Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lääkäri/terveydenhoitaja olla mielestäsi ylipainoinen

Vierailija
04.05.2018 |

Ja valittaa potilaansa huonoista elintavoista ja ylipainosta?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Ihan samanlaisia ihmisiä me ollaan ja hoitajat sekä lääkärit saavat myös terveysneuvontaa tarvitessaan. Sitä omaa kosketuspintaa voi myös hyödyntää halutessaan työssään. Ymmärtää ettei terveys ole aina tahdon asia tai tiedosta kiinni.

Vierailija
22/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei?

Saako kokki  ostaa valmisruokaa? Saako siivooja pitää kotisiivoojaa? Saako kirvesmies ostaa valmiin talon? Saako kuljettaja istua toisen kyydissä? Saako pappi kiroilla? jne.

Töissä pitää tehdä työt kuten neuvoa terveellisiin elämäntapoihin vaikkei niitä noudata. Vapaalla jokainen saa tehdä mitä lystää lain puitteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Valistus ym. kuuluu heidän työhönsä painostaan huolimatta.

Vierailija
24/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä ja hoitajalla on velvollisuus antaa elämäntapaohjeita, halusi tai ei. Uskokaa tai älkää, aina hekään eivät niistä haluaisi saarnata, koska A. potilaat inhoavat heitä sen vuoksi ja B. ei se ohjaus mihinkään oikein tunnu johtavan. Mutta pakko on pakko. 

Vierailija
25/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sossutätinä olla ihminen, jonka omat lapset on otettu huostaan?

Vierailija
26/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta ovat lihavat bussikuskit, he antavat vartalollaan huonoa kuvaa busseista. Pahoja ovat myös lihavat myyjät (pyylevä sormi saattaa napata itselleen asiakkaan nakkipaketin), lihavat nokikolarit (katto menee rikki), lihavat suutarit (suosii läskipohjakenkäisiä) ja lihavat kääntäjät.

Vierailija
27/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joitain kertoja eräällä lääkärillä. Hänellä oli ylipainoa ja tuli tietysti olo, että onko hänen elämänhallintansa ihan kohdillaan. Tosin saavat siten olla niin, että elävät omalla tavallaan, ei niin kuin opettavat (opastavat). Niillä palkoilla kyllä syödään ja juodaan varmasti keskivertoa paremmin. Elintaso näkyi vyötäröllä.

Vierailija
28/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lääkäri tai hoitaja sairastaa masennusta ollen kuitenkin ns. työkuntoinen?

Ei missään nimessä. Masentunut ei ole työkuntoinen, eikä sellaisen pidä missään nimessä olla tekemisissä potilaiden kanssa.

Vierailija
29/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiko sinun mielestä lihavat lähettää laihdutusleirille, vai ensin gettoon ja sitten vasta leirille?

Laihdutusleiri! Jotain sellaista olen toivonut, kun oma tahto ei ole riittänyt painon pudottamiseen. Lieneekö Suomessa sellaisia? Ei ainakaan julkisin varoin, varmaan kallista hommaa. Ja olisko tehokastakaan pitkällä tähtäimellä? Mutta pääsisi ainakin alkuun.

Vierailija
30/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla, he tekevät vain työtään. Itsekin tiedän papin, joka ei usko Jumalaan, ulkomailla tosin.

Vierailija
31/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joitain kertoja eräällä lääkärillä. Hänellä oli ylipainoa ja tuli tietysti olo, että onko hänen elämänhallintansa ihan kohdillaan. Tosin saavat siten olla niin, että elävät omalla tavallaan, ei niin kuin opettavat (opastavat). Niillä palkoilla kyllä syödään ja juodaan varmasti keskivertoa paremmin. Elintaso näkyi vyötäröllä.

Niillä palkoilla olisi varaa syödä terveellisesti: kevyttä lihaa, kalaa, kasviksia ja hedelmiä. Köyhät kuulema joutuu syömään makaroonia, lenkkimakkaraa ja pullaa.

Vierailija
32/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sairaanhoitaja ja ehdottomasti terveelliset elämäntavat on oleellisia. En voi käsittää tupakoivia tai epäterveellisesti syöviä kollegoita, lääkäreitä tai muita terveydenhuollon ammattilaisia. Tässä työssä kyllä näkee sen, mihin huonot elämäntavat lopulta johtavat valtaosalla. En voi käsittää miten joku tässä työssä voi itse elää kuitenkin epäterveellisesti. Omalla työpaikallani ei kukaan ole ylipainoinen, alipainoinen tai tupakoitsija. Ei kukaan, ja hyvä niin!

Vierailija
33/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö syöpälääkärin olla kokenut syöpä itsekin? Täytyykö kätilön olla synnyttänyt alateitse itsekin?

Tällä logiikalla mies ei saa toimia gynekologina, koska hänellä ei ole p i m p s a a

Vierailija
34/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliiseissakin on rikollisia? Eikö?

Vierailija
35/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän alkoholia ja röökiä kaksin käsin. Paasaan teille näistä pahoista tavoista, koska siitä minulle maksetaan.

-th

Vierailija
36/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monet terveydenhoitajat on ylipainosia.

Mä oon nähny yleensä vaan ihan hoikkia. :D

Mä tunnen monta ylipainosta hoitajaa. Fiksuja ja ihania naisia mutta ruoka taitaa olla heidän heikkoutensa.

Minä tunnen monta laihaa hoitajaa.. en itse asiassa tunne yhtäkään lihavaa hoitajaa.

Vierailija
37/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki olla, mutta kieltämättä lihava lääkäri tai sairaanhoitaja vie omasta mielestäni kyseisen henkilön uskottavuutta. Tupakoiva lääkäri/hoitaja myös.

Samoin kuin kampaaja jolla olisi rumat ja huonokuntoiset hiukset. Tai kosmetologi jolla olisi huono meikki.

Tai opettaja joka ei osaisi kirjoittaa oikein (lukihäiriöstä en puhu tässä).

Vierailija
38/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kukaan pakota menemään lääkärin tai terveydenhoitajan luokse? Ei kerta kaikkiaan kukaan! En ymmärrä tota ininää valmistuksesta, kun te ITSE hakeudutte terveydenhuoltoon! Kukaan ei todellakaan pakota sinne menemään ja voitte olla täysin rauhassa vaikka koko ikänne ilman lääkäreitä ja hoitajia jos kerta noin ärsyttää. Lääkärit ja hoitajat tekevät vain ja ainoastaan työtään. Se on aivan se ja sama, mitä he (lain puitteissa) vapaa-ajallaan tekevät. Työ ja vapaa-aika on kaksi eri asiaa ihan samalla tavalla myös lääkäreillä ja hoitajilla. Kyllähän valtaosa lääkäreistä ja hoitajista elää terveellisesti, mutta ne jotka eivät elä terveellisesti niin ovat sitten elämästä terveellisesti.

Vierailija
39/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiän hoitajan, joka anatomiaa ja fysiologiaa opiskeltuaan lopetti tupakoinnin ja makeutusaineiden käytön. Kaipa hän jotenkin vaan valaistui siitä, miten hieno tämä meidän kehomme on. 😊

Vierailija
40/46 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on vaan työtä. Minun tietämäni terveydenhoitajat tosin ovat oikein terveen näköisiä ja terveellisesti eläviä, onnellisen oloisia ihmisiä. Muutaman sairaanhoitajan tiedän myös ja ihan sama homma heissäkin. Lääkäreitä en tunne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan