Milloin heitit viimeksi syömäkelpoista ruokaa roskiin ja miksi?
Kysyy nimim. nollahävikki jolle ajatus tuntuu oudolta.
Kommentit (31)
En heitä syömäkelpoista ruokaa roskikseen.
No, sillon ku sovelsin omia ohjeita. Eli tein "intialaista", minkä reseptin keksin päästäni. Makunsa puolesta kylläkin oli syömäkelvotonta.
Pari tuntia sitten. Muistin että mulla oli pieni annos curry kastiketta jääkaapissa joka oli menossa vanhaksi. Söin siitä kasvipohjaiset "kananpalat" ja heitin loput roskiin.
Aina kuvittelen syöväni terveellisesti kasviksia.
Eli olin varannut salaattiaineksia. Pizzalinjalla kuitenkin mentiin olut kyytipoikaina parin viikon verran.
Salaattikerä mustunutta, kurkku ja tomaatti pehmennyttä ja kaikki mädäntymispisteessä muutenkin.
Siksi.
Mutta ajatushan on tärkein :)
Joskus hairahdutaan tilaamaan pizzaa ja siitä mun pizzasta menee yleensä roskiin 1/4. En jaksa ja alkaa ällöttämään. Muuten meillä ei kyllä syömäkelpoista heitetä roskiin. En edes muista milloin viimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aina kuvittelen syöväni terveellisesti kasviksia.
Eli olin varannut salaattiaineksia. Pizzalinjalla kuitenkin mentiin olut kyytipoikaina parin viikon verran.
Salaattikerä mustunutta, kurkku ja tomaatti pehmennyttä ja kaikki mädäntymispisteessä muutenkin.
Siksi.
Mutta ajatushan on tärkein :)
Mutta eihän lähes mädäntyneet jutut ole syömäkelpoisia.
Enkai minä nyt niin tyhmä ole, että ylipäätään ostan tai teen sellaisia ruokia , jotka pitää heittää pois .
Jokainen täyspäinen ihminen tietää mitä perheessä syödää ja miten paljon. Ei ole vaikea vilasta jääkaappiin tai pakkaseen mitä siellä on( muutaman kerran vrk aikana sen jääkaapin avaat. Ihan sama ,kun katsoo peiliin,eikä lähde ovesta ulos "variksenpelättimenä"
Ei siis ruokaa koskaan roskiin.
en koskaan, annan koiralle jos jää toiseen perheeseen...
Syömäkelpoista ei todellakaan meillä heitetä pois. Ihmettelen miksi joku heittää? Muussa tapauksessa kuin jos huomaa vaikka kesken syönnin että onkin allerginen tuotteelle tai se vaan maistuu ihan paskalta?
Heitin kaikki leivät pakkasesta ja korput, puuroainekset ym. kaapista roskiin koska olen laihiksella ja yritän välttää viljan syöntiä. Voikkarit on mun akilleenkantapää niin parempi etten pidä mitään houkutuksia saatavilla.
Jostain vauvan soseesta loput, mitä ei ehtinyt syödä parin vuorokauden sisällä. Ei todellakaan kiinnosta itse syödä jotain kanaa ja spagettia soseutettuna. Siksi.
Viikottain heitän juustosta pois kuivat kohdat sekä ensimmäiset ja viimeiset viipaleet koska maistuvat pahalle. Muuten viime viikolla kanankoipiin saattoi jäädä jotain syötävää, mutta en jaksanut kokonaan kaluta kauttaaltaan.
Mä heitän liian usein. Jos parasta ennen päiväys on tänään tai eilen, heitän surutta roskiin. En mahda sille mitään. En vain voi syödä niitä enää. En ylpeile tällä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän lähes mädäntyneet jutut ole syömäkelpoisia.
Okei, pilalle menneitä ruokia ei siis lasketa. Toisaalta voisi kysyä, miksi ruoka on mennyt pilalle, ennen kuin se on syöty. Syynä voi olla esim. se, että sairastun äkillisesti, enkä kykene syömään jääkaapissa olevaa ruokaa (joka on ehkä jo kertaalleen otettu pakkasesta).
Heitin laitosruokalan ruokaa roskiin koska ruoassa ei ollut tarpeeksi neutraali maku vaan se samainen makun eräässä ainesosasessa oli jo niin takaisin potkiva että joutui pidättelemään oksennusta jatkuvasti.
Tänään. Heitän aika useinkin oikeastaan... pirun huono tapa. En kyllä suuria määriä joitain pieniä ruontähteitä lähinnä. Kompostin vois hankkia kun meille tullut kerrostalon pihalle kompostikin:)
Vierailija kirjoitti:
Tänään 3 kpl munkkeja jotka jäivät vappuna syömättä. Tein itse joten tuli hiukan yli tarpeen ja en viitsinyt välin ahtaa naamariin
Olivat siis syömäkunnossa vielä?
Tänään, laitoin makaronilaatikkoon tuorejuustoa, josta en tykännyt, osan heitin pois.
Kuivia juustonpaloja en hukkaa. Muutoinkin melko harvoin hävikkiä, pakastan 0,3 l annoksina keittoja.
On voitava joskus haaskata mielestäni, hirveän makuista ruokaa ei voi syödä, vaikka olisi syyllisyydentunne.
Koska mokia tapahtuu.
Tänään 3 kpl munkkeja jotka jäivät vappuna syömättä. Tein itse joten tuli hiukan yli tarpeen ja en viitsinyt välin ahtaa naamariin