Mitä synttärilahjaksi vaimolle, kun rahaa ei ole?
Ei kodinkoneita, ei mitään ihmeellisiä elämyksiä (koska rahaa ei ole). Eikä mitään "siivoan koko talon ja hoidan lapsia" - vaimo ei tykkää sellaisesta.
Ideoita?
Kommentit (20)
Päiväretki johonkin kivaan luontopaikkaan (autolla, pyörällä tai kävellen). Kahvit termariin ym eväät, itse tehtynä saa edullisesti, sinä luonnollisesti siis teet yllätyksenä. Siellä keräät vaikka pienen luonnonkukkakimpun ja annat vaikka selkähieronnan. Itse olisin haltioissani sellaisesta. Tärkeetä siis että olet suunnitellut valmiiksi ja tehnyt kaiken valmiksi.
Vie jonnekin piknikille, lapset hoitoon jos on.
Herätä se aamulla viideltä pierasemalla naaman pääle
Poimi ulkoa kukkia, leivo tai tee ruoka valmiiksi ja kata pöytä. Siivoa kotona. Lainaa kaverilta hyvä video ja pitäkää leffailta. Jos saat pienen mini kioharipullon jostain, niin se juhlistaa, mutta se romanttinen kattaus ruokineen on tärkeämpää. Sitten anna niskahierontaa. Sano että rakastat ja olet onnelkinen, että hän on vaimosi.
Minä niin haluaisin mielummin pienen valkovuokkokimpun äitienpäivänä ja olen siitä varovasti vihjannut, mutta ei, mies tuo aina massiivisen ruusukimpun. Vaikka koivunoksa silmuineen olisi ihanempi.
Vierailija kirjoitti:
Herätä se aamulla viideltä pierasemalla naaman pääle
Sellaisestako sä henkilökohtaisesti tykkäät?
Niska- tai jalkahierontaa kotisohvalla, yhteistä aikaa kävelylenkin merkeissä jossain kivassa paikassa, ehkä eväät mukaan.
Kirjoita runo - laula rakkauslaulu - tarjoa kokovartalohieronta - tehkää päiväkävely - tee mielenkiintoinen onnittelukortti itse.
Itse rakastan suklaata ja kukkia. Konvehtirasian ja orvokkiamppelin saa alle 20€. Jopa kortti mahtuu siihen budjettiin.
Kirppiksiltä voi löytää lahjan halvallakin, etenkin jos tykkää vanhoista ja jännistä esineistä.
Etsi talosta vaikka lasinen suolakurkku purkki, pese se hyvin, kuivaa, ota tussi ja koristele purkkia (voi koristella miten haluaa).
Sitten ota paperia ja mustekynä.
Kirjoita kaikki asiat mitä arvostat vaimossa, mukavia muistoja, mistä pidät hänen ulkonäössä yms.
Ja tadaa! Itsetehty lahja mikä ei maksanut kuin suolakurkku purkin verran ja sillä on tunnearvoa!
Vaikka aamiainen sänkyyn.Ja kukat voi poimia pihalta.Tai Lidlin 4.99 isot ruusut hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Etsi talosta vaikka lasinen suolakurkku purkki, pese se hyvin, kuivaa, ota tussi ja koristele purkkia (voi koristella miten haluaa).
Kirjoita kaikki asiat mitä arvostat vaimossa, mukavia muistoja, mistä pidät hänen ulkonäössä yms.
Ja tadaa! Itsetehty lahja mikä ei maksanut kuin suolakurkku purkin verran ja sillä on tunnearvoa!
Tämä! Mä olin tulossa tänne antaa neuvon, mut löysinki ite lahja idean, kiitos.
Luonnosta pieni kukkakimppu - valkovuokkoja, leskenlehtiä, muutama heinä jne.
Keitä termariin kahvi ja mukaan jotakin pientä kahvileipää ja vie luontoretkelle. Netistä löydät kohteita mitä omalla paikkakunnalla on.
Kannattaa suunnitella kaikki etukäteen, ettei tule takapakkia.
Itse kyllä arvostaisin esim. luontoretkiä monin kerroin enemmän kuin kallista tavaralahjaa.
Kirjoita kirje tai kirja, kerrot hänen parhaat puolensa ja kaikista niistä hyvistä hetkistä mitä olette kokeneet, voit laittaa muutaman valokuvan mukaan.
Tai laula jokin rakkauslaulu. Ja jos rakastat vaimoasi, kerrot sen myös hänelle.
Kukat saat luonnosta ja kortin voit tehdä pahvista ja jostakin lehdestä leikkaat kivan kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän lahjan varmasti halusisi jokainen nainen, ja myös mies.
Aivan liian harvoin kerromne, kuinka tärkeä ja rakas toinen on.
Lasipurkki idea on loistava, ja jos lapsia, hekin voivat laittaa onnittelut ja kirjoittaa jotakin äidistä, ap. lisäksi.
Eikä maksa mitään.
Elämyksen voi järjestää.
Otetaan ne lapset mukaan äidin synttäripäivään. Tehkää eväät valmiiksi, lähtekää käymään retkellä jossain luontokohteessa. Syökää eväät, lapset voi kerätä pienet kukkakimput.
Jos jotain tosi erityistä, niin käy hakemassa kirjastosta runokirja (tai tulosta netistä parit runot) ja lue muutama runo ääneen. Voit aloittaa jopa sanomalla, että nyt et vaimokulta naura, yritän olla romanttinen. Siis tietenkin jos osaat sorvata itse runoja, niin vielä parempi, mutta niitä valmiitakin voi käyttää, "koska joku on pukenut tunteeni sanoiksi minua paremmin".
En toivo paljoa. Muutaman ihanan aamun, jolloin voin nukkua pitkään ja pyöriä pyjama päällä hiukset kampaamattomina kotosalla.