Miten reagoit jos huomaat että sua kadehditaan?
Kommentit (13)
Olen aina tajunnut kateuden vasta niin myöhään,etten ole voinut reagoida rakentavasti. Saanut p*skaa niskaan tavoilla, mitä kohtaan en ole osannut puolustautua. Etäännytän tyypin itsestäni mahd pian kokonaan,koska kohtelu ala-arvoista. Vasta jälkikäteen kuullut tai tajunnut,että tyyppi on ollut kateellinen. Välit on jo menny poikki,enkä tyyppiä kaipaa.
Olen aina tajunnut kateuden vasta niin myöhään,etten ole voinut reagoida rakentavasti. Saanut p*skaa niskaan tavoilla, mitä kohtaan en ole osannut puolustautua. Etäännytän tyypin itsestäni mahd pian kokonaan,koska kohtelu ala-arvoista. Vasta jälkikäteen kuullut tai tajunnut,että tyyppi on ollut kateellinen. Välit on jo menny poikki,enkä tyyppiä kaipaa.
Yleensä se näkyy vähättelynä positiivista elämänasennettani kohtaan. Ei haittaa minua, uskallan tehdä ja siksi olen saavuttanut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä että mistä asioista ihmiset sinua niin paljon kadehtii?
En nyt muista yhtäkään kertaa, jolloin olisin tiedostanut jonkun kadehtineen mua. Köyhää, rumaa ja epäsuosittua.
Ehkä jossain Habbo Hotelissa joku on saattanut kadehtia virtuaaliomaisuuttani. Mutta netissä nyt kettuillaan kaikille muuten vain ilman syytä, joten ei ole välttämättä kateudesta ollut kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä että mistä asioista ihmiset sinua niin paljon kadehtii?
Mistä nyt ihmiset toisia kadehtii. Vertailevat itseään muihin ja pitävät toisen ominaisuuksia tms parempina kuin omiaan.
Todella väärältä ja vieraalta tuntuu. Ihmisillä on ihmeellisiltä tuntuvia olettamuksia.
Ahdistaa kun itse vielä ujo eikä uskalla tai osaa olla luontevasti ja ... en tiedä ymmärtääkö kukaan.
Kyllä sen huomaa ilman mitään vinkkejä. Surullista mutta totta.
Siitä tulee todella vaivaannuttava olo. Mulla ei kyllä ole mitään erityistä kadehdittavaa. Olen lähtöisin köyhästä ja kurjasta perheestä ja tehnyt ihan he****tisti hommia, että oon saanut suht normaalin elämän.
Mä olen ollut tilanteissa, joissa mulle on joku puhunutkin asiasta. Ne on vaikeita tunteita, joille ei oikein voi mitään. Yleensä kateus on perustunut myös siihen, että mua on vaan luultu paremmaksi kuin olenkaan. Joskus olen itse ollut vähän kateellinen ihmiselle, ja vieläpä samasta asiasta (äly tai ulkonäkö on olleet näitä syitä. Enää ei ole tosin kumpaakaan. He hee).
Yleensä pyrin olemaan mahdollisimman positiivinen. Jos joku tekee jotain hyvin, sanon sen
ääneen. Kateudelleen harvoin voi paljon mitään, mutta arvelisin kehumisen ja hyvän työn huomaamisen auttavan moneen ongelmaan. Enää mussa ei ole aihetta olla kateellinen, mutta ihmisillä, kuten myös itselläni, on paljon negatiivisia tunteita. Se ei ole kivaa ja elämä on rankkaa, joten koitan välillä tuoda jotain positiivista muiden elämään (joo, omanikin on syvältä, mutta muakin piristää kun saan sanottua jotain positiivista).
En puhu asiasta enää koskaan kyseisen ihmisen kanssa.