Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mopsin omistaja! Miksi otit mopsin?

Vierailija
02.05.2018 |

Kertokaahan.

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että tuotantoeläinten oloja syynätään tarkasti (toki se on hyvä), mutta sitten samalla tuollaisen sairaan lyttykuonon saa ottaa kuka tahansa eikä ketään kiinnosta. Noitahan ottaa sellaiset, jotka haluavat koiran seuraksi sohvalle, mutta eivät halua lenkkeillä.

Vierailija
182/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden mopsin omistajana, en voi muuta kuin nauraa tälle tietämömyydelle. Joka rodussa on sairaita yksilöitä. Jos meillä olisi ollut sairaita, niin tuskin näitä näin monta olisi. Onhan se jo järjellä ajateltavaa, paljonko sairaiden koirien hoito tulee maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mopsit muuten lenkkeillee. Miellellään enemmän kuin omistaja :)

Vierailija
184/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö huolestua, kun kukaan kuudesta ei korise tai kuorsaa. Mitä mun pitää tehdä, että saan nämä sairaaksi?

Vierailija
185/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsukka kirjoitti:

Kuuden mopsin omistajana, en voi muuta kuin nauraa tälle tietämömyydelle. Joka rodussa on sairaita yksilöitä. Jos meillä olisi ollut sairaita, niin tuskin näitä näin monta olisi. Onhan se jo järjellä ajateltavaa, paljonko sairaiden koirien hoito tulee maksamaan.

Joka ainoa mopsin omistaja on sitä mieltä, että Juuri Minun Mopsini on täysin terve. 

Vierailija
186/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsukka kirjoitti:

Ja mopsit muuten lenkkeillee. Miellellään enemmän kuin omistaja :)

Lenkkeillee? Miellellään??

Eipä enää ihmetytä miten voi olla mahdollista, ettet tajua koiriesi olevan sairaita.

Vierailija
187/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi lattiat olla niin likaiset, eikä ollut kallios. Tarjouksessa oli moppi 12,90

Sinccis

Vierailija
188/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, avasit ketjun tänne sen takia että "joku" puhui koirarodusta tietyssä paikassa.

Näitä ollut ennenkin, huomaa ettei välky kun noihin avauksiin kuluttaa aikaansa.

Vierailija
189/203 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopseja terveystutkitaan ihan älyttömän vähän. Siis 2010-2016 syntyneistä pennuista (2377kpl) vain yhdeksällä on tutkittu lonkat, niistä kenelläkään ei ollut parhampia a-lonkkia eikä edes b.

Ainoa mitä mopseilta on tutkittu on polvet, jotka ovat tutkimusten mukaan hyvässä kunnossa. Helppohan se on väittää, että koira on terve, jos sitä ei ole tutkittu, tai siltä on tutkittu vain yksi osa, joka ei ole se mikä rodulla yleensä tuottaa vaivaa..

Vaikea siis uskoa, että on joku kasvattaja joka tekee työtä rodun terveyden eteen, kun niitä tutkittuja koiria ei vain ole.

Vierailija
190/203 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksi kuudesta mopsista sai just "hengitysputken"  (= putkiluu:). Siis kaikki, jotka ette ole mopsiin tutustuneet. niin kannattaisi. Maailmasssa on monta ihmeellistä asiaa ja ne saattaa jopa  hämmästyttää pientä kulkijaa :) Ja kaikki, mikä lehdissä lukee, ei ole totta! 

Vierailija
191/203 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajansa kuoli, eikä kukaan sukulaisista huolinut orpoparkaa. Piikille olisivat raukan vieneet! Kaveri kuuli tästä tapauksesta ja yrittettiin etsiä hauvalle uutta kotia. Mullehan toi jästipää sitten lopulta päätyi ❤😊 Mun ei edes pitänyt hankkia koiraa, kahdessa kisussa oli riittävästi seuraa. Mutta toi ruttunaama varasti mun sydämeni 🐶💕

Vierailija
192/203 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla trendikäs ja kun julkkiksillakin on. Ja minulla on saman värinen takki.

Vierailija
193/203 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun ei eläinlääkärikään tajua niiden olevan sairaita, kun ollaan rokotuksilla käyty. Seniori osasto täyttää tänä vuonna 12 ja 10 vuotta. Ja oikeesti lenkkeilevät. Nuorisolla on niin kova meno päällä, että tämän ikäinen täti voi olla vaan ihmeissään. Sakemannien keski-ikä taitaa nykyään olla noin 5 vuotta ja berhandilaiset kuolevat sydänvikaan ennen kuin ovat  kunnolla edes aikuisia.

Vierailija
194/203 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsi on ehkä se paras koirarotu ja sen tietää vain mopsin omistajat. Terveysongelmia saattaa tosiaan olla kuten millä tahansa muulla koirarodulla, mutta jalostamista ollaan jo viety parempaan suuntaan. Media on antanut rodusta naurettavan negatiivisen kuvan ja ihmiset tykkäävät aina lietsoa negatiivisuutta. Kun on kerran mopsi ollut niin vaikea on ilmankaan ollut ja tulee taas tietenkin hommattua sellainen. Nalkuttajat voisivat vaikka painua helvettiin.

Vierailija
195/203 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi kun se on saman näköinen kuin minä.

Vierailija
196/203 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on se että herranjestas kun mopseilla on niin ihana luonne. Mutta se on myös fakta, että mopsit eivät vain satu olemaan terveimpiä koiria. Itse olen kouluttautumassa eläinlääkäriksi, ja olen paljon paljon paljon ottanut selvää eri roduista ja etenkin niistä, millä niitä vaivoja on paljon. Olin yläasteella eläinlääkärillä tetissä, ja kävimme sielä kerran keskustelun nimenomaan mopseista, ja niiden terveysongelmista. Täysin samaa mieltä oli kanssani, ihana luonne, mutta jalostettu pilalle. Hänkään ei paljoa katso hyvällä, kun hänen vastaanotolleen tuodaan mopseja.

Koirat kuuluvat ehdottomasti lempieläimiini, ja aion hankkia niitä tulevaisuudessa, mutta koirarakkauteen kuuluu myös tietoisuus siitä, että haluaa jokaisen koiran olevan terve ja elävän hyvän ja vaivattoman elämän. Säälin joka ikistä mopsia ja englanninbulldoggia jonka näen, ja halveksin niiden omistajia, sillä heidän omistajansa eivät näytä välittävän koirista tarpeeksi hankkiakseen koiran, jolle voi taata vaivattoman elämän ilman hengitys- ja muita vaivoja.

Enkä sitten väitä sitä, etteikö suhteellisen terveitä mopseja löytyisi, kyllähän poikkeuksia on, mutta rodussa, joka on sairaaksi kasvatettu, sattuu niitä sairaita koiria olemaan enemmän kuin terveitä.

Enkä halua keltään mopsinomistajalta kantaa viestiini, se on turhaa, joka ikinen koiranomistajahan tietää oman koiransa olevan täysin terve ja poikkeus joka ikisestä lajista mitä maan päällä on. Haluan vastauksia enintään niiltä, joilla ei mopsia ole ollenkaan tai ole nykyään, jonka mielestä mopsit ovat terveitä ja täydellisiä. En usko, että niitä kauhean paljoa löytyy, todennäköisesti yhtä harvasta kuin terveitä mopseja.

Vierailija
197/203 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi kirjoitti:

Meidän yksi kuudesta mopsista sai just "hengitysputken"  (= putkiluu:). Siis kaikki, jotka ette ole mopsiin tutustuneet. niin kannattaisi. Maailmasssa on monta ihmeellistä asiaa ja ne saattaa jopa  hämmästyttää pientä kulkijaa :) Ja kaikki, mikä lehdissä lukee, ei ole totta! 

Mutta kaikki, mitä sairaan koirarodun puolustelija kirjoittaa netissä, on totta! :-DD

Vierailija
198/203 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko huomanneet että usein mopsin omistajat on itse ylipainoisia. Sairasta on kyllä ylipäätään se että tuollainen koira on jalostettu. Olis luullu että lyttykuonoinen mutaatio olis lopetettu eikä sitä olis alettu pennuttamaan. Sama pätee kyllä noihin karvattomiin koiriin.

Karvattomia tai hyvin vähäkarvaisia koiria on kyllä esiintynyt jo kauan mm. Etelä-Amerikassa. Esim meksikonkarvatonkoira on 3000 vuotta vanha rotu eikä kovin jalostettu. Sitä voidaan pohtia kuinka tarpeellista on ottaa Meksikon olosuhteisiin sopeutunut rotu elämään Suomen ilmastoon, mutta rodussa itsessään ei ole terveydellistä, jalostuksen aiheuttamaa vikaa vrt. mopsit.

Vierailija
199/203 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän oikein hyvin, että mopsien terveystilanteen myöntäminen on vaikeaa mopsien omistajille ja kasvattajille. Mulla itselläni on ollut mopseja, mutta nykyisen tilanteen vuoksi vaihdoin toiseen rotuun. Minua ainakin samaan aikaan ahdisti mopsien puolesta ja toisaalta hävetti, että olin valinnut näin sairaan rodun. Eläinrakkaana ihmisenä kuitenkin päädyin myöntämään totuuden ja jo omistaessani mopseja puhuin niiden hankkimista vastaan. 

Omat mopsini olivat hoikkia ja hyvässä fyysisessä kunnossa vanhuuden päiviä lukuunottamatta, mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että rotu on sairas. Terveitä minunkaan mopsini eivät olleet, vaikka lääkityksen ansiosta sairaudet eivät arjessa näkyneet.

Oma kasvattajani kertoo nettisivuillaan avoimesti omien koirien sairauksista. Valitettavasti tämä "avoimuus" on vain näennäistä. Kasvattaja on jättänyt mainitsematta mm. minun koirani sairastaman epilepsian. Voi vain miettiä, mitä muuta on unohtunut kirjoittaa. Minullekin hän myi mopsit aikanaan terveenä rotuna, jonka sairauksia liioitellaan pahemman kerran.

Jo mopsieni eläessä minun teki pahaa tavata toisia mopseja, jotka korisivat ja runsaan ylipainon vuoksi liikkuminen oli hankalaa. Pidin omat urokseni 8 kg painoisina, kun lähes kaikki muut "normaalipainoiset" urokset ovat 10 - 12 kg. Miettikääpä prosentteina tuota eroa ja sitten kuvittele se omalle kohdallesi. 

Luonteeltaan mopsit ovat aivan ihania. Sen vuoksi toivon hartaasti, että rotua aletaan tervehdyttämään jonkun toisen rodun avulla. Beagle voisi olla hyvä kandidaatti. Mopsien kohdalla se onneksi on mahdollista, kun heillä ei ole samaa geenivirhettä kuin ranskiksilla ja bostoneilla. Valitettavasti niin kauan, kun mopsien omistajat ja kasvattajat kieltävät ongelmat, on muutosta turha odottaa. Toivottavasti tämä ei johda siihen, että pian mopseja ei enää ole.

Vierailija
200/203 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsien omistajat on sokeutuneet, heistä koira on terve kun ulkopuolinen kuulee röhinän. Tässäkin ketjussa mopsin omistajat vakuuttaa, että se oma hauva on terve, vaikka kuka tahansa näkee ja kuulee totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän