Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täälllä muita, jotka ovat huvikseen hakeneet työkyvyttömyyseläkkeelle, kun aktiivimalli risoo?

Vierailija
30.04.2018 |

Huomasin uutisista, että aika moni muukin oli innostunut tästä "porsaanreiästä". Työkyvyttömyyseläkehakemukset ovat kasvaneet 17%:lla sen jälkeen, kun aktiivimalli tuli käyttöön.

Minä en ainakaan mihinkään Uudenkaupungin autotehtaalle lähde töihin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis hakea ihan syystä, mutta en jaksa. Nytkin vaan viinaa kiskon vaikka pitäis muuten ahdistusta hoitaa. Mulla ihan siis oikeat syyt olisi, pyysin eläkettä jo vuosia sitten mutta ei kuulemma ollut silloin perusteita. Pas*a nyt on!

Suomessa on edelleenkin se ihmeellinen käytäntö, että sairauteen suhtaudutaan kelassa ja työkkärissä eri kriteereillä jos se sairaus ilmenee päihteidenkäyttönä. Sun pitää olla ilman viinaa pitkän aikaa, muuten työkykyä ei kuulemma voida selvittää. Masennustakaan ei muka voi diagnosoida, jos käyttää päihteitä. Ihan naurettavaa kaksinaismoralismia, mutta niin se vaan menee.

Siinähän se on, kun en ole työkykyinen mutta kelan mielestä kait sitten olen. Juominen ei ole mun ongelma vaan ahdistus. Vaan joskus mä ryyppään, ei se ole ongelma ollenkaan.

Mikset sitten hoidata ahdistustasi kuntoon? Viina on huono lääke ahdistukseen. Se vain pahentaa sitä. Varsinkin krapulassa pää repeää, kun ahdistaa. Sain siitä hyvän syyn lopettaa viinin lipittämisen. 

Olen mä ollut hoidossa. Käyn keskustelemassa asioista ja se helpottaakin osaltaan, mutta eivät hekään voi mitään sille, että ahdistusta ylläpitää muu asia elämässä, jolle ei mahda mitään eikä sitä voi poistaa. Alkoholi helpottaa näin oloa...

Vierailija
22/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että työ ei maistu, mutta pitäisi silti olevinaan saada yhteiskunnan rahaa? Rasittavaa porukkaa. Me työssäkäyvät maksamme teidän elantonne ja te vaan lorvitte, kun ei huvita se työnteko. ARG! Ettekö ymmärrä, että ei se yhteiskunta niin toimi, että kaikki hakee vaan eläkettä, vaikka kykyjä olisi muuhunkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis hakea ihan syystä, mutta en jaksa. Nytkin vaan viinaa kiskon vaikka pitäis muuten ahdistusta hoitaa. Mulla ihan siis oikeat syyt olisi, pyysin eläkettä jo vuosia sitten mutta ei kuulemma ollut silloin perusteita. Pas*a nyt on!

Suomessa on edelleenkin se ihmeellinen käytäntö, että sairauteen suhtaudutaan kelassa ja työkkärissä eri kriteereillä jos se sairaus ilmenee päihteidenkäyttönä. Sun pitää olla ilman viinaa pitkän aikaa, muuten työkykyä ei kuulemma voida selvittää. Masennustakaan ei muka voi diagnosoida, jos käyttää päihteitä. Ihan naurettavaa kaksinaismoralismia, mutta niin se vaan menee.

Siinähän se on, kun en ole työkykyinen mutta kelan mielestä kait sitten olen. Juominen ei ole mun ongelma vaan ahdistus. Vaan joskus mä ryyppään, ei se ole ongelma ollenkaan.

Mikset sitten hoidata ahdistustasi kuntoon? Viina on huono lääke ahdistukseen. Se vain pahentaa sitä. Varsinkin krapulassa pää repeää, kun ahdistaa. Sain siitä hyvän syyn lopettaa viinin lipittämisen. 

Olen mä ollut hoidossa. Käyn keskustelemassa asioista ja se helpottaakin osaltaan, mutta eivät hekään voi mitään sille, että ahdistusta ylläpitää muu asia elämässä, jolle ei mahda mitään eikä sitä voi poistaa. Alkoholi helpottaa näin oloa...

Mitä asiaa ei voi poistaa? Asennettasi voit ainakin tarkistaa, vaikka kaikkea et voikaan muuttaa.

Vierailija
24/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että työ ei maistu, mutta pitäisi silti olevinaan saada yhteiskunnan rahaa? Rasittavaa porukkaa. Me työssäkäyvät maksamme teidän elantonne ja te vaan lorvitte, kun ei huvita se työnteko. ARG! Ettekö ymmärrä, että ei se yhteiskunta niin toimi, että kaikki hakee vaan eläkettä, vaikka kykyjä olisi muuhunkin!

Tässä maassa ollaan hinnoteltu ihmiselämä näin. Mene muualle jos vituttaa.

Vierailija
25/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistusta ja masennusta voidaan hoitaa lobotomian avulla

Vierailija
26/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahdistusta ja masennusta voidaan hoitaa lobotomian avulla

No auttox se sulla?

Vierailija
27/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hakemuksen tehdä netissä?

Vierailija
28/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppuu kesäkuun 15 aktiivisuus eli olen turvassa ainakin vuoden loppuun asti.

Kyllä tuohon loppuvuoteen mahtuu enemmän kuin yksi sellainen 65 päivän aktiivisuuden tarkastelujakso. Älä tuudittaudu väärään tietoon.

Vierailija
29/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppuu kesäkuun 15 aktiivisuus eli olen turvassa ainakin vuoden loppuun asti.

Kyllä tuohon loppuvuoteen mahtuu enemmän kuin yksi sellainen 65 päivän aktiivisuuden tarkastelujakso. Älä tuudittaudu väärään tietoon.

Sitä ennen hyvin aikaa hakea työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
30/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka tekevät aiheettomia eläke-hakemuksia, heidät tulisi ohjata psykiatriseen tutkimukseen

kaikki hakee vaan eläkettä, vaikka kykyjä olisi muuhunkin!

Jos eläke myönnetään, niin eihän se silloin ole aiheeton vaan aiheellinen. Jokainen saatu eläkepäätös perustuu asiantuntija-arvioon ja on aiheellinen, koska aiheettomat hakemukset hylätään. Tämä on yksinkertainen asia.

Vierailija
31/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ne huvikseen hakee, vaan yrittävät välttyä valtion ja työkkärin vainolta.

Vierailija
32/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin uutisista, että aika moni muukin oli innostunut tästä "porsaanreiästä". Työkyvyttömyyseläkehakemukset ovat kasvaneet 17%:lla sen jälkeen, kun aktiivimalli tuli käyttöön.

Minä en ainakaan mihinkään Uudenkaupungin autotehtaalle lähde töihin.

Eihän sinne mene enää kuin baltit, kun asuntojen hinnat on pilvissä.

Frans maksaa mersuista suomalaisille liian vähän.

Miksei valtio ja kunnat tilaa viranomaisajoneuvoja Suomesta?

Eihän missään Euroopan vauraassa maassa niitä ulkomailta ostella kalliilla.