Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkomaalaisella aksentilla suomea puhuvat

Vierailija
27.04.2018 |

Mitä mieltä olette?

Itse olen huomannut, että moni vaihtaa kovin nopeasti englantiin, jos suomi ei taivu täydellisesti. Ovatko muut huomanneet saman? Itse en ymmärrä miksi, sillä puheen kautta oppii.

Kommentit (11)

1/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mun aksenttini on sen verran jäätävä, että sä ymmärrät paremmin mun englantia kuin mun suomea.

Tietenkin jos silti haluat puhua suomea niin voimme puhua suomea.

Monet mun ystävät ja tuttavat puhuvat mielellään enkkua ja saavat harjoitusta samalla. Jotkut haluavat jopa harjoitella espanjaa. Mulle noi kaikki kielet on ok. Onko sillä väliä, mitä kieltä puhumme kunhan ymmärrämme toisiamme?

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Vierailija
2/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni luullaan aina virolaiseksi vaikka olen suomesta. änkytyksestäni johtuu : D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M30 ja latino kirjoitti:

Niin? Mun aksenttini on sen verran jäätävä, että sä ymmärrät paremmin mun englantia kuin mun suomea.

Monet mun ystävät ja tuttavat puhuvat mielellään enkkua ja saavat harjoitusta samalla. Jotkut haluavat jopa harjoitella espanjaa. Mulle noi kaikki kielet on ok. Onko sillä väliä, mitä kieltä puhumme kunhan ymmärrämme toisiamme?

Käännä tuo englanniksi

Vierailija
4/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olen asunut 4 vuotta ulkomailla ja vaikka nolottaa myontaa niin jotenkin ulkolainen aksentti on mulle tullut vuosien aikana kun saattaa menna viikkoja etten puhu Suomea ollenkaan, lapsenkin kanssa puhun vain Englantia ja mieheni on Skotlantilainen. Usein siis mielellani esim vastaan Englanniksi vaikka mulle puhutaan Suomea. Sama myos kirjoittaessa vaikka Facebookissa.

Vierailija
5/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, mutta varmaan johtuu siitä, että suurin osa ulkomaalaistaustaisista kavereistani ovat alkujaan olleet työkavereitani ja työkieli on ollut suomi.

Ihan ohiksena täytyy sanoa, että omiin korviin kuulostaa aina kivalta, kun suomea puhutaan jollain vieraalla aksentilla :D

Vierailija
6/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ma olen asunut 4 vuotta ulkomailla ja vaikka nolottaa myontaa niin jotenkin ulkolainen aksentti on mulle tullut vuosien aikana kun saattaa menna viikkoja etten puhu Suomea ollenkaan, lapsenkin kanssa puhun vain Englantia ja mieheni on Skotlantilainen. Usein siis mielellani esim vastaan Englanniksi vaikka mulle puhutaan Suomea. Sama myos kirjoittaessa vaikka Facebookissa.

No jaa... Itse asunut 27 vuotta poissa suomesta,eika kuulema ole minkaanlaista aksenttia. Murteella puhuminenkin onnistuu mainiosti. Suomea en kuule nykyaan ollenkaan, joskus viesteja lahettelen suomeksi. Olen huomannut etta olen kylla unohtanut ruotsinkielen kokonaan. Mista johtunee?

Vierailija
7/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itseäni luullaan aina virolaiseksi vaikka olen suomesta. änkytyksestäni johtuu : D

Ei voi johtua pelkästä änkytyksestä. Puheessa täytyy olla muutakin häikkää.

Vierailija
8/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menehän takaisin kouluun.

Vierailija
9/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kielioppisäännöt on helppo oppia, aloitat vaikka ison alkukirjaimen käytöstä. Kotuksen sivuilta löytyy selkeät ohjeet.

Vierailija
10/11 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta miten tämä on mahdollista? Minä olen asunut 10 vuotta ulkomailla ja mieheni on myös skotti eikä minulla ole täällä yhtään suomalaista ystävää, joten puhun suomea kerran kuussa kun soitan vanhemmilleni. Silti puhun suomea aivan samalla tavalla kuin sieltä lähtiessäni. Ei mitään ”aksenttia” ole tarttunut vaikken suomea puhu kuin todella harvoin. Ei omaa äidinkieltään voi unohtaa.

11/11 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M30 ja latino kirjoitti:

Käännä tuo englanniksi

My Finnish accent is pretty bad (down south), so I’m sure you understand my English better.

If you still prefer Finnish more, we can speak it, of course.

Many of my friends likes to speak English with me (and practice at the same time) and some of them even prefer Spanish. Does it matter what language do we speak? Understanding each others it the issue.

Kelpaako? Enkku ei ole mun äidinkieli ja kirjoitettu keskellä yötä pienessä jinchossa...

Even if there was a hand, it was the hand of God -Diego Maradona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi