Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lastaan tapaa kerran viikossa, onko pakko aina tehdä sitä, mitä lapsi haluaa?

Vierailija
05.05.2018 |

Jos aika menee lapsen mököttäessä, kun ei pääse jonnekin (ei haluaisi olla vain kotosalla)? Jos vaikka 1 kerta 3 ei mennä? Harmittaisi vain itseä jos lapsi tuittuilee koko ajan kun ei saa tahtoaan läpi.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä. Koeta keskustella lapsen kanssa, niin hän ehkä oppii käsittelemään pettymyksentunnettaan ja ottamaan muidenkin ( myös sinun) toiveet ja ajatukset huomioon.

Vierailija
2/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään pidä. Koeta keskustella lapsen kanssa, niin hän ehkä oppii käsittelemään pettymyksentunnettaan ja ottamaan muidenkin ( myös sinun) toiveet ja ajatukset huomioon.

Enkä koita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla pettymys, ettei aina pääse joka paikkaan? Tai saa mitä haluaa?

ap

Vierailija
4/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen lasta joka toinen vkl ja ihan arkea elellään. Aina lapsi kyselee, mitä tehdään ja mennäänkö sinne tai tänne. Aina ei sirkushuveja tarvitse olla ja lapsen on hyvä oppia se. Ja aina ei saa mitä haluaa. Ei etävanhemman tarvitse korvata erossa olemista rahalla, lahjoilla tai jatkuvilla menoilla.

Vierailija
5/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen lasta joka toinen vkl ja ihan arkea elellään. Aina lapsi kyselee, mitä tehdään ja mennäänkö sinne tai tänne. Aina ei sirkushuveja tarvitse olla ja lapsen on hyvä oppia se. Ja aina ei saa mitä haluaa. Ei etävanhemman tarvitse korvata erossa olemista rahalla, lahjoilla tai jatkuvilla menoilla.

No meillä ei kysele. Jos sanon, että jospa ei aina mentäisi niin kauas, lapsi kysyy: "no miten kausa voitaisiin mennä?" Jos sanon esim. "Sinne" tulee: "äääääääääääää".

Prkl. Ei huvittais tavata, tartteekohan lapsi sitä nyt oikeastaan?

Vierailija
6/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset tunnu odottavan sitä näkemistä, enkä itse ainakaan ole vailla heidän seuraa. En taida enää tavata säännööllisesti heidän vuoksi, koska mies hoitaa heitä kyllä koko ajan. Itkekööt sitten, että äiti ei välitä, jos itkevät. Ja jos eivät niin win win.

Vierailija
7/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissa, ehkä  sun vaan pitäis luopua tapaamisista kokonaan koska ne ja lapset ovat sulle niin vastenmielisiä.Se vappuinen känniavautumisesi  lapsiperheistä oli niin karseaa luettavaa että vieläkin hävettää sun puolesta.

Vierailija
8/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivikissa, ehkä  sun vaan pitäis luopua tapaamisista kokonaan koska ne ja lapset ovat sulle niin vastenmielisiä.Se vappuinen känniavautumisesi  lapsiperheistä oli niin karseaa luettavaa että vieläkin hävettää sun puolesta.

En ollut kännissä.

Vierailija
9/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset on vastenmielisiä siksi, että heillä ei ole rajoja.

Vierailija
10/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaan on kärsivällinen heidän kanssaan, vaikka miten vetkuttelevat ja vänkäävät, marisevat ja käyttäytyvät huonosti.

Vierailija
11/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset osoittaa tunteitaan ja kiukuttelee ihmiselle johon he luottaa. Jos lopetat tapaamiset, lapset kärsii.  Lapset hakee myös rajoja kiukuttelemalla ja vaatimalla. Tautalla voi myös olla pettymystä siitä, että nähdään harvoin. tai epäilys siitä rakastetaanko heitä. 

Normi arki ja rajat sekä yhdessä vietetty aika riittävät. Ole aikuinen vanhempi lapsellesi ja älä luovuta vaikka harmittaa välillä. 

Vierailija
12/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset osoittaa tunteitaan ja kiukuttelee ihmiselle johon he luottaa. Jos lopetat tapaamiset, lapset kärsii.  Lapset hakee myös rajoja kiukuttelemalla ja vaatimalla. Tautalla voi myös olla pettymystä siitä, että nähdään harvoin. tai epäilys siitä rakastetaanko heitä. 

Normi arki ja rajat sekä yhdessä vietetty aika riittävät. Ole aikuinen vanhempi lapsellesi ja älä luovuta vaikka harmittaa välillä. 

Toi on niin paskaaa toi lapsi kiukuttelee aikuiselle, johon voi luottaa. Lapsi kiukuttelee, jos kokee, että häntä kohtaan toimitaan väärin tai hänellä on paha olla! No, en voi auttaa! Jos se, ettei saa tahtoaan läpi aiheuttaa pahaa oloa, niin mihinköhän siinä minua tarvitaan!

ap

Vierailija
13/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olen se "syypää" että tuli paha olla!

ap

Vierailija
14/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan kokenut, että äitini välitti minusta yhtään ja silti raivosin ja kiukkusin hänelle, jos hän toimi jotenkin väärin! Siinä ei ollut mitä.n tekemistä sen kanssa, että hän olisi ollut joku ihminen, johon luotan! Tai joka olisi ollut minusta milläänlailla mitenkään ihana!

ap

Vierailija
15/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, poistoon taas rutkutukset

Vierailija
16/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on aivan turha vastata edes lapsen puheluihin, koska olen tuhannen kyllästynyt siihen, ettei lapsella ole mitään rajoja. Kuunnelkoot se isä kaikki tulevaisuudessa sitten teini-iänkin mankumiset ja huudot, en kaipaa itse sitäkään yhtään.

Vierailija
17/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi jos itkee, etten tapaa, niin se on vähän sitten että voi voi. Opettele ensin oleman kiitollinen jos näet minua.

ap

Vierailija
18/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ollut yhtään kiitollinen aiitä, että mä näin mun äitiä, tai siitä, millainen äiti hän on tai oli mulle.

ap

Vierailija
19/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko jös ei haluuuu??!!?

T. KKÄ 45vee

Vierailija
20/41 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: