Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro elämäsi pahin virhe...

Narsismi tappaa läheisten elämän
28.04.2018 |

Enkä nyt tarkoita mitään pikkumokia, vaan megalomaanista virhettä, joka muutti elämäsi huonoon jamaan. Joka jälkeenpäin katsottuna olisi todellakin saanut jäädä tekemättä.

Minä aloitan. Reilu 20 vuotta sitten olin nuori leski. Juuri päässyt jaloilleni, hyvässä työpaikassa, lapset aikuisuuden kynnyksellä (miesvainajani poika oli armeijassa ja oma poikani helppo murkku.)

Tapasin narsistin, johon rakastuin korviani myöten. En ollut koskaan kuullutkaan narsismista.
Hälytyskellot eivät soineet, vaikka hänellä oli 2 lyhyttä avioliitoa takanaan ja 3 lasta, joista ei maksanut elareita.

Hän halusi heti naimisiin. Hänen vanhempansa halusivat hänet pois nurkistaan (jota en silloin tiennyt), joten he halusivat ja kannustivat meitä myös avioliiton rauhaisaan satamaan. Anoppi vielä sirkutti, ettei ollut nähnyt poikansa koskaan olleen niin onnellinen blääblää.

2,5 vuoden kuluttua oli kahden lapsen yksinhuoltaja, miesvainajani ja hänen poikansa perintörahat huvenneina ja silmät korvat täys velkaa.
Narsistillahan ei ollut luottotietoja, joten kaikki velat otettiin minun nimiin. Pikavippejä oli useampiakin minun nimissäni, minun tietämättäni otettuja.

Seurauksena 10 vuoden masennus, 20kg ylipaino, luottotiedot menneet, työttömyys (hyvä työpaikkani meni fuusion yhteydessä, kun olin äitiyslomalla).

Suhteet näihin nuorempiin lapsiinkin on huonot. Narsisti-isä manipuloi heitä huolella. Molemmat lapset on olleet huostaanotettuna. Todella likaista peliä minua vastaan on pelattu. Viranomaiset on menneet täysin narsistin ohjenuorassa.
En voi yksityiskohtia kertoa mutta elämäni on täysin raunioina.

Tiedän, että olen monen mielestä ollut tyhmä ja sinisilmäinen ja saan syyttää vain itseäni.

Mutta ei mikään älykkyys riitä, jos rakastettu kylmästi selkäsi takana toteuttaa katalaa suunnitelmaansa. Jos ihminen jota rakastat, esittää rakastavansa mutta todellisuudessa vihaa ja halveksii sinua sydämensä pohjasta. Jonka elämä on siedettävää vain silloin kun on joku nujerrettavana.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa pahinta, mutta yksi melko paha oli antaa puhelinnumeroni eräälle narsistille internetistä. Hän ainakin oli siihen aikaan kiihkouskovainen ja alkoholisti, vaikka väitti olevansa absolutisti. Muutaman viikon ajan olin hänen kanssaan yhteydessä, mutta sitten hän lopetti yhteydenpidon, mutta aloittikin sen uudelleen. Siinä vaiheessa minulla alkoi hälytyskellot soimaan ja minä lopetin yhteydenpidon häneen, mitä hän ei hyväksynyt lainkaan. Hän jatkoi yhteydenpitoa monen kuukauden ajan lähettäen joka päivä humalassa kymmeniä sähköposteja ja tekstiviestejä liittyen aiheeseen, että miksi Jumala ei halua minun lopettavan yhteydenpitoa häneen ja kuinka asia sanotaan Raamatussakin. Hän myös soitteli lähes tauotta useiden tuntien ajan joka päivä ja kerta toisensa jälkeen vaikka en kertaakaan vastannut. Hän sai myös lähipiiristään muutamia uskovaisia tuttaviaan vainoamaan minua. Se loppui sitten, kun minä vaihdoin puhelinnumeron ja otin salaisen numeron, jonka tiesivät vain kaikkein lähimmät ja luetettavimmat henkilöt. Sitä sähköpostia en ole sen jälkeen avannut mihin hän viestejä lähetti. Tästä on nyt reilu 10 vuotta aikaa ja yhä pelkään, että hän ilmestyy elämääni yllättäen ja jatkaa taas vainoamista. Asun yhä samassa kaupungissa kuin silloin kun tutustuin häneen mutta en enää samassa talossa ja toivon todella, että hän ei enää muista minua ja jos muistaakin, niin ei joko halua enää olla yhteydessä minuun tai saa tietoonsa esim. puhelinnumeroani tai muita yhteystietojani.

Vierailija
42/44 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kuuntelee narsismin uhrin valitusta, törmää lopulta samaan asiaan, kun kuuntelee kyllin pitkään: Uhri on itse kohtalonsa valinnut.

Se tulee sieltä jostain sivulauseesta. Ei uhri ole kelpuuttanut tavallista, arkista ajoittain tylsää kaveria vierelleen. Ei, hän nimenomaan halusi sen lipeväkielisen imartelijan, joka hukutti lahjoihin ja ylellisyyteen. Jolla näytti olevan valtaa ja auktoriteettia. Hän suostui haukuttavaksi, rajoitettavaksi, ylikäveltäväksi kun ääni kellossa muuttui, vaikka olisi ihan hyvin lähteä tiehensä. Hän sulki korvansa omaisten ja ystävien varoituksilta.

Sitten hän valittaa 10-20 vuotta myöhemmin, miten narsisti tuhosi hänet.

Nämä ovat väsyttäviä valitusvirsiä, joihin ei saa sanoa mitä oikeasti ajattelee. Jos joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se on sitä. Sinähän halusit määräävän, hallitsevan, omistavan puolison. Sait sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se etten ole osannut ystävystyä ihmisten kanssa. Olen yli kuudenkymmenen ja tavattoman yksinäinen.

Vierailija
44/44 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin minua pettäneen miehen kanssa parisuhteeseen ja kaiken lisäksi muutin hänen kanssaan ulkomaille elätettäväksi ”pelastaakseni suhteen”. Noh, nyt haluaisin erota, mutta minulla ei yksinkertaisesti ole siihen varaa. Säästöjä ei ollut juurikaan (opiskeluajan jälkeen) ja nekin vähät ovat menneet esim. kun olen kuitenkin maksanut omat puhelinlaskuni.

Vaihtoehtona minulla olisi joko jäädä tähän suhteeseen tai sitten jäädä tänne vielä hetkeksi ja etsiä töitä täältä asuinmaastamme, mutta se on todella vaikeaa, kun en osaa kieltä.

Ongelma on siis, että minulla ei ole varaa esimerkiksi edes muuttaa tavaroitani täältä Suomeen saati sitten hommata itselleni asunto Suomesta.

Olin kuitenkin osa-aikaisena opiskelun ohessa töissä, ennenkuin tänne muutin, joten jos olisin tajunnut erota heti pettämisen tultua ilmi tai olisin edes jäänyt Suomeen vaikka ei oltaisi erotukaan, ei minulla olisi tätä rahaongelmaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi