Sanojen väärinkäyttöä, mikä saa sinut näkemään punaista?
Itse en kestä sitä, että uimahallit mainostavat sisaruintia, vaikka tarkoitetaan sisarusuintia. Muita?
Kommentit (74)
Sanalla teoria on täysin eri merkitys arkikielessä ja tieteessä. Esimerkissä, jonka aina välillä näkee, käytetään teoria sanan molempia merkityksiä yhtä aikaa.
Evoluutioteoria on vain teoria.
Ohjelmoida sanan käyttö ihmisestä. Eräs aikuinen puhui lapsista tyyliin:"Vanhemmat ovat ohjelmoineet lapsen tekemään asian x."
Lähiaikoina tarkoittaa tulevaa, viime aikoina mennyttä. Mitään järkeä sotkea noita.
Omatunto, kun tarkoitetaan itsetunto.
Nihilismi ei tarkoita nillitystä tai nipottamista.
Sanaa seksistinen käytetään usein väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi täällä jonkun käyttäneen nuoresta naisesta sanaa nuorukainen.
?
Miksi kysymysmerkki?
Vierailija kirjoitti:
*"Sanojen väärinkäyttö, JOKA-."
Siinä oli väärä välimerkki, jonka ap jo korjasi.
Mun sisäinen pätijä menee suunniltaan kun joku puhuu Botoxin piikittämisestä huuliin 😂
Vierailija kirjoitti:
"Siis minullahan on krooninen depressio. En oo missään lääkärissä käynyt ,ihan naisten lehden testillä selvitin."
"Exäni oli narsisti. Hän oli minun kanssa aina eri mieltä kaikesta."
"Olet läheisriippuvainen, kun olet ollut noin pitkään samassa suhteessa."
Eli ensimmäisessä slangia ja välilyönti väärässä paikassa, toisessa minun kanssa, mutta mikä tuossa viimeisessä on vikana?
Miekkosen ja naikkosen käyttö neutraaleina ilmauksina. Diminutiivi ei tässä tapauksessa tarkoita, että nämä olisivat jotain söpöstelyilmauksia. Vai eikö hierarkianvastainen aikakausi enää ymmärrä halventavien finessien päälle?
Epäilen- sanan väärinkäyttö. Esim sanotaan että epäilen että hän ei tule, kun tarkoittaa ja oikeasti pitäisi sanoa että epäilen että hän tulee. Tosi usein näkee ihmisten kirjoittavan ja sanovan väärin tällä tavalla eri yhteyksissä. Ai että kismittää aina:D
Vierailija kirjoitti:
Miekkosen ja naikkosen käyttö neutraaleina ilmauksina. Diminutiivi ei tässä tapauksessa tarkoita, että nämä olisivat jotain söpöstelyilmauksia. Vai eikö hierarkianvastainen aikakausi enää ymmärrä halventavien finessien päälle?
Miekkosen konnotaatio ei ole niin negatiivinen kuin naikkosen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis minullahan on krooninen depressio. En oo missään lääkärissä käynyt ,ihan naisten lehden testillä selvitin."
"Exäni oli narsisti. Hän oli minun kanssa aina eri mieltä kaikesta."
"Olet läheisriippuvainen, kun olet ollut noin pitkään samassa suhteessa."
Eli ensimmäisessä slangia ja välilyönti väärässä paikassa, toisessa minun kanssa, mutta mikä tuossa viimeisessä on vikana?
Taidat vain esittää tyhmää, mutta tarkoituksena oli ehkäpä se, että lääketieteellistä diagnoosia tarkoittavia sanoja käytetään ilman sitä diagnoosia.
(Läheisriippuvuutta ei kyllä taideta diagnosoida?)
Kiitos ole hyvän paikalla. Aika usein ehkä joten kuten perusteltavissa, asiantuntija saattaa kiittää haastattelusta kansanvalistussyistä. Mutta että annetaan toiselle joku esine ja sanotaan kiitos?!? Sekopäinen aikakausi tämä.
Lapsena muistan provosoituneeni ilmaisusta "ei kelpaa köyhän anti rikkaan kakaralle". Ei siis muuten, mutta kun sanoja oli äitini.
Perjaate ja loputtomat anglismit vähän ärsyttävät, vaikka eivät sinänsä väärinkäyttöä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena muistan provosoituneeni ilmaisusta "ei kelpaa köyhän anti rikkaan kakaralle". Ei siis muuten, mutta kun sanoja oli äitini.
Äitini myös puhuu puhelinterrorismista, jos puhelimeen ei vastaa ja jos ei halua mennä jonnekin ja tarvitsee tekosyyn, puhuu alibista. Kyseessä akateemisesti koulutettu nainen.
Jotkut puhuu eilatista, kun tarkoittavat eila-maitoa. 😡
Ymmärtää sanan sekoittaminen hyväksymiseen.
Esimerkiksi kun narkkari ryöstää mummon, se että ymmärretään miksi narkkari toimi noin ei tarkoita, että hyväksytään narkkarin toiminta.