Miksi miehet usein puhuvat minulle pehmeällä ja lässyttävällä äänellä?
Ei aina, mutta tosi usein. Vähän niinkuin lapselle, mutta ei kuitenkaan ihan. En osaa selittää. Onko kellään muulla ollut tällaista?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu yleensä töissä, jossa joudun tekemisiin miespuolisten asiakkaiden kanssa. En kyllä ole mitenkään erityisen lapsenomainen vaan ihan normi aikuinen nainen. Viehättävyys on varmaan makuasia. Ap
Kyllä ne kuule vaan asettavat sut alempaan - lapsellisen naisen - asemaan tuolla, vaikka kuinka itse näkisit itsesi aikuisena.
Tämä. Eivät ota sinua vakavasti. Todella ärsyttävää. Omalla kohdallani asia on korjaantunut vasta yli 49 v, nykyään minulle puhutaan normaalilla äänellä. Sun pitää toistaiseksi vaan osoittaa arvosi puhumalla takaisin korostetun asiallisesti ja viileästi, älä hymyile tai tietebkään missään tapauksessa flirttaile vaan ole korostetun vakava ja erityishuomio ryhtiin, pää pystyssä, ei alistuvaa kehonasentoa.
Kun on pienikokoinen, ei siis mikään kääpiö, mutta riittää, että on hoikka ja sirorakenteinen - ja kasvonpiirteet ovat lapsenomaiset, niin tuollaista käytöstä tulee joiltakin miehiltä. Ja nuorempana samaa koki myös joidenkin vanhempien naistenkin taholta.
Samaten usein luullaan, että olisi fyysisesti heikko, vaikka olisi treenattukin.
Ei siis ole kyse älyn puutteesta, vaan yleensä lähinnä ulkonäön lapsenomaisesta vaikutelmasta, vaikka onkin kyse jo aikuisesta.
Äänikin on pienikokoisilla ihmisillä usein hieman nuoremman kuuloinen, koska on myös pienemmät äänihuulet. Ehkäpä Tanhupallon esittäjäkään ei pystyisi rooliinsa yhtä hyvin, jos ei olisi jo huomattavasti tavallista pienikokoisempi pituudeltaan.
Pienikoisena kokee myös tietynlaista ahdistelua enemmän, esim. jotkut miehet tunkevat selkeästi liian lähelle yms. - ei välttämättä ole kyse edes suuresta kiinnostuksesta miesten puolelta, vaan ikään kuin korostaakseen omaa fyysistä "ylivertaisuuttaan."
Minua ei oikeestaan haittaa se lässytys, siitä tulee sellainen olo että haluavat olla mukavia. Ja töilläni ja käytökselläni pystyn kyllä tarvittaessa vakuuttamaan, jos joku alkaa epäillä yksinkertaiseksi.
Ehkä se lässytysmoodi vaan tulee huomaamatta kun näkee jonkun söpön?
Baby talk on ihan normaali ilmio rakasvaisten reskuudessa. Romanttiset tunteet herättää aiheuttaa samankaltaisia muutoksia avoissa kuin söpöt eläimet tai vauvat.
Miksi tuntemattomat? No ehkä se on vain imelää flirrailua.
Kysympä siis; onko tämä inhottavaa myös oman miehen tekemänä?
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että jotkut miehet puhuvat niin kun yrittävät iskeä, se on ärsyttävää. Onneksi suurin osa ei.
Mun miehen puhetyyli muuttuu just tuollaiseksi pehmeäksi ja lässyttäväksi silloin kun hänen alkaa tekemään mieli seksiä. Siitä mä aina tunnistan, että ”aha, nyt taas pitäs saada”.
Mä en yhtään tykkää siitä lässyttävästä puhetyylistä, mulla se vie halut. 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä tapahtuu yleensä töissä, jossa joudun tekemisiin miespuolisten asiakkaiden kanssa. En kyllä ole mitenkään erityisen lapsenomainen vaan ihan normi aikuinen nainen. Viehättävyys on varmaan makuasia. Ap
Tota pitäis varmaan vähän avata. Kuullostaa epäloogiselta.
Sinkkumies
Millä tavalla epäloogiselta?
Ap
Älä sä huoli siitä. Kerrot vain mitä pyydettiinkin kertomaan.
Ystävällisesti,
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu että jotkut miehet puhuvat niin kun yrittävät iskeä, se on ärsyttävää. Onneksi suurin osa ei.
Mun miehen puhetyyli muuttuu just tuollaiseksi pehmeäksi ja lässyttäväksi silloin kun hänen alkaa tekemään mieli seksiä. Siitä mä aina tunnistan, että ”aha, nyt taas pitäs saada”.
Mä en yhtään tykkää siitä lässyttävästä puhetyylistä, mulla se vie halut. 😕
Mutta eivät kaikki pienikokoisille lässyttävät halua seksiä eli kyseessä mielestäni eri ilmiö.
Mutta outoa on, että ilmeisesti jopa jonkinlainen hoivaviettikin herää miehillä pienikoisten naisten seurassa?
Jotenkin myös vaikuttaa, että miehet kokevat itsensä fyysisesti tavallista vahvemmiksi juuri pienikokoisten naisten seurassa eli se kokoero luo koko lässytysilmiötä. Pitkät miehet lässyttävät eniten ja tulevat jopa liian liki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota pitäis varmaan vähän avata. Kuullostaa epäloogiselta.
Sinkkumies
Millä tavalla epäloogiselta?
ApÄlä sä huoli siitä. Kerrot vain mitä pyydettiinkin kertomaan.
Ystävällisesti,
Sinkkumies
Häh? Ylimielinen besserwisseri vappua viettämässä, viihdyttävää
Kiitos kaikille vastauksista! On mielenkiintoista lukea erilaisia tulkintoja siitä, mistä tällainen ilmiö voisi johtua. Jotkut sanoivat, että asia voi johtua pienikokoisuudesta. Se saattaisi
kyllä pitää tavallaan paikkansa, olen 162/49 ja ruumiinrakenteeltani sirorakenteinen. Tiedä sitten, aiheuttaako tämä sitten joissakin miehissä jonkinlaista "suojeluviettiä" :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! On mielenkiintoista lukea erilaisia tulkintoja siitä, mistä tällainen ilmiö voisi johtua. Jotkut sanoivat, että asia voi johtua pienikokoisuudesta. Se saattaisi
kyllä pitää tavallaan paikkansa, olen 162/49 ja ruumiinrakenteeltani sirorakenteinen. Tiedä sitten, aiheuttaako tämä sitten joissakin miehissä jonkinlaista "suojeluviettiä" :)
Ap
Tuo koko se pääsyy varmasti on.
Aika ihmeellistä miten AV-mammat saa kaiken positiivisen käännettyä pahaksi. Onko teillä miehiä olleenkaan?
Pieni, alempiarvoinen, yksinkertainen... ei heveletti. Noilla adjektiiveilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Päinvastoin. Ei noin lässytetä naiselle, jota ei ihailla. Koppavien, kyynisten naisten marinoita. Jos älykkyytenne ja omanarvontuntonne on tuollaisesta kiinni, niin onko sitä?
Pienikokoisille tuttua kirjoitti:
Kun on pienikokoinen, ei siis mikään kääpiö, mutta riittää, että on hoikka ja sirorakenteinen - ja kasvonpiirteet ovat lapsenomaiset, niin tuollaista käytöstä tulee joiltakin miehiltä. Ja nuorempana samaa koki myös joidenkin vanhempien naistenkin taholta.
Samaten usein luullaan, että olisi fyysisesti heikko, vaikka olisi treenattukin.
Ei siis ole kyse älyn puutteesta, vaan yleensä lähinnä ulkonäön lapsenomaisesta vaikutelmasta, vaikka onkin kyse jo aikuisesta.
Äänikin on pienikokoisilla ihmisillä usein hieman nuoremman kuuloinen, koska on myös pienemmät äänihuulet. Ehkäpä Tanhupallon esittäjäkään ei pystyisi rooliinsa yhtä hyvin, jos ei olisi jo huomattavasti tavallista pienikokoisempi pituudeltaan.
Pienikoisena kokee myös tietynlaista ahdistelua enemmän, esim. jotkut miehet tunkevat selkeästi liian lähelle yms. - ei välttämättä ole kyse edes suuresta kiinnostuksesta miesten puolelta, vaan ikään kuin korostaakseen omaa fyysistä "ylivertaisuuttaan."
Tutulta kuulostaa. No ehkä se on mulle vähän erilaista, mutta kuitenkin. Olen pienikokoinen mies ja mua luullaan usein paljon nuoremmaksi. Ei kukaan oikein ota tosissaan ja mua luullaan todella heikoksi. Naiset on haastaneet mut kädenvääntöön moneen otteeseen, eivätkä sitten voineet uskoa hävinneensä mulle ihan oikeasti.
Mua vähätellään ja pidetään melkein lapsena jatkuvasti. Yksi entinen työkaveri ihmetteli jatkuvasti sitä, miten tuppasi unohtamaan, että mä olen aikuinen. Olen kolmekymppinen. Tämä tyyppi oli mua nuorempi. Näitä juttuja riittäisi vaikka koko loppupäiväksi.
Etenkin vanhemmat naiset on joskus tosi holhoavia. Jotkut sanoo, että olen onnekas, mutta ei tämä ainakaan miehelle ole hyvä juttu. Eikä kai naisellekaan.
Sitä kuulee jatkuvasti, miten pieni olen. Meidän suvussa kulkee joku hyppivä pienikoisuusgeeni. Serkkuni on hyvin pieni nainen ja kutakuinkin erakoitunut.
Ap kuulosti siltä, että hänkin saattaisi olla ainakin keskivertoa pienempi. Saatan erehtyä, mutta avauduinpa kuitenkin.
Mulla on sama homma AP. Olen järkeillyt asiat näin:
- olen semi hyvännäköinen eli ihan jees kasvot, suuta on kehuttu seksikkääksi, mut nyt kolmekymppisenä aika tukeva ja aina oon ollut leveä kuin ladonovi (hartiat ja lanteet) ja pitkähkö
- nuorena olin sen verran laiha et kävin kuumasta ja jaksoin vielä meikata, pitää hiukset pitkinä ja laittaa niitä --> ärsytti miehiä joko suoraan flirttailuun tai sitten kettuiluun asti
- lihoin reilusti --> olen kai lähestyttävämpi? --> lässytystä kuin taaperolle kaikilta miesasiakkailta prkl! :/
Olen järkeillyt että noiden pällien ajatteluprosessi mun ja todennäköisesti myös sun kohdalla on:
"Oho, iso ruma naisenpuoli.... Ei sentään, ihan ok kasvot. Naisparka, mäpä pelastan sen päivän ja lirkuttelen sille vähän, ehkä lohkeis :)".
Ei lohkea, eikä vaikuta mun päivään ainakaan parantaen.
Jos ne pelkäävät, että sinä säikähdät terävämpää kielen käyttöä? Vai haluaisitko todellakin mielummin preussilaisia komentoja ja ohjeita? En kyllä itse näin miehenä uskaltaisi puhua naiselle, jolta ehkä toivon jatkossa jotain hyvää, todellakaan suoraan ja selvillä mielipiteillä yhtään mitään. Aina pitää jättää se lopullinen päätös naiselle, ja olla itse valmis joustamaan omissa tarpeissa ja mielipiteissä. Muuten päätyy treffeille nyrkki-Kyllikin kanssa....
Vierailija kirjoitti:
Jos ne pelkäävät, että sinä säikähdät terävämpää kielen käyttöä? Vai haluaisitko todellakin mielummin preussilaisia komentoja ja ohjeita? En kyllä itse näin miehenä uskaltaisi puhua naiselle, jolta ehkä toivon jatkossa jotain hyvää, todellakaan suoraan ja selvillä mielipiteillä yhtään mitään. Aina pitää jättää se lopullinen päätös naiselle, ja olla itse valmis joustamaan omissa tarpeissa ja mielipiteissä. Muuten päätyy treffeille nyrkki-Kyllikin kanssa....
Sä et nyt vissiin ihan tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
On niitäkin miehiä, jotka komentelevat pienikokoisia naisia, tosin ehkä komentelevat kaikkia muitakin naisia ja ehkä muita miehiäkin, en tiedä.
Oletko pienikokoinen? Hymyiletkö paljon? Kuulostaa ärsyttävältä tuollainen lässytys. Ja oudolta.
Että oletkin saanut pistäviä vastauksia. Ihmisten synnynnäiset ominaisuudet vaikuttavat joskus oudosti muiden käytökseen. Ei kaikki kohtele kaikkia samalla tavalla, eikä ole mukavaa, kun aikuisena saa osakseen lässytystä ja vähättelyä.