Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Koirani käskettiin pois R-kioskista" - voi luoja näitä koiranomistajia välillä!

Vierailija
03.05.2018 |

Lakihan sen kieltää, miksihän se joillekin tulee aina yllätyksenä, että koiraa ei voi viedä kaikkialle?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005664410.html

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä R-kiskan lattialla on kyllä jo niiden ihmisten kenkienkien mukana tullutta roskaa, kakkaa ym. että ei siinä minkään koiran kulkeminen enää mitään vaikuta.

Vierailija
22/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut oikein haluaa että koira ei sais tulla vaikkapa kioskiin vaan että koiralla olisi oikein vaikeaa. Miten paha olo pitää ihmisellä olla, että vihaa noin koiria.

Koirilla onkin yleensä tosi vaikeaa, jos ne ei pääse kioskeihin!!Onhan kioskit koirille tosi luonnollisia paikkoja!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskilla kyllä myydään myös pakkaamattomia elintarvikkeita. Sieltähän saa kahvia, pullia, makkaroita grillistä, juustotankoja tai hodareita. En ymmärtänyt sen koiranomistajan närästystä. On selkeää, että laki on yksiselitteinen kaikille.

Vierailija
24/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioskilla kyllä myydään myös pakkaamattomia elintarvikkeita. Sieltähän saa kahvia, pullia, makkaroita grillistä, juustotankoja tai hodareita. En ymmärtänyt sen koiranomistajan närästystä. On selkeää, että laki on yksiselitteinen kaikille.

Miksei pullia voisi sitten pakata, ja kahvi on pannussa eikä koira edes koske kahviin vaan inhoaa kahvin tuoksua. Koirasta ei irtoa mitään myrkyllistä. Mun koiralla on nyt nuha, joten pärskii, mutta se ei tartu ihmiseen, koiran nuha.

Vierailija
25/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille koirille vähintään 1000e Koiravero olis paikallaan!

Vierailija
26/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei pullia voisi sitten pakata, ja kahvi on pannussa eikä koira edes koske kahviin vaan inhoaa kahvin tuoksua. Koirasta ei irtoa mitään myrkyllistä. Mun koiralla on nyt nuha, joten pärskii, mutta se ei tartu ihmiseen, koiran nuha.

Siksi koska ei ole mitään syytä. Jos on sääntö että koiraa ei viedä kauppaan niin sitten sitä ei viedä. En ymmärrä miten kukaan koiranomistaja on niin itsekäs että kuvittelee voivansa tehdä koiransa mitä tahansa.

Vierailija
27/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluan ottaa koiran mukaan lenkille ja käyn samalla missä haluan ja mulla on tähän kyllä ihan täysi oikeus. Ja koiraa en jätä kaupan ulos silvottavaksi.

No ei sinulla kyllä ole oikeutta jos kauppa on sen kieltänyt. Miten voit olla niin ylimielinen että kuvittelet että säännöt eivät koska sinua ja koiraasi? 

Vierailija
28/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluan ottaa koiran mukaan lenkille ja käyn samalla missä haluan ja mulla on tähän kyllä ihan täysi oikeus. Ja koiraa en jätä kaupan ulos silvottavaksi.

No ei sinulla kyllä ole oikeutta jos kauppa on sen kieltänyt. Miten voit olla niin ylimielinen että kuvittelet että säännöt eivät koska sinua ja koiraasi? 

En ole ylimielinen vaan huolehtivainen niin että koiran kun on kerran ottanut, niin sitä ei voi jättää jonnekin tolppaan itkemään. Muuten, mä en ole se, joka heitettiin ulos kioskilta, vaan ei koskaan meidän kioskilla käymisestä ole tehty ongelmaa paitsi näköjään palstalla tietty...

Vierailija
29/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylimielinen vaan huolehtivainen niin että koiran kun on kerran ottanut, niin sitä ei voi jättää jonnekin tolppaan itkemään. Muuten, mä en ole se, joka heitettiin ulos kioskilta, vaan ei koskaan meidän kioskilla käymisestä ole tehty ongelmaa paitsi näköjään palstalla tietty...

No ei sitä tarvitsekaan jättää tolppaan, sen voi jättää kotiin jos on menossa kauppareissulle. No kiva jos teillä ei ole ollut ongelmaa koiran kanssa kaupoissa mutta jos joku kauppa kieltäisi sinua tuomasta koiraasi sisään niin silloin sinulla ei olisi mitään oikeutta sitä sinne viedä.

Vierailija
30/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa et ole ylimielinen. Kus.pää sinä olet!

Vierailija
31/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran turvallisuus menee tod. sen edelle, että jotkut vaan periaatteessa dissaa koiria. Jos olen ottanut koiran, niin olen sen kanssa enkä jätä illaksi kotio jos tarttee työpäivän jälkeen käydä kylällä. Onneksi kaikkialla ei ole yhtä kireänutturaisia vaan monet ihan oikeasti pitää koirista. Voi olla yllätys tieto teille koiranvihaajille. Jonkun yksinäisen mielestä voi olla piristävää tavata koiria.

Vierailija
32/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei!! Vuhveliinikultsi ei pääsekään joka paikkaan. Minä-Minä närkästyi. Jos niin kovasti pelkäät eliösi puolesta, jätä se kotiin. En todellakaan halua väistellä kuolaavaa karvatehdastasi liikkeissä ollessani.

Vierailija
33/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmisillä ei tunnu muutenkaan järki oikein toimivan.

Kissaihmiset on tunnetusti/tutkitusti viisaampia.

Tämä

Vierailija
34/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmisillä ei tunnu muutenkaan järki oikein toimivan.

Kissaihmiset on tunnetusti/tutkitusti viisaampia.

Tämä

No jo nyt repeän nauruun. Ai että kissanomistajat jotain neropatteja, laiska ihminen ottaa kissan ja antaa sen juosta vapaana mennen paikkoihin, missä kissojen ei kuulu olla! Hiekkalaatikot, kukkapenkit!

Äly on kaukana tuosta...

Vierailija
35/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lait ovat joskus tyhmiä, kuten tässäkin tapauksessa.

Lait ovat useimmissa tapauksissa hyvin tyhmiä. Juuri tälläiset holhouslait, jota ilman pahin asia voisi olla, että joku koira-allergikko aivastaa.

Suomalaiset tosin arvostavat vähäpätöisimpiäkin ja typerämmiltä tuntuvia lakejansa hyvin paljon, koska lakipykälä on suomalaisen turva ongelmatilanteessa - kuten saako yksityishenkilö kerätä roskia kunnan omistaman tien varresta - ;ei muuten saa ilman tieturvakorttia! Lakipykälien turvin suomalaisille ei synny ongelmatilanteita - tosin hassuja tilanteita sitäkin enemmän, koska lain soveltaminen voi tuottaa hölmön tilanteen, koska tilanteet ovat erilaisia, eikä yksi laki taivu erilaisiin tilanteisiin järkevällä tavalla. Laki eli sääntö vapauttaa omasta ajattelusta myös; on valmiit ohjeet, joita voi seurata, kuten tämä kuvitteellinen esimerkki osoittaa: 

- Hmmmmm..... meillä on nyt tässä ongelmatilanne.....saammeko me kerätä noita roskia tienvarresta?

-katsotaanpas, mitä ohjekirja sanoo meille tilanteesta

-ei Maija, me emme saa kerätä roskia tien varresta! Ohjekirja sanoo niin. Katso sivu 110. Siellä lukee, että tarvitaan T-I-E-T-U-R-V-A-K-O-R-T-T-I !

-HUH !!!! Olipas hyvä, että ohjekirjamme, jonka viisaat ja meitä ajattelevat virkamiehemme ovat aikaa säästelemättä laatineet meidän parhaaksemme, antoi meille vastauksen tähänkin ongelmaan. Me kun emme itse olisi osanneet päätellä asiaa. Me olisimme myös saattaneet jäädä auton yliajamaksi, koska eihän meillä tokikaan ole tieturvakorttia! 

-Mutta me jätämme nyt nämä roskat tähän tienpientareelle, koska on tärkeämpää, että me noudatamme lakia - laki on meille ehdoton ja itseisarvo - ,kuin että tienpiennar olisi tullut siistiksi.

-Hyvä kuitenkin, että meidän ei tarvitse itse ajatella monimutkaisia ongelmatilanteita - kuten roskien keruuta - vaan meidän ajattelu on näiltä osin ulkoistettu viisaiden virkamiesten kontolle.

Vierailija
36/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut kaupan työntekijänä siivoamaan salaa sisälle kuljetetun koiran pissat hyllystä ja luonnollisesti siinä tuli aika iso kori hävikkiäkin.

Ihan tosi! Nollatoleranssi, ei minkään kokoinen koira kuulu kauppaan. Koiran voi viedä kotiin ja itse palata kauppaan sen jälkeen, kukaan ei pakota jättämään ”ulos kallista koiraa”

Vierailija
37/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lait ovat joskus tyhmiä, kuten tässäkin tapauksessa.

Lait ovat useimmissa tapauksissa hyvin tyhmiä. Juuri tälläiset holhouslait, jota ilman pahin asia voisi olla, että joku koira-allergikko aivastaa.

Suomalaiset tosin arvostavat vähäpätöisimpiäkin ja typerämmiltä tuntuvia lakejansa hyvin paljon, koska lakipykälä on suomalaisen turva ongelmatilanteessa - kuten saako yksityishenkilö kerätä roskia kunnan omistaman tien varresta - ;ei muuten saa ilman tieturvakorttia! Lakipykälien turvin suomalaisille ei synny ongelmatilanteita - tosin hassuja tilanteita sitäkin enemmän, koska lain soveltaminen voi tuottaa hölmön tilanteen, koska tilanteet ovat erilaisia, eikä yksi laki taivu erilaisiin tilanteisiin järkevällä tavalla. Laki eli sääntö vapauttaa omasta ajattelusta myös; on valmiit ohjeet, joita voi seurata, kuten tämä kuvitteellinen esimerkki osoittaa: 

- Hmmmmm..... meillä on nyt tässä ongelmatilanne.....saammeko me kerätä noita roskia tienvarresta?

-katsotaanpas, mitä ohjekirja sanoo meille tilanteesta

-ei Maija, me emme saa kerätä roskia tien varresta! Ohjekirja sanoo niin. Katso sivu 110. Siellä lukee, että tarvitaan T-I-E-T-U-R-V-A-K-O-R-T-T-I !

-HUH !!!! Olipas hyvä, että ohjekirjamme, jonka viisaat ja meitä ajattelevat virkamiehemme ovat aikaa säästelemättä laatineet meidän parhaaksemme, antoi meille vastauksen tähänkin ongelmaan. Me kun emme itse olisi osanneet päätellä asiaa. Me olisimme myös saattaneet jäädä auton yliajamaksi, koska eihän meillä tokikaan ole tieturvakorttia! 

-Mutta me jätämme nyt nämä roskat tähän tienpientareelle, koska on tärkeämpää, että me noudatamme lakia - laki on meille ehdoton ja itseisarvo - ,kuin että tienpiennar olisi tullut siistiksi.

-Hyvä kuitenkin, että meidän ei tarvitse itse ajatella monimutkaisia ongelmatilanteita - kuten roskien keruuta - vaan meidän ajattelu on näiltä osin ulkoistettu viisaiden virkamiesten kontolle.

Muualla Euroopassa ei lakeja ole niin paljon, kuin Suomessa on. Se on ihmeellistä, miksi Suomessa tarvitaan niin paljon lakeja.

Miksi suomalaiset taipuvat niin helposti mitä typerimpien määräysten noudattamiseen.

Vierailija
38/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laki määräisi, että on käveltävä jyrkänteeltä alas, niin valtaosa suomalaisia noudattaisi tuota. En näe syytä, miksi eivät noudattaisi. Kuinka muka tyhmää käskyä jätettäisiin noudattamatta, kun suomalaisilla kerran on luissa ja ytimissä löain noudattamisen tärkeys ja että lait ovat noudattamista varten.

Kuinka moni ihmisistä kykenisi näin tiukassa paikassa - kävele jyrkänteeltä alas - vastustamaan niitä auktoriteetteja (eli viranomaisia ja heidän ohjeita), joita on kuitenkin ikänsä kunnioittanut, vaikka käskyn noudattaminen johtaisi kuolemaan tai pahaan vammaan. En usko, että edes puolet kykenisi vastustamaan auktoriteettia, vaan he todella kävelisivät alas. Kävelemättä jättäminen tarkoittaisi suurta ristiriitaa ja erimieltä olemista viranomaisten kanssa ja lain rikkomista, sekä itselle outoa ajattelua. Tälläinen ristiriidan synnyttäminen/kapinointi ajattelussaan ei tapahdu yhtäkkisesti, jos on vuosikymmeniä noudattanut ohjeita ja kunnioittanut lakia pilkun tarkasti, vaan se vaatii jo aiempaakin lakien tulkitsemista oman halun mukaan tai niiden rikkomista ajoittain.

Vierailija
39/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/94 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku, joille ei ole laitettu rajoja lapsena, valittavat kaikesta, mitä ei saa tehdä. Henkisesti lapsi on ihminen, jonka järki ei yllä oman pettymyksen tunteen yli tällaisissakaan asioissa.