Miten saada mies suostumaan lapseen?
Vinkkejä? Miten teillä on vastahakoisen miehen mieli muuttunut?
Sanottakoon että mies haluaa kyllä lapsia, mutta vielä ei ole kuulemma hyvä tilanne. Mielestäni on.
Kommentit (77)
Mä oon käyny jo 5 "vauvakuumetta" läpi, hankkimatta sitä lasta.
Koska yksinkertaisesti minulle otollisin aika (taloudellisesti ja elämäntilanteen myötä) olisi vasta 2-3 vuoden päästä.
Siis että olen kerennyt maksaa laina laskut pois alta ja saada vakipaperit tähän nykyiseen työhön.
Mies haluaisi lapsen, mutta haluan, että sitten kun aika on niin mies on oikeasti siihen valmis.
Hänellä on yksi lapsi aikaisemmasta suhteesta (ei haluttu lapsi, nainen teki jekkujekut sillon).
Mies tykkää käydä kalareissuilla ja on suunnitellut muutamat reissut meillekkin nyt tulevaksi kesäksi.
Ja viimekesänä kun mies kalassa kulki, hän sysäsi oman lapsensa minun hoidettavaksi.
Siitä tiedän ettei mies oikeasti ole valmis vauvaan, koska laittaa omat reissut lapsen edelle vaikkei tätä useasti näekkään.
Myös omat reissut jäi sitte tekemättä ku piti muiden lapsia vahtia 😁.
Oli lapsipuolta ja kummilasta ja tutun lasta ja huhhuh.
Miten edes harkitset vauvaa miehen kanssa, joka pitäisi siihen erityisesti suostutella. Tuosta ei seuraa mitään muuta kuin harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai niitä joilla ei ole halutonta miestä jarruna projektille.
Toi just tökkii. Että vauva on joku naisten 'projekti', johon pitää saada mies suostumaan keinolla millä hyvänsä. Se mies on paljon järkevämpi, ja tajuaa ettei kyseessä ole mikään hetken projekti, vaan täysivaltainen elämänmuutos, ja haluaa miettiä asian kunnolla loppuun asti ennen sitoutumista tuollaiseen muutokseen.
Nimenomaan, lapsia ei pitäisi tehdä hetkellisen vauvakuume/kotiäitiys keijupölyn huurussa, koska lapsi tulee olemaan vastuullasi koko SINUN LOPPU ELÄMÄSI AJAN.
Lapsi ei ole kesäkissa.
Mä olen 18 vuoden äitiyskokemuksella myös sitä mieltä, että vauvakuume on helkkarin huono syy hankkia lapsi. Vauva on vauva alle vuoden, ja sen jälkeen on liki parikymmentä muutakin projektivuotta edessä, jotka on jaksettava.
Vierailija kirjoitti:
Koska yksinkertaisesti minulle otollisin aika (taloudellisesti ja elämäntilanteen myötä) olisi vasta 2-3 vuoden päästä.
Siis että olen kerennyt maksaa laina laskut pois alta ja saada vakipaperit tähän nykyiseen työhön.
Mies haluaisi lapsen, mutta haluan, että sitten kun aika on niin mies on oikeasti siihen valmis.
Hänellä on yksi lapsi aikaisemmasta suhteesta (ei haluttu lapsi, nainen teki jekkujekut sillon).
Mies tykkää käydä kalareissuilla ja on suunnitellut muutamat reissut meillekkin nyt tulevaksi kesäksi.
Ja viimekesänä kun mies kalassa kulki, hän sysäsi oman lapsensa minun hoidettavaksi.
Siitä tiedän ettei mies oikeasti ole valmis vauvaan, koska laittaa omat reissut lapsen edelle vaikkei tätä useasti näekkään.
Oli lapsipuolta ja kummilasta ja tutun lasta ja huhhuh.
Tuota...oletko varma, että haluat ylipäätään tämän miehen kanssa lapsen? Vaikea uskoa, että hän hoitaisi lasta tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarkoitus huijata, saatikka painostaa (ainakaan hirveästi). Olisi kiva, jos mieskin sen vauvakuumeen saisi. Ei tässä yksinkään voi pyhällä hengellä raskautua.
Vauvakuumetta on varmaan vaikea ymmärtää niiden, jotka siitä eivät kärsi. Tai niitä joilla ei ole halutonta miestä jarruna projektille.
Miehillä motiivi hankkia lapsi liittyy usein naisen aloitteeseen ja tämän toiveisiin. Naisilla se on tuo vauvakuume. Kummatkin syyt on huono syy hankkia lapsia. Vauvakuume on vain klisee jota hoetaan kerta toistensa jälkeen ja asiaa ei osata sen paremmin perustella.
Hienosti yleistetty, tosin hatusta heittämällä. Olen nainen ja ei minulla ole koskaan ollut vauvakuumetta, vaikka olen lasta tietoisesti tehnyt useamman vuoden ajan hoidoilla ja lapsen olen saamassa. Motiivina on ollut halu biologiseen lapseen (oma lapsi on oma lapsi myös aikuisena, ei vain vauvana) ja ymmärrys siitä, että mahdollisuudet lapsenhankintaan myöhemmin ovat hyvin rajalliset, käytännössä lähes olemattomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi just tökkii. Että vauva on joku naisten 'projekti', johon pitää saada mies suostumaan keinolla millä hyvänsä. Se mies on paljon järkevämpi, ja tajuaa ettei kyseessä ole mikään hetken projekti, vaan täysivaltainen elämänmuutos, ja haluaa miettiä asian kunnolla loppuun asti ennen sitoutumista tuollaiseen muutokseen.
Naisen biologinen lisääntymisikä on hyvin LYHYT!!!!
- miehellä on jopa 15-20 vuotta enemmän lisääntymisaikaa...
Nykyään monet jäävät vastentahtoisesti lapsettomiksi, koska alkavat YRITTÄÄ liian myöhään, koska miehet eivät selkeästi tajua biologisia realiteetteja kuin vain omasta näkökulmastaan.
Lapsia eivät kaikki saa niin vain.
Ja jos nainen ei kelpaa miehen lapsen äidiksi, niin se pitää kertoa ajoissa - jotta nainen ei jää vastentahtoisesti lapsettomaksi.
Ap. ,sinulla on älykäs mies.Hän näkee ympärillään pilvin pimein yksinhuoltaja äiteja tai isiä. Hän on vatuunsa tunteva eikä halua maailmaan erosta ja vanhempiensa riidoista kärsiviä lapsia. yli 50%mahdollisuus ,että tekin eroatte ja lapsi kärsii eniten.
Fiksu mies sinulla.
Ota muutaman kerran miehen kanssa tutun pienet lapset yöksi niin alkaa se mielimuuttua.
Kaikki se kuola, räkä, tavaroiden räpeltäminen, kiukkukohtaukset, ei suostuta nukkumaan, herätään kesken yön, herätään aamuyöstä valvomaan, vingutaan, sotketaan.
Tää siis auttaa sun vauvakuumeeseen. Mieheen se ei juurikaan vaikuta, koska tuntuu, että miehellä realistisemmat odotukset siitä mitä se lapsi arki todella on jos ei vielä ole siihen valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli lapsipuolta ja kummilasta ja tutun lasta ja huhhuh.Tuota...oletko varma, että haluat ylipäätään tämän miehen kanssa lapsen? Vaikea uskoa, että hän hoitaisi lasta tasapuolisesti.
En ole varma ja juuri siksi odotankin.
Jos lähtökohta on tämä.
Onneksi olen vielä nuori ja minulla on vuosia jälellä ja aikaa.
Miehen mieli muuttuu kun olet raskaana ;) Pillerit voi unohtua eivätkä ole 100% varmoja.
Naiset, hankkikaa lapsia tanskalaisella ostospermalla. Ei se kovin kalliiksi tule jos olette terveitä ja lisääntymiskykyisiä. Lapset kannattaa hankkia nuorena, eikä odotella josko se mies joskus nelikymppisenä muuttaisi mielensä.
Miehet eivät tajua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään monet jäävät vastentahtoisesti lapsettomiksi, koska alkavat YRITTÄÄ liian myöhään, koska miehet eivät selkeästi tajua biologisia realiteetteja kuin vain omasta näkökulmastaan.
Ja jos nainen ei kelpaa miehen lapsen äidiksi, niin se pitää kertoa ajoissa - jotta nainen ei jää vastentahtoisesti lapsettomaksi.
Ja jos näyttää siltä, että mies kerta toisensa jälkeen sanoo että sitten joskus...niin siitä suhteesta pitää myös osata lähteä ajoissa. Koska mies voi oikeasti olla epävarmaa haluuko sitten niitä lapsia joskus vai ei.
Välillä sitä toivoo että vahinko kävisi, sitten asia olisi puolestamme päätetty. Uskon että miehelläkin on sellaista ramppikuumetta, ei ole hyvä tilanne, ehkä sitten ensivuonna.. jos vahinko kävisi niin sitten siihen olisi vain sopeuduttava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät tajua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos näyttää siltä, että mies kerta toisensa jälkeen sanoo että sitten joskus...niin siitä suhteesta pitää myös osata lähteä ajoissa. Koska mies voi oikeasti olla epävarmaa haluuko sitten niitä lapsia joskus vai ei.
Todellakin, kannattaa ottaa kylmät realiteetit todesta. Vaikka mies olisi ihana ja olisitte rakastuneita, niin jos haluat lapsen ja hän ei, niin jossain vaiheessa kannattaa lähteä, ellet ole valmis jäämään lapsettomaksi. Ja jos hän sanoo "ehkä joskus..." niin se kannattaa varsinkin 30+ iässä lukea aivan samoin kuin "en halua".
Vierailija kirjoitti:
Välillä sitä toivoo että vahinko kävisi, sitten asia olisi puolestamme päätetty. Uskon että miehelläkin on sellaista ramppikuumetta, ei ole hyvä tilanne, ehkä sitten ensivuonna.. jos vahinko kävisi niin sitten siihen olisi vain sopeuduttava.
Ap
Ap, kuinka vanhoja olette?
Riippuu aloittajan iästä, miten on aikaa odotella ja onko suhde ylipäätään hyvä...
- mutta kannattaa kaikkien naisten yleisesti muistaa, että on selkeästi myös niitä miehiä, jotka ovat nykyisessä parisuhteessaan vain odottelemassa, josko löytävät uuden ja paremman, usein myös NUOREMMAN - kumppanin.
Miehille käy usein hiukan huonompikin suhde - tietysti myös naiset sortuvat tällaiseen samanlaiseen toimintaan joskus kun esim. biologinen kello vetelee viimeisiään ja kokevat, että nyt pakko saada lapsi kenen hyvänsä kanssa - mutta miehet jopa aivan kaiken aikaa...
Mies voi elellä parisuhteesssa ikään kuin täysihoidossa - saa ruokaa, pyykit pestään ja seksiä...
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei mitään tahallisia vahinkoja, vaan ilmoitat, jos siis olet jo sen ikäinen, että on jo aika tai lisääntymishalu on vain niin kova,
että NYT aiot jättää ehkäisyn pois.
Rehellisesti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei mitään tahallisia vahinkoja, vaan ilmoitat, jos siis olet jo sen ikäinen, että on jo aika tai lisääntymishalu on vain niin kova,
että NYT aiot jättää ehkäisyn pois.
Niin, toivottavasti ap ei ole se, joka joutuu hoitamaan ehkäisyn, vaikka hän haluaisi lapsen?
No, mä ymmärrän kyllä ap:ta, jos hän on vaikka 35 ja mies haluaa lapsia "sitten joskus". Siinä tapauksessa miehelle pitäisi saada ymmärrykseen muutama perusfakta lisääntymisestä. Eli tuossa tilanteessa voit mielestäni sanoa, että haluat alkaa yrittää lasta vaikka seuraavien 6kk sisällä, mies miettiköön asiaa keskenään ja 6kk jälkeen joko alatte yrittää tai sinä lähdet.
Jos taas olet 25-vuotias niin unohda koko juttu ainakin muutamaksi vuodeksi.