Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Koirani käskettiin pois R-kioskista" - voi luoja näitä koiranomistajia välillä!

Vierailija
03.05.2018 |

Lakihan sen kieltää, miksihän se joillekin tulee aina yllätyksenä, että koiraa ei voi viedä kaikkialle?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005664410.html

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole avustuskoira (sokealle, diabetikolle tms.), niin ei ole mitään asiaa kauppoihin.

Vierailija
42/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei ole avustuskoira (sokealle, diabetikolle tms.), niin ei ole mitään asiaa kauppoihin.

Voi koira muutenkin olla tärkeä omistajalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minneköhän koira sit pitäis jättää, varmaan sitoa tolppaan, josta sen joku varastaa, tai joku napero menee silittämään ja se näykkäisee ja mikäs soppa siitä syntyy. Varmaan koira lopetetaan :/ voisitte kyl vähän miettiä asiaa myös koiranomistajan näkökulmasta, en minä ainakaan jätä ulos kallista koiraani. Joku voi vahingoittaa sitä. Kerran joku oli leikannut ulos jätetyn koiran korvasta palan!

Jätä se kotiin? tai autoon?

Vierailija
44/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep mutta sen kanssa ei mennä paikkoihin mihin se ei ole tervetullut!

Mun mieskin on mulle tärkeä mutta en silti mene sen kanssa miesten saunaan, vessaan tms.

Vierailija
45/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieskin on mulle tärkeä mutta en silti mene sen kanssa miesten saunaan, vessaan tms.

Sulta meni kyllä pointti täysin ohi. Koiralle on vaarallista jäädä ulos, sun miehelle ei ole vaarallista mennä yksin miestenvessaan.

Vierailija
46/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikein haluaa että koira ei sais tulla vaikkapa kioskiin vaan että koiralla olisi oikein vaikeaa. Miten paha olo pitää ihmisellä olla, että vihaa noin koiria.

Minulla on muuten hyvä olo, mutta koirien lähellä paha olo. Minulla on oikeus elää ilman koiria. Mt-ongelmainen naapurini valitettavasti uhkaili minua saksanpaimenkoiransa kanssa, kun olin lapsi. Tuosta on jäänyt valtava pelko koiria kohtaan. Koirilla on varmasti vaikeaa kaupunkiympäristössä. Koirat kuuluvat maalle.

Vierailija
47/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikein haluaa että koira ei sais tulla vaikkapa kioskiin vaan että koiralla olisi oikein vaikeaa. Miten paha olo pitää ihmisellä olla, että vihaa noin koiria.

Minulla on muuten hyvä olo, mutta koirien lähellä paha olo. Minulla on oikeus elää ilman koiria. Mt-ongelmainen naapurini valitettavasti uhkaili minua saksanpaimenkoiransa kanssa, kun olin lapsi. Tuosta on jäänyt valtava pelko koiria kohtaan. Koirilla on varmasti vaikeaa kaupunkiympäristössä. Koirat kuuluvat maalle.

Koirat on oikeasti kilttejä paitsi tietty sakemannit joita kannattaakin välttää. Ei koiraa kannata pelätä vaan totutella vaan olemaan paljon niiden kanssa, niin voi alkaa tykätä paljonkin. Minäkin ennen pelkäsin koiria, mutta en enää.

Vähän kuin joku joka inhoaa liikuntaa ja sitten alkaakin tykätä, niin haluaa kertoa, että kannattaa vaan opetella tykkäämään.

Vierailija
48/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bättre folk rouva ja hänen kiltti pikku sisäkoiransa rahvaan joukossa R-kioskilla 😂

Vierailija
49/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulta meni kyllä pointti täysin ohi. Koiralle on vaarallista jäädä ulos, sun miehelle ei ole vaarallista mennä yksin miestenvessaan.

Sen koiran voi jättää kotiin. Koita nyt ymmärtää että koiria ei viedä paikkaan minne niitä ei saa viedä. Sama koskee lapsia. Ne on ensin vietävä kotiin ja sitten mentävä asioille

Vierailija
50/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat on oikeasti kilttejä paitsi tietty sakemannit joita kannattaakin välttää. Ei koiraa kannata pelätä vaan totutella vaan olemaan paljon niiden kanssa, niin voi alkaa tykätä paljonkin. Minäkin ennen pelkäsin koiria, mutta en enää.

Vähän kuin joku joka inhoaa liikuntaa ja sitten alkaakin tykätä, niin haluaa kertoa, että kannattaa vaan opetella tykkäämään.

Miksi sakemanneja pitäisi välttää? Sinä et kuulosta tietävän koirista mitään.

Vierailija
51/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Jos joku pelkää koiria, niin en tosiaan suosittele mennä silittämään sakemannia joka odottaa ärrän kulmalla kun isäntä on kiskalla. Sama muiden koirien kanssa, muut koirat heiluttavat iloisesti häntäänsä kun tullaan lähelle koirani kanssa, sakemannit luimistavat korvansa, nostavat niskakarvat ja murisevat.

Parempi on totutella ensin pieniin koiriin ja sitten isompiin mutta sellaisiin lajeihin, jotka haluavat miellyttää ihmistä, kuten noutajat.

Vierailija
52/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lemmikkikoirat pitäisi hävittää.

Vierailija
53/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvempi kai on allerginen niille paskaisille haalareille, mutta tunnen useammankin eläinallergikon.

Ei ainakaan äkkiseltään tule mieleen että kukaan olisi koskaan sanonut olevansa paskaisille papparaisille allerginen, mutta koiralle allergisia olen tuntenut monia.

Vierailija
54/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko koiran viedä oopperaan tai elokuvateatteriin? Jos omistaa koiran niin onko se koira sitten pakko ottaa mukaan ja sitoa oopperatalon pyörätelineeseen silvottavaksi?

Vierailija
55/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Jos joku pelkää koiria, niin en tosiaan suosittele mennä silittämään sakemannia joka odottaa ärrän kulmalla kun isäntä on kiskalla. Sama muiden koirien kanssa, muut koirat heiluttavat iloisesti häntäänsä kun tullaan lähelle koirani kanssa, sakemannit luimistavat korvansa, nostavat niskakarvat ja murisevat.

Parempi on totutella ensin pieniin koiriin ja sitten isompiin mutta sellaisiin lajeihin, jotka haluavat miellyttää ihmistä, kuten noutajat.

Yhtään minkään rotuista koiraa ei pidä mennä silittelemään omine lupineen. Joo, saksanpaimenkoirista löytyy aggressiivisiakin yksilöitä mutta suurin osa on kyllä ihan kilttejä, väärällä koulutuksella sen saa tietysti helposti pilattua. Saksanpaimenkoirat ovat palveluskoiria ja hyvin miellyttämisenhaluisia.

Vierailija
56/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minneköhän koira sit pitäis jättää, varmaan sitoa tolppaan, josta sen joku varastaa, tai joku napero menee silittämään ja se näykkäisee ja mikäs soppa siitä syntyy. Varmaan koira lopetetaan :/ voisitte kyl vähän miettiä asiaa myös koiranomistajan näkökulmasta, en minä ainakaan jätä ulos kallista koiraani. Joku voi vahingoittaa sitä. Kerran joku oli leikannut ulos jätetyn koiran korvasta palan!

Kotiin jätät, jos et voi ulos jättää. Yksinkertaista, eikö totta?

Vierailija
57/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt, miksi koiraa raahataan mukana vaikka sinne Ärrä-reissulle, kun se tosiaan pitää jättää ulos valvomatta. Jos on niin laiska, ettei viitsi lähteä erikseen koiralenkille, kannattaisi varmaan ottaa joku muu lemmikki. Ihme nillitystä itseaiheutetusta ongelmasta.

Vierailija
58/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v.tun aasi, tärkeä joo, muttei ole avustuskoira.

Vierailija
59/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin kissa olkapäällä R-kioskissa ei varmaan sanottas mitään?

(spekuloin vaikkei ole vuosiin ollu kissaa)

Vierailija
60/94 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otetaan koira mukaan - siksi, että koska on jo ollut päivän pois, niin ilta on aikaa olla koiran kanssa. Eli en halua turhaan jättää koiraa yksin kotiin vaan yhdistän juurikin ärräkäynnin ja koiralenkin, meillä kun ärrälle on matkaa sen verran että ei saa vain kipaistua. Ollaan vaan totuttu tekemään kaikki yhdessä ja siitä asti kun erosin, koira on ollut mulle tärkein.