YLE-uutiset: jokaisella pitäisi olla 14 paria kenkiä
Kommentit (69)
Lasketaanpas:
1. Talvinilkkurit
2. Talvilenkkarit
3. Karvakumpparit
4. Tavalliset kumpparit
5. Välikauden siistit kävelykengät
6. Tukevat lenkkarit kävelyyn ja vaellukseen
7. Sisäliikuntakengät
8. Crocksit
9. Korkokengät
10. Avokkaat
11. Römppässandaalit
12. Siistit korolliset sandaalit
...tilaa olisi siis vielä. Haluan:
13. "kevytlenkkarit", eli sellaiset siistit, rennot matalat lenkkari-tyyppiset, joissa ei nauhoja
14. toiset välikauden siistit kävelykengät ja
Kiitos YLE! Pääsen ostamaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, olen siis 42 v. ikäni töitä tehnyt hyin toimeen tuleva henkilö omista kyseise kengät
kumisaappaat
lenkkarit
korkkarit
avokkaat
monot
remmikengät
kävely kengät kaupungille
crogsit
pakkasile soveltuvat nilkkurit
vanhat lenkkarit joita käytän esim, lasten kanssa puistossa
En keksi mitkä kengät tarvitsisin lisää, neljä paria ilmeisesti ylen mielestä uupuu
Pointti on se, että kenkien pitää saada välillä levätä, että ne pysyisivät pidempään kunnossa. Ei pidä kulkea joka päivä samoissa kengissä.
Pysyyhän ne kunnossa kun ei niitä käytä, pöljänäkö ne ihmisiä pitää?!
Jokapäiväisessä käytössä nykykengät kestää hyvin viisi vuotta, sitten on jo aikakin vaihtaa.
Jokapäiväisessä käytössä 5 vuotta, no ehkä ei sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vai että työkengät pitäisi vielä vaihtaa päivän puolivälissä. Hoh hoi. Ei tulisi mieleenkään ruveta kuskaamaan ylimääräisiä kenkiä mukana vain sen takia, että joku asiantuntija suosittelee. Toki toimistotyöläiselle tämä olisi helppo toteuttaa, kun kengät voi jättää töihin. Itsellä liikkuva työ ja kengät jalassa koko päivän. Voin sanoa että kun tulen kotiin, niin heti ensimmäisenä käyn suihkuttamassa hikiset jalkani.
Kuulostaa siltä, että nimenomaan sun pitäisi pystyä vaihtamaan kengät kesken päivän. Eikö mitenkään ole mahdollista?
Mulla on:
1 X talvisaappaat (2 vuotta vanhat)
4 X talvinilkkurit (1 - 5 vuotta)
2 X lenkkarit ( 6 vuotta)
1 X mustat avokkaat (3 vuotta)
3 X juhlakorkkarit (käytetty muutaman kerran)
3 X kesäsandaalit (1 - 10 vuotta)
1 X saappaat (2 vuotta second hand)
1 X kiilakorkosandaalit (second hand)
Aika monet kengistä on sellaisia, joita en normaalissa elämässä edes käytä. Kunnon kesäkengät puuttuvat kokonaan.
Minulla on jalavika ja en voi pitää mitään halppiskenkiä, mutta kalliit kengät menevät hetkessä rikki ja uusiin ei ole usein varaa..Minulla on talvikengät ja kumisaappaat sekä lenkkarit ja sandaalit. Joskus joudun korjaamaan kenkiä jeesusteipillä mutta kunhan ne ovat hyvät jalkaan niin mitä väliä. Löysin roskiksesta hyvät lenkkarit,joita pidän töissä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisapinan toimivissa terveissä jaloissa on iskunvaimennus ihan omasta takaa. Esi-isämme ja äitimme kävelivät paljain jaloin tai turkistossut lämmittimenä.
Jalan luut ja lihakset ovat sitä varten, että niitä käytetään. Jalkaterät eivät ole mitkään vauvat, jotka pitää kapaloida liikkumattomiksi. Sitten ihmellään, kun on vaivoja.
Ja ei, kengässä ei tarvitse olla korkoa. Naisilla.
Pitää paikkansa. Jalat toimii parhaiten luonnollisella tavalla liikuttaessa, eli ilman kenkiä. Itse harrastan paljain jaloin liikkumista aina kun mahdollista, ja tuohan se myös säästöä kenkäkustannuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, olen siis 42 v. ikäni töitä tehnyt hyin toimeen tuleva henkilö omista kyseise kengät
kumisaappaat
lenkkarit
korkkarit
avokkaat
monot
remmikengät
kävely kengät kaupungille
crogsit
pakkasile soveltuvat nilkkurit
vanhat lenkkarit joita käytän esim, lasten kanssa puistossa
En keksi mitkä kengät tarvitsisin lisää, neljä paria ilmeisesti ylen mielestä uupuu
Pointti on se, että kenkien pitää saada välillä levätä, että ne pysyisivät pidempään kunnossa. Ei pidä kulkea joka päivä samoissa kengissä.
Jokapäiväisessä käytössä nykykengät kestää hyvin viisi vuotta, sitten on jo aikakin vaihtaa.
Periaate on niin, että kahdet kengät kestää kolme kertaa sen, mitä yhdet.
Voi, ei 14 paria riitä mihinkään.
Mulla on n. 60 paria, eri vuodenaikoihin ja tilanteisiin.
Ja mä tykkään kengistä :-)