EU: Netflixissä oltava 30% eurooppalaista sisältöä
Eli suomalaista televisiota piinaavat ankeat pohjoismaiset rikossarjat leviäisivät sinnekin ja vievät tilaa laatutuotannolta.
Missä EU siellä ongelma, ja jos ei vielä ole niin tehdään.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kino Bittorrent tarjonnut juuri haluamani sarjat menestyksekkäästi jo 15+ vuotta.
Samoin, tosin itselläni on myös HBO Nordic, jossa on kymmenkertaisesti laatuviihdettä Netflixiin verrattuna. Tuntuu, että Netflixissä on pelkkiä C-luokan hömppäsarjoja, siksi tämä EU-määräys todennäköisesti vain nostaa sen tasoa. Amerikkalaiset nyt vain eivät osaa tehdä laadukasta tvtä.
Netflix on käsittämättömän yliarvostettu palvelu (teineille suunnattu). HBO:kin on parempi. Viaplay on leffojen suhteen paras.
Eiköhän Netflix näytä ihan samalla tavalla noita jenkkisarjoja kuten ennenkin, yhtäpaljonkin varmaan kuin ennen. Mutta jos ennen oli 69 amerikkalaista ja yksi eurooppalainen sarja, niin kohta on 70 amerikkalaista sarjaa 30 europpalaista.
Tosin jostain syystä toisia tämä tarjonnan lisääntyminenkin harmittaa. Muille, joita kiinnostaa muiden maiden kuin jenkkien sarjat ei haluttaisi millään suoda sitä iloa, että olisi laaja tarjonta Europastakin. On vain hyvä, kuin Euroopankin elokuva ja telkkuteollisuudelle luodaan menestys mahdollisuuksia pääsemällä juuri netflixiin. Siinä on paljon työpaikkoja kiinni.
Lisäksi monelle tekee ihan hyvää nähdä mitä ja miltä näyttää Europassa siellä itsestä kauempana olevassa paikassa.
Itse olen viime aikoina katsonut englantilaisia, japanilaisia sarjoja ja nyt yhtä turkkilaista ja oikeasti vaikka ennen katsoin vain jenkkisarjoja. Nuo ovat olleet ihan huippuja. Eikä harmita yhtään, että ne löytyy netflixistä.
En sieltä muuta katsokaan kuin euroopalaista.
Amerikkalaiset muovinuket samoine maneereineen sarjasta/leffasta toiseen eivät kiinnosta yhtään.
Ei ole turhaan käsitettä jenkkiroska kulttuurin saralla.
Eli sopii minulle. Toisaalta en pidä tuollaisesta ylhäältä alas sanelusta. Netflix on kaupallinen yritys ja saa näyttää vaikka pelkkää amerikkalaista sontaa, jos se on taloudellisesti kannattavaa.
Itse ajatellut netflixin lopettamista jenkkiroskan takia.
Mua ei kiinnosta tappo,tappo,murha,raiskaus,väkivalta,raha,status,tappo,raiskaus,ihmiskunnan tuomiopäivä jutu ollenkaan, joita nykysisältö on 95%.
Jos tulisikin eurooppalaista sisältöä ilman oksettavia jenkkivaikutteita niin pidän netflixin.
Kaipaankin ranskalaisia, ruotsalaisia ym. eurooppalaisia elokuvia enemmän amerikkalaisten scifi- sarjojen tilalle. Laatua tulisi siten enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen puolestani totaalisen kyllästynyt amerikkalaisiin sarjoihin. Olisi mielenkiintoista nähdä enemmän, millaisia ohjelmia tehdään esim. Portugalissa, Unkarissa, Kiinassa ä, jne.
Viki ja dramafever. Näissä on korealaisia, kiinalaisia, taiwanilaisia, thaimaalaisia sarjoja. Suurimmassa osassa on enkkutekstit.
Ihan uteliaisuudesta kysyn miksi alapeukut?
Minäkin pidän mm. pohjoismaisista, brittiläisistä ja saksalaisista sarjoista ja elokuvista enemmän kuin jenkkiviihteestä, mutta tuollainen pakollinen kiintiö ei kyllä takaa laatua... Ihan järjetöntä, kun kyse on yksityisestä yrityksestä ja asiakas voi äänestää lompakollaan.
Voi tätä tekopyhyyden määrää näissä kommenteis. Mun mielest on hyvä asia et puolustetaan Eurooppalaista kulttuuria tällä eikä jenkki propagandaa. Jenkkiläiset aivopessy liikaa ihmisiä ja nyt ne pahotti mielensä.
Eipä se varmaan ihan kovin kauaksi tuo prosentti jää nykyiselläänkään mutta pakkohan tästä ulista on tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen puolestani totaalisen kyllästynyt amerikkalaisiin sarjoihin. Olisi mielenkiintoista nähdä enemmän, millaisia ohjelmia tehdään esim. Portugalissa, Unkarissa, Kiinassa ä, jne.
Se on totta. Paljon jää hyviä elokuvia ja sarjoja näkemättä koska ne eivät tule laajempaan jakeluun.
Amerikkalaiset sarjat on helppo ladata torrentteina erittäin hyvällä laadulla ja niihin saa yleensä suomitekstit myös netistä.
Eurooppalainen tuotanto on paljon hankalampaa tässä suhteessa.