Miten saada mies suostumaan lapseen?
Vinkkejä? Miten teillä on vastahakoisen miehen mieli muuttunut?
Sanottakoon että mies haluaa kyllä lapsia, mutta vielä ei ole kuulemma hyvä tilanne. Mielestäni on.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus huijata, saatikka painostaa (ainakaan hirveästi). Olisi kiva, jos mieskin sen vauvakuumeen saisi. Ei tässä yksinkään voi pyhällä hengellä raskautua.
Vauvakuumetta on varmaan vaikea ymmärtää niiden, jotka siitä eivät kärsi. Tai niitä joilla ei ole halutonta miestä jarruna projektille.
Miehillä motiivi hankkia lapsi liittyy usein naisen aloitteeseen ja tämän toiveisiin. Naisilla se on tuo vauvakuume. Kummatkin syyt on huono syy hankkia lapsia. Vauvakuume on vain klisee jota hoetaan kerta toistensa jälkeen ja asiaa ei osata sen paremmin perustella.
Mulla ei koskaan ole ollut vauvakuumetta. Yhden lapsen toivoin saavani ja onneksi sain. Mut vauvakuume ihan vieras ilmiö.
Tällaistakin ilmenee kirjoitti:
Riippuu aloittajan iästä, miten on aikaa odotella ja onko suhde ylipäätään hyvä...
- mutta kannattaa kaikkien naisten yleisesti muistaa, että on selkeästi myös niitä miehiä, jotka ovat nykyisessä parisuhteessaan vain odottelemassa, josko löytävät uuden ja paremman, usein myös NUOREMMAN - kumppanin.
Miehille käy usein hiukan huonompikin suhde - tietysti myös naiset sortuvat tällaiseen samanlaiseen toimintaan joskus kun esim. biologinen kello vetelee viimeisiään ja kokevat, että nyt pakko saada lapsi kenen hyvänsä kanssa - mutta miehet jopa aivan kaiken aikaa...
Mies voi elellä parisuhteesssa ikään kuin täysihoidossa - saa ruokaa, pyykit pestään ja seksiä...
Jep ja sitten kun vielä sillointällöin muistaa sanoa jotain "sitten kun meillä on lapsia jne" niin nainen kuvittelee että niitä on joskus tulossa eikä suunnittele lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi kyllä hirveä tilanne. Itse olisi valmis johonkin ja haluaisi sitä ylikaiken ja toinen sanoo "katsotaan nyt ja odotellaan..." odotellaan mitä?! Aika vaan kuluu tiktak.
No sepä juuri :(
Ikä lähenee kolmeakymppiä. Ja kyllä, minähän niitä pillereitä syön. Ei tule lopettaminen kuuloonkaan, kun miehen pitäisi kortsua käyttää sitten. Kamalaa!
Tuntuu että nyt kun olen tämän vauvahaaveen saanut päähäni, ei tästä pääse enää eroon tai tavalliseen arkeen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi kyllä hirveä tilanne. Itse olisi valmis johonkin ja haluaisi sitä ylikaiken ja toinen sanoo "katsotaan nyt ja odotellaan..." odotellaan mitä?! Aika vaan kuluu tiktak.
Ikä lähenee kolmeakymppiä. Ja kyllä, minähän niitä pillereitä syön. Ei tule lopettaminen kuuloonkaan, kun miehen pitäisi kortsua käyttää sitten. Kamalaa!
Tuntuu että nyt kun olen tämän vauvahaaveen saanut päähäni, ei tästä pääse enää eroon tai tavalliseen arkeen ollenkaan.
No, minusta voit kyllä aivan hyvin sanoa miehelle, että et halua enää syödä pillereitä, koska sinulle lapsi olisi ok. Tämä ei ole mitään v*ttuilua miehelle eikä uhkailua, vaan ihan normaalia. Se ehkäisee, joka ei lasta halua, ja sinä olet jo hoitanut ehkäisyn ilmeisesti useita vuosia, joten eikö olisi miehen vuoro? Tämä siis, jos et itse erityisesti halua pillereitä käyttää esimerkiksi kipujen takia.
Vierailija kirjoitti:
Välillä sitä toivoo että vahinko kävisi, sitten asia olisi puolestamme päätetty. Uskon että miehelläkin on sellaista ramppikuumetta, ei ole hyvä tilanne, ehkä sitten ensivuonna.. jos vahinko kävisi niin sitten siihen olisi vain sopeuduttava.
Ap
Ota huomioon, että tuo "sopeutuminen" voi myös tarkoittaa sulle yh elämää ja miehelle omaa elämää elareiden muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minusta voit kyllä aivan hyvin sanoa miehelle, että et halua enää syödä pillereitä, koska sinulle lapsi olisi ok. Tämä ei ole mitään v*ttuilua miehelle eikä uhkailua, vaan ihan normaalia. Se ehkäisee, joka ei lasta halua, ja sinä olet jo hoitanut ehkäisyn ilmeisesti useita vuosia, joten eikö olisi miehen vuoro? Tämä siis, jos et itse erityisesti halua pillereitä käyttää esimerkiksi kipujen takia.
Sanoo vain, että jättää ehkäisyn pois - ja mies voi tehdä omat johtopäätöksensä siitä...
Ja jos tulee raskaaksi, niin on iloinen, koska haluaa lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et syö. Kerrot sille miehelle, että sinusta hyvä aika lapsen tulla on nyt. Joten sinä et halua ehkäisyä käyttää, koska tahdot lapsen. Siksi lopetat pillereiden syönnin päivämäärällä XX ja merkkaat sen yhteiseen kalenteriin. Tämän jälkeen mies voi joko hoitaa ehkäisyn tai hoitaa seuraukset jos ei sitä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et syö. Kerrot sille miehelle, että sinusta hyvä aika lapsen tulla on nyt. Joten sinä et halua ehkäisyä käyttää, koska tahdot lapsen. Siksi lopetat pillereiden syönnin päivämäärällä XX ja merkkaat sen yhteiseen kalenteriin. Tämän jälkeen mies voi joko hoitaa ehkäisyn tai hoitaa seuraukset jos ei sitä käytä.
No kuulostaapa terveeltä parisuhteelta. Tuossa tapauksessa aloittajan olisi parempi uusie mies, joka aidosti haluaa lapsia. Tai varautua siihen, että joutuu yksinhuoltajaksi miehen vain maksaessa elareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuulostaapa terveeltä parisuhteelta. Tuossa tapauksessa aloittajan olisi parempi uusie mies, joka aidosti haluaa lapsia. Tai varautua siihen, että joutuu yksinhuoltajaksi miehen vain maksaessa elareita.
Eihän ap tuossa pakottaisi miestä isäksi, mies saisi edelleen ehkäistä itse.
Minulla on oikein hyvä, 18 vuotta kestänyt parisuhde johon on kolmas lapsi tulossa molempien halusta, ja kyllä me pystyimme ihan sopuisasti sopimaan että tästedes käytetään kondomia, kun totesin etten halua enää hormonaalista ehkäisyä. Onko meidänkin parisuhteemme sinusta sairas?
Minusta on ihan järkevää, että ehkäisystä huolehditaan yhdessä kun molemmat ovat sitä mieltä, että sitä tarvitaan. Silloin voidaan yhdessä sopia miten se hoidetaan ja maksetaan ja sitoutua siihen. Jos toinen kokee tarvetta ehkäisylle ja toinen ei, niin se hoitaa, joka kokee sille tarvetta.
Jos minä tahdon lukea aamulla lehden, mutta puolisoni ei, niin kyllä se olen silloin minä joka sen lehden tilaa, maksaa ja noutaa laatikosta.
Oikeasti jokainen järkevä mies, joka ei halua isäksi, ottaa ehkäisyn omalle vastuulleen kun puoliso ”vauvakuumeilee”. Ei sitten tarvitse koskaan arvailla pillerien pettäessä, että oliko syy tuurissa vai käyttäjässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikein hyvä, 18 vuotta kestänyt parisuhde johon on kolmas lapsi tulossa molempien halusta, ja kyllä me pystyimme ihan sopuisasti sopimaan että tästedes käytetään kondomia, kun totesin etten halua enää hormonaalista ehkäisyä. Onko meidänkin parisuhteemme sinusta sairas?
Olemme mekin käyttäneet kondomia, koska en enää halunnut hormonaalista ehkäisyä. Mutta jos olisin halunnut lapsia, en kuitenkaan olisi jatkanut suhdetta miehen kanssa, joka ei halua lapsia. Yhteiset tavoitteet eivät ole sama. Minusta suhde ei vaikuta hyvältä, jos toinen sanoo vain, että käytä kondomia jos haluat. Ei ihan olla samalla aaltopituudella.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti jokainen järkevä mies, joka ei halua isäksi, ottaa ehkäisyn omalle vastuulleen kun puoliso ”vauvakuumeilee”. Ei sitten tarvitse koskaan arvailla pillerien pettäessä, että oliko syy tuurissa vai käyttäjässä.
Siskoni mies oli tuollainen, joka roikotti siskoani suhteessa jossa lapsia tehdään sitten joskus myöhemmin. Mies oli teettänyt vasektomian siskoni tietämättä tyräleikkauksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, kannattaa laittaa siemenkanavat rusetille niin ei tule vahinkoja, ja jos tuleekin niin voi olla aika varma ettei se ole oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on oikein hyvä, 18 vuotta kestänyt parisuhde johon on kolmas lapsi tulossa molempien halusta, ja kyllä me pystyimme ihan sopuisasti sopimaan että tästedes käytetään kondomia, kun totesin etten halua enää hormonaalista ehkäisyä. Onko meidänkin parisuhteemme sinusta sairas?Olemme mekin käyttäneet kondomia, koska en enää halunnut hormonaalista ehkäisyä. Mutta jos olisin halunnut lapsia, en kuitenkaan olisi jatkanut suhdetta miehen kanssa, joka ei halua lapsia. Yhteiset tavoitteet eivät ole sama. Minusta suhde ei vaikuta hyvältä, jos toinen sanoo vain, että käytä kondomia jos haluat. Ei ihan olla samalla aaltopituudella.
Ap:n mieshän on sanonut, että haluaa lapsia, ei vain vielä nyt. Ja miksi ei voisi tuosta syystä vaihtaa kondomiehkäisyyn? Pillerien syöminen kun itse haluaisi lapsen voi katkeroittaa. Suhde voi pysyä terveempänä, kun mies ottaa vastuun ehkäisystä tuossa tilanteessa.
Mun eksä oli tuollainen, joka aina sanoi, että ei vielä. Tiesin, että hän oikeasti kyllä haluaa lapsia, mutta aina oli joku syy että miksi juuri nyt ei ole hyvä hetki. Hänen opiskelut, hänen työt, asuntoasiat jne. Lopulta erosin hänestä. Nyt minulla on perhe toisen miehen kanssa ja tämä eksäni on yhä lapseton, nykyään 45-vuotias mies, joka olisi kyllä halunnut sen perheen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan järkevää, että ehkäisystä huolehditaan yhdessä kun molemmat ovat sitä mieltä, että sitä tarvitaan. Silloin voidaan yhdessä sopia miten se hoidetaan ja maksetaan ja sitoutua siihen. Jos toinen kokee tarvetta ehkäisylle ja toinen ei, niin se hoitaa, joka kokee sille tarvetta.
Jos minä tahdon lukea aamulla lehden, mutta puolisoni ei, niin kyllä se olen silloin minä joka sen lehden tilaa, maksaa ja noutaa laatikosta.
Miten sitten sellaisessa tilanteessa, jossa mies haluaa lapsen mutta nainen ei, eikä nainen halua/voi käyttää hormonaalista ehkäisyä?
Minusta parisuhteessa kuuluu olla samalla puolella, aika tylyä olla tyyliin "hoida ehkäisy keskenäs, mua ei kiinnosta". Kyllä siinä tulee tunne ettei toinen välitä sinun hyvinvoinnistasi. Mielestäni asioista pitää keskustella ja päättää yhdessä.
N28 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten sellaisessa tilanteessa, jossa mies haluaa lapsen mutta nainen ei, eikä nainen halua/voi käyttää hormonaalista ehkäisyä?
Minusta parisuhteessa kuuluu olla samalla puolella, aika tylyä olla tyyliin "hoida ehkäisy keskenäs, mua ei kiinnosta". Kyllä siinä tulee tunne ettei toinen välitä sinun hyvinvoinnistasi. Mielestäni asioista pitää keskustella ja päättää yhdessä.
No, jos nainen ei halua syödä pillereitä ja mies ei halua käyttää kondomia, ja nainen on jo syönyt pillereitä monta vuotta, niin minusta on aika selvää, mikä on reilu päätös siinä tilanteessa.