Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alfa/beta naisia, onko heitä?

Vierailija
27.04.2018 |

Tämä menee varmaan poistoon alta aikayksikön, mutta miksi puhutaan vain alfa/beta -miehisä? Millaisia ovat alfa ja beta -naiset?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alfanaisia ovat kaikki ne naiset joita betamies ei saa, betanaiset taas niitä, joita betamies ei huoli. Kaikki naiset ovat kuitenkin alfamiesten uhreja tavalla tai toisella ja siten betanaisia. Alfa- ja betamiehuus tai -naiseus tulee siis aina määrittymään betamiehen näkökulmasta. 

Joita betamies ei huoli? Kerran junaa odottaessani viinalta haiseva epäsiisti mies kiersi koko asemahallin läpi kysellen joka naiselta, että saako hän p*llua ja kertoen, että juuri äsken oli putkasta päässyt. Naiset yrittivät olla kuin eivät miestä huomaisikaan ja mies huusi, että koko asema on täynnä pelkkiä koppavia akkoja.

Vierailija
62/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...

Vierailija
64/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut alfa-naisen, hänen ystävättärensä olivat antaneet hänelle lempinimen "boss".

Se oli Barcelona 2005... voi voi

Vierailija
65/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä miettinyt tätä. Olen varmaan näistä se betanainen, koska mielenterveyden kanssa on ongelmia. Vai mitä mieltä miehet ovat asiasta?

Et välttämättä, jos on potentiaalia korjata ongelmat.

Kiitos! Tämä merkitsee minulle paljon. Potentiaalia on, mutta kyseessä on silti vuosia kestävä prosessi. Joka on jo nyt edennyt paljon, koska olen hoidon parissa enkä yritä pelkästään sinnitellä yksin ongelmieni kanssa.

Tsemppiä sulle! Mä olen vähän samanlainen. Mut eipä mitään, aletaan kasvu alfanaaraiksi!

Mä näen alfanaisina työelämässä hyvin pärjäävät, varakkaat naiset joilla tyypillisesti on nuorempi Miesystävä. Sellainen itsevarma, itsensä tunteva ja hyväksyvä, omaehtoisesti elävä aikuinen nainen...

Vierailija
66/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittajan numero 50 viestin perusteella voisi ajatella, että alfanaisen tausta on ollut sellainen, että hänestä on kasvanut poikkeuksellisen tasapainoinen aikuinen. Esimerkiksi Marilyn Monroe ei kaikista saavutuksistaan ja kauneudestaan huolimatta täyttäisi näitä alfanaisen kriteereitä, koska oireili psyykkisesti koko elämänsä rankan lapsuutensa jäljiltä.

Marilyn oli jotenkin rikkinäinen koko ikänsä. Itse uskon että huonoista lähtökohdista ja kokemuksista huolimatta voi kehittyä vahvaksi ihmiseksi, ihmisen vain pitää tehdä ehkä enemmän henkistä työtä kehittääkseen itseään. Toisaalta se että on niitä ongelmia taustalla, voi antaa siihen itsensä kehittämiseen ja vahvistamiseen sellaisen tarpeen ja lähtöpotkun jota joku hyvää tasaista elämää elänyt ei koskaan saa jaa voikin näin jäädä jopa henkisesti heikommaksi ihmiseksi kuin ongelmansa ja itsensä perusteellisesti kohdannut ihminen.

Vierailija
67/69 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfanainen on sellainen, joka osaa hoitaa itse paljon asioita, mutta ymmärtää sen, että välillä on järkevää myös ottaa toisilta apua vastaan. Hän on siinä määrin tasapainossa itsensä kanssa, että hyväksyy sen, että tasapainoisissa ihmissuhteissa sekä annetaan että saadaan apua toiselta vastavuoroisesti.

Tämä tekee hänen ihmissuhteistaan miellyttävällä tavalla toimivia. Hän ei riistä toisia eikä kovin helposti päädy toisten hyväksikäyttämäksi, koska osaa sopivasti säädellä ihmissuhteissaan etäisyyden ja läheisyyden määrää omasta hyvinvoinnistaan tinkimättä (ainakin pidemmällä aikavälillä).

Vierailija
68/69 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai alfanainen, koska olen saanut elämäni järjestettyä pääosin ihan hyvin. Minulla ei ole ihmeemmin valittamista. Ihan tavallisena naisena silti pidän itseäni.

Vierailija
69/69 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Betanainen on katkera marisija. Sellainen ihminen, joka vain valittaa ja valittaa, vaikka olisikin saavuttanut paljon.

Alfanainen kykenee iloitsemaan elämästään, vaikkei kaikki siinä olisikaan täydellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan