Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uskossa olevia pidetään tyhminä?

Vierailija
05.05.2018 |

Itse käyn raamattukerhossa ja mielestäni siellä nimenomaan ihmiset ajattelevat asioista moniulotteisesti. Siis pohditaan raamatun sisältöä ja tarkoitusperiä. Monet ei uskossa olevat ihmiset eivät ole koskaan edes vaivautuneet avaamaan raamattua.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsensä kusettaminen sinusta fiksua?

Vierailija
2/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kusettaa itseään jollain tavalla. Tuo harrastus on sentään aika harmiton moneen muuhun verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon olet tutustunut raamattuun? Miksi ajattelet, että me kusetamme itseämme jos haluamme tutkia raamattua ja kehittyä ihmisinä?

Vierailija
4/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni uskovainen on henkisesti rikkinäinen ja heikko ihminen.

Psykiatri olisi parempi vaihtoehto kuin samankaltaisten hihhuleiden kokoontuminen vertaistukena.

Vierailija
5/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eti sieltä kirjastasi ohje kuinka vesi muuttuu viiniksi, tai olueksi. Tulen sitten tuoppi kourassa veisaamaan.

Vierailija
6/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kuin sellaisia uskovaisia tyhminä jotka yrittävät tuputtaa uskoaan. Muuten ei oo mun asia mihin ihmiset uskoo.

Vierailija
7/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eti sieltä kirjastasi ohje kuinka vesi muuttuu viiniksi, tai olueksi. Tulen sitten tuoppi kourassa veisaamaan.

Oletko kuullut koskaan vertauskuvista?

Vertauskuvia käytetään myös kirjallisuudessa.

Miksi uskonto edes pitäisi todistaa? Eihän se silloin olisi uskonto. Me uskomme johonkin.

Vierailija
8/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiede on todistanut evoluution todeksi. Jos uskot vielä Jumalaan olet yksinkertainen.

Vierailija
9/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kusettaa itseään jollain tavalla. Tuo harrastus on sentään aika harmiton moneen muuhun verrattuna.

Luepa ensin  Davidin oksa-nimisestä lahkosta ja  muutamasta muusta lahkosta ja mieti uudelleen. Harmitonta sei ei ole. Joku  tienaa tyhmien kustannuksella tuossa aina.

Vierailija
10/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuuspiiriläiset ovat fiksumpia. Heillä riittää älyä ja kiinnostusta tutkia useampia kuin yhtä kirjaa.

Vierailija
11/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko toisenlaista kohtaan näkyy ahdasmielisyytenä - suuntaan ja toiseen.

Jos Jumala sallii monenlaiset ajatukset, mikä ihminen on toistaan tuomaroimaan?

Eläköön vapaus!

Vierailija
12/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiede on todistanut evoluution todeksi. Jos uskot vielä Jumalaan olet yksinkertainen.

Ei evoluutio ja jumala sulje toisiaan pois.

Vierailija
13/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa ensin  Davidin oksa-nimisestä lahkosta ja  muutamasta muusta lahkosta ja mieti uudelleen. Harmitonta sei ei ole. Joku  tienaa tyhmien kustannuksella tuossa aina.

Lahkot ja uskossa olo on kaksi täysin eri asiaa. Pitää erottaa toisistaan uskonto ja uskossa oleminen.

Vierailija
14/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska maailmassa on paljon vääryyttä, jonka ns. Jumala sallii.

Vierailija
15/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiede ei ole pystynyt todistamaan evoluutiota todeksi, siksi monet tiedemiehet ovatkin tulleet uskoon.

Minä itse en jaksaisi elää ilman toivoa siitä olen matkalla kotiin.

Vierailija
16/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu harmiton harrastushan tuo on. Uskovaiset on kyllä siinä mielessä tyhmiä että ovat todella helposti kusetettavissa. Jos vaan menet mukaansa heidän ”leirinsä” niin ovat jo ihan polvillaan ja olet maailman hienoin ihminen.

Kyllä pisti ihan vihaiseksi esim. se uutinen kun joku sälli oli kusettanut joltain seurakunnalta kymppitonneja! Oli luvannut kuulemma maksaa takaisin ja luottamukseksi riitti se uskoontulo ja harras seurakuntalaisuus. No rahoja ei saatu takaisin ja oikeusjuttuhan siitä tuli. Oli varmaan melko pettymys kun se usko ei nyt tainnut olla ihan aitoa.

Tätä tapahtuu myös pienemmässä mittakaavassa. Esim. yks uskovainen sukulainen on pummannut huomattavia summia rikkailta uskon ystäviltään. Hei mäkin uskon mut voisitteko ensin pistää pankkitilille vähän rahaa kun oon vähän köyhä...

Vierailija
17/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lukenut Raamatun kannesta kanteen useamman kerran, on ymmärtänyt, että Raamatun jumala on sadistinen narsisti. Enkä nyt puhu vain  VT:stä vaan myös UT:stä. 

Vierailija
18/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiede ei ole pystynyt todistamaan evoluutiota todeksi, siksi monet tiedemiehet ovatkin tulleet uskoon.

Minä itse en jaksaisi elää ilman toivoa siitä olen matkalla kotiin.

Tiede on todistanut evoluution todeksi ajat sitten.

Jumalat taas ovat pelkkää ihmisten keksintöä, satua siis.

Tajuatko eron?

Vierailija
19/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on lukenut Raamatun kannesta kanteen useamman kerran, on ymmärtänyt, että Raamatun jumala on sadistinen narsisti. Enkä nyt puhu vain  VT:stä vaan myös UT:stä. 

Uusi testamentti ja Jeesus näyttäytyvät minulle kyllä ihan erilaisessa valossa.

Vierailija
20/59 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska kaikki uskonnot perustuvat aivopesuun, valehteluun/manipulointiin, kontrolliin/ohjailuun ja kieltoihin/rajoituksiin , pelotteluun, illuusioihin, uhkailuun. Kaikki tämä alkaa lapsuudesta asti jonka aloittaa lapsen vanhemmat ja muut sukulaiset, sitten kirkko, kirja, koulun uskonnon opetukset, jehovan "todistajat" Tämä uskonnoilla manipulointi jatkuu lapsuudesta, aikuisuuteen ja melkein kuolemaan asti. Tavoitteena rajoittaa yksilön elämän vapautta miettiä omilla aivoillaan, elää omien mielihalujensa ja tavoitteidensa mukaisesti. Paljon kertoo uskovaisten heikkoudesta sekin että osa heistä ryhtyi uskontoon siksi koska he luulivat kokevansa jonkinlaisen ihmeellisen pelastuksen vaikka todellisuudessa heillä sattui hyvä tuuri jossakin asiassa. Osa näistä uskovista liittyivät uskontoihin koska olivat itsetuhoisia ja löysivät elämälleen "merkityksen" uskonnon kautta.

Melkein sama juttu kuin vierelläsi seisoisi ihminen ladattu ase kädessään ja uhkaisi ampua sinut jos et tee kuten hän haluaa, saadaksesi pysyä hengissä sinun pitäisi totella tätä aseistautunutta ihmistä koko elämäsi ajan. Vähän samankaltainen juttu kuin uskonnossakin, jos et toimi "jumalan" tahdon mukaisesti niin "joudut kärsimään" etkä pääse "taivaaseen". Erona on vain uhkailun tapa ja se ettei vierelläsi ole näkyvää uhkailijaa koko elämäsi ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä