Onko teistä ihan ok huomautella toisten ihmisten ulkonäöstä heille?
Ja jos on, niin miksi? Minä en ainakaan haluaisi kuulla mitään kommentteja kehostani, se on minun oma asiani.
Kommentit (34)
Ei ainakaan tuntemattomalle. Itse kun pudotin huomattavasti painoa tykkäsin kuulla siitä ihailevia kommentteja. Toiseen suuntaan tykkäsin vähemmän.
Ei, se ei missään tapauksessa ole ok.
Ei ehkä huomautella mutta kai sinulla peili on mistä itsesi näet. Jos olet tukevampaa mallia muista ainakin soveltaa vaatetus sen mukaan sillä ihan liikaa näkee tukevia naisia liian pieniin vaatteisiin ahtautuneena ja näky on kuin sirkuksesta.
Mutta entä jos saisit ihailevia kommentteja vaikka rinnoistasi, mutta koet sen itse epämiellyttäväksi? Tai joku vaikka huomauttaa harittavista silmistäsi?
Ei ole ok! Ainoastaan kaverille voi sanoa sellaista, mitä toivoisi itselle sanottavan, esim. jos on pinaattia hampaiden välissä tai ripsivärit pudonneet poskille tms.
On jos on valmis vastaamaan seurauksista ;-)
Vierailija kirjoitti:
Ja jos on, niin miksi? Minä en ainakaan haluaisi kuulla mitään kommentteja kehostani, se on minun oma asiani.
Positiiviset ja ei vaivaannuttamat kommentit ok. Negatiiviset ei.
Ei ole oikein, missään olosuhteissa.
Jos kehutaan laihtumisen jälkeen, jopa se masentaa, kun tajuaa toisten muuttuneen suhtautumisen, ja sen kuinka pinnallista kaikki on.
Kummallista on se, että nämä jotka antavat negatiivisia kommentteja toisten ulkonäöstä, ovat niitä jotka raivostuvat eniten jos heidän ulkonäöstään antaa palautetta samalla mitalla.
Olisipa pokkaa tehdä niin, että kun joku seuraavan kerran möläyttää jotain ulkonäöstäni, otan taskustani pienen muistikirjan ja kirjaan siihen jotain ylös vilkuillen möläyttäjää välillä tuimasti. Sitten vaan jatkaisin keskustelua niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, enkä olisi kuullut mitään.
Ei ole. En halua kuulla edes positiivista palautetta ulkonäöstäni, koska en kulje tuolla muiden arvioitavana. Tai en ainakaan halua kulkea. Mielipiteet voi pitää omanaan, ellei niitä erikseen kysytä.
Ulkonäöstä saa sanoa vain kaunis tai jotain hyvää, ei yhtään mitään huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa pokkaa tehdä niin, että kun joku seuraavan kerran möläyttää jotain ulkonäöstäni, otan taskustani pienen muistikirjan ja kirjaan siihen jotain ylös vilkuillen möläyttäjää välillä tuimasti. Sitten vaan jatkaisin keskustelua niin kuin mitään ei olisi tapahtunut, enkä olisi kuullut mitään.
Kiitos tästä ideasta! 😂😂😂👏👏👏
Ei ole oikein missään olosuhteissa (jos mulla on ripsiväriä poskella niin siitä toivon että kerrotaan). Muutenkin pitäisi pyrkiä vähentämään yleistä ulkonäkökeskeisyyttä. Miksi ihminen ei saisi olla rauhassa lihava tai ruma? Ja kun rumuuskin on katsojan silmissä paljolti.
No ei tietenkään ole ok huomautella toisen ulkonäöstä. En tiedä mitä joku kuvittelee saavutettavan sille että kertoo toiselle hänen olevan pitkä, lyhyt, lihava tai laiha? Aivan niin kuin se henkilö ei olisi itse tietoinen tästä.
Jos toisella on hiukset mytyssä tai tahra kasvoissa, niin voi vinkata että harjaisi hiuksensa tai pesisi kasvonsa. Ihan vieraalle en lähtisi noistakaan sanomaan. Aika noloa jos hänellä onkin joku ihomuutos kasvoissa tai on juuri pahoinpidelty ja siksi tukka sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä saa sanoa vain kaunis tai jotain hyvää, ei yhtään mitään huonoa.
Paitsi että suomalainen kääntää tuollaisenkin negatiiviseksi. Jos toinen sanoo että onpas sinulla hiukset kivasti, niin sehän tarkoittaa sitä että ne on tavallisesti rumat.
Äitini saa huomautella ja kestän sen hyvän itsetuntoni ansiosta. Näin on ollut aina. Lapseni kestävät myös. Heillä on terve suhtautuminen kehoonsa. En koe, että olisimme ilkeitä, vaan kyllä saa sanoa, että "Pitäisikö sinun kiinnittää enemmän huomiota syömisiisi ja nukkua tarpeeksi, kun näytät väsyneeltä?" "Voisitko laittaa vähän itseäsi? Ehkä se piristäisi?" "Oletko valvonut?" "Milloin ajattelit käydä kampaajalla?" "Sinulle sopii paremmin... kuin..." "Kun ikää tulee lisää, täytyy kiinnittää enemmän huomiota elämäntapohin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tilanne jossa syövän takia laihtunutta,ex-ylipainoista kehutaan hänen "painonpudotuksestaan"?
Tilanne jossa isorintaista kehutaan hänen rinnoistaan,vaikka hän kokee sen vaivaannuttavana ja ahdistavana?
Tilanne jossa ihminen haluaisi olla ilman meikkiä ja luonnollisena,mutta kun hän meikkaa niin kehutaan kuinka paljon kauniimmalta hän näyttää meikattuna?
Voitko olla varma,että kommenttisi toisen ulkonäöstä ovat mieluisia niiden saajalle?
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä jos saisit ihailevia kommentteja vaikka rinnoistasi, mutta koet sen itse epämiellyttäväksi? Tai joku vaikka huomauttaa harittavista silmistäsi?
Kuule törppö, naisten rinnoista ei sovi sanoa mitään. EI YHTÄÄN mitään. Ilmeisesti sekin on onneksi tulossa rangaistavaksi jotta kaltaisesi seksistiset urpot tajuavat että sellainen ei kuulu missään olosuhteissä hyviin käytöstapoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko olla varma,että kommenttisi toisen ulkonäöstä ovat mieluisia niiden saajalle?
Tämän takia mä toivoisin että miehet jättäisivät kokonaan kommentoimatta. Minä kun en tippaakaan arvosta sitä että joku kokee oikeudekseen kommentoida rintojani tai takamustani.Se on aina urpoa, törppöä, ja ei -toivottavaa sekä turn-off.Sellaista oikeutta en ole kenellekään miespuoliselle luovuttanut.
Ehkä he eivät itse huomaa tai muista kuinka rumia ovat, jos joku ei heille siitä kerro.