Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua löytämään lahko/kirkkokunta, jossa voisin viihtyä

Vierailija
04.05.2018 |

Mitään vertailuja en ole mistään löytänyt ja muinainen City-lehtikin on kuopattu (siellä oli joskus yllättävistäkin aiheista juttuja), joten kysyisin, mikä kristillinen lahko tai muu kirkkokunta sopisi minulle.

En tunne aikuisiältäni uskovaisia; teininä ja parikymppisenä tunsin kylläkin, joten en voi keneltäkään henkilökohtaisesti kysellä. Toivoisin sellaista, että Vanhan Testamentin merkitystä painotettaisiin voimakkaasti ja kaikkea ihmisen keksimää osuutta olisi vähemmän sekä ote olisi älyllinen ja pohdiskeleva sekä siellä olisi mahdollisuus oppia lisää Raamatusta syvällisesti sekä tavata ihmisiäkin. Konservatiivisuus ja perinteisyys olisi hyvä asia, mutta henkilöpalvonta ja ihmisen jälkikäteen keksimät rajoitukset tai ylimääräinen helvetillä pelottelu tuntuvat vääriltä.

Haluaisin myös löytää puolisonkin, mutta sekin lienee niissä piireissä mahdottomuus, jos on itse nainen ja yli kolmenkymmenen iältään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jos lahko jota peräänkuulutat onkin harhaoppinen ja huijaa sinulta rahasi?

Vierailija
2/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä jos lahko jota peräänkuulutat onkin harhaoppinen ja huijaa sinulta rahasi?

En tietenkään toivo harhaoppisuutta tai liiallista rahanhimoakaan. :) Taustana on se, että olen eronnut ja yksinäinen, tosin koulutettu ja työssäkäyvä. Ystäviäkään ei ole vapaa-ajalla ja kotimaassa juurikaan. Toivoisin yhteisöä, jossa viihtyisin ja josta saisin turvaa ja samanhenkisiä kavereita sekä ehkä kumppaninkin elämääni. Nyt olen todella yksinäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjavinkkinä sulle Maurice Bucaille: The Bible, Quran and science.

Spoilaan vähän ja kerron että tuo tutkija tuli tulokseen ettei Koraanissa ole mitään ristiriitoja tieteen kanssa. Kun taas Raamattua on ihmiset sorkkineet ja epäili Raamatun ristiriitojen johtuvan siitä.

Vierailija
4/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama avaus pari-kolme päivää sitten.

Vierailija
5/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu adventtikirkkoon.

Vierailija
6/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kveekarit?

Vierailija
7/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikea löytää paikkaa johon kuuluu kun menee avoimin mielin vapaakirkkoon/ vapaaseurakuntaan.

Siellä et ole koskaan yksin.

Uskon todella että löydät puolison.

Vapaakirkossa on esirukoilijoita.

Siunausta!

Vierailija
8/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi jotain aiheeseen kuulumatonta. Olenhan minä aito, mutta olen myös ujo, joten en avaudu ulkopuolisille kovinkaan helposti asioistani livenä. Olen ollut ihastunut yhteen ihmiseen ja olisin halunnut olla hänelle mieluisa (ajatus kauneusleikkauksista tuli mieleeni), mutta tilanteeni on todella vaikea. Jotkut tuntemattomat pitävät viehättävänä, mutta sille ihastukselleni en ollut mieluisa fyysisessä mielessä. En edes tiedä, mitä kaikkea mun olisi pitänyt muuttaa itsessäni, joten tilanne oli aivan mahdoton. Ehkä en ollut hänelle vain tarpeeksi tasokas ja menestynyt sekä itsevarma.

Mun pitäisi löytää jotain muuta rakkautta elämääni, vaikka se häneen rakastumisen haavani ei varmaankaan parane koskaan. Mulla ei ole muuta turvaa kuin Jumala tässä tilanteessani. Olen todella yksin. Mulla on valittavana joko kuolema oman käden kautta tai Jumala. Haluaisin olla hyvä läheinen, kaveri ja puoliso; tekisin parhaani kaikin voimin. Olen uskollinen ja rakastava, luotettava, kiltti, ahkera, tunnollinen, lojaali. Olen myös niille ihan läheisimmilleni mukavaa seuraa. Kyllä mä voisin olla jollekin ihan hyvä puoliso.

T. Ap

P.S. Tämä ei nyt liittynyt aiheeseen, mutta kommentoin tuolle yhdelle tuossa välissä

Vierailija
9/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama avaus pari-kolme päivää sitten.

Joku muu on saattanut kysyä samasta aiheesta toki.

Vierailija
10/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä seurakunnan tilaisuuteen, vapaakirkkoa suosittelen ja alfakurssia.

Oma elämäni ja uskoni on syventynyt sen kautta

Vierailija
11/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovantodistajat.

Vierailija
12/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, että saat oivalluksen mikä olisi sinulle oikea paikka. (Jos Jumala on olemassa), hän johdattakoon sinut siihen tilanteeseen, missä osaat tehdä oikeita ratkaisuja.

Vierailija
13/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle toiselle aiheen vierestä kommentoivalle: toki etsin rakkautta elämääni, mutta haluaisin löytää rakkautta monella tasolla ja olen valmis sitä antamaankin. Tuntuu todella typerältä, että tosiaan puolianonyymisti saankin yllättäen tosi kivaa kommenttia jutuistani ja kuvistani, mutta livenä onkin tosi vaikeaa tutustua keneenkään, kun ei mulle arkena tuolla ulkosalla kukaan tule treffipyyntöjä esittämään. Olen vanhanaikainen siinä mielessä, että mielestäni miehen pitää tehdä aloite, joten olen sitten mieluummin yksin ja onneton kuin menisin kovin innokkaasti tyrkylle.

Olisin halunnut jo aivan nuorena uskovaisen puolison sekä olla mukana seurakunnassa, mutta elämä meni jotenkin melkein huomaamatta ohi vuosi vuodelta. En uskaltanut mennä yksin minnekään mukaan ja olen siis aina ollut melko yksinäinenkin. Joitain kavereita olen tavannut jonkun sattumanvaraisen onnenkantamoisen myötä.

T. Ap

Vierailija
14/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllistä otetta etsivälle suosittelen katsomaan youtubesta videoita hakusanalla Atheist Experience.

Vierailija
15/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään vertailuja en ole mistään löytänyt ja muinainen City-lehtikin on kuopattu (siellä oli joskus yllättävistäkin aiheista juttuja), joten kysyisin, mikä kristillinen lahko tai muu kirkkokunta sopisi minulle.

En tunne aikuisiältäni uskovaisia; teininä ja parikymppisenä tunsin kylläkin, joten en voi keneltäkään henkilökohtaisesti kysellä. Toivoisin sellaista, että Vanhan Testamentin merkitystä painotettaisiin voimakkaasti ja kaikkea ihmisen keksimää osuutta olisi vähemmän sekä ote olisi älyllinen ja pohdiskeleva sekä siellä olisi mahdollisuus oppia lisää Raamatusta syvällisesti sekä tavata ihmisiäkin. Konservatiivisuus ja perinteisyys olisi hyvä asia, mutta henkilöpalvonta ja ihmisen jälkikäteen keksimät rajoitukset tai ylimääräinen helvetillä pelottelu tuntuvat vääriltä.

Haluaisin myös löytää puolisonkin, mutta sekin lienee niissä piireissä mahdottomuus, jos on itse nainen ja yli kolmenkymmenen iältään.

Miksi ihmeessä sä haluaisit jonkun muun kehittelemään lahkoon liittyä? Jokainen lahko on perustettu ainoastaan vallan ja rahan himossa. Kun sulla kerran on jo teesitkin valmiina, niin perusta ihan ikioma lahko. Rahasi säästyy ja saatat tienatakin jotakin. Jos sinulla on hiukankaan karismaa, niin kyllä sinä muutaman hörhön saat lahkosi jäseneksi kusetettua. Kun sinulla lahkon johtajana on valtaa ja karismaa, niin kumppanikin löytyy varmaan helposti, kun pääset pomona valitsemaan opetuslapsistasi parhaan päältä.

Vierailija
16/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon srk, siinä sulle kirkkokuntaa

Vierailija
17/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet noin noin.

Vierailija
18/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin absurdia, mutta olen koko elämäni ajatellut monessa asiassa samaan tapaan ihmissuhdejutuista kuin uskovaiset. Olin yli parikymppiseksi neitsyt ja jakelin miehille pakkeja, kun odotin sitå oikeaa. Olin ihan nätti ja hoikka, mutta ihastuin aina vääriin ihmisiin jostain syystä. Olisin halunnut nuorena perheen ja naimisiin, mutta eka 7-vuotinen miesystävä olikin pettävä pelimies ja odotin kiltisti aloitteita, joita ei koskaan tullut.

Lopulta mun oli itse pakko päättää suhde, kun emme edes muuttaneet seitsemän vuoden aikana yhteen, eikä mies halunnut kanssani lapsia (hän kieltämättä oli mua todella reilusti vanhempi, mutta ei se itseäni haitannut). Miksi kukaan kiltti ja luotettava nuorempi mies ei minulle tehnyt aloitetta? En olisi näin rikkinäinen, jos mulla olisi ollut onnellinen ihmissuhde.

T. Ap

Vierailija
19/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpäin olet noin noin.

Eteläinen Suomi

Vierailija
20/22 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sä haluaisit jonkun muun kehittelemään lahkoon liittyä? Jokainen lahko on perustettu ainoastaan vallan ja rahan himossa. Kun sulla kerran on jo teesitkin valmiina, niin perusta ihan ikioma lahko. Rahasi säästyy ja saatat tienatakin jotakin. Jos sinulla on hiukankaan karismaa, niin kyllä sinä muutaman hörhön saat lahkosi jäseneksi kusetettua. Kun sinulla lahkon johtajana on valtaa ja karismaa, niin kumppanikin löytyy varmaan helposti, kun pääset pomona valitsemaan opetuslapsistasi parhaan päältä.

Ongelmana tuossa on se, että olen nainen ja ujohko sellainen. Ei nainen lahkon "pomona" ole uskottava mitenkäån. Kieltämättä (oikeasti!) olen itsekin ajatellut, että perustaisin oman lahkoni, sillä mulla on useitakin ajatuksia, jotka eivät sovi tietämieni lahkojen ajatusmaailmaan. Ehkä voisin kirjoittaa kirjoja tms., mutta pitäisi hankkia joku karismaattisempi ja miespuolinen puhujaksi/"evankelistaksi".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi