Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään mahdotonta löytää kumppania, jolla ei olisi ystäviä vastakkaisesta sukupuolesta? :( Ahdistaa. Miksi synnyin tähän aikaan?

Vierailija
30.04.2018 |

Olen muutenkin arvoiltani hyvin vanhoillinen, mistä moni mies kyllä pitää, sillä olen fyysisesti hyvin kokematon, hoidan kotityöt täysin ja olen muutenkin ns. kodin hengetär ja annan miehen ns. olla mies, eli en ikinä alentaisi miestäni tai inttäisi hänelle vastaan vaan pyrin aina tottelemaan miestäni ja tekemään hänen olostaan mahdollisimman hyvän. Minulle olisi kunnia-asia olla erittäin hyvä vaimo, josta mies saisi olla ylpeä ja itsekään en koskaan alentaisi miestäni edes lähimmille ystävilleni jutellessa.

Nämä ominaisuuteni siis kelpaavat monelle miehelle ja moni onkin tuolla deittailumaailmassa ihmetellyt, miksei nykynaiset kaikki voisi ajatella kuten minä suhdeasioista. Että nuo ominaisuuteni kyllä näyttävät kelpaavan miehille, mutta sitten tulee se mutta. Ne samat miehet odottavat ja olettavat sitten kuitenkin minulta liberaalimman naisen käytöstä muissa asioissa, eli kuvittelevat ns. syövänsä ja säästävänsä kakun samaan aikaan. On selvää, etten sopisi todellakaan jokaisen nykymiehen vaimoksi, jotka tuntuvat etsivän naista järjestämään elämänsä. Ei minulle sellainen kelpaisi, koska antamani etuudet sopivat vaan miehelle, joka osaa täyttää ne miehen saappaat perheen päänä, eli miehen tulee soveltua moiseen valta-asemaan. Valtaan kuuluu aina myös vastuu. Miehen tulee oikeasti osata ottaa vastuu fiksusti hallitsemalla perheen raha-asiat järkevästi, olemalla lempeä ja oikeudenmukainen päätöksissään, tartuttava toimeen miehisissä tehtävissä viipymättä, eikä olla laiska ja vastuuta välttelevä vikisijä.

Yksi iso asia on myös nykymiesten ja -naisten uudismielinen tapa pitää läheisiä nais- ja miesystäviä. Minä en usko moisiin, enkä hyväksy moisia. Tiedän, etten ainakaan itse osaisi suhtautua miehiin vain platonisesti ystävinä, joten miksi vielä enemmän seksuaaliviettiensä vietävissä olevat miehet osaisivat suhtautua viattomasti naisystäviin? Minulta ei ole pois muiden suhteet, itse vaan koen ja ajattelen näin. Nykyään jokaisella tuntuu olevan noita vastakkaista sukupuolta olevia läheisiä ystäviä ja minua ahdistaa se. En tule ikinä hyväksymään sitä, että minun miehelläni olisi muita oikeasti läheisiä naisia kuin minä, koska itsekin kunnioittaisin miestäni sen verran, etten hankkisi miehiä itsekään lähelleni. Tietysti työ- ja harrastuskaverit ovat asia erikseen. Kunhan ne pysyvät vaan siellä töissä ja harrastuksissa, eikä niitä tuota mukaan enää vapaa-ajalle muihin yhteyksiin.

Yksi iso tekijä on myös sitoutuminen. Itse alan em. tavalla täysin "palvella" (huono sana, mutta ymmärrätte mitä tarkoitan) vasta miestä, joka on oikeasti minun mies, eli sitoutunut minuun. Tämä tarkoittaa vähintäänkin yhdessäasumista. Ei se mene niin, että mies ottaa sekä sinkkuuden että suhteen hyvät puolet, eli tulee vaan täysihoitoon luokseni ja lähtee sitten taas omaan kotiinsa viettämään sinkkuelämää. Ei, tahdon miehestä oikeasti olevan myös sitä turvaa itselleni ja että jaamme arkemme aidosti yhdessä. Nykyään moni tuntuu olevan hyvin sitoutumiskammoinen ja vaikuttaa olevan joku normi vaan pitkään tapailla ja "katsella" ollen vähän kuin leikkisuhteessa minusta. En osaa henk.koht. pitää aitona parisuhteena tunnetasolla sellaista, jossa ei oikeasti jaeta arkea yhdessä saman katon alla. Tähän samaan sitoutumishommaan kuuluu myös seksi. Miehet tuntuvat kyllä kovasti pitävän siitä, että olen kokematon, mutta samassa jokainen yrittää heti itse päästä housuihini. Öh, jos hyväksyisin moisen heti jokaiselta, niin en kai olisikaan kokematon? Seksi kanssani edellyttää sitoutumista, pitipä miehet siitä tai eivät. Moni tuntuu jopa kyllästyvän ja jättävän koko tutustumisen siihen, kun kyllästyvät torjuntaani. Hyvä näin, maailmankuvamme selvästikään eivät kohtaa.
(jatkuu)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa asua kaupungissa. Maaseudulta - siis oikeasti maaseudulta - tuollaisia miehiä voisi löytyä vähän todennäköisemmin.

Vierailija
22/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole selvästikkään päässyt kokeilemaan tuota fantasiaelämää jonka tunnut kuitenkin suunnitelleen viimeistä yksityiskohtaa myöten. Se tulee aiheuttamaan pettymyksen, sillä ei mikään parisuhde toimi niinkuin olet etukäteen sanellut. Muuten kotivaimon asemasta haaveilemisessa ei ole mitään pahaa, vaikka en olekkaan varma oletko vain trolli.

Helposti kyllä voi käydä myös niin, että jos löydät toivomasilaisen miehen, teillä ei ole sitten kavereita ollenkaan sillä kaveripiirinnekin pitäisi jakaa tuo tiukka ajatusmaailma. Itselleni ainakin olisi äärettömän nihkeätä jos naispuolinen ystäväni ei antaisi minun tutustua hänen mieheensä eikä suostuisi tutustumaan omaani. Pariskunnilla on usein yhteisiä kavereita ja ystäväpariskuntia, ne tarkasti omaan sukupuoleen rajoittuvat kaveripiirit kuuluvat sinne teini-ikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet naisena täysi 10 :-)

Olen neljättä kertaa naimisissa ja viimeisimmän eron jälkeen en enää kelpuuttanut ketä tahansa naista vaan jaksoin malttaa mieleni tarpeeksi kauan kunnes vihdoinkin löysin kaltaisesi naisen.

Täydellisen uskollisen, jonka kanssa pystyin vihdoinkin luomaan tasa-arvoisen suhteen, jossa kummallekaan ei tulisi mieleenkään heilua vastakkaista sukupuolta olevien "kavereidensa" kanssa.

Viihdymme kahden ja tapaamme ystäviämme yhdessä, sillä emme kumpikaan viihdy yksin liikenteessä. Käymme jopa kaupassa yhdessä.

Tiedämme, että olemme jossain määrin läheisriippuvia, mutta kun me molemmat ymmärrämme sen, ei tuota ongelmia kohdella toista kuten haluaisi itseään kohdeltavan.

Tämän naisen kanssa tulen viettämään elämäni loppu ajan kunnes kuolema meidät toisistamme erottaa :-)

Vierailija
24/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet fiksu. Kyllä on olemassa miehiä jotka ajattelevat samoin.

Olen täysin samaa mieltä, miehet ja naiset eivät voi olla ystäviä. Lopulta päädytään aina petihommiin.

Miehet ja naiset voivat vallan hyvin olla ystäviä, jos eivät tunne toisiinsa vetoa. Kaikki rumilukset esim. kelpaavat hyvin ystäviksi, jos ovat mukavia, mutta eivät missään tapauksessa ikinä pääse samojen vällyjen väliin.

Vierailija
25/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet naisena täysi 10 :-)

Olen neljättä kertaa naimisissa ja viimeisimmän eron jälkeen en enää kelpuuttanut ketä tahansa naista vaan jaksoin malttaa mieleni tarpeeksi kauan kunnes vihdoinkin löysin kaltaisesi naisen.

Täydellisen uskollisen, jonka kanssa pystyin vihdoinkin luomaan tasa-arvoisen suhteen, jossa kummallekaan ei tulisi mieleenkään heilua vastakkaista sukupuolta olevien "kavereidensa" kanssa.

Viihdymme kahden ja tapaamme ystäviämme yhdessä, sillä emme kumpikaan viihdy yksin liikenteessä. Käymme jopa kaupassa yhdessä.

Tiedämme, että olemme jossain määrin läheisriippuvia, mutta kun me molemmat ymmärrämme sen, ei tuota ongelmia kohdella toista kuten haluaisi itseään kohdeltavan.

Tämän naisen kanssa tulen viettämään elämäni loppu ajan kunnes kuolema meidät toisistamme erottaa :-)

Tämä oli hauska, 3/5 :-DDD

Vierailija
26/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat olla tosissasi epätoivoinen, mutta väität että elämäntapasi sopii sinulle. Valitse toinen.

Vierailija
27/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tosi tossukka.

Tuossa tuli hyvin selväksi että ap EI ole mikään tossukka. Hänellä on todella suuret vaatimukset miehelle jotta hän itse toteuttaminen sitä "perinteisen naisen" roolia.

Varmasti todella vaikeaa löytää se joka jakaa kanssasi samat arvot eikä vain halua niitä kuuluisia rusinoita mutta todella arvostettavaa että itse pysyt omassa vakaamuksessa, älä alakkaan luopumaan, saatat vain tulla onnettomaksi siitä.

Vierailija
28/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä, miehet ja naiset eivät voi olla ystäviä. Lopulta päädytään aina petihommiin.

Millä aikataululla tämä tapahtuu? Milloin viimeistään mun pitäisi päätyä sänkyyn miespuolisten kavereitteni kanssa, esim. sellaisten, joiden kanssa olen tuntenut 10–20 vuotta?

Enää kolme vuorokautta ja seitsemäntoista minuuttia, niin silloin se sitten tapahtuu. Näin on.

Vierailija
29/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen äärimmäisen fanaattinen sitoutumispyrkimys ei ole nykypäivänä enää suosittua siitä syystä, että sitoutunut nainen joutuu sitoutumisen myötä haavoittuvaan asemaan parisuhteessaan. Sitoutuminenhan merkitsee sitä, että suhdetta ei lopeteta tuosta vain, vaikka siinä tulisi vaikeitakin aikoja eteen. Tämä on terve asenne tiettyyn rajaan asti, mutta osa suhteista vääristyy sitoutumisen seurauksena siten, että toisesta tulee esim. väkivaltainen ja toisesta väkivaltaisen käytöksen sietäjä. Kun ihmisellä on valtaa toiseen ihmiseen, osalla valitettavasti ns. tilaisuus tekee varkaan, ja toista aletaan kohdella luokattomasti.

Nykyihmiset menevät tästä syystä suhteisiin varovaisesti ja asteittain. Ensin seurustellaan, sitten muutetaan yhteen ja lopulta, jos kaikki menee hyvin, avioidutaan ja tehdään lapsia. Vielä tuossa lastentekovaiheessakin osalle tulee yllätyksenä, minkälaiseksi oma kumppani muuttuu toisen jouduttua tilanteeseen, jossa suhteesta ei ole helppo lähteä.

Entisaikoina ei ollut varaa eikä mahdollisuutta vaiheilla pariutumisen kanssa, vaan suhteeseen sitouduttiin enemmän riskillä, menipä se sitten syteen tai saveen. En kyllä itse kovinkaan mielelläni palaisi tällaiseen malliin - minulla kun on vain yksi elämä ja tahdon elää sen mahdollisimman onnellisesti.

Vierailija
30/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun ihminen tietää, mitä haluaa! Ymmärrän ajattelutapasi ja sen, että miehenkin pitää olla tuossa kuviossa tietynlainen juurikin esim. vastuullisuuden ja sitoutumisen suhteen. Itse olen ajatellut eri tavalla, mutta eihän se tietty tarkoita, etteikö voisi ymmärtää toisen tapaa.

Sen verran voisin vielä kuitenkin sanoa, että en tietty voi muiden puolesta tietää, mutta mulla ei ole ikinä ollut seksuaalista juttua miespuolisten kavereiden kanssa. On ollut lapsesta lähtien poikia kavereina ja opiskelinkin miesvaltaisella alalla, joten opintovuodetkin menivät aika paljon poikien seurassa. Silti mulla on ollut vaik yksi poikaystävä, jonka kanssa menin naimisiinkin. Eli omalta kohdalta voin sanoa, että kyllä ne romanttiset suhteet ja kaverisuhteet voivat olla täysin erilläänkin, vaikka samaa sukupuolta oltaisiin.

Vitsi onkin siinä, että sinä et tiedä mitä ne miehet ovat sinusta ajatelleet..

Vierailija
31/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

dhfhgfdfh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, kun ihminen tietää, mitä haluaa! Ymmärrän ajattelutapasi ja sen, että miehenkin pitää olla tuossa kuviossa tietynlainen juurikin esim. vastuullisuuden ja sitoutumisen suhteen. Itse olen ajatellut eri tavalla, mutta eihän se tietty tarkoita, etteikö voisi ymmärtää toisen tapaa.

Sen verran voisin vielä kuitenkin sanoa, että en tietty voi muiden puolesta tietää, mutta mulla ei ole ikinä ollut seksuaalista juttua miespuolisten kavereiden kanssa. On ollut lapsesta lähtien poikia kavereina ja opiskelinkin miesvaltaisella alalla, joten opintovuodetkin menivät aika paljon poikien seurassa. Silti mulla on ollut vaik yksi poikaystävä, jonka kanssa menin naimisiinkin. Eli omalta kohdalta voin sanoa, että kyllä ne romanttiset suhteet ja kaverisuhteet voivat olla täysin erilläänkin, vaikka samaa sukupuolta oltaisiin.

Vitsi onkin siinä, että sinä et tiedä mitä ne miehet ovat sinusta ajatelleet..

Jos oletetaankin, että henkilön miespuolisilla kavereilla on joskus käynyt mielessä että onhan tuokin ihan pantava, pyyhkiikö se pois vuosien asiallisen ystävyyden tai saastuttaako miehen ajatukset naisen? Jos aktiivisesti tuota miettisivät niin kyllä ne ihan oikeasti silloin jo yrittävätkin. Mutta kaikki ei nyt vaan ole koko ajan panemassa kaikkia.

Vierailija
32/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä aikataululla tämä tapahtuu? Milloin viimeistään mun pitäisi päätyä sänkyyn miespuolisten kavereitteni kanssa, esim. sellaisten, joiden kanssa olen tuntenut 10–20 vuotta?

Sama kysymys täällä.

Ap:lla on kuitenkin hyvä pointti. Miksi miehet olettavat saavansa perinteisen naisen mutta voivansa itse elää suhteessa kuin nykyajan mies?

Vierailija
33/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap etsii puolisoa väärästä paikasta. Eivät miehet, joilla on oikeasti perinteiset konservatiiviset arvot, ole samoissa paikoissa, kuin irtosuhteita ja seksisuhteita etsivät miehet.

Eli etsi oikeasti perinteiset arvot omaava mies, joka ei harrasta baareja, nettitreffejä tai tindereitä yms, ja joka ei itsekään lähtisi kevyisiin seksisuhteisiin. Näitä on oikeasti olemassa.

Vierailija
34/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelle että puolisolla wi saaolla ystäviä, parisuhteen ennuste on huono. Entäpä miesystävät? Jos unelmamues lankeaakin kireäpipoisen muijan seurauksena poikarakkauteen ? 😅. Oh nou ap, sulla on pelkkää kurjaa edessä kävi niin tai näin.

Vierailija
35/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap etsii puolisoa väärästä paikasta. Eivät miehet, joilla on oikeasti perinteiset konservatiiviset arvot, ole samoissa paikoissa, kuin irtosuhteita ja seksisuhteita etsivät miehet.

Eli etsi oikeasti perinteiset arvot omaava mies, joka ei harrasta baareja, nettitreffejä tai tindereitä yms, ja joka ei itsekään lähtisi kevyisiin seksisuhteisiin. Näitä on oikeasti olemassa.

No mä kyllä löysin oman, siinä mielessä perinteisen miehen ettei harrasta seksiä muuten kuin parisuhteessa, just Tinderistä. Myönsi kyllä että oli hänelle väärä foorumi, kuten minullekin. Onneksi löysimme toisemme sieltä, muuten ei oltais löydetykään kun asutaan eri paikkakunnilla. :) (Baareissa ei käydä kumpikaan kun ei juuri juoda.) 

Vierailija
36/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle sopiva olisi uskonnollinen muslimimies esim Saudi-Arabiasta tai Afganistanista. saisit palvella miestä niin paljon kuin jaksaisit ja vaikka ei jaksaisikaan. jakaisitte samat arvot ja saisit keskittyä miehen palvelemiseen.

Vierailija
37/37 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tuli mieleeni isovanhempieni avioliitto. Avioituivat nuorina, välittömästi jatkosodan päätyttyä. Päälisin puolin kaikki tip top, onnellinen perhe, rakastava aviomies ja uuttera kuuliainen vaimo. Sodasta miehellä tuomisina alkoholismi, ei kuitenkaan kiivas luonto, vaimolla kotirintamalta ikuiseksi ristiksi hankittu marttyyrikompleksi.

Ikinä en muista kummankaan suusta pahaa sanaa aviopuolisosta kuulleeni. Meille lapsenlapsille paras mahdollinen mummola. Aktiivisesti mukana kylän tapahtumissa ja jutuissa kuolemaansa saakka kumpainenkin. Aina yhdessä.

Ikinä en unohda niitä katseita, kun toinen luuli ettei toinen nähnyt. Ei ne toisiaan vihannut, mutta ei siinä rakkauttakaan mukana ollut kuin nimeksi. Isoäiti oli kynnysmatto, isoisä ei siihen jalkojaan olisi halunnut pyyhkiä, eikä isoäiti sitä roolia vetää, mutta kun naisen piti olla nainen ja miehen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi