Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kaikkien suuntien uskovaisille:

24.04.2006 |

Oletko sitä mieltä, että vain oman seurakuntasi/lahkosi tms. jäsenet pääsevät taivaaseen/paratiisiin? Mihin kuulut?

Vai onko siellä tilaa myös muille?

Perustele, miksi.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abu Huraira kertoi Allahin Lähettilään (saas)sanoneen; " Kenenkään teistä teot eivät pelasta teitä (helvetin) tulelta." He sanoivat:" etkö edes sinä (pelastu tekojesi kautta), oi Allahin Lähettiläs?" Hän vastasi " Ei, en edes minä (pelastu) ellei Allah suojele minua Armollaan. Tehkää siksi hyviä tekoja kunnolla, vilpittömästi ja kohtuullisesti, ja palvelkaa Allahia aamupäivällä ja iltapäivällä ja osan yöstä, ja omaksukaa aina keskitie, kohtuullinen ja säännöllinen tie, jolla saavutatte päämääränne(Paratiisin)

Al-Bukhari 8:470

Johanneksen evankeliumi:

14:6 Jeesus sanoi hänelle: " Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

tuossa on vaihtoehdot koraanista ja raamatusta kuinka pääsee paratiisiin,taivaaseen. Koraanin vaihtoehto on epävarmaa, koska itse Muhametkaan ei ollut varma paratiisiin pääsystä.

no mitäs raamattu sanoo, Jeesus on se tie Isän tykö, ei muuta.

tää ei sit ole mitään lällällää juttua kuten edellä joku sanoikin.

vertailu jotta ihmiset voi ruveta ajattelemaan mitä todella kannattaa seurata.

ystävä, sinä tarvitset pelastuksen Kristuksessa!

1. Koska olet syntinen. sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla. Room.3:23

2. koska olet orja. Jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Joh.8:34

3. Koska olet vihan alainen. Joka ei ole kuuliainen Pojalle,se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. Joh.3:36

4. Koska olet tuomion alla. Synnin palkka on kuolema. Room. 6:23

näistä kaikista Jeesus vapauttaa ja olet taivas kelpoinen saaden iankaikkisen elämän.

Vierailija
22/39 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan on Hadit(perimätieto)

Tämä on Koraanista.

Bismillaahi Rahmaani Rahiim.

JUMALAN, ARMELIAAN ARMAHTAJAN NIMEEN

Uskottomien Suura

Sano: Uskottomat,

minä en palvo sitä, mitä te palvotte,

ettekä te palvo Häntä, jota minä palvon,

enkä minä ole palvova sitä, jota te palvotte,

ettekä te ole palvova Häntä, jota minä palvon.

Teillä on uskontonne ja minulla uskontoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä keskustelu on panti edes alulle kun " toisinajatteliat" saavat heti ryöpyn niskaan (ts.esim.muslimit).Ja emmehän me muslimitkaan ala täällä että " hei,ai teijän mielestä me ei mennä paratiisiin" .

Siskot islamissa,parempi antaa aiheen olla,koska vain Allah tietää kuka pääsee paratiisiin ja kuka ei. Kuitenkin meille on luvattu että kuka tunnustaa ettei ole muuta Jumalaa kuin Jumala ja että Muhammad (sallallahu 3aleyhi wa sallam) on hänen lähettiläänsä, pääsee paratiisiin.

But those who believe and do good deeds, We will admit them to gardens (Paradise) in which rivers flow, lasting in them forever.... (Quran, 4:57)

Vierailija
24/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

birbebek - 05.05. 20:48 vastaa tähän viestiin (23/24)

Kyseinen kohta ei ole Koraanista

vaan on Hadit(perimätieto)

Tämä on Koraanista.

Bismillaahi Rahmaani Rahiim.

JUMALAN, ARMELIAAN ARMAHTAJAN NIMEEN

Uskottomien Suura

Sano: Uskottomat,

minä en palvo sitä, mitä te palvotte,

ettekä te palvo Häntä, jota minä palvon,

enkä minä ole palvova sitä, jota te palvotte,

ettekä te ole palvova Häntä, jota minä palvon.

Teillä on uskontonne ja minulla uskontoni.

koraani tai hadith, ihan samaa mulle.

viitaten edelliseen, minulla on usko eikä mikään uskonto.

Apostolien teot:

16:31 Niin he sanoivat: " Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

Vierailija
25/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reno:

Olen sitä mieltä että henkilökohtainen usko pelastaa. Välillä tuntuu että seurakuntien eroja mietittäessä on valittava se seurakunta jonka kanssa on vähiten erimieltä.

Aika hyvin sanottu, ja olen samaa mieltä tuosta että henkilökohtainen usko pelastaa. Mielestäni kenenkään ei myöskään pitäisi arvioida toisten uskoa kovin heppoisin perustein saati jaella tai evätä heiltä taivaspaikkoja, sillä vain Jumala näkee ihmisen sydämeen.

Vierailija
26/39 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei joudu taivaaseen tai pääse helvettiin.

Kuollessaan elävän olennon mieli yhtyy maailman(kaikkeuden) henkeen ja sitten kukin karmansa syntyy uudelleen tai ei.

Kaikki olevainen on yhtä, minä on pelkkä illuusio.

-v-

Vierailija
27/39 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon vankasti Jumalaan ja uskon että hän on ilmoittanut tahtonsa Raamatun välityksellä.

En tuomitse muita ihmisiä, koska en näe mitä he todellisuudessa ovat. Jumala kuitenkin näkee, ja olkoon kyseessä taivas, paratiisi tai mikä hyvänsä, uskon hänen tekevän varmasti oikeudenmukaisen ratkaisun meidän kaikkien kohdalla.

2. Aikakirja 19:6 Ja hän sanoi tuomareille: " Katsokaa, mitä teette, sillä te ette ole tekemässä ihmisten tuomioita, vaan Herran tuomioita, ja hän on teidän kanssanne, kun te tuomitsette.

19:7 Hallitkoon siis teitä Herran pelko. Ottakaa vaari siitä, mitä teette, sillä Herrassa, meidän Jumalassamme, ei ole vääryyttä eikä puolueellisuutta, eikä hän ota lahjuksia."

Vierailija
28/39 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ebulino:

Taivaassa on tilaa kaikille, jotka uskovat siihen. Ei Jumala erottele meitä uskontomme perusteella ja sano että taivaaseen pääsevät vain nämä ja nämä uskontokummat. Sinne pääsyn ratkaisee jokaisen sydän. Sillä ei ole mitään väliä mitä uskonto kuntaa edustaa kunhan sydämessään vilpittömästi uskoo Jumalaan. Tuomiopäivänä vain sillä on merkitystä.

Olen aika samaa mieltä Ebulinon kanssa. Tosin ihmettelen, miten kukaan ihminen voi uskoa todella " vilpittömästi" ilman epäilyksiä, minusta epäilys kuuluu uskoon. Mutta siis omasta ev.lut. näkemyksestäni katsoen taivaaseen voi päästä Jumalan armosta kuka tahansa, vaikkapa se itsemurhapommittaja. Mistäs me tiedämme, mitä hän on uskonut ja ajatellut. Hän voi sydmeltään olla hyvä, vaikka on kasvatuksella ja olosuhteiden ahdingossa johdettu äärimmäisen raakaan tekoon. Ja armostahan tällaiset anteeksi annetaan.

Enkä näe ongelmaa siinäkään, että esim. buudhalaisilla ei taivasta ole, nimitämmehän me muutenkin asioita usein eri nimillä. Samaan paikkaan me voimme silti päätyä. Eikä uskonnottomuuskaan ole este, itse haluaisin uskoa, että itseään ja toisia kunnioittavat henkilöt saavat Jumalan armon osakseen huolimatta siitä, ovatko he ateisteja, muslimeja tms. Mutta mistäs minä ne armon saamisen kriteerit tietäisin.

Vierailija
29/39 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelenkohan mä jotenkin vapaamielisesti? Olen aina ajatellut siten, että ihmisen henkilökohtainen usko ja tapa elää on se, jolla perusteella päätyy jonnekin, joko alas tai ylös :).

Jo pelkästään ev.-lut. kirkon sisällä on hirveästi suuntauksia, samoin katolisen kirkon sisällä...Kristittyjä suuntauksia on hirveästi. Plus muslimit, juutalaiset jne. Saati sitten ne miljardit muun maailman ihmiset, jotka eivät ole kuulleetkaan meidän muiden Jumalasta. Mitäs heille kävisi.. Voivatko he joutua kadotukseen yksin sen vuoksi, etteivät koskaan edes kuulleet Jumalasta, kun kukaan ei kertonut. Sehän olisi epäreilua.

Minusta on melko lailla samantekevää, palveleeko ihminen Jumalaansa iloisena helluntailaisena, vanhoillislestadiolaisena, muuna kristittynä vaiko muslimina. Ihminen valitsee tänä päivänä monien uskontojen joukosta sen, mikä hänen mielestään on hänelle sopiva tapa palvella Jumalaa tai palvelee sitä uskontoa, mikä on se ainoa uskonto, mistä hän on päässyt edes kuulemaan. Jos joku kokee olevansa lähempänä Jumalaa suitsukkeen tuoksun seassa ortodoksikirkossa ja toinen yksin metsän keskellä, se on valinnasta kiinni ja kumpikaan ei ole väärä tapa. Se, miten ihminen on elämänsä elänyt ja mitä valintoja tehnyt, ratkaisee loppupeleissä.

Ai niin, se oma uskonto. Minä olen katolilainen. Toisissa asioissa melko vapaamielinen sellainen, toisissa muiden mielestä varmaan aika tiukkis :).

Vierailija
30/39 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

synti ei ole perittyä vaan omaa tulosta. Lapsi syntyy puhtaana synneistä.

Kyllä muslimit uskovat Jeesukseen, Profeettana.

Kuka on väittänyt Jeesuksen Marian olevan Jumala (llinen)?

Kaikki jotka uskovat Jumalaan ja Profeetta Muhammadiin, rauha hänelle, pääsevät taivaaseen, Kuten Jenni_äiti tuolla aikaisemmin mainitsi, myös juutalaiset ja kristityt jotka uskovat Yhteen Jumalaan.

Mutta kaikki nämä kuitenkin vain Jumalan Armosta. Jumala ei halua muita palvonnan kohteita kuin Itsensä.

Kyllä, olen myös muslimi.

En kävele maanpäällä ajatellen että " toi ja toi joutuu sinne tai tänne" , kuten aiemmin mainittu, jokaisella on oma uskontonsa. ja Jumala tietää asiat parhaiten.

Mielestäni luin jotakin lähimmäisen rakkaudesta tässä ketjussa tärkeimpänä ja haluan tietää mitä Josefiina4 sanoo tästä, mihin kategoriaan käsky kuuluu tasollisesti, jos lähimmäisen rakkaus sanotaan ensimmäiseksi, ainakin ihmisten suusta.

" 28 Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: " Mikä käsky on kaikkein tärkein?" 29 Jeesus vastasi: " Tärkein on tämä: ' Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra. 30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.' 31 Toinen on tämä: ' Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."

Markus 12:28-31 Käännös v. 92 Raamatusta

Kysymys myös kuuluu, jos vastaus on Jeesus, miksei Jeesus sano " Rakasta minua"

Ei muuta.

p.s. systeri kuuluu johonkin kristittyyn lahkoon, mut se ei osaa vielä vastata näihin kysymyksiin + en halua tapella hänen kanssaan turhaan näistä asioista, tapellaan ilman uskontoakin ja on tärkeämpääkin tekemistä.

Vierailija
31/39 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinkula 25:

" 28 Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: " Mikä käsky on kaikkein tärkein?" 29 Jeesus vastasi: " Tärkein on tämä: ' Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra. 30 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.' 31 Toinen on tämä: ' Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole."

Markus 12:28-31 Käännös v. 92 Raamatusta

Kysymys myös kuuluu, jos vastaus on Jeesus, miksei Jeesus sano " Rakasta minua"

Hei Rinkula25!

Voihan näistä jutella ilman tappelemistakin, mutta helpostihan se sellaiseksi voi mennä varsinkin siskosten kesken :). Nimimerkillä " kokemusta on" (siskoista) :D

Sitten tuohon kysymykseen. Minun uskonnäkemyksen mukaan Jumala ei Jeesuksessa syntynyt ihmiseksi maan päälle palvottavaksi, jumaloitavaksi ja rakastettavaksi, vaan hyljeksittäväksi, ylenkatsotuksi, haavoitetuksi, kirotuksi - meidän osamme hän otti. Hän tuli kaikeksi tuoksi, ettei meidän tarvitsisi kuolla eroon hänestä. Tästä voi lukea jo Vanhan Testamentin puolelta vaikka Jes 53 http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Jes.53.html .

Jeesus ei tosin tuossa mainitsemassasi kohdassa kieltänyt, etteikö Jumalan rakastaminen koskisi häntä. Hän vain ei tehnyt numeroa siitä. Tästä aiheesta tulee tv ohjelma 7 kanavalta torstaina klo 19.30 (muistaakseni) ohjelmassa Café Raamattu. TV7 löytyy netistä täältä: http://www.tv7.fi/?sid=161 .

Vierailija
32/39 |
12.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että henkilökohtainen usko pelastaa ja ne teot joita teemme uskomme innoittamina. Raamattua ihmiset tulkitsevat oman persoonallisuutensa ja kokemuksiensa kautta ja näkemyksiä varsinkin yksittäisistä asioista on lukuisia.

Jumalalta johdatusta kysellen varmasti kaikki löytävät jos ei omaa seurakuntaa niin ainakin rohkaisevia uskovia ja keskustelukumppaneita matkalla kohti taivasta.

Siunausta eli rakkauden Jumalan myötämielistä johdatusta teille kaikille

Vierailija
33/39 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti en usko taivaaseen enkä helvettiin. Uskon siihen että koko maailma koostuu energiasta ja kuollessamme tämä energia taas hajoaa ja jakautuu. Joskus energiaa saattaa jäädä esimerkiksi " hiukkaskimppuihin" , mistä taas johtuvat mielestäni esimerkiksi jälleensyntymiskokemukset. En koe, että ne olisivat oikeasti jälleensyntymisiä vaan enemmänkin energiaan säilöttyjä muistikuvia tms. Joskus koen että olen tässä asiassa eri mieltä toisten buddhalaisten kanssa, jotka uskovat karmaan ja jälleensyntymiseen mahdollisesti eri tavalla.

Minusta se kuinka kohtelee elossa ollessaan muita ihmisiä ja itseään on tärkeintä, ei se minne kukin joutuu kuollessaan. Agnostikkona en kuitenkaan pidä mahdottomana esimerkiksi Jumalan olemassaoloa. Kuitenkin uskon että se mitä teet muille tulee takaisin sinulle. Eli jos esimerkiksi valehtelet muille ja rikot toisten perheen, niin sinulle itsellesi tulee paha mieli ja se vaikuttaa negatiivisesti tätä kautta elämääsi. Valehtelulla voi myös olla muita vaikutuksia, kuten vaikkapa toisten ystävien luottamuksen menettäminen jne.

Vierailija
34/39 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muslimit uskoo että kaikki muslimit pääsee lopulta taivaaseen... No eihän sillä sitten väliä miten sitä elää täällä maan päällä!

Voi tehdä pahaa vaikka uskonnon nimissä, taivaaseenhan sitä kuitenkin pääsee! Sitähän nämä itsensä räjäyttelijät tekee. Ovat hyvin hartaasti uskovia ja tekevät kaiken Allahin nimeen ja kunniaksi! Hekin pääsee taivaaseen!?

Vierailija
35/39 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jane2:

Voi tehdä pahaa vaikka uskonnon nimissä, taivaaseenhan sitä kuitenkin pääsee! Sitähän nämä itsensä räjäyttelijät tekee. Ovat hyvin hartaasti uskovia ja tekevät kaiken Allahin nimeen ja kunniaksi! Hekin pääsee taivaaseen!?

etko ole lukenut koraania.

marttyyri kuolemasta aina pääsee paratiisiin. Se on yksi varmin tapa päästä paratiisiin.

muille uskoville lupaus on että ' jos' Allah on armollinen ...

Vierailija
36/39 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole väärä käsitys, että itsemurhapommittajat pääsisivät taivaaseen. Muistelisin, että aihetta on puitu melko moneenotteeseen tälläkin palstalla. Aina muslimit ovat sanoneet, että Koraanin mukaan itsemurha on kielletty ja viattomia ei saa tappaa. Miksi levittää väärää tietoa?

Vierailija
37/39 |
16.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muistelisin niin kyse on enemmänkin jihadista (" pyhä sota" ) kuin marttyyrikuolemasta. Eli muslimit ovat yrittäneet selittää, että jihad ei tarkoita terroristista ja väkivaltaista taistelua, vaan enemmänkin henkistä itsensä voittamista ja kilvoittelua. Koraanin mukaan mielestäni marttyyrikuolema kuitenkin takaa aina taivaspaikan ja lukuisan määrän neitsyitä.

Joku muslimi voi toki korjata asiantuntevasti mikäli olen erehtynyt. :-)

Vierailija
38/39 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rock:

Kysymys siis kuuluu: Onko marttyyrikuolema ja itsemurhapommittaja lainkaan sama asia?

yhdessä palestiinalaisessa tv mainoksessa oli kuva siitä kun itsemuhapommittaja oli jo paratiisissa. Ja kuka tahansa ei pääse itsemurha pommittajaksi. Pitää saada lupa ja vasta sitten kun joku on nähnyt näyn palkkiosta voi joku niin tehdä.

ja niille wtc:n pommittajille oli luvattu 70 neitsyttä. Joku mullah oli nähnyt.

Vierailija
39/39 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaassa on tilaa kaikille, jotka uskovat siihen. Ei Jumala erottele meitä uskontomme perusteella ja sano että taivaaseen pääsevät vain nämä ja nämä uskontokummat. Sinne pääsyn ratkaisee jokaisen sydän. Sillä ei ole mitään väliä mitä uskonto kuntaa edustaa kunhan sydämessään vilpittömästi uskoo Jumalaan. Tuomiopäivänä vain sillä on merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä