Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

##KULTAINEN 60-LUKU viikolla 17##

24.04.2006 |

Huomenta vaan, kultaiset!

Uusi viikko, uudet kujeet.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Jymy-uutisen johdosta äidille ja tyttärelle ja muulle perheelle!

Eihän teidän neitosenne mikään mörssäri ole, painaa juuri saman verran kuin meidän pojistamme kevein :)

Hieno juttu, tuo neitosen syntymä. Nyt sitten asetamme kovat paineet Mirjamille, jotta saamme kuulla mitä sinne on tulossa. Itse olen nyt niin pökkelössä noista sokerien vatvomisista, että musta tuntuu, etten jaksa synnyttää, siivota enkä syödäkään enää ikinä. Kaikki s:llä alkava on nyt ihan out.

Mutta, mutta, myötätuulta jo vauvan saaneille ja peukut Mirjamille, että kaikki sujuu niin mukavasti, kuin on toivottukin.

Kevis rv 35+3

Vierailija
2/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] ♥♥♥Onnea pienen tytön johdosta tuhat kiloa!♥♥♥

Mahtava juttu, että synnytys meni noin sujuvasti. Ja täälläkin pojun äiti ihastelee, että oikein prinsessa vielä!!

Mielellään kuullaan lisää kun jaksat kertoilla!!

äitimiia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin meidän esikoinen, pituuskin sama!

Vierailija
4/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Jymylle perheineen! Ihania uutisia!

Siellä sitä nyt tuhisija kainalossa kirjoitellaan kuulumisia. Valloittava mielikuva, ja vielä näin kauniiden lämpimien ilmojen tultua mieli on Jymyllä varmaan kuin vuorenhuipulle juuri nousseella.

Perässä tullaan, Jymy ja muut viime viikkojen mamit. Tänään tuli äitiyspakkaus ja sitä ällistelin äsken tuossa puutarhatuolissa, nousemista harkitsevan nurmikon keskellä istuskellen. Vielä se mahanmuljuttelijakin sieltä joskus meille ilmaantuu koska kesäkin näyttää tekevän tosissaan tuloaan.

Vierailija
5/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Jymylle tytöntyllerön syntymisen johdosta!!!Tuli sitten prinsessa teitinkin sukuun!!!

Olen kuullut kerrottavan, että tytön kanssa on poikakatraan jälkeen kuin aloittaisi kaiken alusta, niin erilaisia ovat..mutta nähtäväksi jää miten sinulle käy:-))

Minä olen tänään viettänyt mökkipäivää ystävättären kanssa,

nyt sitten naama punottaa kivasti, kun nautiskeltiin vedenäärellä auringonpaisteesta.

Seuraavassa omaa napaa, lukekoon ken jaksaa...

" puran" hiukan näitä uusperheen herättämiä ei aina niin helppoja tilanteita ja samalla totean sen, miten " pieniä" me ihmiset tunteidemme kanssa joskus ollaankaan!! Taidankin olla ainoa teidän " suurperheellisten joukossa" , jolla tällainen perhekuvio meistä on?

Eli kuten olen maininnut miehellä on 2 ala-asteikäistä(5 ja 6 luokkalaiset) muksua edellisestä liitosta, ovat meillä varsinkin loma-aikoina runsaasti ja kouluaikaan lähinnä viikonloppuisin, asuvat n.40km päässä meistä. Molemmat olleet kovasti innoissaan tulevansa pikkusisaruksesta, joka tuntunut mukavalta.

Lasten äiti, siis mieheni ex, ei ole meille saati lasten kertoman mukaan heille mitenkään kommentoinut meidän perheenlisäystä, eikä tietenkään tarvitsekaan.

Mutta, mutta nyt kävi ilmi, että aivan yllättäen(nyt meidän raskausuutisen jälkeen) äidin luo on päätetty ottaa koiranpentu ja sen luovutus toukokuun lopussa ja sehän äidin mukaan tarkoittaa sitä, että lasten täytyy tietysti kesällä olla hoitamassa sitä " uutta perheenjäsentä" hohohoijaa....eli sehän tarkoittaa etteivät voisi sitten olla paljonkaan meillä " tutustumassa" uuteen sisarukseensa,kiva kilpailutilanne:-((((!! Mies tilanteesta harmissaan ja sanoi ettei anna asiassa periksi,koiran vuoksi ei tapaamisia peruta, mutta jotenkin tuntuu, että lapset joutuvat aika kurjaan välikäteen, kun " revitään" isoilla asioilla kahdelle tasolle!!!

Olen pitänyt mieheni exää fiksuna ihmisenä, tunnettu jo vuosia ja välit aina olleet hyvät...mutta tämä paljasti, että ihmisen mielen liikkeet joskus menevät omia latujaan ja vanhempien kilpailu lasten" suosiosta" voi olla raadollista. Kurjaa on se, että äiti ei ajattele, että eniten aiheuttaa tilanteessa pahaa mieltä lapsilleen:-///Ja lisäksi toisella muksulla kovasti allergiaa ja astma, joka nyt yhtä-äkkiä ei olekaan enää este lemmikin hankinnalle ja koiranhan voisi todellakin hankkia milloin vaan!!Mutta kuinka sattuikaan ajoitus juuri tähän:-// Hiukan pelonsekaisesti odotellaan nyt täällä kesää, riitelemään ei asiassa haluaisi alkaa, koska kuten sanoin lapsethan siinä eniten kärsii...ja kärsivät jokatapauksessa ilman riitaakin. Sitä koiraa ei voi meille tuoda, kun mies on niin allerginen ja suoraan sanoen, minun huusholliin ei muutoinkaan koirat astu! Anteeksi, anteeksi kaikki täällä olevat koira ihmiset!!en ole koiran vihaaja,kissa ihminen vain:-))

Erilaisissa perhetilanteissa on aina erilaiset ongelmat,olisi kiva joskus viettää sellaista täysin ongelmatonta elämää:-))

Vai mitä olette mieltä?

Näihin hiukan synkkiin tunnelmiin päätän tämän päiväisen raporttini,toivottavasti joku jaksoi lukea ja jaksaisi vielä kommentoida ja antaa vinkkejä miten ongelma ratkaistaisiin diplomaattisesti?

Tuah rv 31+2

Vierailija
6/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä uutisia oli jo odotettukin ja siinähän sitten kävi niinkuin ounasteltiin, että meidän masu-Iines löysikin tiensä Jymylle. Hyvin sitten sielläkin kaikki meni ja vaikka olet saanut hyvin levätä sairaalassa niin on varmasti ihana päästä omaan kotiin. Ihanaa vauva-arkea toivotellaan teillekin.

Meidän arki ei ihan vielä palaile normaaliksi sillä mies sai taas lisää sairaslomaa ja eilen vihdoin alettiin sen kipeää olkapäätä tukimaan ja heti löytyi vaivat aiheuttanut syykin. Olkapään jännetupessa on ihan kunnon tulehdus. Ens viikolla on uusi lääkäri torstaina ja ilmeisesti sairasloma jatkuu vielä siitäkin eteenpäin. No saadaan viettää todellista laatuaikaa yhdessä koko perhe.

Me oltiin tänä aamuna neuvolassa ja siellä oli kaikki ihan kunnossa. Tisumaito on riittänyt hienosti ja painoa oli nyt 3100g eli 300g lisää tullut syntymäpainoon. Pituutta oli tullut vaan 0,5cm, mutta eipä meidän pojista kovin pitkiä voi tulllakaan kun ei itsekään kovin pitkiä olla.

Ikävältä kuullosti tuo Tuah:in perhetilanne. Meillä on myös uusioperhe ja täytyy sanoa, että välillä tää on ollut yhtä h*lvettiä, mutta ihan samanlainen tilanne ei meilläkään ole joten en oikein osaa mitenkään ihmeellisesti neuvoa. Voin vaan kuvitella, että tilanne ei ole miellyttävä ja varmaan pinnaa kysytään.

Nyt meillä kaivataan meijeriä joten on mentävä, mutta palailen taas jossain vaiheessa linjoille.

Terkuin Vaahtis ja poitsukat

Vierailija
7/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Meilläkin on uusperhe, mutta olen kaapannut mieheni niin nuorena (hän oli nuori, minä en...), että hän ei ole ehtinyt omia lapsiaan vielä väsäämään. En osaa ihan asettua tuohon asiaan, mutta kuulostaa hiukan siltä, niinkuin lasten äiti tosiaan haluaisi juuri samaan aikaan oman " vauvan" , jotta lapsilla olisi magneetti siinäkin kodissa. Itse en ottaisi koiraa sairaan lapsen kotiin, mutta kaipa meitä on moneen junaan. Lemmikeillä on kuitenkin oma tärkeä terapeuttinen merkityksensä, olivatpa ne sitten kissoja tai koiria tai muita ötököitä.

Eihän toki teidän kuulu koiraa ottaa kylään, vaikka lapset tulevatkin. Lasten äiti on velvollinen aikuisena hoitamaan koiraa, eikä siihen voi lapsia valjastaa, vaikka kesälomaa koulusta olisikin. Itse pidän eläimistä paljon, mutta en tykkää koiran karvoista, enkä kissojenkaan, lisäksi inhoan kissan pissa-astian hajua. Minulla on ollut molempia ja vielä hamsterikin, mutta aikuisena olen sairastunut allergian lisäksi astmaan, joten luultavaa on, ettei meille lemmikkiä koskaan tule. Tuah, luulen, että kesäasiat teidänkin uusperheessänne järjestyvät, älä huoli.

Minulle aloitetaan insuliinihoitokin näiden tablettejen lisäksi. Joudun huomenna käymään ylimääräisellä käynnillä sairaalassa, jossa sitten opetetaan pistäminen ja muut tarvittavat jutut. Kyllä ketuttaa. Kaikki ilo raskaudesta ja vauvasta jää jonnekin taka-alalle, minä vain mittailen sokereita sormet ruvella ja syön sellaista sapuskaa, joka ei maistu miltään, eikä sekään kuitenkaan auta... :(

Kevis kypsänä

Vierailija
8/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, hienoa, voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että kolmen pojan jälkeen tytön saaminen tuo vaaleanpunaisen värin huusholliin.

Ja kyllä hänestä varmasti hyvä emäntä tuleekin, kun joutuu isoveikkojen kanssa toimimaan.

Toivottavasti jakselet hyvin ja päänsärky on hellittänyt.

Itsellänikin oli tänään neuvolalääkäri, eikä siellä sen kummempaa. Paino ei nyt ollut noussut ja sf-mittakin on kaartunut yläkäyrän yläpuolelta keskikäyrän tuntumaan, mutta lääkäri sanoi ettei vielä ainakaan huolta.

Tuli vaan mieleen, kun Mirjamiko se puhui siitä istukan kalkkeutumisesta, niin viimeksi kun synnytin ja tyttö oli vain himpun yli 3 kg, niin sanoivat että voi johtua juuri jostakin kalkkeutumisesta. En silloin oikein älynnyt kysyä, että johtuuko SE taas iästä vai mistä ja nyt tuli tietty mieleen, että olenko mä jo niin kalkkis, ettei vauvakaan enää kasva.

Mä eilen kirjoitin tänne kans tuosta imetyksestä, mutta kirjoitus hävisi myös johonkin avaruuteen, enkä sit enää jaksanut, enkä nytkään sano siitä muuta, kuin että vauvatkin ovat erilaisia siinä miten malttavat sen tissin kanssa säheltää ja eivät hekään sitä ensialkuun oikein osaa.

Mutta koittakaa te imettävät omistaa ns" lehmänhermot" , eli elkää hermostuko, lepo vain!

Tuahille kommentoisin että ihmetellä täytyy kuinka joku ottaa kotieläimen, jos kerran jollakulla perheessä on allergiaa. Sehän saattaa siitä vallan pahaksi äityä ja sitten tuli vielä mieleen että nopeástihan se alkuinnostus tuon ikäisillä lapsilla menee ohi, vaikka koira tuleekin taloon, joten jospa se tilanne siitä lutviutuisi jotenkin.

Taisi tälle exälle olla kuitenkin kova paikka teidän vauvauutinen, kun meni tuollaisen " vastaiskun" kehittämään.

Koittakaahan jaksella siellä vauvalliset ja me vielä vauvavatsaiset.

Meriaani rv 28+4

Vierailija
9/94 |
27.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alapääuutisia torstai-illan ratoksi: Mikälie rökäle kuulkaa löytyikään tänään " tuoltanoin" - ehkä se saattaisi olla jopa se kuuluisa limatulppa! Ja sehän voisi tarkoittaa tulosta vaikkapa jo tulevana viikonloppuna! Jos maanantaihin jaksettaisiin tuolla noin niin oltaisiin toukokuussa :-) toisaalta tenava itse ehkä toivoisi mamman puskevan hänet ulos ennen vappuaattoa... vissiinskin...

No mitään muuta fiilistä ei vielä ole, mutta ehtiihän tässä...

Muuten siitä kalkkeutumisesta, kätilö sanoi, ettei se liity mitenkään ikään vaan on normaalia, että istukkaan tulee loppusuoralla toimintahäiriöitä eli lievää kalkkeutumista olipa teini tahi täti. Tai jotein siltä väliltä niinkuin me....

No katellaan ihmetellään ja odotellaan. Hieman tuli kumminkin semmoinen olo, että piti laittaa vähän paikkoja kuntoon siltä varalta, että hoitotäti tulisi poikia vahtaamaan, ettei kämppä ole ihan sikinsokin.

Pojilla on huomenna viimeinen perhepäivähoitopäivä, laitoin hoitsulle tänään lahjapakettia kasaan, ensi viikolla olenkin sitten noiden kanssa iloisesti päivät pääksytysten mahani kanssa mikäli tulosta ei tule...

Noo...

Kevikselle jaksamista sokrujen kanssa, varmalla kiristää pinnaa, mutta yritä nyt ajatella vaan sitä vauvan parasta ja että tilannehan voi palautua normaaliksi raskauden jälkeen, vai?!

Ja Tuah, kuule uso tai älä meilläkin on abaut uusioperhe ja kamalasti vaikeuksia asian kanssa. Abaut siksi, että tapaamiset ovat harvemmassa, kerran kuussa ja välimatkat pitkät. Miehellä siis meidän kolmen yhteisen pojan lisäksi kaksi murrosikää lähestyvää poikaa tuomassa lisäextremeä elämään. ( Että ehkä ei tosiaan ole tälläkään kertaa tyttöä tulossa, mieheni ei vissiin ole sekatyömies...) Mutta sen sijaan, että sinulla tuntuu olevan hyvä suhtautuminen miehesi lapsiin, mikä on tosi mahtavaa - minä en ole noin aikuinen, vaan... no, näen heidät lapsellisesti enemmän ikävän exän jälkeläisinä kuin yksilöinä tai jotakin. Yritän oikeasti kasvaa kokoajan ihmisenä tämän asian kanssa, mutta se on mulle vaikeaa, koska kokoajan on jotakin ongelmaa ja rähinää siellä päässä.

Kehtaako tätä sanoakaan, että ottaa päähän, että kesälomat menevät aina " pilalle" kun ei ole mahdollisuutta olla hetkeäkään vain " omien kanssa" . Kamalaa, mutta pakko olla rehellinen.

Huoh näitä elämän monimutkaisuuksia!

Mutta muuten menee mahtavasti!

Ilma on kuin morsmaikku ja ehkä tässä pääsee kohta synnyttämään. Uskaltaisikohan oikien ottaa ja ponnistaa veteen? Onko kukaan vesisynnyttänyt?

Mirjami se 39 tasan!

Vierailija
10/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa pikasesti tohon teidän imetyskeskusteluun jotain, siitä vois kyllä kirjottaa vaikka mitä. Mirjami kirjotteli että kyse on enemmän syyllistymisestä kuin syyllistämisestä, mutta syyllistyä ei voi jos toiset ei syyllistä, kuten vihjailemalla kovasti imetystukilistan olemassaolosta ja sen autuaaksitekemisestä, kuten sinäkin teit. Joka helvetin paikka on täynnä vaan syyllistäviä kirjoituksia niille, joilta imetys ei syystä tai toisesta ole onnistunut, Ja miksi?? Siksi että ne joilta imetys on onnistunut vain vaikeuksien kautta, toisinsanoen, jotka ovat imettäneet 20 tuntia/vrk, haluavat marttyyrin leiman otsaansa, eivätkä he sitä saa, jos eivät syyllistä toisia.

Kuten joku siellä sanoi ei kannata menettää järkeään ja terveyttään epätoivoisen imetyksen takia. Jos se ei onnistu se ei onnistu edes h...n imetystukilistan avulla. PISTE

Vierailija
11/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin jo yöllä tulla koneelle, kun ei taas uni tullut silmään, mutta tyydyin jugurttiin ja aku-ankkaan.

Sitten nukuinkin melkein pommiin ja koululainen hädin tuskin kerkisi ajoissa koulutielle. Ukko lähti Hesaan johonkin messuille, mutta ei silläkään ole ajantajua että olis herättänyt.

Imetyskeskustelu käy edelleen kuumana, mutta onhan se tunteikas asia, mutta kuulkaa, mä muistan kun ensimmäisen vauvani kanssa olin noin viikon ollut kotona, niin mä ajattelin että olen sentään saanut hänet pidettyä hengissä jo näin kauan!!! Ei ollut niin väliä millä keinoin, kunhan sitä ravintoa oli vain tarpeeksi. Sekin oli heno tunne, että tässä pärjätään vauvan kanssa, vaikka ei ollut kokemusta vauvoista ennestään.

Ne ajat tämän esikoisen kanssa tulevat taas vahvasti mieleen, kun hänen synttäripäivänsä lähestyy, vaikka vuosia tulee jo 8. Kyllä se eka oli jotenkin niin mullistava.

Mirjamilla on siis jännitystä nyt, tuleeko peräti vappuvauva. Olis sitten tenavalla juhlimista murkkuna, kun on synttärit ja vappujuhlat samaan aikaan.:-))

Toivottavasti tänään kuullaan tarkempia selostuksia Jymyltä, että miten on mennyt ja mites Bonitalla? Onko vauveli antanut vielä nukkua.

Vai pitääkö tässä lähteä tuonne vauvapuolelle kurkkimaan teidän vauvan saaneiden kuulumisia. Onko Aadiliina kerinnyt koneelle enää ollenkaan?

Täällä Meriaani, jolla nähtävästi ei muuta tekemistä olekaan, kuin koneella notkua, rv 28+5

Vierailija
12/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huono päivä ja huonosti nukuttu yö takana :o( Nyt pelottaa niin kovasti vauvan tilanne ja se, että vieläkö meille tulis toinen keskonen :o( Varmaan psyykkista, mutta eilen sitten neuvolan jälkeen tuntui, että kivuttomia supistuksia tulikin jatkuvasti, teki sitten mitä tahansa :o( Kuopuksen pyllynkin pesin suihkussa kun ajattelin, että nyt sitten nostellaan sitä mahdollisimman vähän. Meillä olis Tukholman risteily edessä 10.5. ja mietin, että uskallanko lähteä sinne. Eihän siellä nyt fyysistä rasitusta tule, mutta jos synnytys lähteekin käynnistymään laivalla? Ajattelin, että varaisin yksityiseltä gyneltä ajan päivää ennen ja teen päätöksen sitten sen perusteella. Millään en viitsisi matkaa nyt peruakaan kun lapset ovat sitä niin kovasti odottaneet.

Tuahille: Mitäs jos miehesi ex kokeekin teidän vauvan tulon itselleen vaikeana ja haikeana asiana kun ei itse saa omaa vauvaa? Ja koira onkin HÄNELLE vauvan korvike? Tosin en minäkään kyllä allergisen lapsen kanssa ottaisi koiraa (siis onko lapsi koiralle allerginen? Meillä poika on kaneille allerginen, muttei reagoi koiriin).

Tinka rv 28+6

Vierailija
13/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia taas!

Olisihan se pitänyt arvata, että meidän " ikäluokasta" löytyy muitakin eronneita,karanneita ja uudelleen kiinniotettuja:-))pariskuntia, ehkä se johtuu tästä palstan luonteesta ettei noista uusioperheeseen liittyvistä kuvioista aina tule niin täällä kirjoiteltua.

Mirjami en kyllä luule, että olen yhtään sen kypsempi" suhteessani" miehen lapsiin, kun sinäkään oman miehesi. Kyllä sitä kaikenlaisia " mustasukkaisuus" ja tunneilmaisu myrskyjä olen heitä kohtaan vuosien varrella kokenut. Ehkä nykyään olen vain niin " tottunut" tilanteeseen ja perheemme ollut kasassa jo vuosia ja aluksi lapset asuivat lähellä ja olivat meillä puolet ajastaan eli muutin alunperinkin ns.valmiiseen perheeseen.Meillä on lasten kanssa hyvät välit, tykkään molemmista ja olen ymmärtänyt tunteen olevan molemminpuoleinen, mikä tietysti minusta on mukavaa, kun yhdessä elämme. Tiedä sitten mitä tunteita vauva ja molempien lasten lähestyvä murkkuikä tuo tullessaan.

Se täytyy sanoa mieheni ja hänen exänsä kunniaksi, että heillä todella asialliset välit ja meidän aikuisten välillä on suuremmat karikot tähän asti vältetty!!Mutta ehkä asia on niin kuin joku teistä totesikin, että meidän perheenlisäys olikin isompi juttu exälle(heidän erostaan jo 10v.) kun osasimme odottaa ja joku magneetti piti heidänkin kotiin hankkia tilannetta tasoittamaan.

Kevis, minä olen ihan samaa mieltä tuosta allergia asiasta, en ottaisi ehdoin tahdoinkaan karvaista lemmikkiä astma/ allergia lapsen kotiin, mutta ei kuulema äidin mukaan haittaa, kun ei tytär ole koiralle allerginen:-/,mutta parempi kun minä en puutu asiaan, ettei niitä karikkoja ala muodostua.

Kurjaa tuo, että joudut vielä insuliinillekin.Yritä psyykata itsesi iloitsemaan raskaudesta ja vauvasta ja siitä, että pistelet ja kärsit tulevan vauvan parhaaksi!

Positiivisesti voisit yrittää ajatella, että onneksi tuo insuliinikynän neula on niin ohut, ettei sen pistos sanottavammin tunnu, mutta tuo sormenpää näytteenotto ei kaikkein mukavinta. En tiedä onko neuvolassa sinulle neuvottu, mutta vinkkinä voin kertoa, että lämmitä kuumanveden alla sormenpää mahd.lämpimäksi ennen pistosta ja säädä lansetti(jos se säädettävä)mahdollisimman pienelle syvyydelle, niin näytteenottaminen ei niin kivuliasta ja ota näyte sormen " syrjästä" älä keskeltä sormenpäätä, nämä asiat sinulle varmaan kerrottukin...Ja onneksi tuo pistäminen ei kestä kun muutamia viikkoja senhän me naiset kestämme vaikka aidanseipäänä!!!tsemppiä!!!

Tuo imetyskeskustelu herättää kyllä näköjään " kuumia tunteita" ,minä olen varmaan tosi naiivi, kun en osaa ottaa asiasta sen kummenpaa stressiä, kokemusta kun ei ole vielä, niin ajattelen vain että imetys onnistuu jos onnistuu ja jos ei onnistu onneksi on vaihtoehtoja tarjolla.Kysykää asiasta muutaman viikonpäästä uudelleen,kun nyytti sylissä:-)) Kauhean syvällisesti imetyksen vaikutuksesta lasta allergioilta ja muilta sairauksilta suojaaviin tekijöihin en ole paneutunut.Läheisyyden ja kontaktin uskon lapseen muodostuvan vaikka en imettäisikään.Tietysti olisihan se itsekkäästi ajatellen" helppoa" kun imetys ainakin aluksi onnistuisi, olisi sapuska aina tuoreena mukana, ei tarvitsisi miettiä pullojen pesuja ja tuttelin lämmityksiä...

Tänään täytyy kuulkaas lähteä katselemaan, josko tällaiselle elefantille löytyisi vielä jotain päällepantavaa vapuksi...

Tuah rv 31+3

Vierailija
14/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Bonitalle pojasta ja Jymylle tyttärestä! :´) Ihania ootte, ja tulihan ne pienokaiset sieltä, eivät jääneet masuun joulua oottelemaan. :) Jymyltä tarttee kyllä kysäistä että millä sä sinne sairaalaan menit kun miehen jätit kotiin nukkumaan? Et kai itte ajanut kumminkaan? Tai hölkännyt. :)

Täällä 27+1, vointi räkätautia lukuunottamatta ok (haravointia, puunkaatoa ja autonpesua ym. kevyttä askaretta), ens viikolla sokerikäyrälle sairaalaan, arvatkaa huvittaako. Huomenna saan vieraakseni sen sukulaistytön vauvoineen, jolla oli " hieman" dramaattinen synnytys.

Iloista vaappua kultaisille!

hankalin 27+1

Vierailija
15/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hiljaista on meillä ollut. Siis tuolla noin :-) Silti laitoin varautumisviestiä kaverille, joka on luvannut suhata poikia hoitamaan kunhan kutsu kuuluu. Aika jännä homma on tuo psyyke - kyllä sitä silti ihan eri tavalla lähikuuntelee itseään ja joka narahdusta että mikäs tuo nyt sitten oli nyt kun muka on jota vihjettä saanut siitä, että kyllä tässä vielä synnyttämään mennään... Olisi kyllä nyt hyvä kolmen päivän putki ötökän syntyä vappuvapaiden kanssa, että ei auta kuin odotella.

Mies tosin eilen tokaisi, ettei ole vielä valmis lisääntymään, mutta ei sitä enää tässä vaiheessa voi oikein perua :-)

Kevis, mulla on oikeasti asennevamma täämä uusperhekuvion kanssa, mutta ehkä se siitä... kymmenessä vuodessa?

Tinka, ota iisisti ja tosiaan vaikka hätävarjelunliioittele nostamisia ja muitakin rehkimisiä ja pyydä, jos mahdollista hoitoapua kotiin, ettei tarvitse olla huolissaan turhaan masukin vuoksi. Eiköhän se siellä pysy ja onneksi olet kuitenkin ihan kohtuullisilla viikoilla. Lienee hyvä idea käydä kurkkaamassa ennen matkaa, jotta paikat ovat kiikissä, jos siltä rupeaa tuntumaan. Tommoinen matka on varmasti kaikille kiva ja tosiaan, jos lapset sitä kovasti odottaa...

Tuli muuten yksi idea mieleen tulevaisuutta ajatellen -

Oletteko porukalla ikinä miettineet kuuskymppisten " members only" -keskustelulistan väsäämistä jollekin palvelimelle, esim yahoo tms?. Jos porukka haluaisi pitää yhteyksiä myöhemminkin vertaisverkottuen, siellä voisi laittaa databaseen kuvia, ohjeita, listoja mitä nyt vaan mieleen tulee, ja ehkä olisi helpompaa keskustella näistä kaikista " kinkkisemmistä" asioista kun viestejä lukisivat vain " tutut naamat" . En tiedä, olisiko tuommoiselle tarvetta, sillä hyvinhän täälläkin juttu luistaa positiivisessa hengessä. Itse olen roikkunut tuplamammojen listalla vuodesta 2001 ja ollaan jokusen kerran jopa tavattukin, vaikka jäseniä on ympäri Suomea.

Jaahans, pitäisiköhän aktivoitua johonkin joka näkyy muuallakin kuin täällä verkossa. Eilen lähettelin sen sata tarkouspyyntöä taimimyymäköihin ja multafirmoihin. Kamalaa, mutta ihanaa suunnitella tuota takapihaa ja sen laittamista. Ja millä ajallahan aion sitä tulokkaan kanssa tänä kesänä laittaa...

Mirjami, ken käy kohti neljääkymppiä

Vierailija
16/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jonka asian varmaan valveutuneet lukijat ymmärsivät ihan itsekin...

-m-

Vierailija
17/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kyllä lasten kanssa jo pihahommissa, etten IHAN koko aikaa täällä roiku, mutta pakko oli taas tulla katsomaan mitä mielenkiintoista täällä tapahtuu...

Oliko se Hankalin, jonka sukulaistytölle kävi niin, että kun vauvan pää tuli esiin, niin huomattiin ettei mahdukkaan. Mietin vain että mitäs sitten tehdään?? Kuulostaa ihan kamalalta.

Tenavat huutaa ruokaa, palailen taas

Meriaani

Vierailija
18/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli täällä viikkopinossa kaikenlaista kiinnostavaa - ja kaikilla paljon uutta kuulumista! Tekisi mieli ihan tulostaa, ja sitten käydä kommentoimaan - ja vastailemaan - ja kannustamaan - ja... ja... ja... Jorvissa huilaillessani ihmettelin ettei niillä ole mitään potilasnettipäätettä, jolta olis päässyt tsekkailemaan kultsien tilannetta! Kävin jo potilastoimiston jonossakin kuikkimassa eikö sielläkään tosiaankaan ole mitään nettikahvilan tapaista, mutta hui hai!!!

Hei Meriaaniko se ehdotteli suljettua kultaisten listaa? Mun mielestä idea on hyvä! Jos vaan joku sitten neuvoo miten sitä käytetään. Joskus ennenvanhaan yritin liittyä jollekin yahoo-listalle, ja onnistuin munailemaan kaiken mahdollisen ja jätin sen lsitan sitten samantien.

Otsikon akrobatia ei tarkoita varsinaista fyysistä sellaista. Tai siis fyysistä kyllä, mutta lähinnä olen voimistellut ja jonglöörannut nyt ensimmäistä kertaa tätä neljän lapsen aamurutiinihommaa. Ei oo nyt vielä maailman selkein palapeli! Kun tuo ex-kuopus on niin pieni vielä, että sen tarpeet on aina aika akuutit... ja kaksi muutakin nälkäistä suuta ja pyllynpyyhintää ja hammaspesua - - - ja sitten on imetyspuuhat, joihin pitäisi ryhtyä heti kun neiti vähänkin ammottelee suutaan... ja pitäis voida rauhassa paneutua siihenkin hommaan... - - - ja mies on tietty töissä sekä tänään että huomenna, kun meni alkuviikko aika plörinäksi tämän meidän perhetapahtuman takia. Kun ei niille saunaremonttiaan valmiiksi odotteleville perheille (terveisiä vaan Tuahille! toivottavasti sauna on ihana! :) ja palkkaansa odotteleville työntekijöille oikein voi selitellä, että odotelkaas vaan, tällä isukilla pukkaa just nyt isyyslomaa........ No, niinkuin tuossa jo todettiin, onneksi on vappuviikonloppu ja ainakin maanantai siis vapaapäivä!

Mirjamiko se kyseli miten tyttöjä tehdään... No täytyy myöntää, että en ihan muista viime elokuun aktioneja, mut voin vakuuttaa että mitään kovin mielikuvitusta vaativaa menetelmää ei käytetty. Vaan siis varmaan joku tosi tylsä ja nopea versio! ;-)

Musta on tosi ihmeellistä että tuossa nyt ihan oikeasti sellainen tytöntyllerö pötköttää. Mulla oli taas syvällä sisimmässäni varmuus pojasta. Poikaolo on ollut jo neljä kertaa, ja kolmesti osunut äidinvaisto oikeaan! Meillä ei ollut mitään toivetta kumpaankaan suuntaan. Välillä melkein alkoi toivoa poikaa sen takia, että ympäristö hössötti sitä prinsessaa niin vietävästi. Ja synnytystä hoitanut kätilökin sitä siinä selitti, että kumpa tulisi se prinsessa teille. Aika mautonta mun mielestä!!! Siitä kätilöstä kirjoittelen varmaan enemmän joku toinen kerta... ei ollut ihan mun mieleen, mutta eipäs tarvinnut pitkään hänen seuraansa kärsiä onneksi. :-)

Ja joku kyseli, vauhditinko avautumista jollain kikkakakkosella. No en tosiaan; päinvastoin yritin jarrutella (ikäänkuin sitä nyt pystyis tekemään, heh heh) että ukkeli ehtis paikalle. Mulla vaan jotenkin se aina lähtee tota vauhtia, kun alkuun pääsee. En oo ikinä ehtinyt edes suihkuun tai altaaseen tai kiikkustuoliin... Eka synnytys oli vähän erilainen, mutta siinä pitikin sitten maata jalat ristissä että olis saatu pojalle vähän tunteja lisää siellä sisätiloissa. Joo ja sairaalaan mä menin sentään taksilla, vaikka kyllähän mammassa oli sen verran täpinävirtaa, että hölkkäkin olis voinut maistua! ;D

Pesuainekeskusteluun hyppään jälkijunassa vielä. Minä oon myös myllyttänyt kaikki vauvanvaatteet muiden vaatteiden seassa. Sen verran oon lajitellut, että miehen raksa- ja lenkkivaatteet sentään menee eri koneelliseen. Ja hajusteetonta pesuainetta käytetään kaikille. Mun äitini toi sairaalaan kaksi vauvanmekkoa suoraan kultaiselta vuodelta ¿66 (:-D) ja sanoi pesseensä ja silittäneensä ne. No, ei auta kuin heittää uudestaan koneeseen, kun se hajusteen löyhkä on niin hirveä että minäkin saan päänsäryn vauvasta puhumattakaan. Kaikista kivoin cocktail on meidän isojen poikien ulkohaalareissa, jotka anoppi pesi viime viikonloppuna (pojat oli siellä yökylässä). Ne haisee hajusteen lisäksi tupakalta vaikka tuuletin kaksi vuorokautta. Ei kai auta kuin pestä nekin uudestaan¿ :(

Synnytyskertomus jää taas odottamaan aikaa parempaa. Vauvasta sen verran, että ihana se on! :D Ja me ollaan kyllä jo heti ekana kotiyönä päästy vieri-tisseilyn makuun. Jättäiskö vaavi-sängyn vuokran maksamatta, kun eihän sitä varmaan ees tulla käyttämään... Siis nyt alkoi elämäni paitsi lehmänä, myös tuttina! :D

Tinkalle erityisesti tsemppiä ja voimia ja supistustenpoistosäteitä. Ymmärrän että pelottaa kamalasti. Onneksi ne oireet ei välttämättä johda vielä mihinkään dramaattiseen. *Voim voim voim*

ja terveiset koko ihanaiselle kultaisten poppoolle

t. Jymy, pojat ja Eukko Pikkurilli 4vrk

Vierailija
19/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös kannatan esim. yahoo-listaa, mutta en itse ainakaan osaa moista perustaa ja modena toimia. Ennestään kuulun jokuselle postituslistalle ja kyllähän se keskustelu siellä on vähän toisenlaista ja tietty vähän imtiimimpää kun kuitenkin aika monella listalla keskustellaan sit ihan omilla oikeilla nimillä yms.

Nyt äkkiä pihalle kun ilma on niin ihana. Jatkan taas myöhemmin...

Vaahtis ja pikku-ukot

Vierailija
20/94 |
28.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo luin tuossa just viestisi ja tulin ihan liikuttuneeseen mielitilaan, hyvä, että ei tippaa tunkenut linssiin.

Toisaalta siksi, että mielikuvittelin tuota vieritissittelyä ja sitä pientä tuhisijaa ja koko uusivauvaihanuutta ja toisaalta taas itkettää ajatus neljän lapsen äitiydestä juuri siinä mielessä, että tuleehan siinä varmasti hommoo olemaan! Olet sinä aika täti kun siellä jo nyt yksin katraan kanssa puuhastat! Pystyykö mies hommiltansa yhtään ottamaan isyysvapaata? (lomasta ei vissiin kannata tässä yhteydessä puhua...)

Meillä tuo herra 2v9kk varmastiehkä saa mustasukkaisuuskohtauksia ja punkee syliin ja ehkäpä jopa vauvautuu. Ja odotettavissa on varmaan myös isompien kiukuttelua sun muuta.

Joo, prinsessajutuista, minä olen kyllä allerginen sille sanalle! Jos tulisi tyttö, olkoon mielummin eukko kuin prinsessa, jos ymmärrätte mitä tarkoitan! Ei erikoiskohtelua tai ennakkoasenteita sukupuolen vuoksi puoleen eikä toiseen. Ehkä se sun kätilösi rinsessahöpötyskin oli semmoista konventionaalista smooltookkia mitä luulevat ihmiset, että pitää sanoa kun on " pelkkiä" poikia talossa, että jospa nyt tällä kertaa... me emme myöskään ole toivoneet muuta kuin että toivottavasti vauva on jompaakumpaa :-)

Tyttö olisi ylläri, ja saisihan sitä miettiä, että miten sen kanssa sitten eletään, vaikka ovat tytöt ja pojat lapsia molemmat niin silti... kaveri, jolla oli poika ennestään sanoi, että esims vaipanvaihto ja kylvettely tytön kanssa oli outoa, kun oli tottunut poikaan ja siihen mitä siellä jalkojen välissä on...

Mutta EN MINÄKÄÄN täällä päivystä (muka) jatkan verojuttujen kanssa ähisemistä ja ehkä vois laittaa muutamat siemenet itämään... mukavaa vaan kun täällä on nyt näin ihanan aktiivista!

JA suljetusta listasta, jos vaikka joskus tulevaisuudessa semmoisen pykäisi pystyyn, käyttö on kyllä ihan iisiä...

mirjami, ja nälkäkin... taas....