G : mitä olet tänään tehnyt ja kaunko olet käyttänyt toimintoihisi aikaa?
Kommentit (22)
Klo 8-10.30 imurointi, lakanoiden vaihto, pintojen pyyhintä (ei lattioiden) ja pyykkien lastaus koneseen ja ripustus. Sen jälkeen löhöilyä sohvalla tabletin kanssa, vähän syömistä ja juomista...siinä se. 🙂
En ole tehnyt muuta kuin katsonut höpöohjelmia n 5h.
Pihahommiin oli tarkoitus heti aamusta ..mutta en jaksanut, talvireleitäkin pitäisi viedä varastoon.
Vaan onhan tässä vielä päivää jäljellä :D
Heräsin 05:20, reilu tunti meni rauhalliseen aamiaiseen ja muihin aamutoimiin.
Klo 07:00 - 10:30 lenkki koiran kanssa
10:30-11:00 pieni välivapala
11:00-11:45 kaupassa käynti
11:45-13:00 ruuan laittoa ja muita kotiaskareita
13:00 - syömistä ja palstailua :)
Vierailija kirjoitti:
Klo 8-10.30 imurointi, lakanoiden vaihto, pintojen pyyhintä (ei lattioiden) ja pyykkien lastaus koneseen ja ripustus. Sen jälkeen löhöilyä sohvalla tabletin kanssa, vähän syömistä ja juomista...siinä se. 🙂
Niin ja tuota ennen klo 7-8 aamiaisen syönti ja kahvin juonti sekä netin selailua (vessakäyntejä en viitsi luetella).
Heräsin 8.30 ja siitä lähtien olen istunut tietokoneella ja syönyt aamupalan ja lounaan.
Jossain vaiheessa käyn harrastamassa liikuntaa.
En tajua tällaisia ketjuja, en sitten millään.
Mitän ihmeen merkitystä on, mitä tuntematon ihminen on tehnyt tänään? Varsinkin, kun vastaukset ovat luokkaa "vessassakäynti ja koiran ulkoilutus". Sama nämä "mikä on vaatekokosi" tms.
Voisiko joku selittää näiden viehätyksen, kun näihin aina vastauksia kuitenkin tulee. Onko tarkoitus kuitenkin pidemmän päälle nostattaa keskustelua jostain sinänsä relevantista aiheesta ajankäytön suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Mitän ihmeen merkitystä on, mitä tuntematon ihminen on tehnyt tänään? Varsinkin, kun vastaukset ovat luokkaa "vessassakäynti ja koiran ulkoilutus". Sama nämä "mikä on vaatekokosi" tms.
Voisiko joku selittää näiden viehätyksen, kun näihin aina vastauksia kuitenkin tulee. Onko tarkoitus kuitenkin pidemmän päälle nostattaa keskustelua jostain sinänsä relevantista aiheesta ajankäytön suhteen?
Minua nyt vaan sattuu kiinnostamaan tavallisten ihmisten tavalliset asiat. Vaatekoko ei kiinnosta.
Ap
Valmistanut aamiaisen, kesti vain 3h, nyt valmiina syötäväksi. Siinä odotellessa kirjoittanut tänne parisen kommenttia.
Aamiaiseen 0,5 h, samalla siman laittoa 15 min. Sitten olen lukenut viikon lehtiä, googlannut vapputapahtumia ja suunnitellut lomamatkaa kolmisen tuntia. Tasoittelin hiusten latvoja 15 min ja loput ajasta yleistä haahuilua ja sometusta.
Heräsin joskus yhdeksän aikaan. Laitoin esikoiselle ja itselleni aamupalaa. Söin sitä, juteltiin ja luin uutisia. Laitoin myös koiralle ruuan. Sitten kuopus heräsi. Autoin vessatoimissa ja laitoin hänellekin aamupalaa. Istuin juomassa teetä, lukemassa uutisia ja laittamassa ilmoitusta Facebookiin. Sitten puristin meille kaikille appelsiinimehua ja tein lisäksi mulle ja miehelleni inkiväärishotit. Tuossa vaiheessa kello oli 11, koska silloin eräs pariskunta tuli hakemaan tavaran, josta olin ilmoittanut roskalavaryhmässä. Mies ja isompi lapsi lähtivät ulos, kuopus ei halunnut, joten jäin hänen kanssaan sisälle. Palstailin ja laitoin tiskejä ym. Sitten menin imuroimaan olohuoneen maton, joka odotti käärössä levittämistä lattialle. Kuuntelin samalla kuulokkeilla radio-ohjelmaa Saddam Husseinista. Kuopus auttoi järjestelemään leluja. Sitten aloin tehdä lounasta. Söimme yhdessä, sitten joimme kahvia ja söimme suklaata (jonka saimme tavaran hakeneilta parilta). Sovittiin miehen kanssa, että lähdetään ajelemaan moottoripyörillä hetken päästä. Nyt katson lasten kanssa Angry Birds -elokuvaa (aloitettiin n. 13.30). Kohta lähdetään, mies käy hakemassa pyöriin bensaa huoltoasemalta.
Vierailija kirjoitti:
Tälläset on just hyvää rennon sunnuntaipäivän viihdykettä. Ei aina jaksa noita liian vakavia tai umpityperiä provoketjuja.
Herännyt/nukahtanut/juonut vichyä useampaan otteeseen, käynyt postilaatikolla, ruokkinut kissan ja itseni.
Olen tiskannut, pessyt pyykkiä, tehnyt istutuksia ulkona kun aurinko paistoi, samalla juonut olutta, käynyt kaupassa.
Ehkä pesen lattiat, mutta illalla pitäisi vielä kokata ruokaa. Voi olla, että tingin jommasta kumpaa ja kun jommasta kumpaa tingin ni se on sitten lattioiden pesu, koska kokkaaminen on hauskempaa.
Sinkkumies
Heräsin kahdeksalta ja tein kuumeista tuotevertailua netissä keksimäni tarpeen täyttämiseksi. Löysinkin etsimäni ja ostin sen. Samalla söin aamupalaa. Kymmenen maissa aloin laittautua ja herätin teinin ja lähdin vielä pitkän lenkin kautta Giganttiin jatkamaan tuotevertailua (lähinnä katsomaan miltä ostos näyttää livenä ja tuntuu käsissä). Sitten tulin ruokakaupan kautta kotiin. En saanut kaikkia tarvitsemiani tuotteita joten passitin teinin vielä käymään kaveriltaan jonne oli kerennyt kylään Lidlissä. Kävi ja sai mitä pitikin, nyt ruoka valmistumassa ja istumme molemmat omilla koneillamme odottelemassa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläset on just hyvää rennon sunnuntaipäivän viihdykettä. Ei aina jaksa noita liian vakavia tai umpityperiä provoketjuja.
Ei vain avaudu tästä mikään viihdyttävyys. Harjasin hampaita kaksi minuuttia?
Sori nyt jankutus, joka ei sinänsä ketjuun kuulu.
Ajattelin, että täältä löytyisi joku analyyttisesti asian selittävä. Lienevät muissa ketjuissa tai eivät ollenkaan täällä.
En siis haua mitenkään halventaa genreä. Olen vain aidosti ymmälläni.
Mutta kerrotaan nyt sitten, jotta ei koeta vain häiriötekijänä tässä:
Heräsin 0 min.
Kävin pissalla 1 min.
Söin kevyen aamupalan (jukurtti, banaani, pensasmustikoita) 5 min.
Kävin suihkussa ja pukeuduin ulkovaatteisiin n. 18 min. 21 sekuntia.
Kävin kaverin kanssa kävelyllä 1,5 tuntia.
Katsoin Netflixista uutta typerää sarjaa vauva-ajasta kaksi jaksoa (en muista nimeä ja en tarkista nyt) 1 tunti.
Kävin kaupassa ostamassa tarvikkeita huomiselle, tulee n. viisi vierasta, vajaa tunti.
Siivosin pahimmat, huomenna viimeistely n. tunti.
Korkkasin kaljan ja olen tässä (aika määrittelemätön)
Oliko hauska lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain avaudu tästä mikään viihdyttävyys. Harjasin hampaita kaksi minuuttia?
Sori nyt jankutus, joka ei sinänsä ketjuun kuulu.
Ajattelin, että täältä löytyisi joku analyyttisesti asian selittävä. Lienevät muissa ketjuissa tai eivät ollenkaan täällä.
En siis haua mitenkään halventaa genreä. Olen vain aidosti ymmälläni.
Mutta kerrotaan nyt sitten, jotta ei koeta vain häiriötekijänä tässä:
Heräsin 0 min.
Kävin pissalla 1 min.
Söin kevyen aamupalan (jukurtti, banaani, pensasmustikoita) 5 min.
Kävin suihkussa ja pukeuduin ulkovaatteisiin n. 18 min. 21 sekuntia.
Kävin kaverin kanssa kävelyllä 1,5 tuntia.
Katsoin Netflixista uutta typerää sarjaa vauva-ajasta kaksi jaksoa (en muista nimeä ja en tarkista nyt) 1 tunti.
Kävin kaupassa ostamassa tarvikkeita huomiselle, tulee n. viisi vierasta, vajaa tunti.
Siivosin pahimmat, huomenna viimeistely n. tunti.
Korkkasin kaljan ja olen tässä (aika määrittelemätön)
Oliko hauska lukea?
Kauhee kun oot kireenä. Ihan pahaa tekee :/
Ai niin... söin lohisalaattia tuossa ennen siivousta.
Tämä teille elintärkeä tieto meinasi unohtua. Aikaa meni kymmenisen minuuttia.
En ole kireänä, ellei se ole synnynnäistä. Ihan normaali mielentila.
Olen vain aina ihmetellyt näitä ketjuja.
Ei mitään keskustelun aihetta, Ei mielipiteitä, kannanottoja, ei arvojen erilaisuutta, mitä pohtia.
Ei ideoita, ei ehdotuksia.... ei mitään.
Luetteloita vain täysin merkityksettömistä asioista. Minua ei häiritse tipan vertaa, jos ja kun niistä joku saa viihdykettä, aito ja vilpitön kumastus vain on taustalla.
Heräsin puoli ysi. Mies oli tehnyt aamupalaa, perheenä syötiin. Puoli kymmenen aikoihin kaivoin uuden lautapelin esiin ja perheenä kokeiltiin pelaa junior scarlettia ( joku ton tyylinen). Sen jälkeen katsoin lapsille ja itselleni päivä vaatteet ja petasin petit. Yhdellä toista paistoi nakkeja ja laitoin pöytään godari tarvikkeita ja syötiin. Tulin töihin kahteentoista, neljään olen.
Heräsin 9.40, vessassa käynti, hiusten harjaus
9.45-10.15 koiran ulkoilutus
10.15-11.15 kahvin keitto, aamupala, lehden lukua
11.15-12.30 pihatöitä
12.30-12.45 perunoiden kuoriminen ja keittiön siistiminen
12.45-13.22 sisällä makoilua ja palstailua