Paniikkitilanteet ulkomailla
Onko teille tapahtunut tiukkoja tilanteita ulkomailla? Sairaalareissuja, kolareita, myöhätelyjä lennolta jne?
Kommentit (28)
Jätin Sveitsissä huoltsikan vessaan laukkuni, jossa oli tietysti pankkikortit, rahat ja passi. Oltiin matkalla Italian puolelle Sardinian lautalle, ja päätettiin kiertää yhden pienen vuoristotien kautta kun oltiin aika lailla etuajassa. Huomasin laukun unohtuneen noin puolessavälissä matkaa, ja onneksi löysin huoltsikan kuitin jossa oli puhelinnumero, ja joku ihana ihminen oli kiikuttanut laukun sisältöineen kassalle. Hippulat vinkuen ajeltiin takaisin huoltsikalle (parisataa km), ja sieltä suorinta mahdollista moottoritietä lautalle. Ehdittiin noin vartin varoitusajalla kyytiin.
Mies kyllä hieman kiitteli.
Asun ulkomailla, olen suomalainen ja mulla on Suomen passi mutten ole Suomessa kirjoilla. Viime vuonna Suomen reissulla sairastuin ja sairaalareissusta tuli melkein kymppitonnin lasku. Että näinkin päin voi käydä. Onneksi oli otettu vakuutus kotimaan reissulle. Muistakaa vakuutukset matkatessa.
Joskus lapsena sukulaisten luona ulkomailla lähdin käymään yksin tyhmyyttäni kaupassa ja en osannut takaisin. Oli tälläinen pienehkö kylä pohjoimaassa mutta meni paikat sekaisin. Tuli ihan jäätävän kova koti-ikävä ja äitiä itkin oikein kunnolla :D
Reissattu on vaikka kuinka, mutta vähillä on onneksi selvitty. Espanjassa kävi taskuvaras, mutta se lähinnä harmitti. Romaniassa syttyi taksi tuleen ja vauva oli kyydissä, se vähän kuumotti.
Meidän huumattiin jollain nukutuskaasulla asuntoautoon Ranskassa ja kaikki tavarat ryöstettiin.
Pahin paniikkitilanne oli Bahrainin lentokentällä, kun lento oli ylibuukattu, ja oli vielä jatkolento, siitä onneks selvittiin.
Toinen oli tosi paha vatsatauti reppureissulla, mikä vei lekuriin. Ja kun tuntematon maa, tietty vakuutuskortti, mihin lekuriin/klinikkaan sillä pääsee.
Sit ludeongelma hostellissa, ja muutaman päivän maksu, mikä meni hukkaan ja lisäkustannukset, kun muutenkin teki tiukkaa.
Umpilisäkkeen tulehdus ja leikkaus Sri Lankassa. Pelotti ihan sikana, mutta pakko mikä pakko.
Ja siis minulla itselläni ei ollut mistään paniikista tietoakaan. Matkaseurueen muut jäsenet ja paikalliset ystävämme säikähtivät senkin edestä.