Vieraat eivät halua tulla rippijuhliin
Tyttäreni pääsee ensi kesänä ripille. Jo useampi vieras on ilmoittanut, ettei pääse tulemaan rippijuhliin. Osa kutsutuista sanoo, että heillä on muuta menoa ja moni on sanonut matkan juhlapaikalle olevan hankala. Pidämme siis juhlat mökillämme n. 60 km päässä kirkosta, mökille siirrytään siis konfirmaation jälkeen omilla autoilla. Minusta tuo matka ei ole kovin hankala, koska lähes kaikilla on kuitenkin autot ja autottomat voivat varmasti saada joltain kyydin. En siis usko, että kyse on tuosta, jostakin syystä ihmiset vaan aikovat jättää juhlat väliin, mikä on minusta aika loukkaavaa, ripille päästään kuitenkin vain kerran elämässä. Tytär itkee, ettei tule saamaan mitään lahjoja, kun vieraita ei tule. Mitä tehdä tässä tilanteessa? Meillä on aika pieni suku ja ystäväpiiri, eli ns. varakutsuttaviakaan ei juuri ole.
Kommentit (382)
7 sivun verran on taas trolli onnistunut tuhlaamaan elämäänne. Lopettakaa jo.
Oma äiti aina järjesti kaikki pakolliset juhlat ja tapaamiset mökillä. Ei ikinä kutsunut ketään kotiin vaikka meillä oli hyvin viihtyisä talo mutta vaatimaton mökki.
Ettei vaan tarvinnut siivota, remontoida ja olla arvosteltavana. Arvaa että hävetti. Ei ollut rahasta kiinni, joten kummallista se oli. Myöhemmin ovat aina vuokranneet tilan, kun tajusivat itsekin ettei kukaan halua mökille vaikka onkin 10 km päässä isosta kaupungista ja sisävessa.
Vierailija kirjoitti:
Seurakuntasalinhan saa vuokrattua (lähes) ilmaiseksi...
Mutta jos nyt hetki leikitellään, että ap olisi tosissaan:
Jos teillä on mökillä nukkumapaikkoja vain kahdelle perheenjäsentenne lisäksi, niin onko istumapaikkojakaan sen enempää? Entä miten ajattelit hoitaa tarjoilut ja niiden kylmäsäilytyksen mökkiolosuhteissa? Entäpä ne jo aiemmin mainitut parkkipaikat kaikille autoille?
Ei mitään istumapaikkoja tarvita. Vieraat voi seisoksia terassilla sateelta suojassa ihanien hyttysten seurassa. Ap höösää mökkikeittiössä ja tarjoilee kertiksistä kaakkua ja kahveeta. Autot voi jättää ison tien pientareelle. Ei siinä mitään pientaretta toki ole, mutta ojaan mahtuu. Sieltä on kiva könytä soratietä korkkareissa ja kalliissa sukkiksissa mökille. Korot painuu multaan vasta siinä mökkipihassa. Ja sukat repeytyy vasta ekalla huussikäynnillä. Muuten on oikein mukavaa siinä terassilla.
Vinkki mökille kutsuville: sinä saatat nauttia mökkeilystä, mutta vieraat kyllä vuokraavat omansa jos haluavat mökkeillä. Ei toisen juhlissa voi nauttia mistään mökkitunnelmasta!
Kun ihminen on kerran laskeutunut puusta, niin pitääkö sinne väen vängällä kivuta takaisin.
Itse kummitätinä en mennyt kuin konfirmaatioon, kun kummityttö pääsi ripille. Juhlat olisivat olleet 80km:n päässä ja ei kiitos, en lähtenyt sinne ajamaan, kun vielä tiesin, että tarjoilut olivat pelkkä kahvit ja kakku. Olin itsekäs juu.
Ota seurakuntasali tms paikka niille juhlille, niin saatte niitä vieraita. Ja unohda se face, kaikki eivät siellä ole vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki mökille kutsuville: sinä saatat nauttia mökkeilystä, mutta vieraat kyllä vuokraavat omansa jos haluavat mökkeillä. Ei toisen juhlissa voi nauttia mistään mökkitunnelmasta!
Kun ihminen on kerran laskeutunut puusta, niin pitääkö sinne väen vängällä kivuta takaisin.
Varsinkaan juhlamekossa ja korkokengissä :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta moni näitä järjestää oikeastikin! :D
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon mökillä on parkkitilaa?
Tätä parkkeerausta en kyllä ollut ajatellut, kiitos kun huomautit! Tilaa ei mökin pihassa ole paljoa, mutta tien varrelle voi kyllä jättää autot ja kävellä loppumatkan. Kuten sanoin, tie on ihan hyvässä kunnossa ja pyydän miestä vielä viemään tielle lisää soraa ennen juhlia. Ajattelevatko ihmiset, että mökkitiellä likaantuu kengät? Pitäisikö kutsussa vielä mainita, että olosuhteet juhlapaikalla ovat hyvät?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä parkkeerausta en kyllä ollut ajatellut, kiitos kun huomautit! Tilaa ei mökin pihassa ole paljoa, mutta tien varrelle voi kyllä jättää autot ja kävellä loppumatkan. Kuten sanoin, tie on ihan hyvässä kunnossa ja pyydän miestä vielä viemään tielle lisää soraa ennen juhlia. Ajattelevatko ihmiset, että mökkitiellä likaantuu kengät? Pitäisikö kutsussa vielä mainita, että olosuhteet juhlapaikalla ovat hyvät?
-ap
No nii! Sillä lailla! Mä tiesin! Ison tien varteen vaan ja sieltä soratietä korkkarit jalassa. Ai että on kivaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olisiko helpompi tehdä se remontti ajoissa loppuun? :D
Vierailija kirjoitti:
Itse kummitätinä en mennyt kuin konfirmaatioon, kun kummityttö pääsi ripille. Juhlat olisivat olleet 80km:n päässä ja ei kiitos, en lähtenyt sinne ajamaan, kun vielä tiesin, että tarjoilut olivat pelkkä kahvit ja kakku. Olin itsekäs juu.
Ota seurakuntasali tms paikka niille juhlille, niin saatte niitä vieraita. Ja unohda se face, kaikki eivät siellä ole vieläkään.
Oikeesti olit itsekäs minä minä-tyyppi eikä tuo sinun juu yhtään lievennä asiaa. Mutta niin makaa kuin petaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikki kutsutut ovat saaneet pitkän listan muistakin kutsutuista ja eikun soittelemaan tutuille ja puolitutuille mahtuuko kyytiin.
Saatiin mekin kutsu naapurin 50v juhlille usean sadan kilometrin päähän. Enpä vain tiennyt ketä muita oli kutsuttu ja miten menevät, niin kyytiä vailla jäi menemättä.Voisin perustaa facebook-ryhmän juhlille? Siellä olisi helppoa vieraiden sopia kyydeistä.
-ap
Sinä olet kyllä tyhmä !! Mutta onneksi tämä onkin provo,koska kukaan ei voi olla noin tyhmä!
What..? Itse olen ateisti, joten kirkkoon en tule. Rippujuhlissa käyn mielelläni, mutta viivyn vain sen tunnin kahvin verran. Lahjan tietenkin tuon. En aio ajaa 120 km tunnin kahvittelun vuoksi. Tai siis pyytää miestäni ajamaan, olen autoton ja ajokortiton. Enkä halua kenenkään kyydillä, koska silloin en pääse pois kun haluan. Rippujuhlissa on tapana pistäytyä. Ei niihin lähdetä kauas.
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tää on hyvä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Trollihan tämän on pakko olla, mutta jos nyt haluat vieraita juhliin, sun pitää miettiä, miksi joku haluaisi kesäisenä sunnuntaina ajaa vähintään 120 km ja ostaa lahjan (niitähän varten tyttäresi koko rippikouluun edes menee) vain istuakseen juhlavaatteissa pari tuntia mökillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kaikki kutsutut ovat saaneet pitkän listan muistakin kutsutuista ja eikun soittelemaan tutuille ja puolitutuille mahtuuko kyytiin.
Saatiin mekin kutsu naapurin 50v juhlille usean sadan kilometrin päähän. Enpä vain tiennyt ketä muita oli kutsuttu ja miten menevät, niin kyytiä vailla jäi menemättä.Voisin perustaa facebook-ryhmän juhlille? Siellä olisi helppoa vieraiden sopia kyydeistä.
-ap
Sinä olet kyllä tyhmä !! Mutta onneksi tämä onkin provo,koska kukaan ei voi olla noin tyhmä!
No tuo on kyllä vähän töykeää. Eikä tämä ole provo, olen ihan fiksu ja aikaansaava ihminen, kaikki eivät pystyisi samaan aikaan käymään töissä ja järjestämään remonttia ja mökkijuhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No tuo on kyllä vähän töykeää. Eikä tämä ole provo, olen ihan fiksu ja aikaansaava ihminen, kaikki eivät pystyisi samaan aikaan käymään töissä ja järjestämään remonttia ja mökkijuhlia.
Äskeinen oli siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun tää on hyvä!!
Pitkästä aikaa viihdyttävä trolliketju. Ap:n kunniaksi on todettava, että hän ei ole pilannut tätä liian övereillä ehdotuksilla (tosin se terassin maalaaminen oli siinä ja siinä), joten on saatu keskustelu pysymään aika lailla asiallisena (siis ei ole vielä tuota yhtä seurakuntavihaajaa lukuunottamatta viety keskustelua väärille raiteille).
Lisää tämmöistä vappua odotellessa. Ap voisi kertoa, mitä kivaa ohjelmaa mökillä olisi perheen pienimille ja mainita siitä, että kermakakku säilyy hyvin kellarissa, jääkaappia kun ei ole.
En tulisi. Ongelma ei olisi matka vaan mökki. Mökille en tulisi vaikka olisi vain 5km matka.
Olisin halunnut jättää riparin käymättä. Siihen aikaan ei siinä seurakunnassa ollut muita kuin leirejä (ei siis päiväriparia). Sinne vaan leirille koulukiusaajien kanssa. Ei saanut jättää käymättä, koska mitä ne ihmiset sanoo. En saanut rahaa vaan rippiristejä yms.
Omat lapseni olen säästänyt moiselta. Heitä ei ole kastettu eikä konfirmoitu. Ja näitä kaste-rippi-kummijuttuja lukiessa hyvä niin.
Ai niin, ap: neljän vuoden päästä on ehkä yo-juhlat. Muista järkätä joku remppa silloinkin, niin pääsette mökille viettämään lakkiaisia.
Voit hyvin perustaa, mutta älä laske sen varaan, että kaikki siltikään tulisivat. Autottomana voin sanoa, että jos juhlien kesto on epämääräinen (ne makkaranpaistot ja saunomiset kahvittelujen lisäksi), mulle ei riitä kyyti juhliin vaan tarvitsen myös kyydin takaisin ja haluamanani ajankohtana. Ei käy, että joudunkin odottelemaan kuskin mahdollisia saunomisia ja makkaranpaistoja iltaan asti tai joudun tulemaan taksilla kotiin. 60 km on aika kallista taksilla.