Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko simulaatioon?

Vierailija
03.05.2018 |

Itse pidän hyvinkin mahdollisena, tosin se mietityttää miksi juuri minua ei ole vielä sitten poistettu simulaatiosta, ihan vaan sen takia kun en ole niin mielenkiintoinen. Toisaalta aivotoimintani ja ajattelutapani tuntuu eroavan valtaväestöstä, mikä tosin voi johtua ADHD:sta, mutta yleisesti ottaen huomaan ajattelevani hyvin universaalisti asioita, kun taas lähipiirissäni yleensä ei edes ymmäretä mitään mitä heille puhun. Sen takia olenkin "opetellut" käymään keskustelua niistä tavallisista, arkisista asioista että en joudu ihan yksin viettää tätä elämääni. Enkä jaksais nyt niitä "ne lääkkeet" kommentteja, olen kyllä aamulääkkeeni (deksamfetamiini) ottanut. Meitä ADHD -ihmisiä kutsutaan neurokirjolaisiksi, mutta olemmeko sittenkin vaan niitä simulaation "virheitä"?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä mielestäni ihan mielenkiintoiselta vaikutat.

Vierailija
2/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simulaatioteoriasta on esitetty ihan mielenkiintoisia ajatuksia. Jotenkin pelottava ajatus, en tiedä miksi. Jos en edes tiedä olevani simuloitu henkilö, onko sillä edes väliä etten elä "oikeasti"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmaise itseäsi selkeästi. Tarkoitat kai sitä, että olemmeko me vain jonkun kehittyneemmän eliömuodon tietokonepeli. Olisimme vain keksineet itse pelin asetukset eli fysiikan lait ja luonnonvakiot.

Haluan uskoa, että emme ole, vaan Jumala on luojamme. (Tosin en osaa vastata, miten hän loi meidät ja mihin.)

Vierailija
4/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoli internetiä sille, joka todistaa minulle että olen olemassa.

Vierailija
5/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mielenkiintoisuus vielä. On myös ajateltu, että jos olisimme simulaatiossa, saattaisimme olla ihan ylimääräisiä, ubohdettuja huomaamattomia huomaamattomia. Kuin tyyliin joku bakteeri meidän maailmassamme.

Haluan siis kuitenkin uskoa luojajumalaan

Vierailija
6/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa simulaatiohahmo-ihmisten erilaisuus on simulaatioon ohjelmoitu haaste, ja hahmojen muodostamien yhteiskuntien onnistumista mitataan sen kyvyllä sopeuttaa normista erottuvat yksilöt itseensä ja myös itse sopeutua heihin.

Vierailija
7/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mielenkiintoisuus vielä. On myös ajateltu, että jos olisimme simulaatiossa, saattaisimme olla ihan ylimääräisiä, ubohdettuja huomaamattomia huomaamattomia. Kuin tyyliin joku bakteeri meidän maailmassamme.

Tämä on söpöä uskovaisissa. Siis tuo naiivi halu uskoa, että heillä on jotain suurempaa merkitystä ja heidän olemassaololleen on tarkoitus.

Vaikka oikeasti ei olekaan. Me kaikki olemme vain lyhyitä välähdyksiä äärettömässä universumissa.

Vierailija
8/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin uskon, että olemme osa sellaista koetta, jossa asetetaan tietyt lähtöoletukset ja sitten vain seurataan mitä tapahtuu, kuin bakteerien kasvua petrimaljassa. Ja niitä kokeita on ääretön määrä, me olemme vain sattumalta kehittyneet juuri tähän jossa on meidän maailmallemme ominaiset alkuaineet ja painovoima jne. Jossain toisessa kokeessa on täysin toisenlaista. Mutta ei siis mitään muuteta tai poisteta kesken kokeen, seurataan vain miten se kehittyy.

Vierailija
9/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on söpöä uskovaisissa. Siis tuo naiivi halu uskoa, että heillä on jotain suurempaa merkitystä ja heidän olemassaololleen on tarkoitus.

Vaikka oikeasti ei olekaan. Me kaikki olemme vain lyhyitä välähdyksiä äärettömässä universumissa.

No, minä katson että ihmiskunta itsessään on se meidän suuri merkityksemme, ja yksilöiden lyhyistä välähdyksistä muodostuu sen tarinakaari.

Vierailija
10/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon simulaatioon, mutta en sellaiseen simulaatioon mistä puhut.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/12565/SIMULAATION%20KAYTT…

t. automaatioinsinööri

Vierailija
11/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskomalla usko, mutta pidän jotain tollasta mahdollisena. En usko että simulaation tarkoitus on olla mikään viihdeshow, joten ei mielenkiintoisuudella ole väliä. Ei myöskään pidä ajatella, että asiat joita ME pidämme virheinä, olisi mitään simulaation bugeja. Jos kirjotat kirjan, jossa joku hahmo on vääränlainen, ei vika ole kirjassa vaan olet tarkoituksella luonut hahmosta sellaisen, koska se ajaa jotain tarkoitusta, ehkä kirja on siten parempi.

Mikähän simulaation tarkoitus olisi?

Vierailija
12/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on simulaatio, niin onkohan tietoisuuksia monta vai ainoastaan yksi? Vain yhden voi tietää varmasti.

Vierailija
13/13 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, toivotaan ettei simulaatiota sammuteta, koska silloin maailmankaikkeutemme humpsahtaisi kadoksiin tuosta vaan. Jos on olemassa universumia simuloiva malli, sen pienelle pölyhiukkasen kokoiselle pallukalle simulaation toiminnan takia sattumalta syntynyt biosfääri tuskin on kokonaisuutta tarkastelevan olennon mielestä muuta kuin satunnaista bakteerikasvustoa.

Miten simulaatiossa eläminen eroaisi fyysisessä maailmankaikkeudessa elämisestä? Ei tuntuisi mitenkään erilaiselta, joten antaa simuloida vaan niin maan perusteellisesti.