Mihin sijoittuisit, jos ihmiset pisteytettäisiin asteikolla 1-10
Itse olisin 1 tai 2, eli suoraan kuoppaan vaan. Valitettavasti.
Kommentit (43)
-25
Jotenkin olen näköjään silti ollut vuosia naimisissa. Käsittämätöntä.
Ainuttakaan ystävää ei ole, olen ilmeisesti niin vastenmielinen :(
Naisten mielestä aivan pohjimmaista sakkaa oleva kiltti mies, ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin ehkä 9. Teen yhteiskunnalle hyödyllistä työtä. Olen kouluttautunut FT. Ei sairauksia, ei rikoksia, perhe, teen vapaaehtoistyötä ja annan rahaa järjestöille, olen hyvän näköinen, sosiaalinen, en polta enkä juo. En ole mikään dalai lama kuitenkaan, enkä nuori enää, joten en jaksa aina innostua ja olen joissakin asioissa turhan konservatiivinen.
Minun katsontakannastani olisit 6.
Kun on tylsä ja konservatiivinen niin no no.
Tämä on mielenkiintoinen kysymys.
Mitä kukin arvostaa elämässä.
Jokaisen pisteytys on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysi kymppi!
Tuskinpa vaan. Mitäs olet saanut aikaiseksi?
Oma pistelistani.
1p Ulkonäkö. Kauneus on katsojan silmissä mutta normaalipainoinen, ei erityisiä poikkeavuuksia omaava saa tästä pisteen.
1p Talous. Ei suuria velkoja pl. asuntolaina jos omistaa asunnon. Jos tulot riittävät kattamaan menot ja jää vähän säätöönkin, saa pisteen.
1p Työllisyys. Vakituisen ja mieleisen työpaikan omaava saa pisteen.
1p Lapset. Alle kolmikymppisellä lapsettomuus, sitä vanhemmalla lapset samalle miehelle oikeuttaa pisteeseen.
1p Elämäntavat. Terveet elämäntavat eli ei päihteiden (liika)käyttöä oikeuttaa pisteeseen.
1p Luonne. Iloinen ja positiivinen elämänasenne oikeuttaa pisteeseen.
1p Terveys. Pisteen saa kun ei ole vakavia fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia.
1p Moraali. Irtosuhteita tai pettämistä harrastava menettää tämän pisteen.
1p Suhteet lähimmäisiin. Jos olet hyvissä väleissä sukulaisiin, ystäviin ja työkavereihin etkä riitele heidän kanssaan, saat pisteen.
1p Tyytyväisyys. Jos olet keskimäärin tyytyväinen elämääsi, omaat mieluisia harrastuksia ja voit sanoa olevasi onnellinen, saat tämän pisteen.
Vierailija kirjoitti:
Latinomies on täyskymppi! Panisin.
Lopeta ahdistelu. Latino ei panis sua.
Ehkä 8. Olen iloinen, elämään tyytyväinen äiti, joka pitää itsestään huolta :)
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä 8-9, mutta näköjään oikeasti 6-7.
Sama!
Ulkonäkö 8, luonne 9, muut elämän puitteet 5...et silleen vissiin. Nainen oon.
Ulkonäkö 2
Älykkyys 2
Saavutukset 1
Arvot 2
Täysi kymppi. Olen luojan lahja naisille. T: Hopeakettu
Vierailija kirjoitti:
Oma pistelistani.
1p Ulkonäkö. Kauneus on katsojan silmissä mutta normaalipainoinen, ei erityisiä poikkeavuuksia omaava saa tästä pisteen.
0,5 p. (normaalipainoinen mutta kokonaisuutena silti epämiellyttävän näköinen)
1p Talous. Ei suuria velkoja pl. asuntolaina jos omistaa asunnon. Jos tulot riittävät kattamaan menot ja jää vähän säätöönkin, saa pisteen.
1 p.
1p Työllisyys. Vakituisen ja mieleisen työpaikan omaava saa pisteen.
0 p.
1p Lapset. Alle kolmikymppisellä lapsettomuus, sitä vanhemmalla lapset samalle miehelle oikeuttaa pisteeseen.
1 p.
1p Elämäntavat. Terveet elämäntavat eli ei päihteiden (liika)käyttöä oikeuttaa pisteeseen.
1 p. (en sanoisi elämäntapojani terveellisiksi, mutta jos kerran vain päihteettömyys riittää)
1p Luonne. Iloinen ja positiivinen elämänasenne oikeuttaa pisteeseen.
0 p.
1p Terveys. Pisteen saa kun ei ole vakavia fyysisiä tai psyykkisiä sairauksia.
1 p. (ei vakavia)
1p Moraali. Irtosuhteita tai pettämistä harrastava menettää tämän pisteen.
1 p. (jos menettää vain noiden takia...)
1p Suhteet lähimmäisiin. Jos olet hyvissä väleissä sukulaisiin, ystäviin ja työkavereihin etkä riitele heidän kanssaan, saat pisteen.
0,5 p. (hyvissä väleissä pääasiassa, mutta kyllä lähisukulaisten kanssa riidelläänkin)
1p Tyytyväisyys. Jos olet keskimäärin tyytyväinen elämääsi, omaat mieluisia harrastuksia ja voit sanoa olevasi onnellinen, saat tämän pisteen.
0 p.
Aiempi arvioni oli 3, mutta tämän pohjalta saisin 6, jos pitäisi noudattaa mainittuja ehtoja. Mutta jos ei tarvitse katsoa noita tarkempia kuvauksia vaan analysoisin vaan sen pohjalta, miten itse käsitän pääsanan, pisteyttäisin "ihmisarvoni" suunnilleen seuraavasti:
ulkonäkö: 0,1
talous: 0,5 ("köyhä", mutta pihiyden ja tylsän elämän ansiosta jää yleensä säästöönkin)
työllisyys: 0,1 (kuntouttavassa työtoiminnassa)
lapset: 1 (ei ole ja olen tyytyväinen)
elämäntavat: 0,4
luonne: 0,4 (pessimistisyys, mutta ihmisten ilmoilla saan usein puserrettua itsestäni ok tyypin)
terveys: 0,4
moraali: 0,6
suhteet lähimmäisiin: 0,6
tyytyväisyys: 0,2
= 4,3/10
(ajattelin pisteytyksen niin, että suomalaisilla keskiverto olisi aina 0,5 ja kokonaispisteet siis 5)
Riippuu tietysti siitä mitä pisteytetään. Jos pisteytetään vaikka fitness-osastoa niin aika huonot pusteet saisin. Samoin jonkun missi-mallimaailman osalta. Jos taas pisteytetään vaikka lastenkasvatusta, persoonallisuutta, sosiaalisia taitoja tms niin saisin hyvät pisteet. Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus et toi pisteyttäminen on pelleilyä. Ja kuka pisteyttää, määrittelee mitä pisteytetään, vie suoraan natsisaksan oloihin. Kammottava ajatus. Kuka on se oikea ja ylempi, joka voi edes määritellä ihmisen ominaisuudet ja niiden arvon. Tarve pisteyttää kertoo jo vakavista ongelmista psyyken puolella.
3 koska olen komea ja normaalipainoinen, mutta en ole tehnyt koskaan mitään. Työttömänä valmistumisvuodesta 2005.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitkä asiat ihmisessä tuossa pisteytyksessä huomioitaisiin? Moraali? Ulkonäkö? Hyödyllisyys? Olemuksen miellyttävyys?
Ja miten nuo pisteet jakautuu ihmisten kesken? Tasaisesti? Gaussin jakauma?
Sosio-ekonominen asema.
Olen ylempää keskiluokkaa, professioammatissa, akateeminen loppututkinto, omistusasunto, tulot ylimmässä desiilissä, puolisolla myös akateeminen loppututkinto ja hänkin professioammatissa, mutta tulot vain medinaanin tuntumassa, eli olisin varmaankin 9.
Vierailija kirjoitti:
Latinomies on täyskymppi! Panisin.
Vanha ketju. Tuli ikävä latinoa :)
Tää menee yhteentoista. Nupit kaakkoon!
Olisin varmaankin 3 tai 4. Ehkä vaaka kallistuisi lähemmäs kolmosta.