##KULTAINEN 60-LUKU viikolla 17##
Kommentit (94)
Yritän tässä paremmalla hetkellä päästä sinne yahoo-reksiteröintiin, mutta sitten tarttee kyllä keksittyä niin että pojat ja tytöt pois häirihtemästä!! ;-)
Kiva muuten että voidaan tosiaan vuorotella tätä pino-päivystystä, niin ei tartte enempiä noloilla ja sitäpaitsi ehtii välillä vaikka imuroimaan... ;-)
Samat on mullakin kokemukset: mitään melkein ärsyttävämpää ei oo kuin mies joka sairastaa (tai luulee olevansa tulossa sairaaksi)! Täytyy oikein ponnistella, että voisi tuntea jotain myötätunnon tapaista joskus...
Meil on nyt tunnelma vähän tiivistyny tuon 1½-vuotiaan ja vauvan suhteissa. katotaan miten sitä osais ja jaksai´s toimia viksusti.
Nyt on tissitauon paikka selvästi ovella...
goodbye palataan
jymy
Voi jösses, että täällä on viestiä niin ettei lukea ennätä! Sen verran nyt kuitenkin olen kärryillä, että Yahooseen ootte suljettua piiriä perustamassa. Huhhuh, mitenkähän meikätumpelokin vaan saa ittensä sellaselle listalle liitettyä? Tää on ollut niin yksinkertainen homma tää Vauva-lehden palsta, että blondikin on sen kanssa pärjännyt.
Poitsu nukkuu. Tein tunnin pikareissun kaupunkiin lypsettyäni maitoa pulloon, ja se oli sitten poissaollessani juotu. Kävin luontaistuotekaupassa ostamassa sitä Mammateetä, ja Filmtownissa vuokraamassa pari leffaa, että saa imetellessä katsella. Ulos en taida tänään sen enempää ehtiä, kun pitää kohta ruveta tota ruokaakin laittamaan. Muina päivinä oonkin viettänyt sellasen tunnin haravan varressa.
Tuntuu, että nyt vasta alkaa maidontulo vähän kohentua. Silti toi jätkä vaatii nukahtaakseen pullosta sellaset tyrmäystipat, jotka se saa hotkaistua nopeasti kaiken pitkän ja hitaan imuttelun jälkeen. Noh, mikäs siinä, jos molemmat kelpaa, tissi ja pullo, ja pulloonkin riittää omaa maitoa. Viime yönä jouduin vielä vähän turvaamaan Tuttelin apuun. Mutta toinen rinta valuttaa aika lailla, kun Tama imee toista, joten isäntä toi tänään kauppareissulta maidonkerääjän.
Keittiön siivosin tänään, mutta muuten saa kaikki muut siivoukset olla ja jäädä. Kun ulkona on noin upea keli ja talossa viikon vanha vauva, saa pölynimurikin lepäillä. Enpä ole muutenkaan vappua laittanut, kuten arvata saattaa. Muksuille on ostettu serpentiiniä ja ilmapalloja, ja siihen saavat nyt tyytyä.
Mites Jymyllä ja pikkuprinsessalla pyyhkii? Mä itse rakastan niitä hetkiä, jolloin Tama jaksaa jo hiukan olla hereillä ja katsella ympärilleen ja " seurustella" . Niitä ei vielä paljoa ole, mutta aina muutama silloin tällöin. On ihanaa kohdata se vauvan katse ja jutskailla sille kaikkea mukavaa.
t. Bonita ja Tama
Moro Bonita, moro Jymy!
Laitan tähän kärkeen tämän eemailin, jota kautta blondikin on hetkessä mukana suljetuissa kekreissä :-)
Eli ihan vaan laitatte vaikkapa viestin " terve" tämmöiseen osoitteeseen kuin " kultainenkuuskytluku-subscribe@yahoogroups.com"
ottakaa nuo " hipsut" pois osoitteesta
ja sillä toimenpiteellä olette ilmaisseet halunne liittyä listalle. Sen jälkeen kun Äitimiia tai meikä ehtii laittaa osoitteen validiksi ja hyväksytyksi listalle pääsette lukemaan ja kirjoittamaan viestejä! Soou simple!
Niitä muita juttuja ehtii sitten ajan kanssa opetella.
Vau, Bonita on ulkoistanut itsensä kauppareissulle :-) Kuulostaa minusta aika toimivalta tuo teidän vauva-arki. Mulla oli sama homma, että toisesta imettäessä maidonkerääjää sai tyhjätä toisesta tissistä. Missähän muuten ne vanhat ovat? Tuskin pilalle menneet ellei se silikoni ole haurastunut...
Tappelin tuossa pienimmän kanssa niin kovasti ulosmenosta ja pukemisesta että kaaduin (!) sen kanssa keittiössä, onneksi en sentäs mahalleni mennyt. Pirulainen kun rupeaa pinna olemaan pikkuisen lyhyt ja epäpuhdas! Ilmoitin miehelle, että saa ottaa pikkuhirviöt nyt ulos ja rakentaa terassia herraseurassa. Meitsi lepää (ja tekee ruokaa ja täyttää ne veroilmot loppuun...)
mutta näin, ja näkyillään yahoossa!
-m-
eli sen tilausosoitteen pitää olla
kultainenkuuskytluku-subscribe@yahoogroups.com
yahoogroups.com yhteen ilman mitään ylimääräisiä välejä, mitä näköjään tämä vauvalehden palsta jostain syystä tekee tonne tekstiin ihan itsestään
-m-
Saa nähdä oonko toiminut oikein; elekee sitten naurakkee siellä Mirjami ja Äitimiia!
Terve vaan taas Bonita, ihanaa että maitoa tulee ihan kerääjään saakka! Mulla myös eka kertaa tänään käytössä kyseinen vekotin; jollain ihmeen selkäytimellä tajusin sen kaivaa esiin ja laittaa paikoilleen ennen iltapäivän ekaa imetystä, ja tulikin heti täyteen eli säästyin märältä paidalta.
Vaavin kanssa menee tosi mukavasti. Hän on ovelan näköinen viirusilmä-eukko! :´D Mutta sitten täytyy myöntää, että nyt on ex-kuopuksen kanssa vähän ongelmia. Parkuu kuin hullu aina kun on imetysaika, eikä suostu tulemaan kainaloon lukemaan kirjaa tms. vaan huutaa parin metrin päässä ja paiskoo tavaroita ja yrittää muksia äitiään. Surullista katsottavaa! :( Onneksi isukki otti hänet mukaan juoksurattaisiin pienelle lenkille. Toivottavasti se parantaisi pikku-ukon mieltä. Erilaisia kikkoja tässä pitää yrittää keksiä.
Kahdesta paikasta oon saanut jo kassillisen vaaleanpunaisia vaatteita! Eli kohta meidänkin muori saa sitten ruusunnuppuja ylleen.
Oma vointi on hyvä mutta välillä tulee fysiikan lait eteen. Oon haaveillut haravoinnista ja oliko se Mirjamin (?) ehdottamasta pihamaan kyykkyviuluilusta.... Mut taidan säästää ensi viikkoon kun saadaan vähän tätä imetys-raivokohtaus-kolmiodraamaa ratkottua - - tai ainakin kun keksitään joitain konsteja miten kuvio vois vaikka toimia.
Niin, ja Bonatellalle plus kaikille muillekin vielä tiedoksi, että meillä sen limatulpan irrotti - - - - ta-daa!!! - - - - Satakunnan Ässähihan suosittelema hihaässä numero kolme!!!!! :))) Pitkästä aikaa sunnuntain aamutunteina sain itseni motivoitua siihen puuhaan, ja hetikös lähti lyyti kirjoittamaan!!!! Suosittelen kaikille kärvistelijöille (Mirjami, eikse toukokuu koita jo maanantaina, joten vappuaaton kunniaksi siitä vaan kokeilemaan ;-).
Jokos Äitimiiallakin oli 35 viikkoa täynnä... Hurraa!! Vai putosinko kelkasta. Tämän viikon pino on pakko tulostaa, kun en enää pysy yhtään kärryillä kuka kirjoitti ja mitä - ja mitä kellekin nyt kuuluu.
Hyvää larjantain jatkoa, täytyy mennä iltapalan vääntöön.
terv. Jymy ja sortinsakki
Vai ässä nro 3 hihasta nappaistiin siellä Jymylässä :)
Kiva kun jaksatte tuoreet äitylit täällä käydä meille uutisia kertomassa.
Ja oikeassa olet Jymy, 35 viikkoa tuli tänään täyteen! Että nyt alkaa huoli vähetä, kun näin hyvään vaiheeseen on päästy. Supistelee kyllä aika nopeasti kaikissa muissa asennoissa paitsi makuulla...
On myös siitä ihan hyvä mieli, että ollaan pikku hiljaa täällä saatu asioita valmiiksi siihen malliin, ettei tule paniikkia vaikka lähtö koittaiskin. Joo, ja aina kun kirjoitan tällaista mietin, että kuitenkin olen täällä vielä 7 viikon päästä rv 42 ihmettelemässä kuten esikoisen kanssa kävi :/
Tulikin mieleen, että olisi hyvä joku lisämode tuonne yahooseen saada. En tiedä kuinka todennäköistä olisi, että me rouva M:n kanssa yhtäaikaa synnärille startattais, mutta muutoinkin olisi hyvä, että joku muukin voisi tulijoita hyväksyä.
Ja vielä Jymylle: kävin tässä samalla katsastamassa näkyiskö sinun " hakemusta" , mutta ei ainakaan vielä ollut. Jos se ei ilmaannu (voin käydä taasen kurkkaamassa) niin koita uudestaan.
äitimiia
mä taas sotkeuduin jotenkin ihan täysin niihin kysymyksiin ja muuta. Laitoin aivan älyttömän käyttäjätunnuksen, eli en tosiaankaan samaa kuin tänne, ja sitten sen jälkeen nousi hiki ja hormonihiki päälle, ja lopulta hävis koko sivu.
Eli siis idioottiversio:
1. pitää laittaa sähköpostiviesti siihen subscribe-osoitteeseen?
2. kun tulee omaan sähkikseen joku viesti, niin siihen pitää vastata?
3. mitä sitte pitää tehä? yahoo-id:tä jotenkin luoda ja profiilia sinne, mutkun en oikein tajua miten se kannattaa tehdä ja sotkeudun niille sivuille....
Kyl tää on tällaiselle jurakauden muinaismuistolle vähän näköjään hilseen ylittävää touhua! Vai pitäiskö pistää synnytyksen piikkiin tämäkin hitauden osoitus? :/
Rupesin tulostamaan viikkopinoa, ja vasta sivulle kolme oon päässyt ja jo on varmaan 20 liuskaa tossa nippuna... No siinä riittää iltalukemista! :D
terveisin Jymy joka asuu ruotsiksi melkein hölmölässä (nästan bembölebo ;)
Voi, Mirjami on varmaan parempi neuvomaan...
Minä menin itse siitä linkistä (http://groups.yahoo.com/group/kultainenk uuskytluku/ ) joka oli Mirjamin eilisessä viestissä ja sitten vain painoin siitä join this group. Ja koska minulla oli jo valmiina yahoo-osoite niin sitten vain kirjauduin sisään. Ja siitä oli helppo lähettää hakemus. Muuta en osaa tähän hätään sanoa, joten:
Huhuuu Mirjami, tulepa neuvomaan!!
Pääskyn sain sinne kyllä liitettyä, käypä katsomassa Pääsky pääsetkö sisään.
Täytyypä vielä perehtyä tuohon sisäänkirjautumiseen....
äitimiia
Elä huoli, kyllä se vielä onnaa!
Tee niinkuin äitimiia sanoi eli mene sen osoitteen kautta
http://groups.yahoo.com/group/kultainenkuuskytluku/
(jos tulee jotain välejä nyt taas tuohon osoitteeseen niin ota kaikki välit pois) ja pääset ryhmän esittelysivulle.
siinä on oikealla ylhäällä sininen palkki, jossa lukee join this group
kokeile, joko onnaisi!
sitten...
se pyytää sulta yahoo-tunnusta ja salasanaa, jos sulla ei semmoisia ole
napsauta siitä " sign up" ja keksi itsellesi käyttis ja salasana
täytyy täyttää se lomake, jossa kysellään tietoja ( ei tarvitse laittaa oikeita nimiä, kyllä nickeilläkin pärjää) ja lopulta painaa se " I agree"
-kohta.
Tuo on siis yksi tapa, millä pitäisi homman jyllätä.
Toinen tapa on laittaa omasta spostista sposti siihen subscribe-osoitteeseen, eli
Eli siis idioottiversio:
1. pitää laittaa sähköpostiviesti siihen subscribe-osoitteeseen?
juu
2. kun tulee omaan sähkikseen joku viesti, niin siihen pitää vastata?
kyllä, ohjeen mukaan!
3. mitä sitte pitää tehä? yahoo-id:tä jotenkin luoda ja profiilia sinne, mutkun en oikein tajua miten se kannattaa tehdä ja sotkeudun niille sivuille....
sitten kun on saanut hyväksymisen sinun pitäisi päästä lukemaan ryhmän meilejä ja voit ruveta niitä profiileja sitten meidän kanssa yhdessä väsäämään, voit laittaa lisäkyselyjä sinne ryhmän sivulle niin vastaillaan enemmän privaatisti siellä.
Toivotaan, että onnaa, ja jos ei niin, laita mulle privameiliä niin autan lisää!
Kyl tää on tällaiselle jurakauden muinaismuistolle vähän näköjään hilseen ylittävää touhua! Vai pitäiskö pistää synnytyksen piikkiin tämäkin hitauden osoitus? :/
äh, siellä on monta omituista kyskää vastassa, joissa saattaa mennä aivo kuin aivo solmuun!
Jymy ja Bonita, yrittäkäähän tekin mukaan yahoon listalle. Omat kuvioni menivät niin hassusti, että minut on jo kerran jouduttu poistamaan, mutta kun vain muistatte sen, ettette kirjoita oikeaa sähköpostiosoitetta, jos ette halua nimeänne näkyviin, kaikki menee ihan suhteellisen helposti... heh, heh. No, ei se ehkä helppoa minulle ollut, mutta teille voi olla.
Harmi, että se Jymyn pikkuinen reagoi vauvaan ja imetykseen noin. Toivottavasti hän sopeutuu tilanteeseen pian. Minä en enää muista, oliko meillä mitään muuta ongelmaa, kun eka ja toka olivat pieniä, kuin se, että esikoinen kiipesi kerran kakkosen laatikkoon nukkumaan, kun kakkonen oli alimmaisena. Hänkin halusi olla vauva...
Olin viime yönä sairaalassa (se oli siis unta). Joku lääkäri ehdotti minulle, että tehdäänkö sektio parin viikon kuluttua, ettei enää tarvitse synnyttää alakautta. Kummallinen uni, ukko vaan vänkäs ja vänkäs, että suostupa nyt tyttöhyvä tähän sektioon ja minä en olisi millään halunnut. Jotenkin osasin sitten häipyä tilanteesta, mutta kyllä tässä nämä synnyttämiset tuntuvat mielessä pyörivän. Yöllä ja päivälläkin.
Vappumieltä toivotellen,
Kevis rv 35+6
Kyllä oli taas ihanaa lukea viestejänne! Päivä aina paranee kun löytää täältä niin empaattisia ja hauskoja kirjoituksia. Kiitos teille niistä :o) Ja ihanaa myös lukea jo vauvallisten kuulumisia.
Minäkin kävin tyrkyttämässä itseäni yahoon listalle, onnistuinkohan? Onneksi esikoinen (11v) oli vieressä tirkistelemässä, mitä teen ja antoi hyviä neuvoja :o) Taitaa tuo muna olla jo viisaampi kanaa...
Meillä on anoppi ja appiukko kyläilemässä ja mukavasti vahtimassa nykyistä kuopusta, niin mun ei tartte koko ajan juosta sen perässä. Saan rauhassa päivystää netissä :o) Meidän vappu kuluu siman ja (tällä kertaa anopin tekemien) munkkien parissa. Niin ja grillikausi on tietysti jo avattu. Kyllä onkin ihana vappuilma!
Vapun jälkeen sitten pitäisi lopultakin päästä tekemään talokauppoja, tosin vasta alustavia, mutta toivottavasti nyt päästäisi vanhasta talosta eroon. Tänään käytiinkin vielä tyhjentämässä autotallia, miten sinne kertyykin kaikkea " tarpeellista" kuten laskettelusukset vuodelta yks ja kaks...
Mielenkiinnolla luen Jymyn (ja muidenkin vastaavassa tilanteessa olevien) taiteilusta kahden pikkuisen kanssa. Meillähän tuo sama on edessä sitten (toivottavasti vasta) heinäkuussa. Hyviä selviytymisvinkkejä otetaan vastaan. Jymyllä kyllä taitaa olla jo hyvä kokemus pienestä ikäerosta aikaisemmilta kerroilta. Meillä edellinen väli oli lähes viisi vuotta.
Oikein hauskaa vappua kaikille!!
Tinka + Nuppu rv 29+1
Ihanaa, ettei tartte enää vappupallona ite pyöriä ja vieriä, vaan toi vauva tossa tuhisee vieressä sitterissä...
Kävin liittymässä yahoon listalle, mutta koska nyt ens alkuun ujona (?) typynä en halunnu niitä meilejä nimelläni olevalle kotiosoitteelle, osoitteeksi tuli käyttäjätunnus at yahoo.com, eikä mulla ole minkään valtakunnan hajua, mistä mä tommosia meilejä voin käydä lukemassa! :-D Että täällä on yks toinenkin jurakautinen aivo!
Ei vitsi, pikku-ukko puklasi! Nyt vaatteiden vaihtoon!
t. Bonita
Eli ei siinä näköjään kauan mennyt, kun mun päreet paloi ihan totaalisesti. Tää aamu meni pikkumiehen kanssa paremmin, mutta sitten isoveikat alkoi temppuilla, ja lopuksi kun kolmivuotias kävi lounaspöydässä uittamaan sormiaan maitolasissa (ja isoveli kannusti vieressä nauramalla...) niin otin ja tukistin. :-((( Ei kuulu mun kasvatusperiaatteisiin tuommoinen (äidin) käytös. Voi itku!!!
Jos jollakin on hyviä vinkkejä näistä sompailuista, niin kertokaa. Meillä aiemmat välit on 2½v ja 2v2kk, ja tuntuu että ne oli huomattavasti helpommat. Pojat pystyivät ja halusivat osallsitua vauvanhoitoon, ja omat hommat kiinnostivat loppujen lopuksi enemmän kuin se äidin imetys. Mut tää pienin ei kyllä nyt oikein tajua missä mennään ja yrittää vaan hyökätä kimppuun... Oon koittanut saada häntä toiseen kainaloon lukemaan kirjaa jne. ja muutaman kerran se on onnistunutkin. Mutta välillä siis heppu vaan karjuu ja itkee ja heittelee kaikkea käsiin osuvaa... Tää aamu tosiaan meni sopuisammin, ja elättelen toiveita, että ehkä hänkin alkaa toipua alkujärkytyksestä ja me vielä jokin yhteisymmärrys tässä löydetään. Vaavi käy vähän sääliksi, kun sen hoivaamiseen ei tosiaan pysty aivan satasella keskittymään...
No kohtahan tuo mies taitaa tulla töistä (lupasi olevansa tunnin päästä kotona...) ja lähtevät sitten neljään pekkaan metsäretkeilemään. Jippii!!
Kiitos teille viksuille neuvoista mitä mun pitää nyt mennä tekemään! Tulostin nekin ja yritän nyt sitten uudestaan oikein palikkaversiona (ja -päänä!).
Hei nyt on vappuaatto!!! Simat esiin ja tippaleivänmurut rinnuksille! :D
terv. Jymy + pojat + eukko pikkurilli 6vrk
Nyt on munkit paistettu (huom. mies paistoi, mie imetin) ja kahvi porisemassa jotaa pääsee munkkeja maistelemaan. Viime vuonna tuli sellai hyvä ohje minibanaanimunkkeihin ja niitä nyt toisen kerran tässä sitten kokeiltiin.
Voi Jymy, on kurjaa kun teillä on ollut myös käynnistysvaikeuksia. Mä kuvittelin, että meidän jannu olis ollu ollut ihan hirvee, mutta aika helpolla me taidettiin päästä. Ei ollut tavaroiden heittelyä kovinkaan paljon ja oikeestaan ainoa ikävämpi juttu oli se joka asiasta kiukuttelu. Kun vauva oli vajaan pari viikkoa niin tilanne onneks vähän rauhoittui. Meillä olen myös huomannut sen, että kun isäntä on kotona niin 1,5v käyttäytyy huonommin esim. mun imettäessä, mutta kun ollaan keskenään niin aika mukavasti leikkii lähettyvillä (ovet muihin huoneisiin kiinni ja keittiön entinen koiraportti (nykyinen lapsiportti) on kiinni). Voihan toi tilanne sitten taas muuttua kun mies lähtee sairaslomansa jälkeen töihin. Toisaalta voi olla, että saikku jatkuu vielä parisen viikkoa joten kaikki taidetaan ehtiä kyllästyä tuijottelemaan toistemme naamoja täällä päivittäin.Meillä kahden vanhemman ikäero oli 2v3kk ja se musta oli tosiaan paljon helpompi ja olen myös huomannut, että 1,5vuotiaalle ei oikein meinaa mennä minkäänlainen puhe perille. Toivottavasti tilanne helpottaa.
Kiva myös, että Bonitan arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Meillä on tämä vauva selvästi vaativampi kuin tuo edellinen. Hetken aikaa jaksaa ihmetellä maailman menoa kun vatsa on täysi, mutta sitten kun alkaa kypsyttään niin oksat pois. Samoin mielellään nukahtaa tissille tai syliin, mutta sänkyyn kun siirtää niin silmät aukeaa heti.
Jokohan kohta mirjami sais myös nyyttinsä ja muillakin tuntuu olevan viikkoja jo tosi paljon eli taas saadaan kohta jännätä.
Voi jösses kun tällä mammalla on muuten rinnanpäät romuna. Taitaa olla imuotteessa hieman vikaa kun tänään huomasin, että istuen imettäessä ei niin paljoa satu. Sitten vielä vesselillä reippaasti sammasta niin taitaa olla nyt hiiva mun rinnanpäissä (etenkin vasen on ihan auki). Kun sitten oireitani ihmettelin ja netissä surffailin niin totesin, että kärsin Raynadin syndroomasta. Se on jokin ääreisverenkierron häiriö rinnanpäässä ja aiheuttaa kovaa kipua pitkään syöttöjen jälkeenkin. On aika vinkeen näköstä kun nänninpää muuttuu vitivalkoiseksi ja sitten punaiseksi ja taas välillä valkoiseksi. No se näistä imetysjutuista.
Toivottavasti odottajat ette nyt hermostu kun me vauvansakin saaneet käydään täällä turisemassa, Ei ehkä teitä kiinnosta nää jutut, mutta ei tästä mihkään osaa siirtyäkään. Niin paitsi sinne yahoon ryhmään. Tulkaa sinne vaan kaikki, se on ihan helppo käyttää kun vähän opettelee.
Nyt munkkeja maistelemaan ja kahvikupposen ääreen ja taidan lasillisen kaupan simaakin maistella. Meillä jäi tänä vuonna sima tekemättä kun oltais saatu sitä kahdestaan juoda kun siman suurkuluttajat ovat jo muuttaneet pois kotoa.
Vaoun jatkoja kultaisille toivottelee Vaahtis ja poitsut
Kun mulla on nyt lähes koko ajan tällaista menkkamaista jomotusta ja särkyä, joka ei meinaa lähteä edes levolla ja panadolilla (käskivät taannoin päivystyksessä kokeilemaan) pois. Yökin meni sen takia ihan pipariksi. Eli onko jollain kokemusta tällaisesta? Viimeksi minulla ei tällaista ollut, vaan synnytyssupistukset alkoivat ns tyhjästä.
Mitähän tämä nyt meinaa???
äitimiia rv 35+1
Kävin vielä hyväksymässä teidät Bonita, Jymy ja ...oliko se Tinka sinne yahooseen. Eli käykääpä katsomassa.
mail.yahoo.com on kait osoite, josta pääsee sisäänkirajutumalla postinsa lukemaan. (Kaikki ryhmän viestit tulee sinne jos rastitti sen ruudun.) Meitä on siellä jo 11!
Ja tosiaan jos jollain kokemusta tosta ylläolevasta kysymyksestä niin kertokaa!
äitimiia
Paistaa se näemmä aurinko risukasaankin, viime yönä sain pitkästä aikaa nukuttua, mitä nyt wc reissut tuli käytyä ja tänään jo heti aamusta tuntunut olo paremmalta:-)))aloin jo vaipua lievään epätoivoon...
Olen jo energian puuskassani ehtinyt pestä koneellisen pyykkiä ja selvitellä kevätvaatteita esiin. Topat sain pestyä ja laiteltua pois jo viime viikolla.
Totesin, että pakko mennä loppuviikosta ostoksille jos aikoo vappuna astua ovesta ulos. Mikään vähän siistimpi tai oikeastaan mukaan kevätvaate ei mahdu päälle. Miten nuo paidatkin on niin lyhyitä, että yltävät juuri ja juuri rintojen alle nyt:-)) Miehen verkkarit ja mariraita t-paita ei taida oikein sopia vappurientoihin...Olettekos muuten ostaneet itsellenne äitiysvaatteista?tuntuu hassulta ostella hirveesti nyt kun viikkoja ei enää jäljellä kovin montaa, mutta toisaalta kuten tuossa totesin ei nuo miehen verkkaritkaan mikään edustusasu ole....No jos menisi Itäkeskukseen katsastaan Lindexin,Kappahl' n ja H&M valikoimat josko jotain löytyisi edullisesti.
Kaikille kultasille hyvää alkavaa vapunodotus viikkoa ja toivotaan kuulumisia rva B:ltä,J:ltä ja M:ltä nyt olisikin ihanan aurinkoinen ja lämmin sää olla kotona nyytin kanssa.
Tuah rv 30+6
Tää äiti se vaan kaivaa lapsille namupussin kaapista, että saa olla hetken rauhassa koneella.
Kävin lukemassa nuo eilisen loppupäivän viestit ja oli kiva kuulla vauvallistenkin uutisia. Viime viikolla tapasin juuri äidin 4 kk:ikäisen vauvan kanssa ja hän kertoi naperon nukkuvan päivisin yhteensä vain pari tuntia. Eipä siinä paljoa äiti kerkeä mitään tekemään.
Meidän tenavat ovat onneksi olleet ainakin ihan vauvoina melko hyviä nukkujia ja pidän peukut pystyssä että tämä tulokaskin on sitten.
Sitten kun joku muukin siellä mietti lapsilukua, että onko tämä se viimeinen, niin mä taidan kärsiä kroonisesta vauvakuumeesta ja mikä pahinta meidän isännällä on sama tauti.
Vaikka tämäkin raskaus oli yllätys ja ensin olin vähän järkyttynyt, niin taas tuntuu haikealta että tämä nyt sitten on viimeinen.
Alkuun suunnittelimme jommankumman sterilointia tämän jälkeen, mutta nyt taas epäröidään että jos ei ihan vielä.
Sukulaiset ja naapurit pitävät nyt jo hulluina, ja välillä itsekin epäilee mielenterveyttään, kun karjuu tenaville naama punaisena milloin mistäkin asiasta.
Mutta on ne niin ihania.
Joo, nytkin mulla olis isompi siivousprojekti meneillään ja tässä sitä vaan istutaan...jos menis hommiin.
Meriaani rv 28+1
Mä olen ihan helisemässä, kun ei ole kunnon housuja. Tilasin H&M:ltä kahdet äitiyshousut ja niitä farkkuja ovat muutkin haukkuneet, kun eivät pysy jalassa. No ne toiset oli alkuun hyvät, mutta nyt se yläosan jousto on jo ihan löprö, että eivät pysy nekään.
Täytynee satsata vielä joihinkin pöksyihin, jos vaikka vähän kesäisemmät löytyis.
...ja ihanat uutisethan täältä löytyvät!
Tuhannet Onnittelut Jymylle ja Bonita! Ihanaa ja ihmeellistä vauvaelämää teille ja Teidän perheille ja terveisiä kaikille muille kultaisille!
t. kasperina
(pikaisella visiitillä, vauva tällä hetkellä sairaalassa:( inhottavan viruksen seurauksena, joten sinne taas kohta lähdössä