Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka siistejä teidän kodit on?

Vierailija
04.05.2018 |

Hei onko teidän kodit aina siistejä? Tai ei kellään varmaan aina ole, mutta tuntuu että siivoan monta kertaa päivässä nii aina on lattioilla leluja ja epämääräisiä vaatekappaleita.
Lautasia ja laseja löytyy yllättävistäkin paikoista.
Eteinen on yleensä aika räjähtänyt.
Olen se joka meillä pesee pyykit, siivoaa ja tekee suurimmaksi osaksi kaiken, eikä se haittaa yhtään.
Lapsia yritän opettaa siivoamaan omia jälkiä ja laittamaaan vaatteet aina naulakkoon. Ja monesti onnistuukin kun kerran pari sanoo:) En haluaisi esimerkiksi yllätysvieraita, koska tykkään kumminkin, että koti olisi siisti.
Meidän koti on ehkä vähän liian pieni, että sitä tavaraa kertyy ja pitäis osata heittää menemään.
Toisten kotien siisteys ei kiinnosta paitsi silloin kun satun käymään jossain, missä on suurinpiirtein saman näköistä kuin meillä:)
Se on vaan mukava hoksata että ei niillä kaikilla muillakaan aina oo kaikki tiptop:) Ja ihan positiivisessa mielessä siis:)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei ooo siistiä, ellei varta vasten olla siistitty. Mutta ei me nyt kuitenkaan paskaan hukuta. Mulla on niin monta mielenkiinnon kohdetta ja mulla on jonkintasoinen add, olen hyvä aloittamaan asioita ja tekemään niitä tiettyyn pisteeseen asti, mutta asioiden vieminen loppuun on todella vaikeeta ja helposti jää kaikki roikkumaan, koska keksin kesken jonkun homman jotain kivempaa tekemistä. Tällä hetkellä mulla on taimikasvatus meneillään ja siihen liittyvät asiat ovat olleet sekaisin pitkin kämppää jo maaliskuusta alkaen, myös neulekutimet on levällään, puhtaat pyykit läjissä siellä täällä koska en saa niitä viikattua pois. Tänään on siivouspäivä ja olenkin jo aloitellut, mutta se taitaa taas olla aviomies, joka siivouksen hoitaa loppuun ja laittaa tarvikkeet pois. Liian paljon tekemistä ja liian vähän aikaa, kun laiskotteluunkin pitäisi olla aikaa..

Vierailija
22/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama meillä, siivoan kans jatkuvasti mutta vaikeaa pitää yllä sitä siisteyttä jos kaikki ei osallistu.

Tykkään ku koti on siisti ja nyt kun olen yksin kotona ajattelin siivota niin että pinnat kiiltää:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroida pitäisi joka toinen päivä jos haluaa pitää jatkuvaa siisteyttä. Lapset ja lemmikit sotkee jatkuvasti eikä näin pienet vielä paljoa auta siivoamisessa. Tässä elämänvaiheessa ei siivous ole se ykkösasia, kunhan ei ihan sikolätissä tarvitse olla. Olenkin todennut että mitä isompi talo sen enempi roinaa kertyy ympärille, pitäisi muuttaa pienempään ja järkevämmän malliseen asuntoon. Varmaan vasta sitten helpottaa siivous ja tavaramäärä kun lapset isompia/muuttaneet pois.

En haluaisi olla ilon pilaaja, mutta viimeinen lauseesi sai kyllä hymyn huulilleni "helpottaa...kun lapset ovat isompia.."

Meillä teinien huoneet on kuin olisi pommi räjähtänyt ja tavaraa on kaikkialla ja silti sanovat "ettei meillä ole mitään vaatteita" ja kun pyytää siivoamaan, niin vastaus on aina "ihan koht" tai ovi kii.

Vierailija
24/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nimenomaan on AINA siistiä. Kyllä, aina. Asun yksin, olen aina ollut siisti ja pidän siivoamisesta. Imuroin kerran viikossa, pölyt pyyhin myös noin kerran viikossa, tiskit tiskaan heti, altaassani ei ole koskaan tiskivuorta. Pedin petaan heti herättyäni, lakanat vaihdan 2 vkon välein, vaatteet ripustan aina kaappiin roikkumaan, enkä jätä niitä lojumaan. Kukaan ihminen ei ole koskaan nähyt kämppääni sotkuisena, sillä se ei vaan koskaan ole sotkuinen.

Huvittavaa tässä on se, että imuroin kahdesti päivässä, teen viikkosiivoukset keskiviikkoisin ja lauantaisin, vaihdan lakanat viikon välein. Pyykkiä pesen koko ajan , vaatteet nostan korkeissa puhtaana kunkin huoneeseen, jotta saavat itse tehdä niille mitä haluavat. Vessan ja kylppäriin siivoan päivittäin ja meillä on koko ajan kämppä sotkussa. Mies, kolme teiniä, 2 koiraa ja 3 kissaa.

Minkä kokoisen kodin sinä imuroit kahdesti päivässä?!

Kyllä on outoa että teillä on kaikesta tekemisästäsi huolimatta muka aina sotkuista.

Vierailija
25/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun mun nuorin lapsi oli vauva niin imuroin useamman kerran päivässä isommilta lapsiltä tippu ruokaa lattialle, kissankarvojen ja hiekan takia mitä pihalta kantautui

Vierailija
26/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nimenomaan on AINA siistiä. Kyllä, aina. Asun yksin, olen aina ollut siisti ja pidän siivoamisesta. Imuroin kerran viikossa, pölyt pyyhin myös noin kerran viikossa, tiskit tiskaan heti, altaassani ei ole koskaan tiskivuorta. Pedin petaan heti herättyäni, lakanat vaihdan 2 vkon välein, vaatteet ripustan aina kaappiin roikkumaan, enkä jätä niitä lojumaan. Kukaan ihminen ei ole koskaan nähyt kämppääni sotkuisena, sillä se ei vaan koskaan ole sotkuinen.

Huvittavaa tässä on se, että imuroin kahdesti päivässä, teen viikkosiivoukset keskiviikkoisin ja lauantaisin, vaihdan lakanat viikon välein. Pyykkiä pesen koko ajan , vaatteet nostan korkeissa puhtaana kunkin huoneeseen, jotta saavat itse tehdä niille mitä haluavat. Vessan ja kylppäriin siivoan päivittäin ja meillä on koko ajan kämppä sotkussa. Mies, kolme teiniä, 2 koiraa ja 3 kissaa.

Kyllä on outoa että teillä on kaikesta tekemisästäsi huolimatta muka aina sotkuista.

Yhteensä 300 neliötä kolmessa kerroksessa. Ylin kerros on jokseenkin käyttämättä. Reilu 100 neliötä on se ala, jota aktiivisemmin siivoan. Eli eteinen, kura-eteinen, tupa-keittiö, kodinhoitohuone ja olohuone. Eläimet karvaa ja tuo kuraa samoin kuin mies, joka ei suostu ulkokenkiä riisumaan tullessaan sisään. En jaksa jättää asiasta enää. Asutaan siis maalla vanhassa talossa.

Vierailija
27/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oppinut lapsuudenkodissani siivoamaan ja siellä oli aina jonkinlainen kaaos. Meitä oli neljä lasta ja äiti töissäkäyvä yh, joten ei täysi ihme. Nykyään äidin luona ei ole sotkua, mutta likaista voi olla kylläkin. Hän harvemmin pyyhkii pölyjä ja esim. jalkalistat ovat todella likaiset ja keittiön lattialla on aina murusia jne. Äitini ei siis ole mikään siivousihme.

Vasta nyt, nelikymppisenä, olen alkanut osata siivota. Ennen en kiinnittänyt koko asiaan juuri huomiota, ennen kuin koti oli aika karmeassa kunnossa, mutta nykyään teen pientä ylläpitosiivousta koko ajan ja se on muuttanut kaiken. Kotini ei edelleenkään ole tiptop, mutta yleisilme on uskoakseni aika siisti. En kyllä aina jaksa välittömästi korjata aamiaisastioita pöydästä, pyyhkiä keittiön työtasoa, korjata (lasten) tavaroita jotka on unohtuneet sinne tänne tai pyykkiä telineeltä, mutta yleensä meillä näyttää silmääni ihan kivalta. Mieheni on ollut kyllä kovin kärsivällinen, koska hän tulee erittäin siististä lapsuudenkodista ja kärsii sotkusta. Nyt uskallan sanoa, että olemme löytäneet jonkinlaisen molempia tyydyttävän kompromissin. Myönnän, että itsekin nautin siististä kodista.

Vierailija
28/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 300 neliötä kolmessa kerroksessa. Ylin kerros on jokseenkin käyttämättä. Reilu 100 neliötä on se ala, jota aktiivisemmin siivoan. Eli eteinen, kura-eteinen, tupa-keittiö, kodinhoitohuone ja olohuone. Eläimet karvaa ja tuo kuraa samoin kuin mies, joka ei suostu ulkokenkiä riisumaan tullessaan sisään. En jaksa jättää asiasta enää. Asutaan siis maalla vanhassa talossa.

En jaksa jäkättää miehelle kengistä siis

Vierailija
29/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se muuten oo kaikkein yleisin riidan aihe kotona että kuka siivoaa tai on jättänyt siivoamatta? Meillä ei ainakaan aitä ongelmaa ole kun itae siivoan:)

Vierailija
30/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja suurimman osan ajasta on siistiä, mutta välillä pääsee räjähtämään käsiin. Kissat hoitavat oman osuutensa ja levittelevät kissanhiekat lattioille ja pölypalloja ilmestyy hetkessä. Välillä tiskit kasaantuu ja vaateröykkiöt kasvaa. Tavaroita kuitenkin sen verran vähän, että siivoaminen hoituu hetkessä, kunhan vain viitsii.

Vierailija
31/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina siistiä. Johtuu ehkä siitä, että kaikki perheenjäsenet ovat siistejä ja tykkäämme järjestyksestä. Emme ole myöskään turhan tavaran kerääjiä, joten mikään paikka ei notku. Kun jälkensä siivoaa heti, niin muutenkaan mikään ei paikka ei pääse pahaan jamaan. Kirjahyllykin on lasiovinen, niin pölyä ei pääse kertymään.

Vierailija
32/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun teinin kanssa, kohtalaisen siistiä on aina. Kerran viikossa siivoan isommin (imurointi, vessan pesu, pölyjen pyyhkiminen), jokapäiväisiä askareita on esim. sängyn petaaminen ja iltaisin keittiön siistiminen ennen nukkumaan menoa. Tietysti välillä on puolipitoisia vaatteita tuolilla, joku mehulasi sohvanojan reunalla, viltti levällään ja astioita keittiön tasoilla, mutta eipä häiritse. Yleensäkään meillä ei ole mitään koriste-esineitä, kirjoja tms. vaan tasot ovat tyhjiä, eikä ole olohuoneen pöytää keräämässä sälää päälleen.

Teinin huone on silti varmaan kotimme siistein, hänellä on joku askeettinen vaihe menossa, huoneessa on mahdollisimman vähän tavaraa, no ei paljon muuta kuin koulunkäyntiin liittyvät ja nekin (kuten kaikki muu) lipastossa. :)

Vierailija
33/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina aika sotkuista ellei just ole siivottu. Siivotaan 1-2krt viikossa kuitenkin, en ole yhtään sellainen järjestelmällinen heti jäljet siivoava tyyppi joten esim leivänmurut yms kerääntyy pöydälle sen viikon ajan kunnes päätän erikseen siivota:D Samoin tiskit kasaantuu altaaseen, vaatteet jää lojumaan sinne tänne, random asiat tasoille... Kunnes sitten minä tai mies päätämme siivota. Sitten koti on tip top ehkä pari tuntia.

Vierailija
34/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on aina siistiä. Olemme nelihenkinen perhe ja kaksi alle 4-vuotiasta lasta. Toki lapsilla saa leikkiessä olla tavarat levällään, mutta lelut kerätään joka ilta paikoilleen. Astioita tai vaatteita ei meillä ole koskaan ympäriinsä.

Me ollaan 5-henkinen perhe. Lapset 8, 3 ja 1-vuotiaat. Siivoamme aina illalla kaikki tavarat paikoilleen, mutta aina muulloin on sotkuista. 1-vuotias on pahin sotkija. On erittäin vilkas ja kerkeevä ja hänen hauskin huvinsa on levittää tavaroita. Kun siivoan yhtä sotkua, tekee hän siinä ajassa kolme lisää. Lisäksi on todella sotkuinen ruokailija. 3-vuotias on ikäisekseen varsin siisti, hänen jäljiltään on leikkejä levällään, mutta aika hyvin siivoo niitä itse. Koululainen on taas ihan mahdoton. Jos en kerkeä muistuttamaan jää häneltä kaikki levälleen. Usein, kun tulen kotiin on reput, takit, koulukirjat, kengät, hiusharjat ja harrastusvarusteet heitetty eteisen ja olkkarin lattialle. Sitten keittiössä on tasot muruissa ja astiat sokin sokin. Lapsi kuitenkin lähtenyt jo jonnekkin, joten pitää odottaa häntä kotiin siivoamaan. Koululaisen huone on ihan järkyttävä tällä hetkellä.

Vierailija
35/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ikkunat on pölyiset ja pesemättä.

Minullakin on ikkunat pesemättä, mutta pesen vasta siitepölykauden jälkeen. Parvekelasit pesin aiemmin, ja ne joutuu vielä muutaman kerran kesällä pesemään.