Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täälllä muita, jotka ovat huvikseen hakeneet työkyvyttömyyseläkkeelle, kun aktiivimalli risoo?

Vierailija
30.04.2018 |

Huomasin uutisista, että aika moni muukin oli innostunut tästä "porsaanreiästä". Työkyvyttömyyseläkehakemukset ovat kasvaneet 17%:lla sen jälkeen, kun aktiivimalli tuli käyttöön.

Minä en ainakaan mihinkään Uudenkaupungin autotehtaalle lähde töihin.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä, mutta tarkoitus on. En ole vielä ollut tarpeeksi pitkään puhtaana, että sitä voisi hakea. Mäntä menee taas pohjaan sitten kun pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
2/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää. Itse ainakin laitan heti hakemuksen vireille jos työkkäri alkaa ahdistelemaan aktiivimallilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näitä tehdään niin paljon, ettei kukaan voi ummistaa silmiä aktiivimallin takia nousseille julkisille kustannuksille.

Vierailija
4/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne?!  Hävetkää!

Vierailija
5/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko tosissanne?!  Hävetkää!

Miksi? Ei Sipikään häpeä. Sipi saa nyt sitä mitä tilasi.

Vierailija
6/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ollut koskaan pääkopan takia lääkärissä, niin aika iso kynnys lähteä siihen rumbaan, vaikka aihetta saattais olla. PIenempi vaiva olla liukas kun saippua työkkärin täteille.

Vierailija
7/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vielä, mutta tarkoitus on. En ole vielä ollut tarpeeksi pitkään puhtaana, että sitä voisi hakea. Mäntä menee taas pohjaan sitten kun pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle.

Mitä tarkoittaa puhtaana oleminen? Tuskin olet kuitenkaan niin likainen, että et sen vuoksi kelpaa työkyvyttömyyseläkkeelle. Oletko ollut nisti, ja nyt joudut ravaamaan huumetesteissä? 

Vierailija
8/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäis hakea ihan syystä, mutta en jaksa. Nytkin vaan viinaa kiskon vaikka pitäis muuten ahdistusta hoitaa. Mulla ihan siis oikeat syyt olisi, pyysin eläkettä jo vuosia sitten mutta ei kuulemma ollut silloin perusteita. Pas*a nyt on!

Vierailija
9/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa puhtaana oleminen? Tuskin olet kuitenkaan niin likainen, että et sen vuoksi kelpaa työkyvyttömyyseläkkeelle. Oletko ollut nisti, ja nyt joudut ravaamaan huumetesteissä? 

Ilman viinaa, nappeja ja mömmöjä. En joudu ravaamaan testeissä.

Vierailija
10/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppuu kesäkuun 15 aktiivisuus eli olen turvassa ainakin vuoden loppuun asti.

Vierailija
11/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäis hakea ihan syystä, mutta en jaksa. Nytkin vaan viinaa kiskon vaikka pitäis muuten ahdistusta hoitaa. Mulla ihan siis oikeat syyt olisi, pyysin eläkettä jo vuosia sitten mutta ei kuulemma ollut silloin perusteita. Pas*a nyt on!

Suomessa on edelleenkin se ihmeellinen käytäntö, että sairauteen suhtaudutaan kelassa ja työkkärissä eri kriteereillä jos se sairaus ilmenee päihteidenkäyttönä. Sun pitää olla ilman viinaa pitkän aikaa, muuten työkykyä ei kuulemma voida selvittää. Masennustakaan ei muka voi diagnosoida, jos käyttää päihteitä. Ihan naurettavaa kaksinaismoralismia, mutta niin se vaan menee.

Vierailija
12/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samaisessa uutisessa haastateltiin jotain asiantuntijaa jonka mukaan lääkärin todistuksia on haettu hakemuksen liitteeksi, enkä jaksa uskoa että lääkärit niitä huvikseen kirjoittavat joten taitaa kuitenkin olla suurin osa hakemuksista ihan aiheellisia.

Vierailija
13/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut  työkyvyttömyyseläkettä huvikseni, enkä aiokaan. Sen sijaan aion hakea sitä ihan syyn takia. Aktiivimalli oli se viimeinen niitti, joka sai minut ajattelemaan asiaa realistisesti. Olin jo hieman aikaisemmin hakeutunut erikoissairaanhoidon piiriin. Jäin oikein mielelläni sairaslomalle, kun erikoislääkäri ehdotti sitä. Hänen mielestään minusta ei saisi työkykyistä kuntouttamallakaan. Ennen tätä olin sinnitellyt te-toimiston asiakkaana, vaikka en  edes ollut työkykyinen. 

Vierailija
14/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on edelleenkin se ihmeellinen käytäntö, että sairauteen suhtaudutaan kelassa ja työkkärissä eri kriteereillä jos se sairaus ilmenee päihteidenkäyttönä. Sun pitää olla ilman viinaa pitkän aikaa, muuten työkykyä ei kuulemma voida selvittää. Masennustakaan ei muka voi diagnosoida, jos käyttää päihteitä. Ihan naurettavaa kaksinaismoralismia, mutta niin se vaan menee.

Siinähän se on, kun en ole työkykyinen mutta kelan mielestä kait sitten olen. Juominen ei ole mun ongelma vaan ahdistus. Vaan joskus mä ryyppään, ei se ole ongelma ollenkaan.

Vierailija
15/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppuu kesäkuun 15 aktiivisuus eli olen turvassa ainakin vuoden loppuun asti.

Siihen asti toki pitää karenssi välttää. Työkkäri on varmaan juuri nyt aktiivisimmillaan kun ihmiset lomailevat kesällä (myös tädit) ja firmoilla hirveä paine saada ilmaisia orjia hoitamaan työt siksi aikaa.

Vierailija
16/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka tekevät aiheettomia eläke-hakemuksia, heidät tulisi ohjata psykiatriseen tutkimukseen

Vierailija
17/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se on, kun en ole työkykyinen mutta kelan mielestä kait sitten olen. Juominen ei ole mun ongelma vaan ahdistus. Vaan joskus mä ryyppään, ei se ole ongelma ollenkaan.

Mikset sitten hoidata ahdistustasi kuntoon? Viina on huono lääke ahdistukseen. Se vain pahentaa sitä. Varsinkin krapulassa pää repeää, kun ahdistaa. Sain siitä hyvän syyn lopettaa viinin lipittämisen. 

Vierailija
18/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva kirjoitti:

Nämä jotka tekevät aiheettomia eläke-hakemuksia, heidät tulisi ohjata psykiatriseen tutkimukseen

Sittenhän psykiatrinen erikoissairaanhoito tukkeutuisi niin pahasti, ettei oikeasti apua tarvitsevat saa senkään vertaa apua kuin nyt. 

Miten olisi sakko tai pitkä karenssi? Siinä ei viattomat sivulliset joutuisi kärsimään. 

Vierailija
19/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva kirjoitti:

No sitähän se just tarkoittaa, kun hakee mt-syystä eläkkeelle :)

ap

Vierailija
20/32 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi sakko tai pitkä karenssi? Siinä ei viattomat sivulliset joutuisi kärsimään. 

Sakko tai karenssi siitä, että käyttää terveydenhuollon palveluita?