Ärsyttää positiiviset ihmiset
Hmp
Alkanut ärsyttämään ihmiset, jotka ajattelevat vain positiivisesti ja ovat hymyileviä hangon keksiä. Muutama työkaveri tämmöinen, ja he eivät kykene käsittelemään mitään negatiivisia asioita tai ottamaan vastaan negatiivista palautetta. Myös itsereflektointi ei onnistu. Kai se nyt onnistuu olemaan positiviinen, jos sulkee silmänsä kaikelta negatiiviselta!
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Tieto lisää tuskaa. Omassa kuplassa on turvassa. Tuollaisia todellisuudesta vieraantuneita kannattaa välttää.
Paskaa. Mitä enemmän luet ja mitä enemmän tiedät itsestäsi, sitä paremmin voit. Omalla kohdalla 100% totta tämä. Tietenkin jos tulee tieto, että olen kuolemansairas, niin kyllähän se tuskaa lisää, mutta muuttaa varmuudella joitain asioita elämässäni myös paremmaksi, kun joudun priorisoimaan asiat uudelleen.
Negatiivinen, sinun ei ole pakko olla töissä, mutta jos olet, sinun pitää tulla toimeen kaikkien ihmisten kanssa. Et ole työpaikalla valitsemassa kenestä tykkäät ja kenestä et, vaan tekemässä töitä. Sinun tilallesi olisi tulossa kymmeniä tai jopa satoja ihmisiä, jotka tekisivät työnsä ilomielin. Etsi uusi työpaikka, jos olet jo polttanut sillat takanasi.
Huvittavaa, että tän keskustelut negatiivisimmat kommentit on niiltä, jotka ovat "positiivisten puolella".
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa, että tän keskustelut negatiivisimmat kommentit on niiltä, jotka ovat "positiivisten puolella".
Onhan se tosi negatiivista, jos sanotaan että kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen. 😄
Vaikka olisi negatiivisia asioita, ei tarvitse olla negatiivinen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tosi negatiivista, jos sanotaan että kaikkien kanssa pitäisi tulla toimeen. 😄
Riippuu ihan siitä millä tavalla asian sanoo. Minusta aloitus oli aika neutraali, vaikka olen itse kunnon negis, mutta ihme kun positiivisena itseään pitävät tulkitsivat aloituksen negatiivisesti lisäten siihen omassa mielessään nimenomaan NEGATIIVISIA oletuksia.
Ap. varmaan itse provoilee nuo ironiset vastaukset?
27
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisikö positiivisten ihmisen hyväksyä huono käytös? Sallia vuodesta toiseen kollegan kiukkunohtaukset, piilovittuilu, syyllistäminen?
Ärsyyntyminen? Jatkuvat vaatimukset jolla haluaa rajoittaa toisten olemista, esim ärsyyntyy nauruäänistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin pitäisikö positiivisten ihmisen hyväksyä huono käytös? Sallia vuodesta toiseen kollegan kiukkunohtaukset, piilovittuilu, syyllistäminen?
Ärsyyntyminen? Jatkuvat vaatimukset jolla haluaa rajoittaa toisten olemista, esim ärsyyntyy nauruäänistä?
Mistä ilmenee ap:n huono käytös?
Voi olla positiivinen luonne, vaikka olisi älykäs ja kriittinen ja osaisi kokea ja käsitellä negatiivisiakin tunteita. Silti se päävire on positiivinen ja toiveikas elämää kohtaan, vaikka on vastoinkäymisiäkin (kuten kaikilla jossain vaiheessa elämäänsä tulee).
Sitten toinen juttu on sellaiset naiivin hölmöt positiiviset ihmiset, jotka ovat vain simppelisti tyhmiä ja sulkevat kaiken tiedon ja kritiikin hölmön kuplansa ulkopuolelle. Näitä en kyllä itsekään jaksa, kuten en tyhmiä, huonot sosiaaliset taidot omaavia ihmisiä ylipäänsä. On sitten positiivinen tai negatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieto lisää tuskaa. Omassa kuplassa on turvassa. Tuollaisia todellisuudesta vieraantuneita kannattaa välttää.
Paskaa. Mitä enemmän luet ja mitä enemmän tiedät itsestäsi, sitä paremmin voit. Omalla kohdalla 100% totta tämä. Tietenkin jos tulee tieto, että olen kuolemansairas, niin kyllähän se tuskaa lisää, mutta muuttaa varmuudella joitain asioita elämässäni myös paremmaksi, kun joudun priorisoimaan asiat uudelleen.
Omalla kohdallani sama juttu, mutta oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät kestä todellisuutta vaan ovat sokeita epämiellyttäville asioille. He voivat paremmin (toisin kuin ehkä muut heidän ympärillään), kun defenssit suojelevat heiltä totuudelta.
Emmeköhän me kaikki itseämme vähän huijaa, mutta muissa sen huomaa paremmin kuin itsessään.
Olin aikanaan se porukan positiivari, iloinen ja aina hyvällä tuulella.
Kaikki kuvittelivat, ettei minulla ole mitään ongelmia, vaikka olihan niitä, kuten kaikilla, mutta parikymppisenä uskoin itsekin siihen, että kamalan kokemuksen jälkeen usko ihmiseen palautuu.
Ja se muutamassa kuukaudessa palautuikin, vaikka kuinka olisin tullut petetyksi tai jätetyksi, kiusatuksi ja kaltoin kohdelluksi.
Mutta ei sitä loputtomiin jaksa.
Nykyään olen perusnegatiivinen, koska maailma teki minusta tällaisen.
En kuitenkaan kiusaa ketään, en v-le, mutten myöskään syleile maailmoja ja keksi kaikesta väkisin jotakin positiivista, jos sitä ei kerta kaikkiaan ole!
Onneksi olen löytänyt rinnalleni samanlaisen, kovia kokeneen ihmisen, jonka kanssa voin nauraa yhteiselle negatiivisuudellemme.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla ei ole mitään oikeutta olla inhottava toisille. Älä edes ajattele, että saisit antaa negatiivista palautetta, vaan ymmärrä, että voit antaa rakentavaa palautetta, joka annetaan kahden kesken ja ystävällisesti. Kotonasi voit olla sellainen ilkimys kuin haluat, mutta työpaikallasi sinulta vaaditaan käytöstapoja, koska sinulle maksetaan työnteosta.
Ps: Inhoan negatiivisia ihmisiä työpaikalla, jotka pilaavat oman elämänsä lisäksi kaikkien muidenkin elämät.
Samaa mieltä! Olen töissä myös meidän uuden toiminnanohjausjärjestelmän (kyllä, ne ovat saatanasta!) pääkäyttäjä, koska jokaisessa yksikössä pitää olla joku joka ohjeistaa, tarvittaessa tukee ja kerää myös palautetta. Järjestelmän aktiivisia käyttäjiä meillä noin 30 reilusta sadasta henkilöstä ja me kaikki teemme sinne järjestelmään samoja juttuja. Voi sitä valituksen määrää, kuulen samoilta ihmisiltä päivittäin, miten ***** järjestelmä meille on otettu käyttöön / miten p**seelleen projekti on hoidettu / miksi juuri hänen pitää tietyt tiedot järjestelmään päivittää. Kysyn sitten, että mikä olisi parempi / oliko entinen hyvä / onko ohjeistus huonoa jne. Minulle on selvinnyt, että järjestelmä itsessään ei ole syy vain hyvä tekosyy. Yksikin 35-vuotias elämäänsä kyllästynyt äijä sanoi, että hän on lihonut järjestelmän käyttöönoton vuoksi 25 kg (!!!). Eräs rouva sanoi, että hän ei tykkää ohjeista/neuvoista/säännöistä, ja hän haluaa käyttää juuri niitä järjestelmiä, mitä haluaa. Yksi oli pettynyt , kun huomasi, että sehän olen minä, joka vastaan hänen tukimeiliin lähettämiinsä työpyyntöihin (eli pyytää tukea hommiin, joihin on yksityiskohtaiset kuvalliset/videoidut ohjeet) ja järjestelmää koskeviin reklamaatioihin. Toinen sanoi, että hänestä on kiva valittaa! Sama tyyppi valittaa myös siitä, ettei palkasta jää mitään käteen (ostanut viimeisen vuoden aikana sekä uuden auton että ison asunnon) jne. Veikkaan, että nämä pitävät minua ärsyttävän positiivisena tyyppinä ja heitä ärsyttää vielä enemmän, kun en ole 5-kymppisenä elämääni ja työhöni kyllästynyt. Elämä kun on kuulemma ohi viimeistään 40-vuotiaana - jepjep.
Joskus mietin, että tää on lastentarhanopettajan pesti oman toimen ohella :D
Minulla on sellainen kokemus omalta työpaikaltani, että yksi ihminen saa mielestään sanoa töksäyttää kenelle vaan, mitä vaan, ja hän kokee, että hänellä on siihen oikeus, koska hän on niin älykäs ja näkee miten asioiden pitäisi olla. Asiakkaat inhoavat ja pelkäävät häntä. Työyhteisö murenee ympäriltä pala kerrallaan. Osa ottaa lopputilin, osa masentuu. Ottaisitko ennemmin hänet työkaveriksesi, ap? Vaihtaisin hänet positiiviseen ihmiseen milloin vain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sellainen kokemus omalta työpaikaltani, että yksi ihminen saa mielestään sanoa töksäyttää kenelle vaan, mitä vaan, ja hän kokee, että hänellä on siihen oikeus, koska hän on niin älykäs ja näkee miten asioiden pitäisi olla. Asiakkaat inhoavat ja pelkäävät häntä. Työyhteisö murenee ympäriltä pala kerrallaan. Osa ottaa lopputilin, osa masentuu. Ottaisitko ennemmin hänet työkaveriksesi, ap? Vaihtaisin hänet positiiviseen ihmiseen milloin vain.
Tunnistan tyypin. Joillain älykkyys (vieläpä itse korostettu) ilmenee todella omituisella tavalla. Olisin tyytyväinen, jos edes osa siitä älykkyydestä, havaintokyvystä ja terävyydestä kohdistuisi siihen työhön tai mielellään sen kehittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kerran tällaiseen ihmiseen törmänneenä (niin työ- kuin opiskelupaikat) ei tulisi enää mieleenkään ärsyyntyä positiivisesta työkaverista. Mieluummin työskentelen positiivisuudessaan jopa hiukan naiivin kuin tällaisen myrkynkeittäjän kanssa. Mutta näitä ikävä kyllä riittää, kun Suomessa älykkäänä ja pätevänä pidetään veemäistä, aggressiivista ja negatiivista ihmistä.
Itse kartan naama norsunvitulla kulkevia. Varsinkin sellaiset työpaikoilla pilaavat koko muun työyhteisön hengen. Esimiesasemassa olen joutunut puuttumaan näiden henkilöiden käytökseen ja pahimmissa tapauksissa siirtämään heitä muihin tehtäviin.
Itse olen kuvailemasi positiivinen ihminen. Minulla on takana muunmuassa molempien lasteni kuolema, vaimon masennus ja itsemurhayritys, potkut, ulosotto, jne. Meillä kaikilla on takanamme omat murheemme. Et näe sitä ihmisestä päällepäin. Parasta mitä voit olla kanssaihmisillesi on kohteliaisuus ja hyväntuulisuus.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla positiivinen luonne, vaikka olisi älykäs ja kriittinen ja osaisi kokea ja käsitellä negatiivisiakin tunteita. Silti se päävire on positiivinen ja toiveikas elämää kohtaan, vaikka on vastoinkäymisiäkin (kuten kaikilla jossain vaiheessa elämäänsä tulee).
Sitten toinen juttu on sellaiset naiivin hölmöt positiiviset ihmiset, jotka ovat vain simppelisti tyhmiä ja sulkevat kaiken tiedon ja kritiikin hölmön kuplansa ulkopuolelle. Näitä en kyllä itsekään jaksa, kuten en tyhmiä, huonot sosiaaliset taidot omaavia ihmisiä ylipäänsä. On sitten positiivinen tai negatiivinen.
Sitten on kolmas ryhmä, joka ei ole oikeasti positiivista nähnytkään, vaan "positiivisuus" on sitä, että tulkitsee kaiken haluamallaan tavalla eikä osaa ajatella tunteitaan pitemmälle. Omasta näkökulmasta on tietysti positiivista, että todellisuus on sellainen kuin itse haluaa, mutta muille se voi näyttäytyä myös negatiivisuutena.
Yltiöpositiivisilla on usein hirveästi aggressiota, katkeruutta ja kaunaa sisällä. Tiedän useita tällaisia.