Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

H*lvetti mikä päivystyskäynti taas.

Vierailija
29.04.2018 |

Juu, tällaisia aloituksia on varmaan miljoona mutta korpeaa sen verran että avaudun. Soitin (kuten olen tehnyt varmaan 10 kertaa viimeisen 7 vuoden aikana) että vti-infektio päällä. Joka ikinen kerta olen saanut nitrofur-c-reseptin, kyseinen antibiootti on aina auttanut.

Olin varautunut että kysytään ne peruskysymykset (onko sukupuolitaudin mahdollisuutta, kuumetta, selkäkipua jne.) En ehtinyt kuin kertoa asiani ja hoitaja toisessa päässä alkoi tenttaamaan halveksivaan sävyyn "vaihtuuko sulla sitten jotenkin kumppani useasti kun näitä tulehduksia on näin usein?" Kerroin että ei. "No kyllä ne taudit täytyy silti testata. Mistä edes tiedät mikä antibiootti tarvitaan!" Kerroin miten asia on. Istun kolmatta tuntia päivystyksessä. Voitte uskoa että v*tuttaa!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahoja, luulet vain.

Vierailija
2/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaks varmaan ihmetellään mitä helvettiä teen täällä kusitulehduksen takia. Saatana

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot ettei kumppanit vaihdu usein. Onko tartunta kotoisin siis miesystävältäsi?

Kehoittaisin hoitamaan tartuntasi asiallisesti kuntoon, ettei pääse leviämään.

Vierailija
4/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta. Valittaisin tyypistä hänen esimiehelleen/terveysaseman johtajalle, mutta hoidata ensin se tulehdus. Hoitaja"lääkärit" on pahimpia. Toivottavasti se oikea lääkäri osaa duuninsa.

Vierailija
5/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tykkää että menet ruuhkauttamaan sunnuntaipäivystystä tuollaisella asialla

Vierailija
6/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on säästöä, kun tehdään siitä niin ikävä paikka, etteivät ihmiset viitsi mennä sinne. Eihän sinne kukaan mene, jos ei ole ihan pakko. Eli silloin on pakko, kun pitää hakea työnantajalle saikkulappu flunssasta.

Vierailija
7/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mielestä siis jokainen päivystykseen menijä voi vaatia mitä lääkkeitä keksiikin vain haluta?

Juu ei.

Turhaa ulinaa.

Vierailija
8/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot ettei kumppanit vaihdu usein. Onko tartunta kotoisin siis miesystävältäsi?

Kehoittaisin hoitamaan tartuntasi asiallisesti kuntoon, ettei pääse leviämään.

Virtsatietulehdus ei ole tartuntatauti eikä sukupuolitauti. Anteeksi vain, mutta mielestäni olet vittuileva idiootti - ikävä yhdistelmä.

Tekstistäsi näkee, että sinulla sitä ei ole ollut, englanniksihan sitä ilmaistaan myös käsitteellä honeymoon syndrome.

Vierailija
9/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ette tiennyt, niin VirtsaTieInfektio ei ole sukupuolitauti. Voi luoja tätä palstaa taas!

Olen sinkku enkä ole harrastanut seksiä yli vuoteen kenenkään kanssa. Kiitti ja moi.

T.ap

Vierailija
10/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tykkää että menet ruuhkauttamaan sunnuntaipäivystystä tuollaisella asialla

Mikä Sinusta olisi vaihtoehto? Istua lämpimässä pesuvadissa (tämä on minulla auttanut) vuorokauden ja huomenna mennä päivystykseen?? Virtsatieinfektio ei lähde itsestään, jotenkin odottelemalla, vaan vaatii lääkityksen. Joskus ihanat ihmiset tervarissa antavat puhelinreseptin - eikä joudu ruuhkauttamaan päivystystä yksinkertaisen asian takia.  Mitä Sinun mielestäsi ap:n olisi pitänyt tehdä?

Vierailija
11/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt voi tulla ilman mitään yhdyntöjäkään. Asiatonta kysellä tuohon sävyyn kumppanien määrästä.

Vierailija
12/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

Älä välitä näistä idiooteista täällä.

Vierailija
13/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Minulla on virtsatietulehdus vähintään kahdesti vuodessa ja saam aina lääkemääräyksen  puhelimitse apteekkiin, ikinä ei ole kuittailtu eikä passitettu päivystykseen.

Vierailija
14/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Tässä matkalla apteekkiin. Ylläriylläri nitrofuria hakemaan. Lääkäri oli onneks tosi mukava ja pyöritteli päätään kun katto koneelta mun historian+kun kerroin tosta terveysneuvon hoitajasta. Kiitti kaikille asiallisesti vastanneille 💜

Vierailija
15/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä hoitaja, tee valitus.

Vierailija
16/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään on sukupuolitaudin mahdollisuus (klamydiassa samanlaiset oireet) , potilas lapsi tai jos nousee kuume, ohjataan lääkäriin mutta muuten saa kyllä ab-kuurin puhelinmääräyksenä!

Puhelimessa kysytään aina samat kysymykset eli onko sp-taudin mahdollisuus tai onko kuumetta, noista ei pidä loukkaantua. Ikinä ei ole kukaan hoitaja alkanut jankata vastaan, menettäisin varmaan pahemman kerran hermoni jos niin kävisi :O 

Hyvä ap että sait apua ja lääkkeet :)

Vierailija
17/17 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vti on tuskallinen ja kiusallinen vaiva ja voi johtaa hoitamattomana vakaviin yleisinfektioihin. Mulla on ollut kaksi kertaa munuaisaltaan tulehdus ja kerran urosepsis (verenmyrkytys), joilloin oli crp pahimmillaan lähes 500. Parempi vaan hakea lääkkeet päivystyksestä kuin joutua sairaalaan osastohoitoon systeemiä kuormittamaan ja sairauslomille.