Mitä yleisesti hyväksyttyä asiaa et voi ymmärtää?
Minkä asioiden tekeminen vielä melkein 2020-luvulla tuntuu sairaalta ja epäedistykselliseltä?
Aloitan: Yksityissaastuttimella ajaminen samaan paikkaan johon pääsee julkisilla / pyörällä.
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhanopettajakoulutuksen voisi hyvin siirtää ammattikoulun puolelle. Ei sitä mihinkään lentokoneensuunnitteluun voi verrata.
Uskoisin että tulevaisuudessa siirretään, niin saadaan palkka vastaamaan koulutustasoa.
No oletko opiskellut alaa ja tehnyt päivähoidossa töitä kun tiedät? Tuli vain mieleeni. Minä nimittäin en ole, enkä edes tarkalleen osaa hahmottaa päiväkodin henkilökunnan päivää ja työmäärää.
Ei minustakaan lentokoneen suunnittelijaksi olisi, mutta korkeakoulutuksesta oli hyötyä koodarin työhöni. Minusta on vain hyvä, että lapsillani on koulutettua henkilökuntaa heitä hoitamassa ja kasvattamassa kun olen itse töissä. On hyvä, että siellä on monen alan ammattilaisia. Ei se ole sama asia olla kotona sisaruksen kanssa, kuin olla siellä parinkymmenen muun lapsen kanssa. Sen verran kuitenkin asian päälle ymmärrän.
Hoitajat myös ansaitsisivat palkankorotuksen, totta kai.
-Maisteri ja kahden lapsen äiti.
Amiksesta ei tule koulutettua henkilökuntaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että lähihoitajana teen täysin samaa työtä yksikössäni saaden surkeampaa palkkaa ja yleisissä käsitteissä olen " vaan lähihoitaja".
Myös sh-työkaverit puhuvat meistä "me sairaanhoitajat" mikä ottaa päähän, sillä.työ ei korreloi palkkaani.
Ja ilman vastaväitteitä: minun työ on todellakin täysin samaa kuin sairaanhoitajilla meidän työpaikassa. Ero on palkassa. Jokunen vuosi sitten tuli tämä sh hypetys, jolloin lähihoitajan vakanssit vapauduttuaan muutettiin sairaanhoitajiksi. Nyt huomattu, että onkin taas halvempi palkata meitä lähihoitajia. Tämän yleinen hyväksyntä suorastaan v-tuttaa!
Opiskelet sairaanhoitajaksi niin saat parempaa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Turkiksien käyttämistä edelleen takinhupuissa yms. Vaikka varmasti kaikki tietoisia siitä mitä kidutusta se on eläimille elää pikku häkeissä. Samoin lihantuotanto , se pitäisi lopettaa tai vähentää radikaalisti.
Niin, saisivat itse nylkiä sen eläimen ja pistää huppuun roikkumaan.
Se että farkut "sopivat" tilaisuuteen kuin tilaisuuteen, jopa juhlahousuiksi
Vierailija kirjoitti:
kato etees kirjoitti:
KÄNNYKÄN TUIJOTTAMINEN JOKAVITUNPAIKASSA
Caps lockin ja v-sanan käyttö yhtään missään paikassa. Siis v-sanaa ei tarvitse missään käyttää, mutta caps lockia voi tietyissä paikoissa käyttää (kuten isot alkukirjaimet).
Turhamainen saivartelu, ilman mitään asiasisältöä. V-sana on voimasana
Sitä että ympäristöasioista osataan ainoastaan länkyttää mutta mitään oikeasti merkittävää ei sen eteen tehdä.
Ja kun jostain ehdottaa luopumaan seuraa siitä vain mielensäpahoitusta ja epäloogista omaan mukavuudenhaluun perustuvan toimintansa puolustamista, kuten toisen viestin kirjoittaja teki.
vähemmistökortin vetäminen täysin absurdilla hetkellä joka ei hyödytä mitään.
Että vapaaehtoisesti otetaan noloja kuvia itsestä ja mistä tahansa ruumiinosasta ja laitetaan ne _nettiin_ omalla nimellä.
Someraivo joka perkeleen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhanopettajakoulutuksen voisi hyvin siirtää ammattikoulun puolelle. Ei sitä mihinkään lentokoneensuunnitteluun voi verrata.
Uskoisin että tulevaisuudessa siirretään, niin saadaan palkka vastaamaan koulutustasoa.
No oletko opiskellut alaa ja tehnyt päivähoidossa töitä kun tiedät? Tuli vain mieleeni. Minä nimittäin en ole, enkä edes tarkalleen osaa hahmottaa päiväkodin henkilökunnan päivää ja työmäärää.
Ei minustakaan lentokoneen suunnittelijaksi olisi, mutta korkeakoulutuksesta oli hyötyä koodarin työhöni. Minusta on vain hyvä, että lapsillani on koulutettua henkilökuntaa heitä hoitamassa ja kasvattamassa kun olen itse töissä. On hyvä, että siellä on monen alan ammattilaisia. Ei se ole sama asia olla kotona sisaruksen kanssa, kuin olla siellä parinkymmenen muun lapsen kanssa. Sen verran kuitenkin asian päälle ymmärrän.
Hoitajat myös ansaitsisivat palkankorotuksen, totta kai.
-Maisteri ja kahden lapsen äiti.
Miksi sinun lapsiasi hoitamaan ja kasvattamaan tarvitaan nimenomaan korkeasti koulutettu henkilö? Alemmalla koulutuksella ei vaan voi osata?
Että parisuhteessa mies on lähes aina se kovatuloisempi.
Naiset menevät useimmin yliopistoon mutta opiskelevat siellä jotain muuta kuin matemaattisia aineita.
Vanhempien ihmisten kunnioitus vain siksi, että he ovat vanhoja. Juu Maikki, säkin oot jo kuuskymppinen ja käyttäydyt kuin uhmaikäinen kekara. Minulta et saa kunnioitusta. Se ansaitaan.
Tälläkin palstalla esiintyvä toisten mielipiteiden väheksyminen ja lyttäys ihan lyttäämisen ilosta. Aika paljon tykkäyksiä nämä ihmislikakaivot aina saavat.
Sitä, että jopa nykylänsimaissa naisen siirtyminen henkilötiedoissa isältä aviomiehelle on täysin hyväksyttyä ja jopa koulutetut raasut tätä tekevät. Tapahan merkitsee sitä että nainen on omaisuutta, samoja pakotettuja nimenvaihtoja on tehty mm. orjille (antiikki, kolonialismi) jotta he olisivat uskollisia isännälleen ja jotta orja menettäisi yksilöidentiteettiään. Erittäin radikaali ihmisoikeusrikkomus, ja muuten edelleen on EU-maita jotka pakottavat naisen nimenvaihtoon. En käsitä miten tällaista tapaa ei boikotoida kaikin keinoin, vaan sitä puolustetaan vapaudella. Mitään kornimpaa en ole kuullut, kuin vapauden käyttö siihen että alennetaan toinen tavaraksi. Noh, ehkä naisten älykkyys on syystäkin kritiikin alainen aihepiiri :D.
Miehillähän on jo liki universaali oikeus nimetä lapset, miehet eivät todellakaan tarvitse oikeutta nimetä lapsia ja aikuisia naisia jolla on jo nimi isältä. Ihan kahelia, kertoo millaisia perheet ovat edelleen. Ei se naisen asema täälläkään ole nousussa.
Samaa vapaudenvalinnan argumenttia muuten käytetään päähuivien kohdalla. Harmi vain että kyseinen symboli alistaa naisia, oli kuinka vapaasti valittu tahansa. Kun valitset symbolin, sillä on seurauksia.
Ylipäätään en tajua miten naisten esineellistäminen avioliiton kontekstissa on kaikille ok ja täysin hyväksyttyä ,mutta ihmiset raivostuvat kun nainen esineellistää itsensä vaikka aikuisviihteessä. Outoa.
Minä en voi ymmärtää kaltaisiasi ihmisiä, jotka suoltaa tälläistä paskaa tänne, ottamatta asiasta selvää sen kummemmin.
Tuo miksi koirien lihansyöntiä kauhistellaan ja arvostellaan, johtuu enemmänkin juuri siitä, millä tavalla ne koirat tapetaan. Itse koiran syönti on monelle ok, kunhan eläimet lopetettaisiin asiallisin menetelmin. Koiria poltetaan elävältä, hirtetään, hakataan jne jne.
Toinen syy on se, että myös ihmisten lemmikkikoiria otetaan kiinni ja tapetaan em. tavoilla. Sekö muka on oikein ja hyväksyttävää?
Ymmärtäisin koiran syönnin paljon paremmin (ja varmasti sen ymmärtäisi ja hyväksyisi moni muukin) mikäli
a) koirat lopetettaisiin asianmukaisella tavalla
b) koiranlihaksi kasvatettaisiin tiettyä rotua eikä kaduilta ja toisten pihoilta varastettaisi koiria ruoaksi
Ja tähän on ihan turha kenenkään alkaa taas lässyttämään, kuinka Suomessakin kohdellaan tuotantoeläimiä huonosti. Sitäkin tapahtuu, mutta pienessä määrin. Suurimpaa osaa tuotantoeläimistä kohdellaan hyvin ja myöskin teurastus tapahtuu yleensä kivuttomasti.
Vai hirtetäänkö, hakataanko, poltetaanko, keitetäänkö elävältä kaikki lehmät ja possut Suomessa? Ei.