##KULTAINEN 60-LUKU viikolla 17##
Kommentit (94)
Onnea, Jymy, onnea! Varmaan kuitenkin kätilön ääliökommenteista huolimatta kiva ylläri saada tyllerö poikajoukon jatkoksi! Ja mikä synnytys sulla! Mulla oli mielestäni nopeeta toimintaa, mutta sinä pistit kyllä tuplasti paremmaksi!
Mä olen ollut aika sippi tässä pari päivää. Imetyksen käynnistelyssä on vaikeuksia, ja tänään neuvolan terkkari soitti eilisen kotikäynnin jäljiltä ja kehotti antamaan vähän lisämaitoa. Oli kattellut, ettei painoa ollut sittenkään tullut oikein tarpeeksi. Noh, ei siinä mitään, tutteleita on tuolla varastossa. Mä olen sen verran jännittynyt tästä vauvaelämän alkamisesta täällä kotona tälläi kahdeksan vuoden jälkeen, että takuulla sekin vaikuttaa tohon maidontuloon. Jahka tää elämä tästä asettuu uomiinsa ja huomaan pärjääväni, niin eiköhän sekin auta asiaa. Meni tässä kaks päivää sillai, etten muuta ehtinyt tehdä kuin istua vauva tissillä, ja se tais uuvuttaa aika lailla.
Yöt on menneet edelleen silleen, että pikku-ukko herää vaan kerran yössä, mutta tankkaakin sitten sikapaljon. Viimekin yönä imuttelin melkein 1½ tuntia ja sitten napattiin vielä illalla lypsetty lisämaito kehiin.
Kauhee huitomaan käsillään tämä meidän ukkeli. Sanoin heti synnärillä sen siroista, pitkistä sormista, että tällä on ihan pianistin kädet, taitaa tulla musiikkimies. Nyt olen sitä mieltä, että tolla huitomisella siitä tulee kapellimestari.
t. Bonita ja Maestro 1 vko
Mut ihan oikeesti, termiittipoika on päiväunilla ja pikkuneito tuossa vetelee nyt niitä unia, joita ei viime yönä kaikelta makustelultaan ehtinyt, niin... Onneksi isoilla pojilla on kaikenlaista puuhaa sisällä ja ulkona, niin äiskä pääsee vähän huokaisemaan teidän seuraan. :-)
Tais tulla jo mun munailujutuista selväksi, että musta ei oo uuden keskusteluryhmän perustajaksi tai ylläpitäjäksi... eli jos Äitimiia uskaltaa ja jaksaa ruveta hommaan, niin hieno juttu se olis! Vai onko tässä porukassa muita taitoisia? - - - Ootko muuten Äitimiia huomannut, että opiskelin sun sydän-merkin silloin kerran innokkaasti ja vielä muistan miten se tehdään eli näin: ♥ :-D Siihen punavärin lisäämiseen ei nyt enää taida täti taipua.
Joo, vielä pitää siitä prinsessahommasta tarkentaa, että totta ihmeessä mua houkuttaa kaikki ruusunnuput ja lettinauhat ja muut enkelinsiivet mitä tytöille voi laittaa - vaikka taidan olla miäkin enemmän sellainen eukkomainen. Mutta mua vaan kävi ärsyttämään että mukamas pitäis nyt toivoa tyttöä kun on kolme poikaa, eli jos olis tullut poika niin se olis ollut sitten muka pettymys. Mut monella se tietysti vaan onkin just smooltookkia kun ei oikein muutakaan keksi. Eli turha oli munkin mennä ottamaan näppylöitä siitä mitä kätilö yritti vain ystävällisyyksissään sanoa. Kaiken lisäksi niissä kivuissa sitä ärsyyntyy melkein mistä vaan kommentista; ei mulla miesparkakaan uskalla paljon synnytyksen tiimellyksessä suutaan avata!! :-)
Kyllä meillä jonkinlaisia isyysvapaita sitten pidetään pitkin matkaa. Ainakin lyhyitä päiviä yritetään sumplia viikonloppujen yhteyteen jne. Tää oli tiedossa jo etukäteen - ja onhan meillä kesälomienkin järjestelyt aina hankalia.
Voi miten kivaa että Bonita jaksoit ja ennätit koneen ääreen edes pistäytymään. Tsemppiä sinne imetyspuuhiin ja lisämaidot vaan kehiin että Herr Kapellmeisterin paino lähtee mukavasti nousuun.
No nyt kuuluu tuosta vierestä sellaista ähinää, että täytyy katsoa joko on tipusella suu auki! Eli kuulemiin taas...
Jymy + konkkaronkka
hyvä kikka?
Niin, kuuluttelen tosiaan vielä itseäni näppärämpää prouvaa tuohon yahoo-hommaan. Nakittaisin mieluusti sen kokeneelle. Mutta jos kukaan ei ilmoittaudu, luulen, että mun pitäsi paneutua asiaan suht vikkelään, koska en vauvan synnyttyä kyllä varmaan ehdi/jaksa.
Joo, Jymy, hyvin on sydän-kuviot pysynyt muistissa :) sydän plus värit on myös tasan se mihin minun osaamiseni näillä kentillä yltää...
Meriaani - minä näin itse asiasissa unta tuollaisesta jumittuneesta vauvasta ja vasta nyt kun kirjoitit muistin, että täällähän siitä on ollut puhetta. Minuakin kiinnostaa, miten se vauva sitten saatiin siitä pois??
yksi päivystävä mamma vaan
Hih, joo meilläkin kovasti toivotaan että vauva olisi selkeästi jompaa kumpaa sukupuolta. Tai no, mies on pariin otteeseen kauhistellut että mitä jos se onkin tyttö, miten selvitään murrosiästä. Hän ei tiedä mitään kauheampaa kuin murrosikäinen tyttö. Vaan eipä ookkaan vielä eukko ollunna vaihdevuosissa. ;) Niin ja meillä ne tulis kyllä sitten varmaan molemmat jokseenkin yhtaikaa?!!
Oon kans allerginen sekä prinssi- että prinsessapuheille, kun hemmetti me ollaan enempi tämmöstä tasavaltalaista duunarisukua ja meinataan lapsistakin koettaa ihan semmoisia hemmottelemattomia, reippaita ja aikaansaavia. Vaikka eihän noilla sanonnoilla mitään sen kummempaa tarkoiteta, mut ärsyttää ne vaan silti. Ne hormonit, ne hormonit... Samalviisii ärsyttää myös vaaleanpunaiset ja -siniset vauvanvaatteet. Imelää! Älköön kukaan nyt loukkaantuko, makuasioistahan ei kannata kiistellä. Mut jos tyttö tulis niin kyllä sille varmaan sentään täytyis joku mekko ostaa ja semmoiset runttuhousut sinne alle. :) Vaik enimmäkseen sais kyllä kulkea isoveljen vanhoissa jätkävaatteissa.
Meriaani, en tiedä mitä siinä pää syntyy ja muuten ei mahdu -tilanteessa olis oikeesti pitänyt tehdä, mutta sukulaistytön tapauksessa vauva kiskottiin imukupilla ja muutama kätilö hyppi äidin mahan päällä ja saatiinhan se sieltä tulemaan, " hieman" vaan meni riekaleiksi ja kuoleman porteille molemmat. En tiiä eikö siinä sit enää ehtiny hätäsektiota vai eikö ollu anestesialääkäriä käsillä lauantai-iltana vai onko toi ihan normaali käytäntö. Toivottavasti ei sentään!
hankalin & hormoonihöyryt
Minä voisin hieman tsekata vieläkö nuo taidot riittävät listan käyntiinpykäämiseen, ei pitäisi olla vaikeaa, mutta en ole noita hommia hetkeen muistellut.
Jos vaikka ehtisi ennenkuin tulee lähtö edes laittaa homman alkuun.
Pitää sitten saada muutama mode hoitelemaan hommia, ettei ole yhden kenenkään niskoilla. Lista pyörii kyllä issekseen, mutta jäsenten hyväksymisiä, jäsenyyksien aktivointeja yms pitää tehdä niiden, joille oikeudet myönnetään. Ei ole sekään monimutkaista... ja joskus pitää jotain kuvia pienentää tms jos joku vahingossa latasee hervottomat megapotretit tukkimaan systeemiä.
Mutta pitää kysellä vaikka noilta tuplismodeilta neuvoa, joten katselen ja palaan asiaan jos ja kun onnaa....
Ja Bonita, jaksamista sinne vauva-arjenalkuhuumaan! Toivottavasti virtuaalitoivotus " stressaa niin vähän kuin mahdollista" -saavuttaa sinut ja siitä vaan lisämaitoa mikäli tuntuu tarvis olevan. Hienostihan sulla menee jos vielä herutkin pumpulle kaiken imuttelusessioiden jälkeen! Mutta hermoja saati mielentyyneyttä ei ole tarvis menettää näiden asioiden kanssa. Muistathan levätä välillä vai onko hormoonihumala iskenyt päälle :-) ettei malta olla tekemättä mitään jos on mahdollisuus - Elävästi muistan, että kun vauva nukahti meikälle tuli mahoton tarve joko siivota tai puuhata jotain omiaan vaikka olisi voinut nukkuakin...
Mirjami 39+1, jolla nyt kuitit kasassa ja secondhand-turvakaukalokin pesty, että sitä myöten oltaisiin valmiita täällä ulkomaailmassa...
Tsekatkaa, pääsettekö tuonne ja mitä siellä näkyy.
Aloitussivu kutsuineen pitäisi näkyä.
Väsäsin siis suljetun listan, ja YMMÄRTÄÄKSENI sitä mukaa kun joku laittaa postia voin " avata tilit" , jotta pääsette keskustelemaan.
Jos ei onnaa, eli kutsua ei kuulu laittakaa privaattia siis mirjamikoo ät suomi24.fi
http://groups.yahoo.com/group/kultainenkuuskytluku/
räiskin sinne jo jotakin databaseen ja memberskohtaan... ehkä tämä iiteetukihenkilöys vaikka tässä alkaa sujua, mutta ainakin äitimiia voisi ruveta samoihin moden hommiin, ja ainakin yksi toinen muu tai kaksi muuta olisi hyvä olla - kuka uskaltautuu lupautumaan?
Ei ole vaikeaa, ei tartte joka päivä siellä päivystää...
Mirjami netti-insinööri
Tuli vaan mieleen, kun tossa lasten kanssa simaa juotiin ja munkkeja syötiin, niin kuinka silloin " ennenvanhaan" sitä olis tällännyt ittensä ja mennyt johonkin kavereiden kanssa turisemaan ja ehkä siemaissut jonkin juoman... niin tämä täällä netissä on nyt sen korviketta, eikä tarvii tälläytyä: ))
Tuo suljettu keskustelupiiri kuulostaa ihan hyvältä, kun vaan sitten neuvotte miten se tapahtuu, etten jää yksin tonttuna sit tänne.
Olen nimittäin ihan uuno, enkä osaa sitä sydäntäkään tehdä vaikka mä myös luin ne ohjeet.
Noista prinsessa jutuista vielä, niin meille kans kaikki sanoi kolmen pojan jälkeen että tulis nyt tyttö ja me sanottiin aina että kunhan nyt lapsi tulee, että ei tarvii olla edes täydellinen, kun sittenhän kaikki sanoo että olis nyt terve. Siis tottakai sitä toivoo tervettä, mutta yhtäkaikki saa tulla sellaisena kuin on.
Nyt sitten kaikki sanoo että tulis nyt tyttö, niin olisi kaveri tälle 1,5-vuotiaalle. No mua tietty sekin ärsyttää koska eihän sitä tarvii samaa sukupuolta olla leikkiäkseen yhdessä.
Nytkin tämä meidän " prinsessa" touhuaa tuolla veljiensä kanssa, milloin on miekka kädessä tai auto, ei vahingossakaan mikään nukke tai muu " tyttöjen" juttu. Kai ne tulee sitten aikanaan. Itse en myöskään ole kauheasti vaatteita ostellut, vaan mekkoja tuli kyllä sukulaisilta ja hän on kyllä poikien vanhoissa vaatteissa kulkenut.
No voi hitto... siis tuolla hän nyt paraikaa seisoo sukkasillaan hiekkalaatikossa, lippiksen on sentään päähän pistänyt,
täytyy siis mennä...
Yritin ilmoittautua sinne kuuskymppisten kerhoon. Nuo listat eivät ole mulle kovin tuttuja juttuja,joten kuulostellaan, miten kävi.
Telkkarissa on kuulemma ihana vauva, pitää juosta katsomaan :)
Terv. Piikki-Kevis
Jotta helppoa on suljetullakin listalla keskustelu (mikäli sain siitä edes tehdyksi suljetun... no sitä voi korjata myöhemmin...)
tuolla ryhmän kotisivulla on siis vasemmassa laidassa semmoinen ritirampsu erilaisia sanoja ja kohta " post" on se, jota klikkaamalla avautuu tämmöinen lomake, mihin voi ritirampsunsa kirjoittaa. sitten kun painaa loogisesti " sent" se lähtee listalle kaikkien luettavaksi ja vastattavaksi.
Pieni viive siinä on eli samalla sekunnilla se ei ilmesty listalle vaan... no ehkä minuutissa kahdessa riippuen miten linjat ovat kuormittuneet.
Sit voi valita niin, että kaikki postit ja vastaukset tulevat omaan meiliboksiin tai sitten voi valita niin, että " no individual mails" jolloin voi käydä lukemassa kaikki viestit sieltä saitilta ja oma postipoksi ei rasitu valtavista meilimääristä :-)
kunhan saadaan pikkuhiljaa käynnisteltyä tuota listaa opetellaan yhdessä mitä kaikkea siellä voi tehdä, laittaa niitä reseptejä, kuvia, kyselyjä ja niin edelleen. ja kyllähän keskustelu voi jatkua täälläkin, mikäli se tuntuu enemmistöstä järkevimmältä.
Katellaan nyt ja kokeillaan, onko suljettu lista kiva vai not.
ja muuten - meillekin sanottiin kun sanottiin, että emme toivo sukupuolta että " niin, tärkeintähän on, että se on terve" johon me että ei, " tärkeintä on, että se on jompaakumpaa" , sillä ei sekään olisi katastrofi tai pettymys, jos vauva ei olisi joillakin mittareilla " täydellinen"
Mutta tosiaan smooltookkiahan nää tämmöiset toivotukset ovat, kun on totuttu, että jotain toivetta pitää esittää niin, niin sitten esitetään...
t mirjami, jonka perhe tulee ihan kohta kotiin ja viimeinen yksityinen lepopäivä on siis ohi...
Kun minulla on jo olemassa tuonne yahooseen passwordi sun muut, niin tiedätkö pitääkö mun liittyä niillä vanhoilla sitten? Olisin ehkä mieluummin uudet kehitellyt...
Siis ainakin kun painoin siitä join this group -kohdasta niin se kyseli, että onko mulla jo olemassa tunnukset.
Oliko riitävän epäselvästi ilmaistu? En siis vielä liittynyt, kunhan kyselen nyt ensin.
Toiseksi, jos opastat niin moden hommat sopii kyllä. Mutta niin kuin noista kysymyksistäni ehkä paljastuu, toinen nimeni ei ainakaan vielä ole mode.
äitimiia
Eli sulla voi olla monta minää siellä yahoossa :-)))
Kun menet sinne sisään, kokeile kohtaa edit my membership ja sieltä add new profile ja kokeile, saatko sen laitetuksi sitten siksi profiiliksi, jolla imeydyt ryhmään sisään ja mihin osoitteeseen haluat mahdolliset spostit.
Meikä vähän tutkii tätä asiaa ja opetellaan sitten yhdessä moderatoriuden saloja kunhan saadaan vielä kolmas ehkä neljäskin rinkiin...
-m-
Eli mikäli joku koettaa liittyä uudenkarhealle listallemme, en ole nyt paikalla hyväksymässä noita jäsenyyksiä, mutta abaut tunnin/puolentoista päästä palvelu jatkuu :-))))
mirjami
Näin hitaana hämäläisenä käväisin lueskelemassa täälläkin ja huomasin, että Jymy ja Bonita olivat lisääntyneet jo jonnin aikaa sitten. :) Paljon poljon onnea!!!
Tuosta vauva-puolen laiskasta kirjoittelutahdista.. Siinä taitaa helposti käydä niin, että se pikkuinen ihme vaan vie yllättävän paljon aikaa. Olisi kyllä hienoa, jos sinne aktiivisempoia kirjoittajiakin löytyisi. Kaksi ihmistä ei kovin kauaa jaksa keskenään aktiivisia palstalla olla. ;)
Mutta ihania odotuspäiviä teille vielä vatsaa kasvattavile kultasille!
-kirahvi ja Sali yli 7kk-
Moi Kirahville!
Olisi valtavan kiva, jos kiinnostusta riittää, että jo synnyttäneetkin kultaiset ehkä halutessaan siirtyisivät tuonne privaattilistalle höpöttämään ja juttelemaan " members only" -politiikalla- en siis yritä tässä sen kummemmin tyrkytellä uutta pulinapaikkaa, mutta infota kyllä, että perustelemme tuonne yahoosiin siis kultainenkuuskytluku-ryhmää kaikkine mukaantulevine herkkuineen!
Ehkä vinkkaan vauvapuolellakin tästä, koska olisi mukavaa, että listalla olisi sekä odottajia, vastasynnyttäneitä, että jo pikkuisen isompien vaavien kuuskymppisiä äitejä elämää ihmettelemässä ja vertaistukea toisillensa jakamassa.
Lista löytyy siis
http://groups.yahoo.com/group/kultainenkuuskytluku/
täältä ja mukaan pääsee kohdasta
Subscribe: kultainenkuuskytluku-subscribe@yahoogroups.com
perjantaiterveisin
mirjami 39+1
Nousin ylös vihaisena, kuin ampiainen, kun huomasin ettei ukko pentele ollutkaan tullut kotiin. Kävin tsekkaamassa juna-aikataulut ja huomasin että seuraava tulee vasta aamulla. No joutessani liityin sitten tuohon privaattikeskusteluun, jos nyt osasin ja sitten se ukko tulikin niin iloisena kotiin: ), oli pentele käynyt seksimessuilla niiden työhön liittyvien messujen lisäksi ja ostanut mulle mm. geishakuulat!!
Täytynee kokeilla jahka tarpeeksi on synnytyksestä aikaa kulunut.
Toivottavasti muut saatte hyvin nukuttua ja hauskaa vappua kaikille, me lähdetään huomenna mökille, joten ei kuulu meikäläisestä mitään pariin päivään.
Meriaani rv28+6
Pystytkö poistamaan minut sieltä yahoon listalta? Yrittäisin sitten kirjautua ilman sitä omaa osoitettani...
Yritin tuossa puoli tuntia säätää sitä pois, mutta ohjelma ei vain hyväksynyt muutoksia!
Kevis
Heissan!
Yrityksen ja erehdyksen kautta sain kai??itseni sisäänkirjoitettua tuonne yahoo kultseihin, tai sitten en..Vahvistamista vaille valmista se kirjautuminen nyt kai on?
Täällä taas yksi huonosti nukuttu yö,valmistautuminen vappuun pitäisi aloittaa,kun vain saisi aikaiseksi..Mies tuli kipeäksi (flunssa) sopivasti ja mikään ei ole kamalampaa kuin sairastava mies, täällä ainakin regressoituminen " lapsen asteelle" valittamaan on lähes välitön,kun nenä hiukan alkaa vuotamaan:-))))voi poloista, ymmärtäähän sen että olo on kurjaa...hihihii..ajatelkaas jos miehet joutuis olemaan raskaana ja kantamaan kaikki ne vaivat mitä meillä raskauden aikana on, niistä tulis TODELLA pitkät 9 kuukautta:-)))) Hyi minua, nyt ei oikein tuo empatia kuki.
No minun täytyy kait topakoitua ja hiukan siivoilla ja puhaltaa noita ilmapalloja,kääk!
Tuah ja mennään siis 31+4
Liitin teidät tuah ja meriaani sinne yahooseen ja luullakseni jopa onnistuin. Käykää tsekkaamassa. Voisin yrittää myös keviksen poistamista.
äitimiia 35+0 jippii, uusi viikko!
Poistin sinut sieltä Yahoosta, niin nyt voit kirjautua sisään uudestaan. Oletan.
nimim " vanha koira opettelee uusia temppuja"
ja moneen haluaisi kommentoida, että mihin kaikkeen tästä nyt repeis...
No, aloitan siitä, että minulle oli tullut ihan sama ajatus pari päivää sitten mieleen kuin Mirjamille. Olisi kiva jatkaa juttua jossain suljetussa ryhmässä, vaikka juuri yahoossa. Minua ainakin välillä häiritsee ajatus siitä, että ihan kuka tahansa voi täällä käydä lukemassa minun intiimijuttuja jos kiinnostaa. No, voi ajatella että ketäpä nyt kiinnostaisi, mutta minua se silti häiritsee. Tavallaann kirjoittaa tietysti vaan teille kultsut, joten ymmärrys siitä että tämä on todella ihan avointa kelle vaan, katoaa. Ja minusta olisi myös kiva olla omalla nimellä ja naamalla mukana, kun kuitenkin omista asioistani puhun, enkä oikeasti ole mikään " äitimiia" :) jos ymmärrätte mitä ajan takaa...
En ole koskaan mitään ryhmää perustanut, joten mielellään jätän sen homman jollekin kokeneemmalle. Mutta jos ei kokeneempaa kaveria tästä porukasta löydy, niin ainahan voisin kokeilla ??? Koska herra passiivi ei ainakaan sitä hommaa tee, ei se ikinä korjaa meidän pyykkejä narultakaan vaikka jo vuosia on miehen kanssa toivottu :) Eli jos joku on tehnyt sellaista niin siitä vaan tosi mielellään (kun se sujuu varmasti niin nopeammin ja paremmin) ja jos ei, niin minä olen valmis sörssimään jotain kasaan.
Sillä aikaa vielä siitä listasta, että 100 % mun kysymykseeni vastanneista yhden hlön otoksesta oli sitä mieltä, että listan voi liittää aina ekaksi pinon yhteyteen. Eli jos ei ankaraa vastusta ilmene niin liitän sen sitten seuraavaan viikkopinoon ?
Kiva Jymy kun jaksat kertoilla meille kuulumisia, voimia sulle sinne!
Täytyy kyllä myöntää, että jos itse saisin tyttären mun pinkki " prinsessaosastoni" kyllä taitaisi rysähtää pintaan. En ole itse juurikaan prinsessamainen, en ole tainnut koskaan olla, mutta tunnistan kyllä sen vietin :) Toisaalta nämä jutut ei paljoa kätilölle kuulu, joten ihme että hän on sellaisia puhunut synnytyksessä. Voi, kun saisi synnytykseen sellaisen kätilön, joka olisi edes vähän samalla aaltopituudella kuin itse.
Tinka - hengessä ollaan mukana. Toivon täällä kovasti, että saat viikkoja lisää!
Ja Tuah - en osaa muutoin ehkä kommentoida tota uusperhejuttua, mutta näin allergikon näkökulmasta tuo koiran hankkiminen allergiselle lapselle on erikoista. Vaikka ei olisikaan juuri koira-allergiaa, se saattaa tuosta puhjeta. Itselleni on ainakin käynyt niin, että jollekin asialle altistuminen on puhkaissut pintaan sitten muitakin allergioita. Joten olen tullut tosi varovaiseksi. Toivottavasti asia ratkeaa kaikille osapuolille sopien!
Ja mitä vielä... omat jutut taidan tulla kirjoittamaan myöhemmin kun nyt alkaa olla salaatintekoaika.
äitimiia rv 34+6