Mieheni raivostui juuston leikkaamisesta (uskalsi sanoa vihdoinkin, kolmen vuoden jälkeen)
Minulla on aina ollut tapana leikata voileipien juustot kerralla höyläten. Esim. kolme leipää, yhdeksän siivua. Mutta, minä lasken ne siivut ja leikkaan ne kaikki samoin tein keittiön pöydälle. No nyt, mieheni, kolmen vuoden kimpassa olon jälkeen sai sanottua että hän on vihannut aina tapaani leikata juustoa keittiön pöydälle! Keittiön pöytä on kuulemma likainen ja täynnä vanhoja leivänmuruja yms. kovia kikkareita jotka tarttuvat juustonsiivuihin. Juustonsiivu kuuluu kuulemma höylätä ja asettaa välittömästi höylältä leivän päälle. Mikä tiukkapipo hänessä elää. Aargh, jätänkö tuon sian vai opetanko tavoille?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja :) eikö mikään hänen tapansa ärsytä sinua niin, että olisit asiasta maininnut?
Tarkoittaako kompromissi mielestäsi tuota? Antamista samalla mitalla? Tai pahemmalla?
Siis tarkoitin, että ap voisi korjata toimintaansa. Sori, jos olin epäselvä. Ja mietin, että eikö mies ole ikinä tehnyt kompromisseja tai apta ärsyttänyt mikään niin, että ymmärtäisi miehen kannan.
Ok. :) Minä olen joskus miettinyt, että harvoin se vie asioita eteenpäin, jos vastaa toisen "valitukseen", että no joo, mutta kyllä sinäkin aina sitä tai tätä. Se ei yleensä toimi. Kannattaa sanoa ärsytyksen aiheista, muttei niin, että niistä tehdään kilpailu, että kumpi ärsyttää pahemmin ja useammassa asiassa.
No ei tietenkään. Mutta, jos mies joustaa ap:n takia jossain, niin miksei apkin voisi joustaa tässä juustoasiassa ja olla höyläämättä suoraan pöydälle
Todellakin! :) Eikä se olisi mitään joustamista edes, kauhea kompromissi tai omista tarpeista tinkiminen vaan ihan tavallista hygienisyyttä ja huomaavaisuutta, ettei tee jatkuvasti toista ärsyttäviä asioita.
Kyllä se on joustamista sellaiselle, joka tykkää elää niin, ettei kaikki ole aina niin tip top. Mä yritän olla mieheni takia siistimpi kuin luonnostaan olen, mutta kyllä on ihanan rentouttavaa sotata rauhassa miehen ollessa matkoilla. Siivoan sitten vaan kodin ennen miehen tuloa.
Jos juustonhöyläys jo on asia, jossa ei voi yhtään joustaa, niin voi tulla aika paljon vaikeampiakin kompromissin aiheita tulevaisuudessa eteen. Eikö sitä voisi nyt harjoitella, että toimii vaikka tässä pikkuasiassa yhteisen sopimuksen mukaan. Luultavammin miehelle aiheutuu enemmän ärsytystä pöydälle höyläämisestä kuin ap:lle, jos hän höyläisi juustot lautaselle, käteen, leivälle tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa pitää tehdä kompromisseja :) eikö mikään hänen tapansa ärsytä sinua niin, että olisit asiasta maininnut?
Tarkoittaako kompromissi mielestäsi tuota? Antamista samalla mitalla? Tai pahemmalla?
Siis tarkoitin, että ap voisi korjata toimintaansa. Sori, jos olin epäselvä. Ja mietin, että eikö mies ole ikinä tehnyt kompromisseja tai apta ärsyttänyt mikään niin, että ymmärtäisi miehen kannan.
Ok. :) Minä olen joskus miettinyt, että harvoin se vie asioita eteenpäin, jos vastaa toisen "valitukseen", että no joo, mutta kyllä sinäkin aina sitä tai tätä. Se ei yleensä toimi. Kannattaa sanoa ärsytyksen aiheista, muttei niin, että niistä tehdään kilpailu, että kumpi ärsyttää pahemmin ja useammassa asiassa.
No ei tietenkään. Mutta, jos mies joustaa ap:n takia jossain, niin miksei apkin voisi joustaa tässä juustoasiassa ja olla höyläämättä suoraan pöydälle
Todellakin! :) Eikä se olisi mitään joustamista edes, kauhea kompromissi tai omista tarpeista tinkiminen vaan ihan tavallista hygienisyyttä ja huomaavaisuutta, ettei tee jatkuvasti toista ärsyttäviä asioita.
Kyllä se on joustamista sellaiselle, joka tykkää elää niin, ettei kaikki ole aina niin tip top. Mä yritän olla mieheni takia siistimpi kuin luonnostaan olen, mutta kyllä on ihanan rentouttavaa sotata rauhassa miehen ollessa matkoilla. Siivoan sitten vaan kodin ennen miehen tuloa.
Kukin valitsee "taistelunsa".
Niin? Mä en taistele. Olen tehnyt kompromissin, koska liika siisteys on kuitenkin pieni vika muuten ihanassa miehessäni. Ja ne viikot joina saa sotkea tuntuu melkeinpä lepolomalta. En valita siis kokonaiselämäntilanteestani... totean vain, että on se kompromissi.
Okei. :) En ole mikään kamalan siisti itsekään, mutta lapsiperheessä sitä piti kuitenkin jonkunlaista siisteyttä pitää yllä, eikä opettaa lapsia laittamaan ruokia pitkin pöytiä. Ja se oli ihan hyvä juttu. Enkä sanoisi kyllä siisteyttä ihmisessä viaksi, pieneksikään viaksi. :)
Mun näkökulmastani se on vika, pieni vika kylläkin. :) Ja miehestäni tietenkin mun sotkuisuuteni on vika, mutta ilmeisesti siedettävä, kun rakastaa mua kuitenkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos juustonhöyläys jo on asia, jossa ei voi yhtään joustaa, niin voi tulla aika paljon vaikeampiakin kompromissin aiheita tulevaisuudessa eteen. Eikö sitä voisi nyt harjoitella, että toimii vaikka tässä pikkuasiassa yhteisen sopimuksen mukaan. Luultavammin miehelle aiheutuu enemmän ärsytystä pöydälle höyläämisestä kuin ap:lle, jos hän höyläisi juustot lautaselle, käteen, leivälle tms.
Ööö... enkös kirjoittanut että minulle tuollainen on asia, jossa VOIN joustaa? Ap:sta en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin taas raivostui.
Monesko mies-provo tälle päivälle?
Voisitko sä millään tajuta että kyse on yhdestä miesyksilöstä, ei kaikista miehistä? Jos olet noin herkkänä ihan aiheettomasti, suosittelen hakeutumaan ammattiavun piiriin. Ei nyt kirjoiteta susta. Eikä sun naapurista. Vaan yhdestä miehestä joka oli kolme vuotta kärsittyään kumppanilleen sanonut ettei pidä siitä että kumppani laittaa juustot pöydälle. Ei siinä ole mitään miesvihaa.Yhtään missään. Sulla on aika huonosti asiat kun tulkkaat kaiken miesvihaksi ja näet sitä missä sitä ei ole. Sä et edes tiedä mitä se termi tarkoittaa kun käytät sitä täysin asiattomissa yhteyksissä.
Sulla on asiat todella huonosti.Ehkä sulla ei olekaan mitään muuta tekemistä kuin täällä päivystäminen, kaikkien naisten vihaaminen ja kaljanjuonti. Eikä tämäkään arvelu ole miesvihaa, vaan aprikointia siitä kuinka tyhjä elämä pitää olla jotta on noin suuri viha toisia kohtaan sydämessä.Emme me naiset ole syyllisiä sinun pahaan oloosi. Itse olet.
Tänään palsta on ollut täynnä toinen toistaan naurettavampia miesprovoja, mutta sehän on kaltaisellesi rinkirunkkarille hyvää onaniamatskua.
En puhunut miesvihasta mitään, taidat itse roikkua palstalla aamusta iltaan jokaisessa mies-ketjussa, ja kuvittelet että palstalla teitä paskavammaisia idiootteja arvostelee muutkin kuin vain kuvittelemasi "yksi mies".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mä en taistele. Olen tehnyt kompromissin, koska liika siisteys on kuitenkin pieni vika muuten ihanassa miehessäni. Ja ne viikot joina saa sotkea tuntuu melkeinpä lepolomalta. En valita siis kokonaiselämäntilanteestani... totean vain, että on se kompromissi.
Okei. :) En ole mikään kamalan siisti itsekään, mutta lapsiperheessä sitä piti kuitenkin jonkunlaista siisteyttä pitää yllä, eikä opettaa lapsia laittamaan ruokia pitkin pöytiä. Ja se oli ihan hyvä juttu. Enkä sanoisi kyllä siisteyttä ihmisessä viaksi, pieneksikään viaksi. :)
Mun näkökulmastani se on vika, pieni vika kylläkin. :) Ja miehestäni tietenkin mun sotkuisuuteni on vika, mutta ilmeisesti siedettävä, kun rakastaa mua kuitenkin. :)
Heh, teillä on sitten kuitenkin saman genren viat, eri puolelta vaan. Sen kanssa voi varmaan pärjätä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin taas raivostui.
Monesko mies-provo tälle päivälle?
Voisitko sä millään tajuta että kyse on yhdestä miesyksilöstä, ei kaikista miehistä? Jos olet noin herkkänä ihan aiheettomasti, suosittelen hakeutumaan ammattiavun piiriin. Ei nyt kirjoiteta susta. Eikä sun naapurista. Vaan yhdestä miehestä joka oli kolme vuotta kärsittyään kumppanilleen sanonut ettei pidä siitä että kumppani laittaa juustot pöydälle. Ei siinä ole mitään miesvihaa.Yhtään missään. Sulla on aika huonosti asiat kun tulkkaat kaiken miesvihaksi ja näet sitä missä sitä ei ole. Sä et edes tiedä mitä se termi tarkoittaa kun käytät sitä täysin asiattomissa yhteyksissä.
Sulla on asiat todella huonosti.Ehkä sulla ei olekaan mitään muuta tekemistä kuin täällä päivystäminen, kaikkien naisten vihaaminen ja kaljanjuonti. Eikä tämäkään arvelu ole miesvihaa, vaan aprikointia siitä kuinka tyhjä elämä pitää olla jotta on noin suuri viha toisia kohtaan sydämessä.Emme me naiset ole syyllisiä sinun pahaan oloosi. Itse olet.
Vedä henkeä välillä. Taidat olla ap?
Mutta kun näitä pellesatuja tulee joka päivä useita.
Silloin on jo tarkoitus yleistää laajemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ongelma olisi niin yksinkertaisesti ratkaistu että ensin leipien voitelu ja sitten juustojen siivutus suoraan päälle. Toki tajuan että ihmisillä on erilaisia tapoja toimia, mutta hämmästelen kyllä tätä epäloogisuutta, että juustot siuvutetaan ensin johonkin kasaan pöydälle ja sitten(kö? ) vasta aletaan voitelemaan leipiä. Tai vaikka leivät olisi jo voideltuina, niin pienemmällä vaivalla ne juustosiivut laittaa leiville suoraan, kun tekee ensin jotain kasaa, josta sitten erikseen levittelee leiville.
Näin monta hygienistä samassa ketjussa! Kertokaa, onko teillä erillinen kasvopyyhe, pimppipyyhe vai molemmat?
Niin samaa mietin kuin no. 50. Miksi ne juustot pitää siivuttaa pöydälle? Mikset tee ensin leipiä ja siivuta sitten vasta juustoa siihen päälle?
Ja kyllä meillä kotona on voileipäkin ollut aina lautasella tai puisilla voileipälaudoilla. Enkä ole edes erityisen siisti ihminen.
Jokainen saa siivuttaa juustonsa niinkuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin samaa mietin kuin no. 50. Miksi ne juustot pitää siivuttaa pöydälle? Mikset tee ensin leipiä ja siivuta sitten vasta juustoa siihen päälle?
Ja kyllä meillä kotona on voileipäkin ollut aina lautasella tai puisilla voileipälaudoilla. Enkä ole edes erityisen siisti ihminen.
Siis höylään juustonsiivut ns. vauhdissa, kaikki kerrallaan. Höylään ja käännän juuston pöydälle, josta kerään ne käteen ja asettelen leipien päälle. Pöydän pyyhin aina esim. ilta-, väli- ja aamupalojen jälkeen. Eikä siinä pöydällä ole oikeasti mitään roskaa tai likaa vaikka mieheni niin luuleekin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minä siivutan työpöydälle omat juustoni. Mies saa tehdä omilleen mitä haluaa
AP? Siivuttaako ap miehenkin leivälle juustoa, vai miksi se on miehen ongelma? Asiaan olisi peräti yksinkertainen ratkaisu: mies leikkaa itse omat juustonsa eikä hänelle kuulu se, vaikka ap söisi omat juustonsa lattialla.
Miehen raivostuminen on se todellinen ongelma. Tämä ei taida olla ainoa miesprovoketju, jossa totean saman asian, eli ap:n kertoma tapaus ei ole ollenkaan niin paha asia kuin miehen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis höylään juustonsiivut ns. vauhdissa, kaikki kerrallaan. Höylään ja käännän juuston pöydälle, josta kerään ne käteen ja asettelen leipien päälle. Pöydän pyyhin aina esim. ilta-, väli- ja aamupalojen jälkeen. Eikä siinä pöydällä ole oikeasti mitään roskaa tai likaa vaikka mieheni niin luuleekin.
ap
Sori, en tajua vieläkään. Siis mikset laita niitä höylättyjä juustopaloja siihen juustokuvun lautaselle, siis missä se iso juusto on, jota höyläät? Jos se on liian pieni, osta isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sori, en tajua vieläkään. Siis mikset laita niitä höylättyjä juustopaloja siihen juustokuvun lautaselle, siis missä se iso juusto on, jota höyläät? Jos se on liian pieni, osta isompi.
Tä? Juustokuvun? :D Ei ole sellaista turhaketta mulla. -ei ap
Laittaisin pöytään (ei pöydälle) leivän, levitteen ja veitsen, juuston ja juustohöylän.
Kumpikin saa vapaasti tehdä voileipänsä ja höylätä juustonsa, niin monta siivua miten tykkää.
En kyllä pöydälle laittaisi juustosiivuja, samallahan ne jo laittaisi omalle lautaselleen?
Jos tuo 9 siivua ilmestyisi pöydälle joka aamu, niin minäkin ehkä ärsyyntyisin.
Samalla tavalla ja jatkuvasti toistuva maneeri ON ärsyttävää.
Tuli mieleeni vanha juttu, jossa vaimo aina halkaisi sämpylän ja otti itse yläosan ja antoi toiselle alaosan. Sama toistui vuosia.
Kun sitten erosivat, niin mies lopuksi sanoi. *Ja sekin minua ärsytti kun annoit sen alaosan sämpylästä ja olisin aina halunnut sen yläosan*.
Mä siivutan siihen juustopaketin päälypaperin päälle. Jos on vasta aukastu paketti, niin joko voirasian tai leikkelepaketin päälle.
En näe mitään syytä muutamaksi sekunniksi hakea lautasta tai muuta alustaa juustoviipaleiden takia. Mieheni ja monen muunkin mielestä minun näköjään pitäisi...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tä? Juustokuvun? :D Ei ole sellaista turhaketta mulla. -ei ap
Eli juusto on ilman mitään kuivamassa ja länttäät senkin suoraan pöydälle? Just joo.
Jotenkin useimmat meistä alkavat ymmärtää sun miestä...
Vierailija kirjoitti:
Se pöytä ON likainen. Monesti myös esim. tiskiallas on likaisempi kuin wc-pönttö. Sen sijaan että vedät herneet nenään siitä miten joku kehtaa kritisoida sinua, niin kannattaisi vaikka vain todeta että "kappas, en olekaan tullut ajatelleeksi tuota. Olet oikeassa, voin tehdä jatkossa toiste."
Meillä ainakin tiskipöytä ja tiskiallas pestään käytön jälkeen. Pyyhin rätillä aina, useimmiten pesuaineella.
En ymmärrä miksi edes tuollaisesta tarvitsee kritisoida? Ainahan täälläkin huudellaan miten miehille ei saa sanoa miten täyttää tiskikone jne, vaan tärkeintä on, että jokainen saa tehdä tyylillään. Leikatkoot juustonsa kukin miten haluaa!
Liian helppoa joidenkin elämä jos ainut ongelma juuston leikkaaminen oikein. Olen kateellinen jos ei ihmisellä muita ongelmia elämässä!