Kysymys kaikkien suuntien uskovaisille:
Oletko sitä mieltä, että vain oman seurakuntasi/lahkosi tms. jäsenet pääsevät taivaaseen/paratiisiin? Mihin kuulut?
Vai onko siellä tilaa myös muille?
Perustele, miksi.
Kommentit (39)
luulenpa että mitään kuoleman jälkeistä elämää ei ole. Mutta jos on, niin sitten kaikki oikein uskovat menee sinne, uskonnosta viis! Niitä taitaa vaan olla aika vähän, en tiedä kuulunko itse heihin.
Toivoisin että helvetti on olemassa kaikkia kusipäitä varten, ja varsinkin niitä äitejä varten jotka tekee lapsilleen pahaa joko fyysisesti tai henkisesti.
josefiina4:
Ensiksikään mikään seurakunta, kirkko ym. tai johonkin kuuluminen ei ole pääsy taivaaseen. ei myöskään mikään kaste.
vaan ainoastaan uskosi Jeesukseen ja Hänen tunnustuksesi.
Eli en voi rajata Taivaaseen menijöitä.
Ei siksi, etta kuuluu johonkin tiettyyn seurakuntaan.
että kaste ei ole mikään pelastava tekijä.
Minusta taas kuuluu uskoa Jumalaan eikä Jeesukseen.
Jeesus vain kertoi, että on oikea, rakastava Jumala, ja nämä pösilöt nostavat hänet jalustalle jumalaksi unohtaen mistä hän kertoi, ihan kuin Jeesus olisi muka jumala.
Ja varsinkaan ei tarvitse ääneen huutaa mitään naurettavia tunnustuksia, usko on sydämessä eikä fraaseissa.
Harvempi edes miettii mitä suustaan päästää kun toistaa papin perässä että minä uskon siihen tähän tuohon jne.
Ja harvempi edes kuuntelee mitä pappi sanoo vihkiessä, tai kastaessa tai saarnatessaan.
Anteeksi kun hiillyin, ärsyttää niin kovin tapauskovaiset jotka luulee että kun maksaa verot ja on kastettu niin pääsee taivaaseen tuosta noin vaan.
Oletko sitä mieltä, että vain oman seurakuntasi/lahkosi tms. jäsenet pääsevät taivaaseen/paratiisiin? Mihin kuulut?
Vai onko siellä tilaa myös muille?Perustele, miksi.
En ole sitä mieltä, että vain luterilaiset pääsevät taivaaseen. Jumalan armo ei ole sidottu ihmisten muodostamiin seurakuntarajoihin. Evankeliumi kuuluu kaikille luoduille. Kuka sen armon ottaa vastaan, pääsee taivaaseen. Raamattu kehoittaa kastamaan sellaisen ihmisen. Kaste ei ole mikään ansio tai esitys Jumalalle ja/tai ihmisille. Se on asia, johon Jumala on sitoutunut ja jossa hän antaa/lahjoittaa. Kaste on evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksesta.
Vähän ihmettelen väheksyvää asennetta kasteeseen. Kaste on Jumalan armoliitto, jossa hän lupaa lapseuden aseman. Jos ihminen joutuu eroon tästä, hän voi palata niinkuin tuhlaajapoika(/tyttö) takaisin isän luo. Kun on kerran kasteessa syntynyt Jumalan lapseksi, ei tarvitse enää uudestaan syntyä, vaan voi ikäänkuin " herätä kuolleista" . Kaste on Jumalan puolelta voimassa koko elämämme. Mutta me ihmiset voimme omalta puoleltamme rikkoa tämän liiton ja juosta vapaaehtoisesti pois isän luota kadotukseen. Kasteessa meidät on puettu Jeesuksen vanhurskauden vaatteisiin. Raamatussa kerrotaan häävieraasta, jolla ei ollut niitä vaatteita, jotka kutsujen isäntä oli valmistanut. Isännän antamat olisivat olleet ainoat vaatteet, mitkä kelpasivat noissa juhlissa. Ajattelen, että jos kasteesta tulee oma esitys Jumalalle, on vaarana pukeutua omatekemiin vaatteisiin. Kaste on Jumalan lahjavaatteet meille.
Ajattelen, että eri kirkkokunnissa on Jumalan lapsia.
Kaikissa
seurakunnissa on myös väärää, ihmisten vääriä tulkintoja ja käsityksiä Jumalan tahdosta. Sen vuoksi ei pitäisi sokeasti luottaa opetukseen vaan tutkia sitä Raamatun valossa. Raamattu on annettu kaikille seurakunnille " lampuksi meidän teillemme" . Se valaisee tien ja osoittaa mitä tietä kulkea ja se kirkastaa aina Jeesusta ja ristiä. Olen sitä mieltä, että on virhe erehtyä luulemaan, että oma kirkkokunta olisi ainut oikeassa oleva. Se koostuu aina ihmisistä, jotka ovat vielä syntisiä. Silti olisi mielestäni tärkeää etsiä sitä mikä on Jumalan tahto ja totuus. Minun mielestäni olisi hyvä, että eri seurakunnista tulevat voisivat avoimesti keskustella näkemyksistään ja vertailla niitä. Se pitäisi tapahtua kuitenkin kunnioittaen toista ja toisen uskoa. Se ei valitettavasti kuitenkaan aina ole mahdollista.
josefiina4:
uskovalla kuitenkin tulisi olla " hengellinen koti" eli jokin paikka missä kuunnella saarnaa ja opetusta ja olla itsekkin mukana vieden evankeliumia, niin se löytyy sitten itsestään. jossa löytyy uusia uskovia ystäviä ja voi jakaa iloja ja suruja, ei ole hyvä jäädä yksin.
Olen samaa mieltä!
Olen sitä mieltä että henkilökohtainen usko pelastaa. Välillä tuntuu että seurakuntien eroja mietittäessä on valittava se seurakunta jonka kanssa on vähiten erimieltä. Raamattua ihmiset tulkitsevat oman persoonallisuutensa ja kokemuksiensa kautta ja näkemyksiä varsinkin yksittäisistä asioista on lukuisia.
Jumalalta johdatusta kysellen varmasti kaikki löytävät jos ei omaa seurakuntaa niin ainakin rohkaisevia uskovia ja keskustelukumppaneita matkalla kohti taivasta.
Siunausta eli rakkauden Jumalan myötämielistä johdatusta teille kaikille
mutta ei heistäkää kaikki... ainakaa ihan heti. Jos on Muslimi mutta silti tekee pahaa maailmassa, joutuu helvettii. Mutta jokainen Muslimi pääsee sieltä aikanaa pois. Taivaassa on sitten 7 eri tasoa ja se mille tasolle pääsee on siitä kiini millainen on ollut maan päällä.
Näin mä olen käsittänyt.
Matteuksen evankeliumi:
7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät
Toi on sun tie ja päämäärä on hyvin selvä.
Islam on ansa kaikkine helppoine höpötyksineen 7kerrosta ja lopulta pääseekin paratiisiin, on helppoa... mut lopulta kuitenkin se on helvetti. ei muuta.
sorry vaan, kanattas kääntyä Jeesuksen puoleen, ennenkun on myöhästä.
Jenni_äiti:
Vain Muslimit pääsevät taivaaseen.
Jeesushan sanoi.
Lapaat tuntevat paimenen äänen ja paimen tuntee lampaansa.
Monet sanovat viimeisenä päivänä että ' emmeko me sitä ja tätä.' ja saavat vastuksen ' En koskaan tuntenut teitä' .
että taivas on mielentila. sinne pääsevät kaikki jotka tuntevat olevansa sovussa itsensä ja maailman kanssa.
l
Tuut huomaamaan että näin ei ole!
Mä olen kääntynyt Jeesuksen puoleen uskomalla hänen olevan se mikä hän on!
Siis mieti nyt vähän... Jumala lähetti osan itsestään Marian kohtuun, Maria, tavallinen ihminen synnytti Jumalan. Jumalaa ruoskittii, kidutettii ja hänelle pistettii naulat ranteen läpi. Jumala sanoi itselleen isä miksi sinä hylkäsit minut eli toisin sanoen isä miksi minä hylkäsin minut eli itseni.
Kun taas paljon viisaammalta kuulostaa että Maria synnytti tavallisen ihmisen, Jeesus profeetan, Jumalan lähettilään ja Jumala antoi tälle profeetalle lahjaksi parantamisen taidon millä hän paransi sokeita ja spitaalisia. Ja herätti ihmisiä kuolleista.
Kristinusko ja Islam menee siinä käsi kädessä että Juutalaiset tekivät syntiä ja silloin Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle. Mutta siinä vaiheessa menee näkemykset ristiin. Jumala ei lähettänyt Jeesusta sen takia että Jeesus täyttäisi Jumalan, eli mukamas ittensä lain vaan Jumala lähetti Jeesuksen kertomaan ihmisille että Tooran teksti on Jumalan sanaa ja sitä pitää uskoa. Kun eihän ne Juutalaiset sitä uskoneet.
Muutama kohta Koraanista...
5:110 Jumala sanoi: " Jeesus, Marian poika, muista armoani, jota osotin sinulle ja äidillesi, kun autoin sinua Pyhällä Hengellä, niin että saatoit puhua ihmisille kehdosta ja vielä aikuisenakin, ja kun opetin sinulle Kirjan, viisauden, Tooran ja Evankeliumin ja kun teit savesta linnun Minun luvallani ja puhelsit siihen, ja se muuttui eläväksi luvallani, ja kun paransit sokean ja spitaalisen luvallani ja kun herätit kuolleet luvallani ja kun suojelin sinua israelilaisilta sinun esittäessäsi heille selkeitä merkkejä ja uskottomien sanoessa: tämä on selvää taikuutta. ...
sitten myöhemmin tulee...
5:116 Kun Jumala sanoo: " Jeesus, Marian poika! Sinäkö sanoit ihmisille: ottakaa minut ja äitini jumaliksi yhden Jumalan asemasta, Jeesus vastaa: Jumala varjelkoon minua! En minä voisi sanoa sellaista, mihin minulla ei ole oikeutta. Jos olisin sanonut niin, Sinä tietäisit sen, sillä Sinä tiedät, mitä minun mielessäni on, mutta minä en tiedä, mitä Sinun mielessäsi on.
Kyllä se niin on että sulle käy kurjasti tuon puoleisessa... sori vaan.
luulet Jumalan sanovan sinulle taivaassa siitä että olet maan päällä kertonut ihmisille ketkä pääsevät taivaaseen ja ketkä ei? eikö se ole Jumalan asia päättää, eihän kukaan pidä siitä että omiin asioihin sekaannutaan.
Jos tapaat uskottoman eikö paras keino olisi olla häntä kohtaan rakastava ja avoin, silloin hän saa mysö rakastavan kuvan jumalasta.
kovin herkästi muita tuomitsevista saattaa muodostua uskottomalle negatiivinen kuva jumalasta. ketään ei tarvitse välttämättä väkisin käännyttää, kyllä Jumala kutsuu heitä yön hiljaisina tunteina. Ihminen kykenee itsenäisesti tekeään ratkaisun, kuunteleeko häntä vai ei.
Jenni_äiti - 26.04. 19:56 vastaa tähän viestiin (10/15)
Vain Muslimit pääsevät taivaaseen,
mutta ei heistäkää kaikki... ainakaa ihan heti. Jos on Muslimi mutta silti tekee pahaa maailmassa, joutuu helvettii. Mutta jokainen Muslimi pääsee sieltä aikanaa pois. Taivaassa on sitten 7 eri tasoa ja se mille tasolle pääsee on siitä kiini millainen on ollut maan päällä.
Näin mä olen käsittänyt
Minusta nämä " lällän lällän lieru, joudut helvettiin, jossa sulla pääsee pieru" keskustelut ovat todella naurettavia.
Hmm.... miks hyökkäsit just mun kimppuun? Samaa oisit voinut kysyä josefiina4:ltä:
" jaahas jenni-äiti
Matteuksen evankeliumi:
7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät
Toi on sun tie ja päämäärä on hyvin selvä.
Islam on ansa kaikkine helppoine höpötyksineen 7kerrosta ja lopulta pääseekin paratiisiin, on helppoa... mut lopulta kuitenkin se on helvetti. ei muuta.
sorry vaan, kanattas kääntyä Jeesuksen puoleen, ennenkun on myöhästä."
Eikös hän kanssa sano suoraan että joudun helvettiin? Mitä uskot Jumalan sanovan josefiina4:lle siitä?
Jenni_äiti:
Kristinusko ja Islam menee siinä käsi kädessä että Juutalaiset tekivät syntiä ja silloin Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle. Mutta siinä vaiheessa menee näkemykset ristiin.
Mistä synnistä nyt on kyse? Ei sen ajan ihmiset olleet sen syntisempiä kuin nykyajan - ja ei sen maan ihmiset sen syntisempiä kuin jossain muualla asuneet.
sitten myöhemmin tulee...
5:116 Kun Jumala sanoo: " Jeesus, Marian poika! Sinäkö sanoit ihmisille: ottakaa minut ja äitini jumaliksi yhden Jumalan asemasta, "
Kristin uskossa Maria ei ole Jumala eikä edes osa pyhää kolminaisuutta.
Koraanisi on tässä asisassa väärässä. Ehkä profeetta puhui jostain muusta uskonnosta?
Kyllä se niin on että sulle käy kurjasti tuon puoleisessa... sori vaan.
Minun mielestä sinulla taas on oikeus sanoa noin.
Jokaisella on oikeus omaan mielipiteensä ja tuo on se mihin uskot joten sinulla on vapaus niin sanoa vaikka muut eivät siitä pidä - ja ovat sitä mieltä että asia on toisinpäin.
Minä taas ole sitä vahvasti sitä mieltä että ihminen ei voi lahjoa Jumalaa tai tehdä häntä velkuriksi. Ja ei ihminen voi mitään tehdä niin että ansaitsisi Jumalan suosion. Se on Hänen armolahja jonka hän antaa niille jotka ovat valmiita sen armolahjana vastaan ottamaan.
Aivan naurettavaa toimintaa.
Abu Huraira kertoi Allahin Lähettilään (saas)sanoneen; " Kenenkään teistä teot eivät pelasta teitä (helvetin) tulelta." He sanoivat:" etkö edes sinä (pelastu tekojesi kautta), oi Allahin Lähettiläs?" Hän vastasi " Ei, en edes minä (pelastu) ellei Allah suojele minua Armollaan. Tehkää siksi hyviä tekoja kunnolla, vilpittömästi ja kohtuullisesti, ja palvelkaa Allahia aamupäivällä ja iltapäivällä ja osan yöstä, ja omaksukaa aina keskitie, kohtuullinen ja säännöllinen tie, jolla saavutatte päämääränne(Paratiisin)
Al-Bukhari 8:470
Jos ei täällä kerran hyväksytä muslimien mielipiteitä niin miksi sitten niitä kysellään?? Olisi varmaan parasta teidän perustaa oma " lahkolaisten elämänkatsomus" palsta
Salaam= Rauhaa
aloitetaanko keskustelu siitä, mihin pyrimme kun tappelemme päivästä toiseen siitä kuka uskoo oikeimmin.
ovatko kaikki täällä pienten lasten äitejä?
jos elämänkatsomus-palstan ihmiset on samanlaisia oikeassa elämässä kun täällä, niin tulee väkisinkin mieleen että luonteenpiirteemme opettavat lapsillemme. tottakai oma uskonto on tärkein ja siihen kuuluu turvata elämänsä mutta eikö olisi myös tärkeää että omalla esimerkillään näyttäisi lapsillensa että toisia ihmisiä pitää kunnioittaa.
mitä te tästä ajattelette?
Ensiksikään mikään seurakunta, kirkko ym. tai johonkin kuuluminen ei ole pääsy taivaaseen. ei myöskään mikään kaste.
vaan ainoastaan uskosi Jeesukseen ja Hänen tunnustuksesi.
yksi esim.
Roomalaiskirje:
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
uskovalla kuitenkin tulisi olla " hengellinen koti" eli jokin paikka missä kuunnella saarnaa ja opetusta ja olla itsekkin mukana vieden evankeliumia, niin se löytyy sitten itsestään. jossa löytyy uusia uskovia ystäviä ja voi jakaa iloja ja suruja, ei ole hyvä jäädä yksin.