Kauhutarinoita perhepäivähoitajista - onko muilla?
Muistan ysärillä kun oltiin lapsena hoidossa perhepäivähoitajalla, niin hoitaja pakotti meidät ulos väkipakolla vaikka olisi ollut mikä pätevä syy. Joskus oli unohtuneet vaihtovaatteet kun tarkkasade yllätti, mutta kauheimpana muistan ne kerrat kun hän työnsi meidät pihalle melkein ilman kenkiä ilman valvontaa vaikka hänen oma väkivaltainen lapsensa hääri kimpussamme kuin herhiläinen.
Tämän muistan selvästi, koska se toistui usein. Pph:n naapuri poltti roskia takassaan ja piippu tuprutti sen raskaan savun kaikkialle ok-talojen naapuruston pihoille. Emme pystyneet hengittämään ja kun pyysimme päästä takaisin sisään sen silmiä kirvelevän savun keskeltä, niin hoitaja vastasi että mene naapuriin pyytämään että mies nostaa piipun ylemmäs eikä päästänyt sisälle. Äiti ihmetteli hakiessa miksi vaatteemme haisevat ihan savulta ja miksi kärsimme päänsärystä.
Jäänyt vaivaamaan toi, mutta onko ollut ihan normaalia?
Kommentit (54)
Hoitaja oli ihan mukava, mutta sen teinipoika söi aina lapsille valmistetut ruuat ja lapset joutui kuunteleen päivittäistä riitelyä aiheesta.
Pph kokemus löytyy entisen perhetutun luota. Ollessani alle kouluikäinen hänen 6 vuotta vanhempi lapsensa sai esim. istua mun päälle ja kutittaa täysillä, siinä sitten huusin, kielsin, refleksinä nauroin ja haukoin henkeä muutaman minuutinkin, ennen kuin viereisessä huoneessa ollut pph viitsi laiskasti kieltää. Pelkäsin myös ötököitä ja tietty lapsensa sai jahdata mua ötököiden kanssa ja heitellä niillä. Lapsensa oli siis tosi vahingoniloinen ja pph oli samaa maata vaikkakaan ei aikuisena yhtä avoimesti. Moitetta ja nälvimistä tuli mulle ja muillekin lapsille monestakin asiasta. Ei se ihan hirviö ollut mutta kylmä ja vittumainen ihminen, josta jäi ikävät muistot.
Olisin antanu rullan vessapaperia mukaan siihen asti, kunnes löytyy toinen hoitopaikka.[/quote]
Luulet oikeasti, että sillä olis mun peppua pyyhitty? Eiköhän olis käyttäny vain omille lapsilleen. Herää pahvi. Mun äiti ei vienyt mua enää sinne. Istuin äidin työpaikalla päivät siihen asti kunnes uusi hoitotäti saatiin.
T.se Hesarin lapsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taannoisen työkaverin vaippaikäinen oli pp-hoidossa.
Työkaveri murehti lapsen pahenevaa vaippaihottumaa. Vaippa kuitenkin aina kuiva lapsella kun tarkisti hakiessaan.
Erään kerran sitten meni täysin poikkeuksellisesti hakemaan lastaan 2 tuntia aiemmin kuin normaalisti.
Lapsella kuset ja paskat vaipoissa. Pp-hoitaja kun oli vaihtanut lapselle kuivan vaipan tyyliin kerran päivässä - hieman ennen kuin äiti tuli hakemaan lapsen.
Työkaveri oli itkien kantanut lapsensa pois sillä tajusi heti mikä oli ollut meininki, hän siis otti lapsen pois tuosta hoitopaikasta ja ihottuma oli melko pian historiaa.
Olisin tehnyt tutkintapyynnön lapsen kaltoinkohtelusta. Nytkö tuo pph siis jatkaa toimintaansa?
En tiedä miten meni, tuosta aikaa jo varmaan parikytvuotta. Kyllä kai hän (lapsen äiti) jonkilaisen haloon siitä nosti.
Olin itse 5-vuotiaana jonkun aikaa perhepäivähoitajalla, jolla oli kaikenlaisia mielenoikkuja. Kerran väritettiin ja väritin palomiestä. Olin juuri nähnyt telkkarista palomiehiä ja älynnyt, että nehän pukeutuu aika mustiin. No, akka tuli taakse ja näki mun värittävän sitä palomiestä aika mustaksi. Huusi kunnolla, että palomiehet on punaisia! Ja käski värittää uudestaan saman kuvan oikein... Sama eukko oli sanonut, että viideltä loppuu hoitoaika. Mun kummatkin vanhemmat työskenteli keskustassa ja olivat sanoneet ja keskustelleet rouvan kanssa, että eivät välttämättä ihan joka päivä ennen viittä kerkeä. Ei se mitään, oli hoitaja sanonut. Mutta kun kello tuli viisi ja olin ainoa hoitolapsi paikalla, mut pistettiin ulos tienvarteen. Siis autotien varteen istumaan ja piha-aidan lukko kiinni, etten pääse sinne. Ei mennyt pitkään onneksi, että sain kunnallisesta päiväkodista paikan ennen eskaria.
26: Ja tuo tosiaan tapahtui kansa ysärillä.
Olin vanhemman veljeni kanssa pph:ssa ja hoitaja oli kuin jostain painajaisesta. Huusi, kiroili, kiristi, uhkasi, rankaisi, nöyryytti, riuhtoi. Hänen hoidossaan oleminen oli munankuorilla kävelemistä, koska hän suuttui aina jostain ja siitä riemu repesi. Muut aina tyytyväisenä niin hiljaa kuin voi, jotta ei saatu osaansa siitä.
En tiedä kuinka pitkään lopulta olimme siellä hoidossa, mutta arviolta parista kuukaudesta puoleen vuoteen. Äiti otti vihdoin todesta lohduttoman parkumisen hoitoon kuskatessa ja siirsi meidän kunnalliseen päiväkotiin, jossa viihdyimme hyvin. Mietti miksei kuunnellut heti hoitajan tunteneiden ihmisten varoituksia.
En viitsi edes kertoa millainen hirviö minulla oli ysärillä. Onneksi pyysin itse päästä tarhaan. Pphoitajalle on omia lapsiani pistä mistään hinnasta.
Perhepäivähoitaja oli oikea noita. Se vihasi lapsia, paitsi niitää kahta, joiden vanhemmat maksoivat tippiä. Muut saivat osakseen jatkuvaa kiukuttelua ja henkistä väkivaltaa siltä nyrpeältä noidalta.
Minä olen ollut 3 kk iästä päivähoidossa. Silloin ei päässyt ihan vähällä päiväkotiin, joten olin jonkun naapurin naisen ”hoidettavana”. Vanhemmat lykkäsivät minut aamulla vaunuissa ikkunan alle nukkuvana. Ja hakivat iltapäivällä pois samasta paikasta. Kun lumi tuli maahan, he tajusivat ettei siellä vaunuilla ollut käynyt kukaan koko päivän aikana. Olivat sitten hommanneet uuden hoitajan.
Huh huh mitä stooreja muillakin! Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 3 kk iästä päivähoidossa. Silloin ei päässyt ihan vähällä päiväkotiin, joten olin jonkun naapurin naisen ”hoidettavana”. Vanhemmat lykkäsivät minut aamulla vaunuissa ikkunan alle nukkuvana. Ja hakivat iltapäivällä pois samasta paikasta. Kun lumi tuli maahan, he tajusivat ettei siellä vaunuilla ollut käynyt kukaan koko päivän aikana. Olivat sitten hommanneet uuden hoitajan.
Mitä ihmettä!? Olitko parkunut vaunuissa koko päivän? Ap
Vierailija kirjoitti:
Hieman vaikea uskoa tätä tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä tiedä kukaan. Todennäköisesti olen enimmäkseen nukkunut, kun yöllä minua ei ole saanut nukkumaan millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman vaikea uskoa tätä tarinaa.
Usko tai älä. Olin siinä hoitajien välissä mummon luona maalla rytminvaihdossa ja mummo oli siinä onnistunut. Itse en usko, että vanhempani ja mummoni olisivat tästä minulle valehdelleet. He eivät ole muutenkaan mitään valehtelijoita, vaan varsin luotettavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä tiedä kukaan. Todennäköisesti olen enimmäkseen nukkunut, kun yöllä minua ei ole saanut nukkumaan millään.
En nyt ihan osta tätä tarinaa. Eli olisit ollut ~ 9 tuntia heitteillä vailla ruokaa, nesteitä, kuivia vaippoja ja aikuisen turvaa?
Johan tosta vauva parkuisi niin, että edes joku naapuri kiinnittäisi huomiota.
Ja jos on totta, niin rikosilmoituksen olisi kuka tahansa vanhempi tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan osta tätä tarinaa. Eli olisit ollut ~ 9 tuntia heitteillä vailla ruokaa, nesteitä, kuivia vaippoja ja aikuisen turvaa?
Johan tosta vauva parkuisi niin, että edes joku naapuri kiinnittäisi huomiota.
Ja jos on totta, niin rikosilmoituksen olisi kuka tahansa vanhempi tehnyt.
Samaten vaikea uskoa että kukaan olisi niin pälli, että jättäisi kolmen kuukauden ikäisen kuin auton parkkipaikalle. Ihmettelen myös miten ei ole muka paleltunut koko päivänä?
Minä olin kolmen perheen hoitajana yhdessä perheessä, sielle perheen äiti teki ruuat lapsille. Piti antaa lapsille mitä oli tehnyt, ei mitään kummoista, ajattelin keittää lapsille muutaman perunan ,tämä hoitopaikan äitisai raivokohtauksen täällä ei anneta mitään muuta mitä olen tehnyt? Perheen häiryitynyt 5v poika kiusasi muita hoidossa olevia lapsia ! Olihan se hoitopaikka, en tiedä mitä tälle perheelle kuuluu nyt!
Itse olin lapsena kahdessa mukavassa perhepäivähoitopaikassa. Mutta nyt aikuisena olin aika järkyttynyt, kun sain kuulla erään hirveän naisen toimineen perhepäivähoitajana.
Wtf????? :D
Olisin antanu rullan vessapaperia mukaan siihen asti, kunnes löytyy toinen hoitopaikka.