Olenko nirso, vai onko Netflixissä jonkun muunkin mielestä aika suppea elokuvatarjonta?
Olen nähnyt kaikki kiinnostavat elokuvat jo, lähes kaikki paljon ennen kuin olen alkanut tilata Netflixiä...
Kommentit (14)
Et ole! Siellä tuntuu olevan vaan ikivanhoja, 10-15 vuoden takaisia leffoja, ja nämä nykyaikaisemmat taas ovat jotain tyyliin b-luokan omakustanteisia leffoja.
Leffapuoli vähän huono mutta itse tykkään sarjoista ja siinä netflix pesee kilpailijat 👍
Mua ei haittaa ikivanhuus, mutta olen nähnyt ne kaikki hyvät! Itse asiassa haluaisin enemmän vanhoja klassikoita sinne (ja tietysti katsoisin mieluusti uusiakin elokuvia).
Ap
Sarjat ovat kannattaviampia Netflixille, joten he ihan tietoisesti keskittyvät niihin. Minulla on aina välillä Netflix käytössä, mutta sen ongelma on että yrittävät määrällä korvata laatua, suuri osa tarjonnasta on siis aivan luokatonta sontaa. Siksi käytössä välillä myös Viaplay ja HBO Nordic.
Vierailija kirjoitti:
Sarjat ovat kannattaviampia Netflixille, joten he ihan tietoisesti keskittyvät niihin. Minulla on aina välillä Netflix käytössä, mutta sen ongelma on että yrittävät määrällä korvata laatua, suuri osa tarjonnasta on siis aivan luokatonta sontaa. Siksi käytössä välillä myös Viaplay ja HBO Nordic.
Niin varmasti! Ei mun mielestä HBO Nordicillakaan erityisen hyvä leffatarjonta ole, sarjojen takia mä sitäkin tilaan. Viaplayta ei olla kokeiltu, mutta kolmatta palvelua ei nyt ainakaan oteta :D
Ap
Oikean havainnon olet tehnyt, itse olen siirtynyt muihin palveluihin (mm virtuaalivuokraamot) ja aina kun koitan vaihteeksi ottaa Netflixin siellä ei ole juuri mitään uutta kiinnostavaa. Tuo on kuulemma myös maakohtainen juttu niin että Suomessa saattaa olla suppeampi / myöhäisempi valikoima kuin jollain muilla mailla jolloin kansainväliseltä Netflix hyppeltä putoaa pohja täällä. Itseäni kiinnostaa hömpän lisäksi dokumentit, muutkin kuin jenkkileffat yms ja silloin erityisesti huomaa kuinka noihin palveluihin pusketaan pääosin niitä jo nähtyjä jenkkileffoja.
Muuten, huomasin, että Netflixiin oli tullut Monty Python's Flying Circus! Jee!
Ap
On. On tosin jotain ihme koodeja joilla saa avattua lisää leffoja, mutta en muista yhtään millai tämä oikein toimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmasti! Ei mun mielestä HBO Nordicillakaan erityisen hyvä leffatarjonta ole, sarjojen takia mä sitäkin tilaan. Viaplayta ei olla kokeiltu, mutta kolmatta palvelua ei nyt ainakaan oteta :D
Ap
Itse ainakin vaihtelen palveluita niin että käytän yhtä tai kahta samaan aikaan, ehkä kuutta pidemmän päälle lomittain. Miksi kaikkia pitäisi maksaa yhtä aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei minullakaan ole koskaan päällekkäin montaa palvelua, otan käyttöön ja irtisanon samantien, kun maksujakso päättyy otan fiiliksen mukaan jonkun toisen käyttöön. Nyt varmaan mennään Netflixillä vähän aikaa, Glown uusi kausi tulee kesäkuussa.
Ja leffoja on tosi huonosti missään suoratoistopalvelussa, niistä kun on hupia vaan yhdeksi illaksi, kuin taas sarjat sitouttavat asiakkaan palveluun pidemmäksi aikaa.
Samaa mieltä. Näin on myös Elisa Viihteessä ym. Ei mitään kunnon sisältöä 👎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kävin eilen taas huvin vuoksi vilkaisemassa HBO Nordicin leffatarjontaa ja se oli jopa huonompi kuin muistin. Sarjoja mäkin sieltä vain katselen.
Tuskailen itsekin Netflixin leffojen kanssa. Itseä toden teolla kiinnostavat voidaan laskea yhden käden sormilla. Kauhusta tykkään itsekin, ja sen suhteen tarjonta on sentään ihan kelvollinen. Klassikoiden ja muiden elokuvamaailman kulmakivien suhteen on kuitenkin minusta erityisen heikko tilanne. Tuntuukin että siellä on vähän kaikkea, muttei kunnolla oikein mitään.
Ai niin, ja Netflixin käyttöliittymä ja algoritmi myös tyrkyttää heidän omaa tuotantoaan (=pääasiallisesti sarjoja) muun sisällön kustannuksella. Selailu "mitä täältä löytyy" -periaatteella on rasittavaa.
Aikaisemmin tuntui muuten löytyvän myös joka leffalle useampi käyttäjäarvio, nykyään niitä on yleensä vain yksi jos sekään... 🤔
Olen melkolailla samaa mieltä. Esim. komedia-, trilleri- ja draamaleffojen tarjonta mielestäni huonoa. Kauhusta ja scifistä tykkään ja niitä siellä mulle ainakin ihan kivasti, etenkin kauhua, mutta olisi kiva kattoa muutakin. Sarjoja tuleekin lähinnä sieltä katsottua.