Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi ei syö koulussa ja olen vähävarainen yh

Vierailija
30.04.2018 |

Jäin työttömäksi ja kouluruokailusta olisi meidän tilanteessamme suuri apu. Tyttö 7lk ei syö, kun "kukaan muukaan" ei syö. Hänellä ei ole rahaa energiajuomiin ja herkkuihin mitä kaverit ostavat ruokatunnilla kaupasta, mutta liikkuu silti samassa porukassa. Onko niin että kouluruokailu on nykynuorten mielestä noloa? Sitten kotiin tullessaan saattaa syödä 5-6 paahtoleipää täytteineen.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa, ettei ala varastamaan. Sitäpaitsi koulupäivän aikana ei mennä kauppaan.

Vierailija
2/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkouluikäisten mielestä on noloa  ja näin on ollut aina.

Sen sijaan etta ostat höttöpaahtoleipää, leivo itse sämpylöitä ja jätä kalleimmat täytteet kauppaan. Jää rahaa muuhunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen koulussa ei saa poistua koulun alueelta koulupäivän aikana. Syö koulussa, aampalana sämpylä ja lasi maitoa ja nälkä ehtii tulla ruokailuun mennessä.

Vierailija
4/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan etta ostat höttöpaahtoleipää, leivo itse sämpylöitä ja jätä kalleimmat täytteet kauppaan. Jää rahaa muuhunkin.

Noloa? Kyllä siellä koulussa suurin oss syö edelleen. Noloa on se ettei syö riittävästi eikä sen jälkeen pysty keskittymään opetukseen.

Vierailija
5/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että kouluruokailu on nykynuorten mielestä noloa?

Minä olin seiskaluokkalainen noin 20 vuotta sitten enkä syönyt useinkaan koulussa. Syy oli kai suunnilleen tuo. Eli ei ole nykynuorten ilmiö.

Vierailija
6/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin ja lapseni syövät. Kuulun korkeimpaan tuloluokkaan. Arvostamme ilmaista kouluruokailua. Silti kasvava lapsi tarvitsee paljon energiaa, joten lapseni ottavat kouluun mukaan välipalaa. Ainakin hedelmän.

Tovottavasti pohdit lapsesi kanssa arvomaailmaa, johon tahdot hänen kasvavan? Lasteni luokilla on myös lapsia, jotka eivät syö. Lapsiani ei nolota syödä heidänkin edestään ja näyttää samalla mallia siitä, miten ruoka maistuu. Joku on nähnyt vaivaa ja laittanut sen ruoan!

Vierailija
7/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain ruokaa. Itse jäin pienikokoiseksi kun kouluruoka aiheutti mahakipuja (paljastui allergioiksi) ja kotona ei ollut lämmintä ruokaa ellen tehnyt sitä itse.

Vierailija
8/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuollainen nolostelu näkyy myös numeroissa, kun ei syö niin ei jaksa opiskella. Koulupäivä ilman ruokaa on liian pitkä. Suurin osa syö, liikkuuko lapsi jossain kovis/pissis jengissä?

Vierailija
9/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noloa? Kyllä siellä koulussa suurin oss syö edelleen. Noloa on se ettei syö riittävästi eikä sen jälkeen pysty keskittymään opetukseen.

Mulla nyt sattuu olemaan ihan omakohtaista kokemusta siitä miten yläkoululaiset syö, samoin kuin kouluruoan sisällöstä, koska olen sitä kouluruokaa itse nuorempana valmistanut. Opetukseen keskittymistä ei  mitenkään auta se hiilarikooma lounaan jälkeen, voin vakuuttaa.

Vierailija
10/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että kouluruokailu on nykynuorten mielestä noloa?

Minä olin seiskaluokkalainen noin 20 vuotta sitten enkä syönyt useinkaan koulussa. Syy oli kai suunnilleen tuo. Eli ei ole nykynuorten ilmiö.

Kyllä suurin osa syö.

Vierailija
11/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama syökö koulussa vai ei, niin ravinnotonta se ruoka on. Hanki ap lapsellesi kotiin parempaa ruokaa kuin paahtoleivät. Kananmunat ei paljon maksa, noin esimerkiksi.

Vierailija
12/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt sattuu olemaan ihan omakohtaista kokemusta siitä miten yläkoululaiset syö, samoin kuin kouluruoan sisällöstä, koska olen sitä kouluruokaa itse nuorempana valmistanut. Opetukseen keskittymistä ei  mitenkään auta se hiilarikooma lounaan jälkeen, voin vakuuttaa.

Höpö, höpö. Kouluruolla olen opintoni suorittanut yliopistoa myöden, tosin siellä jo siitä joutui itsekin lisää maksamaan. Töissä käyn myös mieluusti syömässä päivittäin.

Vierailija
13/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille Dogbagi mukaan ja se voi tuoda ne "herkut" sulle.

Sinkkumies

Vierailija
14/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruoka on aina ollut hyvää. Joskus koulussa söin väin näkkileipää ja voita. Niin kuraa se tarjonta oli. 

Kaikki ruuat mitkä kotona olivat hyviä, oli pilattu siellä.

Sinkkumies

Vierailija
15/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti nämä karppihöpinät alkaa mennä vähän yli. Nmä nerot ilmeisesti suosittelee lapsille lounaan skippaamista. Ja sillä sitten jaksaa paremmin. 

Vierailija
16/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilu, yököttely ja arvostuksen puute on kasvatuskysymys. 

Meillä lapset syövät kouluruuan ja se ei riippu varallisuudestamme ollenkaan. Kuulemma muutkin "fiksut" syövät. 

Ruuasta kieltäytyminen ilman pätevää syytä on tyhmää ja tietysti erittäin epäterveellistä korvata ateria pullalla, karkilla ja limulla. 

Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta syömäkelvotonta ruokaa ei Suomen kouluissa tarjota. 

Vierailija
17/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti nämä karppihöpinät alkaa mennä vähän yli. Nmä nerot ilmeisesti suosittelee lapsille lounaan skippaamista. Ja sillä sitten jaksaa paremmin. 

Miten saatkin aina sekoitettua karppauksen joka ruokakeskusteluun?

Vierailija
18/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleivät ja tykötarpeet lukkojen taa ja vasta illalla ateria. 

Jos haluaa todellakin paastota kymmenisen tuntia päivittäin, niin oma valinta. Tuon ikäinen päättää sen itse. 

Nälkään ei kuole, mutta huono olo voi tulla. 

Vierailija
19/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsoilu, yököttely ja arvostuksen puute on kasvatuskysymys. 

Meillä lapset syövät kouluruuan ja se ei riippu varallisuudestamme ollenkaan. Kuulemma muutkin "fiksut" syövät. 

Ruuasta kieltäytyminen ilman pätevää syytä on tyhmää ja tietysti erittäin epäterveellistä korvata ateria pullalla, karkilla ja limulla. 

Kaikesta ei tarvitse pitää, mutta syömäkelvotonta ruokaa ei Suomen kouluissa tarjota. 

Ei se syömäkelvotonta olekaan, vaan ravinnotonta vatsantäytettä.

Vierailija
20/78 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paahtoleivät ja tykötarpeet lukkojen taa ja vasta illalla ateria. 

Jos haluaa todellakin paastota kymmenisen tuntia päivittäin, niin oma valinta. Tuon ikäinen päättää sen itse. 

Nälkään ei kuole, mutta huono olo voi tulla. 

Paahtoleivät voi laittaakin pois, mutta ne tykötarpeet kannattaa syödä. Ei lasta pidä pitää nälässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi