Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks kaurapuuroon ei sais laittaa maitoa/kermaa?

Vierailija
05.05.2018 |

Monissa keskusteluissa useat sanoneet, että kaurapuuro kannattaa tehdä veteen eikä maitoon, miksi? Itse syön lähes joka aamu kaurapuuron ja nesteeksi laitan 0,5dl kuohukermaa ja 2dl vettä, lisäks nokare voita myös joukkoon. Tuollaisena tykkään kaurapuurosta, veteen tehtynä ei mene kurkusta alas.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja elopainoa löytyy 150 kg ?

Ihan normaalipainoinen, 169cm ja 60kg

ap

En tiedä mitä teette pitääksenne painon aisoissa, mutta jos viikossa vedät(te) kermaa 3l pelkästään puurossa niin luulisi painon nousevan. Sitä en kiistä etteikö tuo olisi parempaa kuin vesipuuro.

Kermaa 3l viikossa?

Viikossa on 7pv ja ap. käyttää päivässä kermaa 0,5dl.

Vierailija
22/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kauramaitoon ja sekin maistuu jotenkin paljon täyteläisemmältä kuin vesipuuro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja elopainoa löytyy 150 kg ?

Ihan normaalipainoinen, 169cm ja 60kg

ap

En tiedä mitä teette pitääksenne painon aisoissa, mutta jos viikossa vedät(te) kermaa 3l pelkästään puurossa niin luulisi painon nousevan. Sitä en kiistä etteikö tuo olisi parempaa kuin vesipuuro.

Kermaa 3l viikossa?

Viikossa on 7pv ja ap. käyttää päivässä kermaa 0,5dl.

Lyhyt matikka on av-mammalle ilmeisen haastavaa.

Vierailija
24/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin puurot tehdään maitoon. Ja täysmaitoon ehdottomasti. Ja voita päälle. Kahviin laitan myös kuohukermaa. Ihan normaalipainoinen olen. Ei tarvitse syödä ylenmäärin, kun yhdessä annoksessa on jo riittävästi rasvaa.

Vierailija
25/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, mitä kauhistelimista on ap. kaurapuurossa, tuohon vastaa suurinpiirtein kuin tekisi sen rasvaiseen maitoon.

Tuo kuulostaa iha normi ranskalaiselta ruualta, jossa käytetään paljon kermaa ja voita, eikä siellä olla sen sairaampia tai lihavampia, kuin Suomessa.

Sen lisäksi siellä syödään hyvällä omallatunnolla ja surkuttelematta lähes päivittäin kahvin kanssa kermaleivoksia ja muuta hyvää.

Vierailija
26/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kauramaitoon, puolet sitä ja puolet vettä. Tulee parasta!

Vierailija
27/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta ei saa maitoa.

Vierailija
28/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Jo on taas elämää suurempi keskustelu, etten sanoisi Suuri kaurapuurosota! Silloin kun keitän kaurapuuroa, laitan ensin kattilaan kuumenemaan pari desiä vettä ja kun se kiehuu, lisään kaurahiutaleita sopivan määrän. Ennen kuin puuro sakenee tönköksi, notkistan sen laktoosittomalla kevytmaidolla sopivaksi, ripsautan himpun verran suolaa ja lopuksi lisään nokareen voita. Annan hautua vielä hetken ja sitten ei muuta kuin tuulensuojaan.

Olen yksinkertainen täti-ihminen enkä ymmärrä, että kaurahuttuun sekoitellaan ties mitä mössöjä kuten esim. raejuustoa. Jotenkin vielä käsitän sokerin ja marjojen ripottelun puuron päälle, mutta ei maistu minulle. Se ei kuitenkaan ole syy kohkata, miten ei saisi puuroa maustaa. Kukin tyylillään. Jos jotain itse lisään, niin voisilmän, mutta en aina sitäkään.

Lisätään nyt vielä yksi "tosiasia": Eräs tuttavani väitti jo vuosia sitten, että pikakaurahiutaleista keitetty puuro aiheuttaa suolistosyöpää. Puuro piti hänen mukaansa tehdä esikypsentämättömistä hiutaleista pitkään hauduttaen. En tiedä, mistä tuttavani oli saanut kyseisen "tiedon", joten linkkiä en voi antaa. Tuttavakin on jo nurmen alla, niin ettei kysyäkään enää voi. Hän kuoli kyllä syöpään, muttei kuitenkaan suolistosyöpään.

Jopas rupesikin tekemään mieli kaurapuuroa. Taidankin pyöräyttää annoksen puuroa lounaaksi, vesimaitoon keitettyä, suolalla ja voilla maustettua. Nam!

Vierailija
29/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, mitä kauhistelimista on ap. kaurapuurossa, tuohon vastaa suurinpiirtein kuin tekisi sen rasvaiseen maitoon.

Tuo kuulostaa iha normi ranskalaiselta ruualta, jossa käytetään paljon kermaa ja voita, eikä siellä olla sen sairaampia tai lihavampia, kuin Suomessa.

Sen lisäksi siellä syödään hyvällä omallatunnolla ja surkuttelematta lähes päivittäin kahvin kanssa kermaleivoksia ja muuta hyvää.

Samaa olin tulossa kirjottaa

Vierailija
30/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keitän veteen, päälle ruokalusikallinen voita, hirveästi suolaa ja sitten kylmää maitoa. Mutta täytyy ehdottomasti kokeilla AP myös sun tapaa, kuulostaa herkulliselta!

Vierailija
31/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kaurapuuro valmistetaan kauraleseistä täysmaitoon. Syödään marjojen ja reilun voisilmän kanssa.

Hiutaleista veteen raejuuston ja aspartaamikuran kera on suorastaan säälittävää.

Vierailija
32/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta ei saa maitoa.

Anteeksi. KauraJUOMASTA.

Vierailija
33/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kauramaitoon ja sekin maistuu jotenkin paljon täyteläisemmältä kuin vesipuuro.

Totta kai. Sehän on rasvaista. Ja pieni makeuskin tulee siitä. Todella hyvää!

Vierailija
34/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän litran rasvatonta maitoa ja siihen 3 dl pikakaurahiutaleita ja puoli teelusikallista suolaa. Haudutan pehmoiseksi ja syön banaanin kanssa. Neljä annosta tulee tuosta määrästä. Pitää nälkää monta tuntia eikä närästä koko päivänä.

Vierailija
35/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut laskea jokaisen vastanneen kerman käyttömääriä, mutta mistä ihmeestä tuo yksi repäisi tuon 3 litraa kermaa viikossa? 😂

Ja sitä kermaa voi hyvinkin laittaa puuroon, kokonaisuus se kuitenkin ratkaisee. Loraus kermaa jossain puurolautasellisessa ei lihota ketään, jos ruokavalio on tasapainoinen. En itsekään juuri koskaan tee puuroa veteen, yleensä maitoon ja päälle marjoja ja kermaa enkä kyllä paina lähellekään 150kg. Veteen tehty sokerittomalla marjakeitolla "nautittu" puuro jää kiinni kitalakeen eikä edes maistu hyvältä. 🤢

Toki jos kuluttaakin aivan mitättömästi, joutuu ehkä olemaan aika tarkka syömisistään, mutta esim. oma kulutukseni on sen verran iso, ettei joka kermalorausta tarvitse laskea.

Vierailija
36/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuosta kuohukermavinkistä! Eipä ole tullut mieleenkään aiemmin, kokeilen ensi kerralla.

Vierailija
37/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tajua miksi ketään haittaisi se, miten joku toinen syö puuronsa...

Vierailija
38/38 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!