä näillä resuilla saada töitä tässä kilpailutilanteessa.

Ihan kaikella ystävällisyydellä, esim. H&M:ltä saa tennareita alkaen 10 e, niin ei tarvitse niissä rikkinäisissä töitä hakea. Kirpparit, myös Facebookin, kannattaa nekin tarkistaa, monesti löytää tosi edullisesti siistejä kenkiä. 

Työttömänä 55 v. naisena , kelan työttömyyskorvaus 518€ /netto. Ei ole varaa ostaa edes kirpputorin kenkiä. Pakko näillä ikälopuilla rytkyillä , ilman meikkejä tms. ylellisyystarvikkeita, yrittää pärjätä tässä työelämän hakuprosesseissa.

Aivan mahdottoman hankala uskoa, että et oikeasti pystyisi kirpparilta ostamaan vaikka neljän euron kenkiä. No, moni on varmaan ihan ilmaiseksikin valmis antamaan, jos oikeasti tulee sellainen ihminen vastaan joka tarvitsee työnhakua varten säädylliset vaatteet eikä vika ole rahankäyttötaidoissa, jos ei ole varaa edes kirpputorilta ostaa mitään ikinä. 

En pysty. Maksan yksiöni asuntolainaa sekä yhtiövastiketta. Haen töitä jatkuvasti, mutta en ole onnistunut pääsemään yhteenkään haastatteluun. Käyttööni jää kuukaudessa 140€, kaikkien laskujeni jälkeen. Tällä rahalla syön sekä elän ja maksan puhelin/netin, sekä hygienian, meikit yms. Tervetuloa köyhän elämään.Kärsin parodontiitista, hampaani poistetaan ja joudun olemaan ilman hampaita

kuukausia. Ole siinä aktiivinen työnhakija.

Osta hammasharja, jos maksaa liikaa niin mä voin porvarina piffata.

Vierailija
54/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä määrältään saa helposti ainakin lähemmäs neljätoista, mutta se ei paljon auta, kun osa niistä on vain kesäkeleille, osa talvikeleille ja osa on käytössä vain juhlissa. Toisille tulee siis vuodessa käyttötunteja ehkä 10, sitten taas arkena pidän käytännössä aina samoja kenkiä vuodenajan mukaan. Kymmenen tuntia saattaa tulla päivässä helposti.

Onneksi töissä on mahdollisuus vaihtaa kengät toimistossa, kesällä tulee tosin harvemmin vaihdettua, kun kesäkengät eivät ole niin kuumat sisätiloissakaan.

Vierailija
55/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt joitakin työkavereita, jotka ovat ulkokäyttöön tarkoitetut talvikengät jalassa koko pitkän työpäivän. Ehkä heillä sitten on hajunpoistajapohjalliset...

Vierailija
56/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina käyttänyt kenkiä väärin?

Vierailija
57/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä on yhteensä 42 paria:

- kumppareita/sadekelikenkiä 3 kpl. Tosin usein kuljen tennareissa silloinkin

- saappaita, bootseja, talvikenkiä ja nilkkureita 14. Käytän noin 3 paria ja muut ovat spesiaalitapauksia varten. Muutamat näistä ovat talvitennareita ja "martenseja"

- korkokenkiä 7 kpl joista yhdet aion laittaa roskiin, koska ovat epämukavat, yhdet ovat niin vintaget etteivät kestä käyttöä ja muita käytän hyvin harvoin koska tennarit

- matalia kenkiä 18 paria. näistä yhdet on varvassandaalit, kolmet juoksukengät, useammat tennarit ja slip on mulet, 5 ballerinat

Minulla oli ennen tosi paljon kenkiä. Näissäkin on vielä liikaa. Käytännössä nykyisin elän kesät tennareissa ja varvassandaaleissa, talvet talvitennareissa, pakkassaappaissa tai nilkkureissa.

En jaksa enää käyttää korkkareita ja noista harvoistakin suurin osa wedgejä eli kiilakorkoja, joilla on helppo kävellä. Olen aina ilman kenkiä kun vain on mahdollista.

Luulen, että pärjäisin hyvin

- 3 paria tennareita eri väreissä

- 1 varvassandaalit

- 1 ballerinat

- 1 kumpparit

- 2 pakkaskengät

- yhdet paremmat saapikkaat ja yhdet korkokengät

Kaikki mustana. Siinä olisi 10 paria kenkiä. En todellakaan tarvitse 14 kenkäparia.

Muutamat noista mun kengistä - joita käytän harvoin - on niin kauniita, että pidän niitä kirjahyllyssä. Ehkä ne on enemmän koristeita.

Vierailija
58/69 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
59/69 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä on yhteensä 42 paria:

- kumppareita/sadekelikenkiä 3 kpl. Tosin usein kuljen tennareissa silloinkin

- saappaita, bootseja, talvikenkiä ja nilkkureita 14. Käytän noin 3 paria ja muut ovat spesiaalitapauksia varten. Muutamat näistä ovat talvitennareita ja "martenseja"

- korkokenkiä 7 kpl joista yhdet aion laittaa roskiin, koska ovat epämukavat, yhdet ovat niin vintaget etteivät kestä käyttöä ja muita käytän hyvin harvoin koska tennarit

- matalia kenkiä 18 paria. näistä yhdet on varvassandaalit, kolmet juoksukengät, useammat tennarit ja slip on mulet, 5 ballerinat

Minulla oli ennen tosi paljon kenkiä. Näissäkin on vielä liikaa. Käytännössä nykyisin elän kesät tennareissa ja varvassandaaleissa, talvet talvitennareissa, pakkassaappaissa tai nilkkureissa.

En jaksa enää käyttää korkkareita ja noista harvoistakin suurin osa wedgejä eli kiilakorkoja, joilla on helppo kävellä. Olen aina ilman kenkiä kun vain on mahdollista.

Luulen, että pärjäisin hyvin

- 3 paria tennareita eri väreissä

- 1 varvassandaalit

- 1 ballerinat

- 1 kumpparit

- 2 pakkaskengät

- yhdet paremmat saapikkaat ja yhdet korkokengät

Kaikki mustana. Siinä olisi 10 paria kenkiä. En todellakaan tarvitse 14 kenkäparia.

Muutamat noista mun kengistä - joita käytän harvoin - on niin kauniita, että pidän niitä kirjahyllyssä. Ehkä ne on enemmän koristeita.

Nyt kiinnostaa tietää, mitkä niin kauniit on, että olet nostanut ne esille? Oletko koskaan käyttänyt niitä?

Vierailija
60/69 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa - ja minä kun luulin olevani jonkin sortin Imelda Marcos kuuden kenkäparini kanssa :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän