Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmisarvosi 1-10 palstan kriteereillä?

Vierailija
04.05.2018 |

Itsellä 5 luokkaa. Olen köyhä sinkku mutta sentään opiskelen enkä ole yyhoo. Normaalipainoinen. Silmät ovat vähän liian lähellä toisiaan. En ole julkkis (julkisuus vähentää pisteitä)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä yh-äiti, joka opiskelee ylempää korkeakoulututkintoa. Hoikka ja ihan nätti. Olisinko 6-7 luokkaa? Köyhyys ja yksinhuoltajuus kun taitavat olla täällä synneistä pahimpia, vaikka muuten ei pahempia "vikoja" olekaan.

Vierailija
42/55 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jotain nykyisen yhteiskunnan arvopohjan oirehtimista on ja ilmentää kyllä jo se , jos täytyy alkaa 'pistein' määrittelemään ihmisarvoa.

Koko käsitteen sisältöhän on jo silloin hukassa tai kadoksissa niiltä ,jotka siihen ryhtyvät ja lähtevät.

Sittenhän joukossamme pitäisi olla ihmisiä, joilla ei ole lainkaan ihmisarvoa !!! Mihinköhän tuo tuollainen mahtaisikaan johtaa ?

Ehkä sitten siihen, ettei kaikkia sitten laskettaisi enää ihmisten joukkoon kuuluviksi lainkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisin varmaan 9 nainen, mutta koska olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa niin palstan miesten mukaan olisin sitten joku -4. 

Vierailija
44/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten olisin varmaan 9 nainen, mutta koska olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa niin palstan miesten mukaan olisin sitten joku -4. 

Riippuu paljon siitä mistä miehesi on, mutta luultavasti hän on värikkäämpi mies jonka olet pelastanut  avioliitolla savimajasta tai vokista tänne sivistyksen pariin.  Miinus nelonen on aikalailla oikea arvio.

Vierailija
45/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10+ korkeastikouluttautunut kv yrityksen työmyyrä, innovaattori ja promoottori joka maksaa veroja korkeimman tulokymmenyksen mukaan ja joka ei käytä julkisia ilmaispalveluja.

Et käytä siis esimerkiksi teitä tai katuja?

Vierailija
46/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miehen taustasta. Länsimainen mies tuskin tiputtaa pisteitä. Tai no eteläeurooppalainen ehkä vähän, mutta pohjoiseurooppalainen tai britti ei.

Vierailija
47/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääristynyt käsitys kirjoitti:

Täytyy sanoa, että jotain nykyisen yhteiskunnan arvopohjan oirehtimista on ja ilmentää kyllä jo se , jos täytyy alkaa 'pistein' määrittelemään ihmisarvoa.

Koko käsitteen sisältöhän on jo silloin hukassa tai kadoksissa niiltä ,jotka siihen ryhtyvät ja lähtevät.

Sittenhän joukossamme pitäisi olla ihmisiä, joilla ei ole lainkaan ihmisarvoa !!! Mihinköhän tuo tuollainen mahtaisikaan johtaa ?

Ehkä sitten siihen, ettei kaikkia sitten laskettaisi enää ihmisten joukkoon kuuluviksi lainkaan...

Tosikko saa -2 pistettä.

Vierailija
48/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen, hyvintoimeentuleva, hyvä työ, mies ja lapsi, Espoossa ok-talo, normaalipainoinen, urheilullinen, raitis (juhlissa voin ottaa pari), en meikkaa (juhlissa kyllä), syön terveellisesti, hillitty/ introvertti, mutta laaja kaveripiiri, en herätä huomiota. Palstan mukaan 9.

Vierailija
49/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäs on vaatimatonta porukkaa. Yleisin vastaus on 0, vaikka asteikko oli 1 - 10.

Vierailija
50/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen loppututkinto, hyvin toimeentuleva, tervettä elämää viettävä, ihan kauniskasvoinen, lisääntynyt, älykäs, lämminsydäminen ja elämänmyönteinen... MUTTA ylipainoinen ja jo 49 v joten palstan kriteereillä ihmisarvoni on 1.

Vierailija
51/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10. Ihmisarvoni, kuten ihan kaikkien muidenkin ihmisten arvo, on aina 10.

Vierailija
52/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6?

Plussat:

Akateeminen, ei tatuointeja, hyvä palkka, keskustassa iso asunto, en polta, ei-julkkis, 5 kieltä puhuva, ei lävistyksiä, auto

Miinukset:

En asu Suomessa, lapseton, mies on (hyväpalkkainen) duunari, mies ei-suomalainen

Vierailija
53/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-olen n.30kg ylipainoinen: ihmisarvon laskeminen aloitetaan siis nollasta

-akateeminen humanisti -1

-vihervasuri -1

-minulla on tatuointi enkä ole poistanut kaikkia lävistyksiä vaikka olen yli 40v -1

-olen mt-kuntoutuja, en työelämässä -1

Ihmisarvo tässä vaiheessa: -5

Sitten plussat: -en nosta sosiaalitukia vaan mies ruokkii ja teen työkeikkaa minkä pystyn  +1

-olen lähes raitis ja liikunnallinen +1

-minulla on siis hyväpalkkainen menestyjämies +1

-jonka kanssa olen ollut aviossa yli 10v ja hyvältä näyttää edelleen +2

-asun ok-talossa hyvämaineisella alueella +1

-perheessä vain puolikas lasta (eli miehen nuoruuden suhteesta, on meillä osan ajasta, ihan kiva tapaus)+1

-taloudellinen tilanne tasapainossa, asuntolainaa vielä jäljellä muttei muuta +1

-pukeudun kivasti ja minulla on pitkähköt hiukset ja olen ns. hyvin säilynyt +1

Ihmisarvoni: muuten olisi +4, paitsi ylipainosta pitää vähentää vielä 2 pinnaa ettei läski luule olevansa jotain, joten +2

Vierailija
54/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen yksinäinen sinkkumies, ei yliopistotutkintoa, asun vuokralla, siivoan harvoin, en lue fiktiota, käytän huumausaineeksi luokiteltuja lääkkeitä joten sen puolesta 1. Kuitenkin koulutusta (amk) vastaavassa vakityössä ja asun suuren kaupungin ei-niin-huonomaineisella alueella joten sanotaan 2.

Vierailija
55/55 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääristynyt käsitys kirjoitti:

Tosikko saa -2 pistettä.

Tyhmyydestä ja sivistymättömyydestä voi toki antaa vaikka sitten  -100 pistettä, mutta sekään ei vie pois ihmisarvoasi.

Olet ihminen, (human being),  ja inhimillinen  velvollisuuteni ihmisenä on kunnioittaa ihmisarvoasi siinä kuin muidenkin.

Esim. sodissa valtiot  eivät kunnioita kenenkään ihmisarvoa, ihminen muuttuu vain korkeintaan joksikin 'resurssiksi' tai 'materiaaliksi' puolustusta varten, välineeksi vallankäyttäjien käsiksi.

Siinä sinulle esimerkki sitä kun kun ihmisarvo ja humaanit arvot on hylätty.

Murhaaja, raiskaaja tai kiduttaja eivät myöskään kunnioita ihmisarvoa. 

Sillä, miten haluttavana pidämme jotakuta esim. puolisona tai vaikka seurustelukumppanina ei kuitenkaan ole mitään tekemistä hänen, tai kenenkään ihmisarvon kanssa.

Eikä sillä ,miten arvokkaana tai arvottomana pidämme jonkun esim. kirjoitusta. Ammatti-ihmisinä, työntekijöinä, opiskelijoina, tai osaajina ihmisiä toki voidaan arvioida (ja tietysti arvioidaankin) vaikka millä taulukoilla, mutta ihmisarvo on lähtökohtaisesti kaikilla tallella  ja säilyy kaiken muun kykyjen tai taitojen arvostelujenkin  ja mahdollisten pisteyttämisen jälkeenkin kaikilla samana.

Näin siis ihmisarvoa kunnioittavissa sivistyneissä yhteiskunnissa.

Natsiajat ym. vastaavat ajat jolloin ihmisarvon kunnioitus on ollut vähäinen, ovat tietysti ero juttu. YK:n ihmisoikeuksien julistus pohjaa nimenomaan tuohon eettiseen ja humaaniin ihmisarvon käsitteeseen .

Siihen kannattaisi kyllä tutustua, ennenkuin lähtee kenenkään ihmisarvoa mitään 'pisteyttämään'.