Neuvolaan ei kannata mennä
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki edelleen luulee että neuvola olisi pakollinen että saisi kelan tukia ? Niihin riittää kun käy vaikkapa yksityisellä gynekologilla tai terveyskeskuksessa.
No hah, meidän kunnassa se terveyskeskuslääkäri on myös neuvolalääkäri. Lähin gynekologi on 70 km päässä. Aikamoinen vaiva vältellä neuvolaa ja kysyn vielä, miksi siihen rupeaisinkaan?
Neuvolantädeillä ei paljon stressi eikä muukaan paina. Ovat siellä kuin viilipytyt, verkkaisesti tallustavat. Sitten siellä käyvät akateemiset työssäkäyvät naiset, jotka ovat joutuneet keskeyttämään hektisen työpäivänsä siksi, että pääsee käymään jossain neuvolassa, jossa ei edes saa mitään neuvoja, jos niitä sattuisi tarvitsemaan. Neuvola on outo, pysähtynyt paikka, jossa on kaikenlaisia töissä.
Vierailija kirjoitti:
Se ei oo pakollinen!! Sitä ei vaan kerrota
Kuuleppa Jesse. Ei sun tarvitsekaan mennä neuvolaan. Sait jo rokotukset, ei tarvi enää tulla.
Äitiysneuvolan tarkastuksessa käyvät vain naiset, poikia ei huolita.
Neuvolantäti on ihan tervetullut meille vaikka kahville, jos siltä tuntuu. Mukava ihminen.
Mä kysyin tätä ja se hoitaja sanoi mun on pakko tulla joka kerta kun mulle laitettu aika. Se valehteli mulle. Sen takia mä varotan jokasta että jos ne sanoo sun on pakko tullu joka kerta nii ei oo!!!
Vierailija kirjoitti:
Neuvolantädeillä ei paljon stressi eikä muukaan paina. Ovat siellä kuin viilipytyt, verkkaisesti tallustavat. Sitten siellä käyvät akateemiset työssäkäyvät naiset, jotka ovat joutuneet keskeyttämään hektisen työpäivänsä siksi, että pääsee käymään jossain neuvolassa, jossa ei edes saa mitään neuvoja, jos niitä sattuisi tarvitsemaan. Neuvola on outo, pysähtynyt paikka, jossa on kaikenlaisia töissä.
Mitä neuvoja se akateeminen työssäkäyvä nainen nyt sitten muka tarvitsee. Kaikki tieto on jo plakkarissa, sekin että neuvolantädillä ei ole stressiä.
Ei mitään, kun on niiin hektinen työ ja muutenkin tapana katsella muita nenänvartta pitkin alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyin tätä ja se hoitaja sanoi mun on pakko tulla joka kerta kun mulle laitettu aika. Se valehteli mulle. Sen takia mä varotan jokasta että jos ne sanoo sun on pakko tullu joka kerta nii ei oo!!!
En usko, että kukaan on sanonut sinulle noin? Onko tapanasi ylitulkita ihmisiä ja lukea rivien välitkin. Olen joskus törmännyt ko tyypin ihmisiin ja aina heidän kanssaan tulee väärinymmärryksiä!
Vierailija kirjoitti:
Sä kyllä kuulostat siltä, että neuvola tekee susta piankin lasun, jos et käy siellä. Saattaa toki tehdä siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman neuvolakäyntejä ei myöskään ole oikeutettu äitiysavustukseen tai vanhempainrahaa.
Miksi valehtelet, ja miksi tällä väärällä väitteellä on niin monta yläpeukkua?
Oikeasti ei tarvitse käydä neuvolassa vaan ne tarvittavat todistukset voi kirjoittaa kuka tahansa laillistettu lääkäri.
Mutta ap, se paperi siltä lääkäriltä ei ole se tärkein asia. Lääkärintarkastuksessa on tarkoitus katsoa, onko kaikki kunnossa. Onko tulevalla äidillä jotain riskitekijöitä jne. Riskiodotuksissa voidaan suositella neuvolakäyntejä useammin, tarpeellisia tutkimuksia, hoitoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä neuvolassa on niin kamalaa että se pitää näin demonisoida? Sieltä saa hyviä vinkkejä raskauden, synnytyksen, vauva- ja muksuvuosien ajalle, siellä huolehditaan että sulla ja sun lapsellas on kaikki hyvin, ja ei kaikkein vähäisimpänä, siellä voit itkeskellä itkut ja naureskella naurut sellaisen ihmisen kanssa joka on tasan takuulla nähnyt ja kuullut kaiken sen ennenkin.
"siellä voit itkeskellä itkut ja naureskella naurut sellaisen ihmisen kanssa joka on tasan takuulla nähnyt ja kuullut kaiken sen ennenkin."
Niinhän sitä luulis, mutta masennusdiagnoosin siitä saa, vaikka onkin täysin normaalia käytöstä odottajalta. Varsinkin, jos on ollut joskus masennusta, lievääkin. Silloin ei saa itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Neuvolantäti on ihan tervetullut meille vaikka kahville, jos siltä tuntuu. Mukava ihminen.
Kiva, että jollekin on sattunut noin mukava täti. Meilläkin sijainen oli huippu ja vanha täti. Tämän uuden kanssa ei natsaa. Ihan ok on, ei sillä. Ei vain ole oikein sellainen jolle pystyisi kertomaan oloista ym, sillä hän liioittelee kaikki asiat. Itselleni tämä ei ole ensimmäinen raskaus, joten aika paljon jo tiedän itsestäni. Tämä th on vasta valmistunut ja koittaa saada ympättyä minut juuri oppikirjojen mukaiseksi. Samaa olen kuullut muilta, jotka ovat tämän th:n asiakkaina. Mutta käyhän tuolla nyt kuutelemassa vauvan sydänäänet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman neuvolakäyntejä ei myöskään ole oikeutettu äitiysavustukseen tai vanhempainrahaa.
Miksi valehtelet, ja miksi tällä väärällä väitteellä on niin monta yläpeukkua?
Oikeasti ei tarvitse käydä neuvolassa vaan ne tarvittavat todistukset voi kirjoittaa kuka tahansa laillistettu lääkäri.
Mutta ap, se paperi siltä lääkäriltä ei ole se tärkein asia. Lääkärintarkastuksessa on tarkoitus katsoa, onko kaikki kunnossa. Onko tulevalla äidillä jotain riskitekijöitä jne. Riskiodotuksissa voidaan suositella neuvolakäyntejä useammin, tarpeellisia tutkimuksia, hoitoja yms.
Mitä siellä lääkärin vastaanotolla pitäisi tehdä? Siis mitä lääkärin tulisi tutkia? Olen kuullut, että monilla on tehty sisätutkimus. Kävin viikolla 27 sitten ja ainut mitä lääkäri teki, oli sydänäänten kuuntelu. Mitään ei kirjannut siihen äitiyskorttiin. Lähinnä kyseli onko minulla kysyttävää tai mitään mielessä. Kun vilkaisin hänen koneelleen, niin siellä oli auki sivut, jossa puhuttiin raskauden aikaisesta neuvolalääkärin tarkastuksesta. Mielestäni aiemmassa raskaudessa on sisätutkimus tehty..
Neuvolan tarkoitus on varmasti hyvä, mutta siellä kyllä kysellään kaikenlaista hölmöä ja täytellään jotain kyselykaavakkeita joiden kysymykset ovat kuin vähä-älyisille suunnattu. Suurimmaksi osaksi ajanhukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä kyllä kuulostat siltä, että neuvola tekee susta piankin lasun, jos et käy siellä. Saattaa toki tehdä siitä huolimatta.
Sä kuulostat narsistille. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin epäilemättä sinne "sivulle" kuulostan, mutta jos nyt itsekin mietit, miltä tuo koko skenaario kuulostaa (ihmiselle ei itselle ole neuvolan konsepti selvillä ja sitten riemuitsee, kun saa selville, ettei se olekaan pakollinen) noin niin kuin lapsen hyvinvoinnin kannalta. Neuvolan yksi aspekti ON lastensuojelulullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin epäilemättä sinne "sivulle" kuulostan, mutta jos nyt itsekin mietit, miltä tuo koko skenaario kuulostaa (ihmiselle ei itselle ole neuvolan konsepti selvillä ja sitten riemuitsee, kun saa selville, ettei se olekaan pakollinen) noin niin kuin lapsen hyvinvoinnin kannalta. Neuvolan yksi aspekti ON lastensuojelulullinen.
Etsi elämä. Näitä nyt niin vakavasti kannata ottaa ja ei se vaikuta mitään mihinkään suuntaan vaikka ottaisitkin.
Ei koulukaan ole pakollinen. Ap sai tänään paljon vapauksia!