Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde: Naisystäväni miespuoliset ystävät

Sohjoinen mieli
29.04.2018 |

Miehet, kertokaa avoimesti ajatuksenne tilanteesta, jossa olen.

Koimme puolisoni kanssa äkkirakastumisen ja meillä menee todella hyvin parisuhteessamme.

Yksi asia on alkanut hiertämään viimeaikoina. Naisellani on pari miespuoleista ystävää, joihin hän haluaa jatkossakin pitää yhteyttä, vaikka olen ilmaissut erittäin vahvasti, että en pidä asiasta ja mielestäni hyvään parisuhteeseen ei kuulu muita miehiä.
Viimeksi eilisyönä klo 22.00 hän sai viestin eräältä taannoiselta hoidoltaan, joka pyysi häntä karaokeen kanssaan.
Kumppanini vastasi, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut, mutta jätti mainitsemasta mittään parisuhteestamme, eikä pyytänyt lopettamaan viestittelyä jatkossa.

Minulle hän sanoi, että olisi muuten voinut aivan hyvin lähteä, mutta ei ollut kiinnostusta juuri sillä hetkellä. Hänen mielestään karaokeen lähtemisessä ei olisi ollut mitään pahaa. On tiedossa, että ko. mies on kysellyt tasaisin aikavälein häntä tapaamaan "niissä merkeissä" ja lisäksi kysellyt, että onko hän edelleen rakastunut.

Toinen mieskaveri on kaukaisuudesta tuttu ja kuulema tapailevat ja viestittelevät silloin tällöin toisilleen. Tälle miehelle hän ei ole edes vaivautunut kertomaan seurustelevansa, mutta ei missään nimessä edes voi harkita yhteydenpidon lopettamista häneen.

Syyksi mieskontaktien ylläpitoon naisystäväni kertoo, että yritän kahlita häntä, kun pyydän lopettamaan suhteen ulkopuoliset mieskontaktit ja niissä ei hänen mielestään ole mitään pahaa, vaikka olen selkeästi kertonut niiden haittaavan parisuhdettamme.
Ongelma on kuulema minulla, että olen liian mustasukkainen.

Miehet: Mitä ajatuksia herää?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää sellaisia ajatuksia, että sinun pitää vakavasti miettiä suhteen jatkoa.

Syyt muunmuassa nämä:

- ei ole kertonut kavereilleen seurustelevansa, eli roikottaa heitä mukana tai sitten ei edes koe seurustelevansa vakavasti.

- ei missään nimessä voisi kuvitella lopettavansa yhteydenpitoa. Eli sinä lähdet eikä "Make" jos alat liian paljon kritisoimaan naisen toimintaa.

Näille miesten huomiosta tykkääville ja draamaa hakeville naisille on ihan oma lajinsa. Et halua suunnitella mitään vakavaa heidän kanssaan.

Teen myös seuraavat oletukset, jotka ovat miltei varmasti totta, sillä kuuluvat saman lajin toimintatapoihin.  Jos nainen olisikin jostain syystä syttynyt karaoke-idealle, niin sinne olisi nimenomaan menty "Maken" luo. Sinua tuskin olisi edes pyydetty mukaan. Muutenkin tapailut "Makejen" kanssa pitää aina hoitaa kahdestaan ja sinä et välttämättä edes tunne näitä "kavereita". 

Muista, että aina kun sinun sanotaan olevan mustasukkainen ja itse menneisyyden perusteella tiedät sen olevan paskapuhetta, niin hälytyskellojen pitää soida. Mustasukkaiseksi syyttäminen on puolustusreaktio ja sillä voidaan perustella vaikka minkälaiset salassapidot. "No entä sitten vaikka olinkin Maken luona saunomassa... ehämmä sulle voinut kertoa kun oot niin mustasukkainen!"

- tietäjä

Vierailija
2/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse dumppasin heti. Ei tuollainen aiheuta kuin ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa naistasi pysymään luonasi käskemällä. Omistautuminen alkaa omasta halusta, ei ulkopuolisesta paineesta. Sopikaa yhteiset pelisäännöt ja jos ette saa sovittua, menkää terapiaan tai erotkaa.

Vierailija
4/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumppaisin naisen samantien. Miespuoliset kaverit ovat ok, mutta tässä on kyse jostain vanhoista hoidoista/säädöistä, joita nainen haluaa roikottaa mukanaan. Tämä osoittaa, että nainen ei ole vakavissaan vaan olet vain yksi säätö muiden joukossa. Turha tuhlata naiseen aikaa tämän enempää nyt, kun olet saanut selville mikä on hän naisiaan.

Vierailija
5/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo miltään ystäviltä kuulosta, vaan ovat entisiä säätöjä, joista nainen ei halua luopua

Vierailija
6/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan vastaavassa suhteessa. Hoin itselleni, että en saa tuntea nk. "vääriä tunteita" vaan minun täytyy hyväksyä ja sallia nämä, öh, miespuoliset "ystävät" tai mitkälie, koska muuten olen kahlitseva ja epävarma ja kaikkea muuta naistenlehtien kammoamia määritelmiä.

Tilanne vain paheni. Naisystäväni vietti miesten kanssa aikaa tämän tuosta, viestittelemättä minulle mitään illan aikana. Minua ei koskaan esitelty näille miehille, tokkopa minua edes mainittiin. Eikä näitä miehiä minulle. Kaikki tämä loukkasi ja tuntui pahalta, mutta syvään oli iskostunut minulle se uskomus että en saa ottaa itteeni enkä puuttua asiaan koska muuten olen tosiaan pitkä lista niitä määritelmiä mitä mies ei saa olla, kuten kahlitseva, kontrolloiva ja epävarma.

Sitten tajusin, että en ole mitään tuollaista, olen vain sitoutunut suhteeseen ja kokonaan parisuhteessa. Naisen taas ei ollut sitoutunut, ja oli puoliksi parisuhteessa, puoliksi sinkku. Halusi sekä syödä kakun että säästää samaan aikaan. Halusi molempien maailmojen parhaat palat yhtä aikaa. Minä annoin itseni tulla naurunalaiseksi ja loukatuksi siinä samalla, kun yritin olla "kunnon mies" tms.

Tuollainen on hyvin, hyvin epäkunnioittavaa kumppania kohtaan. Siitä saa ja pitää pahastua ja sanoa. Siinä ei ole mitään väärää, eikä se tee sinusta kontrolloivaa tai epävarmaa ihmistä. Se muiden kanssa yöjuoksuilla käyvä puoliso on se epävarma puolisko suhteessa, et sinä.

Vierailija
7/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuoliset kaverit on eri asia kuin exät/vanhat hoidot. Mä olen ollut mieheni kanssa 18 vuotta ja molemmilla on vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, eikä siitä ole koskaan tullut ongelmaa. Mutta näiden ystävien kanssa ei ole ollut mitään säätöä myöskään.

Vierailija
8/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin aikoinaan vastaavassa suhteessa. Hoin itselleni, että en saa tuntea nk. "vääriä tunteita" vaan minun täytyy hyväksyä ja sallia nämä, öh, miespuoliset "ystävät" tai mitkälie, koska muuten olen kahlitseva ja epävarma ja kaikkea muuta naistenlehtien kammoamia määritelmiä.

Tilanne vain paheni. Naisystäväni vietti miesten kanssa aikaa tämän tuosta, viestittelemättä minulle mitään illan aikana. Minua ei koskaan esitelty näille miehille, tokkopa minua edes mainittiin. Eikä näitä miehiä minulle. Kaikki tämä loukkasi ja tuntui pahalta, mutta syvään oli iskostunut minulle se uskomus että en saa ottaa itteeni enkä puuttua asiaan koska muuten olen tosiaan pitkä lista niitä määritelmiä mitä mies ei saa olla, kuten kahlitseva, kontrolloiva ja epävarma.

Sitten tajusin, että en ole mitään tuollaista, olen vain sitoutunut suhteeseen ja kokonaan parisuhteessa. Naisen taas ei ollut sitoutunut, ja oli puoliksi parisuhteessa, puoliksi sinkku. Halusi sekä syödä kakun että säästää samaan aikaan. Halusi molempien maailmojen parhaat palat yhtä aikaa. Minä annoin itseni tulla naurunalaiseksi ja loukatuksi siinä samalla, kun yritin olla "kunnon mies" tms.

Tuollainen on hyvin, hyvin epäkunnioittavaa kumppania kohtaan. Siitä saa ja pitää pahastua ja sanoa. Siinä ei ole mitään väärää, eikä se tee sinusta kontrolloivaa tai epävarmaa ihmistä. Se muiden kanssa yöjuoksuilla käyvä puoliso on se epävarma puolisko suhteessa, et sinä.

ota tää, +1

Erittäin hyvin kirjoitettu. 

Vierailija
9/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä nykyajan cuck-miehiä oikein löytyy? Tuntuu välillä että  nykyään on joku normi missä nainen huitelee ties kenen tuntemattoman "mieskaverin" kanssa kaupungilla. Miettikää omien vanhempienne suhteita...Voitteko kuvitella vaikka äitinne viettäneen aikaa jonkun tuntemattoman ukon kanssa , samaan aikaan kun isä oli kotona. Tai toisinpäin. 

Tässäkin asiassa maailma on täysin pilalla kun kaikki pitää väkisin hyväksyä. 

Vierailija
10/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odottaisi kovin kukkaista tulevaisuutta, jos nainen ei tee vonkaajiin pesäeroa. Väittäisin, ettei hän ole ihan täysin 100% suhteessa kanssasi.

Nyrkkisääntö, jos kaveria ei voi kutsua kahville yhteiseen kotiin, se ei ole kaveri.

Vierailija
11/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hieman omituista, että tahtoo tapailla entisiä hoitojansa ja jättää kertomatta seurustelevansa. Kuin pitäisi jotain takaporttia auki? Itselle ei tulisi ihan ensimmäisenä mieleen, mennyt on mennyttä ja haluan rakentaa tulevaa vain sen yhden tyypin kanssa.

Toki jos suhteenne on tuore, ettekä ole vielä keskustelleet kuinka tosissanne toistenne kanssa olette, voi olla, että hän pitää seurusteluanne vielä tapailuna ja kertoo muille sitten kun olette oikeasti vakiintuneet. Omaa avomiestäni pelotti aikanaan niin paljon että meidän juttu menee reisille jo alkumetreillä, niin meni sellainen 5kk että avoimesti kertoi asiasta.

Kannattaa ehkä keskustella asiasta ihan avoimesti, yritä olla vetämättä liian suurta herneenpalkoa nenään. On ihan ok että on vastakkaisen sukupuolen edustajia kavereina ja heitä silloin tällöin tapaa, mutta itsekään en pidä exiä tai muita panoja kavereina.

N28 (meiltä naisilta ei nyt kysytty, mutta kerroinpahan kuitenkin)

Vierailija
12/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

En odottaisi kovin kukkaista tulevaisuutta, jos nainen ei tee vonkaajiin pesäeroa. Väittäisin, ettei hän ole ihan täysin 100% suhteessa kanssasi.

Nyrkkisääntö, jos kaveria ei voi kutsua kahville yhteiseen kotiin, se ei ole kaveri.

Miksen ole kuullut tuota ennen! Hirmu hyvin sanottu tää kahvittelukommentti. -N28

Vierailija
13/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herättää lähinnä ajatuksen siitä, että olet epävarma itsestäsi ja kontrolloivalla käytökselläsi pilaat vielä suhteen.

M32

Jaa etteikö muka ole erikoista jos nainen ei edes mainitse seurustelevansa. Tosi avointa touhua... Eiköhän se ole joku muu kuin ap joka tuossa jotain pilaa. Vastakkaista sukupuolta olevat kaverit sinällää on ihan ok, mutta jos niiltä salataan oma seurustelu niin ei taida ihan kavereita olla.

Vierailija
14/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan liian kiltti mies jos sallit nuo entiset naisesi hoidot kuvioihin! Jos naisella on mies vain ystävänä, siihen EI tod.ole kuulunut milloinkaan mitään seksi touhuja. Nuohan on naisesi hoitoja, ei mitään ystäviä. Nyrkkiä vaan pöytään ja sanot että tuo peli ei vetele! Harva mies suostuu kattomaan tuollaista. Kyllä sen verran pitää ja saa olla mustasukkainen omastaan. Jos se ei naisellesi käy, ei jatkoon eli sitten etit itsellesi paremman vain sinuun keskittyvän naisen!  ja ps. olen itse nainen.

Vierailija
15/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin paljon hyviä kommentteja. Välissä vain muutama häirikkö ja puskista huutelija.

Mustasukkaisuudestani sen verran, että 8 vuoden avioliitossa en ollut kertaakaan mustasukkainen, vaan luotin kumppaniin täysin. On siis täysin tarpeetonta huudella, että olisin sairaanloisen mustasukkainen henkilö. Olen mustasukkainen vain tarvittaessa ja silloin siihen on jokin painava syy.

Vierailija
16/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas kauan ap:n salamarakkaussuhde on kestänyt?

Vierailija
17/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap cuck, eli aisankannattaja.

Mikäs siinä, jos se on fetissisi.

Vierailija
18/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun ex katkeroitui ja tuli vihamieliseksi kun halusin hänen katkaisevan välit entisiin seurustelukumppaneihin. Toinen vaihtoehto että minä olisin kärsinyt. Ei nykyään kannata sitoutua mihinkään, se aiheuttaa vain kärsimystä, parempi kuin lentelee kuin perhonen kukasta kukkaan.

Vierailija
19/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohjoinen mieli kirjoitti:

Miehet, kertokaa avoimesti ajatuksenne tilanteesta, jossa olen.

Koimme puolisoni kanssa äkkirakastumisen ja meillä menee todella hyvin parisuhteessamme.

Yksi asia on alkanut hiertämään viimeaikoina. Naisellani on pari miespuoleista ystävää, joihin hän haluaa jatkossakin pitää yhteyttä, vaikka olen ilmaissut erittäin vahvasti, että en pidä asiasta ja mielestäni hyvään parisuhteeseen ei kuulu muita miehiä.

Viimeksi eilisyönä klo 22.00 hän sai viestin eräältä taannoiselta hoidoltaan, joka pyysi häntä karaokeen kanssaan.

Kumppanini vastasi, ettei ole tällä kertaa kiinnostunut, mutta jätti mainitsemasta mittään parisuhteestamme, eikä pyytänyt lopettamaan viestittelyä jatkossa.

Minulle hän sanoi, että olisi muuten voinut aivan hyvin lähteä, mutta ei ollut kiinnostusta juuri sillä hetkellä. Hänen mielestään karaokeen lähtemisessä ei olisi ollut mitään pahaa. On tiedossa, että ko. mies on kysellyt tasaisin aikavälein häntä tapaamaan "niissä merkeissä" ja lisäksi kysellyt, että onko hän edelleen rakastunut.

Toinen mieskaveri on kaukaisuudesta tuttu ja kuulema tapailevat ja viestittelevät silloin tällöin toisilleen. Tälle miehelle hän ei ole edes vaivautunut kertomaan seurustelevansa, mutta ei missään nimessä edes voi harkita yhteydenpidon lopettamista häneen.

Syyksi mieskontaktien ylläpitoon naisystäväni kertoo, että yritän kahlita häntä, kun pyydän lopettamaan suhteen ulkopuoliset mieskontaktit ja niissä ei hänen mielestään ole mitään pahaa, vaikka olen selkeästi kertonut niiden haittaavan parisuhdettamme.

Ongelma on kuulema minulla, että olen liian mustasukkainen.

Miehet: Mitä ajatuksia herää?

Anna välittömästi kenkää ja hommaa kiva ja kaunis, nuori nainen Filippiineiltä.

Vierailija
20/79 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että kellojen pitäisi soida yleensä siinä vaiheessa, kun nainen ei kerro ystävilleen seurustelustaan tai nainen ei halua, että ystävänsä tapaavat seurustelukumppaniaan.

Mun ex-miesystävä oli tällainen. Hänellä oli ystävä, olkoon vaikka Maikki, no heti aluksi minun kiinnostuttua tästä miehestä ja ekan yhteisen yömme jälkeen mies kertoi, että hänellä on paras ystävä, kuin sisko hänelle, nimeltään Maikki, jonka kanssa hän on niin hyvää pataa että. Sitten hän kysyi, häiritseekö minua tämä asia. Vastasin hieman hämmentyneenä, että ei tietenkään, ajatellen, että onpa suloinen lähes sisaruksellinen suhde heillä.

Sitten alkoi tapahtua outoja. Aina kun Maikki soitti, mies meni puhumaan piiloon, lopuksi kertoi vain että yksi kaveri soitti. Kun Maikki kaipasi muuttoapua, kerrottiin, että mennään yhden kaverin luokse muuttoavuksi. Kun mentiin leffaan, syömään, konserttiin, ulkoilmatapahtumiin, huvipuistoon, joko ei kerrottu ollenkaan kenen kanssa mennään tai sitten mentiin yhden kaverin kanssa. Aina se oli Maikki. Sitten yhtenä päivänä vähän avauduin tästä ja kerroin mielipahastani. Mies oli olevinaan pahoillaan ja siitä lähtien sain aika hyvin tietää, jos oli Maikki-treffit tulossa taas. ”Maikki leipoo minulle vappumunkkeja”, ”Maikki haluu seurata kanssani MM-lätkää omalla kotisohvallaan (vaikkei tiedä lätkästä mitään)”, ”Maikki kutsui minut luokseen yökylään”. Alkoi olla aika paljon kaikkea tällaista ja lopulta ei vaan enää pinna kestänyt ja romahdin täysin.

Kävi sitten ilmi, että Maikki oli torjunut mieheni hieman ennen seurustelumme alkua ja mies sanoi toivovansa edelleen salaa, että heistä vielä tulisi jotain. Mies oli siis todella syvällä friendzonessa. Minä olin hänen puheidensa mukaan vaan ihan kiva vaihtoehto. Minussa ei ollut kuulemma mitään vikaa, sinänsä, en vain ollut kuin Maikki.

Jätin tuon miehen sinä iltana, kun kuulin nämä tarinat. Enkä ole katunut.

Ai niin, Maikkia en muuten saanut tavata koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi