Minä allekirjoitin ”Heinämäki takaisin”-addressin.
Ihan siksi etten pidä nykyisestä mielensäpahoittamiskulttuurista!
Kommentit (9)
Heinämäki on niin hirveetä kuraa että sietääkin lopettaa.
NyrkkiKyllikki kirjoitti:
Heinämäki on niin hirveetä kuraa että sietääkin lopettaa.
Taidat olla Lapista?
Minä en, kun luin erään äidin mielipiteen, että nyt hänen lapsensa eivät opi alkuperäiskulttuureista.
Ää inkkarit eivät ole punanahkoja, jotka sulkahattu päässä tanssivat huutaen ooooooo.
Itseasiassa heidän nahkansa ei ole punainen, sulkapäähineitä käyttää vain mutaman heimon päällikkö ja kolumbus nimesi heidät itiaaneiksi luulleensa tulleensa Intiaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en, kun luin erään äidin mielipiteen, että nyt hänen lapsensa eivät opi alkuperäiskulttuureista.
Ää inkkarit eivät ole punanahkoja, jotka sulkahattu päässä tanssivat huutaen ooooooo.
Itseasiassa heidän nahkansa ei ole punainen, sulkapäähineitä käyttää vain mutaman heimon päällikkö ja kolumbus nimesi heidät itiaaneiksi luulleensa tulleensa Intiaan.
Inkkarit tanssi sulkahatut päässä huutaen hoo.
Nykyisin ne lojuu sammuneena pitkin reservaattia.
sulkapäähine on todella suuri "kunniamerkki" kantajalleen, siihen lisätään sulkia "urotöiden" mukaan, ei sitä kuka tahansa intiaanikaan saa käyttää. Ja intiaanien mukaan sulkapäähineen käyttö on siis tämän takia loukkaavaa, eli päähineen käyttäjä heidän mielestään ei arvosta tuota heidän itsensä suuresti arvostamaa "kunniamerkkiä".
On siellä pikkukakkosessa ollut ohjelma, missä esiintyy karikatyyrisiä eskimoitakin karvahuppuineen ja igluineen. Ja varmasti muutakin mikä pitää kieltää.
Hyvä.