Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa et ole ikinä tehnyt/ostanut aikuisena, mitä lapsuudessasi kotona tarjottiin?

Vierailija
02.05.2018 |

Minä en ole tehnyt:
-paistettua haukea/kuhaa/ahventa
- perunaa ja jauhelihakastiketta (erikseen kyllä, mutta en tällaisena yhdistelmänä, enkä jauhelihakastiketta ilman tomaattisosetta tms kasvista.
- ruispuolukkapuuroa leivänkannikoista
- kokkelipiimää
-talkkunaa
- salaattia kiinankaalista

Nuo nyt tuli lapsuudestani ekana mieleen, mitä kotona lapsuudessani suht usein söin, mutta aikuisena en ollenkaan. Tai paistettua kalaa syön aina kotona käydessä, mutta ei vaan ole tullut laitettua itse.

Kommentit (99)

Vierailija
1/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikkoa en ole kaivannut. (-79)

Vierailija
2/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkeittoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeittoa, matikkakeittoa, mykykeittoa, muistaakseni en myöskään ole koskaan tehnyt keitetyt perunat + jauhelihakastike- yhdistelmää.

Vierailija
4/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista "risottoa", joka valmistetaan keittämällä irtonaista pitkäjyväistä kokojyväriisiä, paistamalla jauhelihaa, yhdistämällä ne ja heittämällä sekaan pussi hernemaissipaprikaa ja suolalla sitten maustamalla tämä komeus. Tuota ruokaa oli usein kotona ja koulussa 80-luvulla.

Vierailija
5/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porsaankyljyksiä. Niitä syötiin todella usein, kun olin lapsi.

Vierailija
6/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burgundinpata

Vierailija
7/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunipuuroa

Vierailija
8/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa, voita, suklaata ylipäänsä mitään rasvasta.

Vierailija
9/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

makkarakuppeja

Vierailija
10/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto, en ikinä pitänyt sen mausta, mutta kotona asuessa sitä syötiin mitä tarjottiin. En ole syönyt sen jälkeen kun muutin omilleni ja tuskin tulen enää syömään.

Vierailija
11/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa ja kastiketta. Maitopohjaisia keittoja. Terveisiä vaan 70-luvulta

Vierailija
12/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen juuri niitää kaikkia mitä olen kotona oppinut syömään ja leipomaan.

Muutin 13v sitten kotoa kun olin 17v ja onneksi äiti oli opettanut vaikka mitä reseptejä ettei tarvinnut eineksiä koskaan ostaa.

Vierailija
13/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin  kyllä uunipuuro, vanhempien mielestä suurta herkkua, itse vihasin sitä. Ja kiinankaalisalaatti, oli sen ajan muotivihannes.

Vierailija
14/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipeäkalaa. Inhoan jo hajuakin. Silliä.Yök.

Vierailija
15/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuhaa, siikaa, suurinta osaa lohiruuista en ole tehnyt. Perheessä kala-allergisia, joten ei tule kalaa kovin usein laitettua.

-kaaliruokia, en pidä niistä

Paljon enemmän on ruokia joita lapsuudessa tehtiin/ostettiin, mutta joita olen tehnyt/ostanut vain muutaman kerran. En esim. ole leiponut pullaa kuin pari kertaa ja nakkikeittoakaan ei ole edes vuosittain. Kaikkein eniten on varmaan ruokia/aineksia joita kotona ei käytetty, ihan jo siksi ettei kaikkea ole ollut lapsuudessani saatavilla (ainakaan kovin helposti).

Vierailija
16/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin  kyllä uunipuuro, vanhempien mielestä suurta herkkua, itse vihasin sitä. Ja kiinankaalisalaatti, oli sen ajan muotivihannes.

Olen syntynyt -78 enkä ole koskaan saanut maistaa uunipuuroa. Äitini inhosi sitä, joten ei tehnyt ikinä. Kaverit kertoivat, että heidän äidit tekee usein. Meillä kaikki puurot keitettiin aina kattilassa. 

Vierailija
17/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- silliä

- kantarellikastiketta tai sieniä ylipäätään

- valkokastiketta

- nötköttiä (hyi yäk, onneks sitä oli vain tosi harvoin kun ei ollu mitään oikeaa ruokaa, söin silloin pelkkää voileipää tai keitettyjä perunoita)

Vierailija
18/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikkoa. Tiedän ettei siitä tulisi mitenkään samanmakuista kuin äidin tekemänä! Mieli kyllä tekisi...

Vierailija
19/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen juuri niitää kaikkia mitä olen kotona oppinut syömään ja leipomaan.

Muutin 13v sitten kotoa kun olin 17v ja onneksi äiti oli opettanut vaikka mitä reseptejä ettei tarvinnut eineksiä koskaan ostaa.

Mäkin teen aika paljon, myös läskisoosia ja porsaankyljyksiä (silloin kun sattuu luullisia löytymään). Tykkään kokkaamisesta. Mun äiti ei opettanut reseptejä, mikä on toisaalta ihan hyvään, sillä hänen mausteensa olivat suola ja maustepippuri.

- Jotenkin sama ihminen sai myöhemmin fuusioperinneruokaherätyksen ja tarjoili joitakin vuosia sitten umpioitua lohta kookosmaidossa. Myöskään sen reseptistä ei olla sen koommin puhuttu. :D

1

Vierailija
20/99 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuuttivelliä. Niitä aineksia ei saa enää...

M 42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän