Miksi annatte aina ihan epärealistisia ohjeita niille, joilla ei ole sukulaisten apua?
Täällä aina ne, joilla näyttää olevan sukulaisten apua itsellään aina kun vain tarvitsevat, vetävät joka keskustelussa esiin ystävät, naapurit ja MLL:n. Tunnetteko te ihan oikeasti jonkun ihmisen, jolla esim. on varaa palkata joka viikko tarvittaessa lasten tai omien menojen ajaksi mll:n hoitaja ja vielä saakin sellaisen aina tarvittaessa? Tai jonkun, jolla on sellaisia naapureita tai ystäviä, jotka omien pitkien työpäivien lomassa, omien pienten lasten hoidon, kaikenlaisten menojen ja harrastuksiin kuljettamisen välissä vielä ehtivät joka käänteessä auttaa monenkin lapsen hoidossa?
Itselläni ei ole mitään apuvoimia, ja kaikilla niillä tuntemillani, joilla on, apu tulee juuri isovanhemmilta tai omilta sisaruksilta.
Kommentit (52)
Nimenomaan tällä palstalla. Se kun näkyi olevan palstalaisille täysin käsittämätöntä että on olemassa lapsia joille sitä hoitajaa ei saa, tai harvoja ehdokkaita ei voi ottaa lasta hoitamaan, koska hätätilanteessa iskee paniikki eikä hoitaja tajua soittaa ambulanssia... niin kuin meille esim on käynyt.
Lisänä vielä pilkat siitä että lapsi on sairas, tyyliä:vie se lapsi sairaalaan jos se kerran on niin sairas, mutta ai niin, eihän martyyrimamma voi viedä lasta sairaalaan kun eiväthän lääkärit osaa hoitaa sitä oikein...
Koskien MLL kokemuksia niin niihin ei tullut yhtään vastausta! yli 100 lukijaa kaikissa kellään ollut kokemuksia tai neuvoja miten toimia + käytännön vinkkejä! Että se siitä. Se vaan on niin helppoa sanoa, ota Mll kun itse saa aina oman äidin tai siskon tai anopin minuutin viiveellä apuun!
Itse olen huomannut, että kun auttaa toisia, se johtaa yleensä siihen, että kaikki alkavat olettaa minun auttavan sitten aina tarvittaessa, joutuu hyväksikäytetyksi. Olen ottanut naapureiden ja ystävien lapsia hoitoon, ja he olettavat pian, että hoidan lapsia aina tarvittaessa. Jos kysyy heiltä apua itselleen, heillä on aina jokin syy, miksi he eivät voi. Koskaan ei heiltä apua saa.
JOs olette valinneet lapsille harrastuksia, joihin on noin hankala päästä, ja niitä on ihan joka päivä, niin eihän sille sitten mitään mahda.
Mitä ihmettä sä oikein sitten haluaisit? En tajua.
Vierailija:
aika kohtuuton vaatimus tukiverkottomalle, että kun pitää ottaa kaikki lapset aina mukaan kun vie isompia harrastuksiin, pitäisi näille bussireissuille ottaa mukaan vielä ystävienkin lapset. Ehkä olen jotenkin vähä voimainen, mutta en vain yksinkertaisesti selviä bussimatkoista ja parin tunnin odotteluista iltamyöhään 5-10 pienen lapsen kanssa.
Siis yleensä täällä väärinkäsitykset syntyy siitä, että joku kirjoittaa ihan liian lyhyesti tilanteestaan, ja sitten muut tulkitsee väärin.
Mutta jaksamista teille sinne sairaan lapsenne kanssa!
Eli kyllähän niitä hoitopaikkoja tai hoitajia voi löytyä, muttei kai nyt ole tarkoitus viikoittain hoidattaa lapsiaan kellään, edes isovanhemmilla, jos toiselle vanhemmista vielä maksetaan kotihoidontukea!!??
Kyllä ne lapset on pääasiassa itse hoidettava jos niitä on tähän maailmaan järjestänyt!
meillä on joka lapsella vain yksi harrastus, ei liene kohtuutonta. Ja täällä pääkaupunkiseudulla ei ole mitenkään harvinaista, että harrastus ei ole kävelymatkan päässä, vaan sinne on pakko mennä bussilla tms. t.46
Eli sanot sille, jonka lapsia hoidat heti ensimmäisellä kerralla, että sinull aolisi ensi viikolla meno, voiko lapsesi tulla leikkimään jne...
mistähän se kuvitelma vaan on peräisin, että niillä perheillä, joilla arki on muutenkin rankkaa, kun ei ole ketään, kehen turvata edes hätätapauksessa, olisi jostain vielä ammentaa voimia lapsenvahdin metsästämiseen jotakin elokuvareissua varten viikkotolkulla?
Meidän naapurit vahtineet monta kertaa meidän lasta. Heidän omat lapset on jo niin isoja, että eivät tarvitse lapsenvahtiapua.
Me olemme heidän puolestaan leikanneet kesällä heidän nurmikkoaan, kun ovat olleet lomamatkalla ja välillä muutenkin. Katsomme heidän postin ja kastellaan kukat kun ovat reissussa.
Talvella luodaan lunta heidän puoleltaankin, on kesällä leikattu heidän pätkänsä pensasaidasta (jokainen leikkaan omalta kohdaltaan on periaate) jne.
Nyt naapuri jäi leskeksi, niin mies auttanut naapurin rouvaa monissa " miesten töissä" ja rouva sitten vuorostaan katsonut meidän muksuja.
Suomesta on hävinnyt kokonaan taito auttaa muita ihmisiä, talkoot on häviävä kansanperinne, kun kaikki vain tuijottaa omaan napaan.
Ja mä olen muuten huomannut saman jutun, itse pääsen helpommalla, kun lasten kavereita tulee meille leikkimään. Joten otan mielelläni ystävien lapsia hoitoon.