Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain Elämää 2018

Vierailija
27.04.2018 |

Enää reilu 4 tuntia alkuun! 🙌

Onko sinulla ketään suosikkia tällä kaudella?

Itse tykkään eniten Sanista ja odotan hänen versioistaan muiden kappaleista. Sekä muiden versioita hänen kappaleistaan (tai Aikakoneen, jos niitä saa esittää).

Sanin omia biisejä mulle ei kyllä nyt yhtään tuu mieleen, mutta mä oon ollu aikoinani aika kova Aikakone-fani ja kyllä edelleen tykkään heidän musiikistaan. Sen takia tykkään niin paljon myös Sanista.

Joka kevät kun radiosta kuuluu ”Keltainen toukokuu”, mulle tulee ihan kesäfiilis. Se merkitsee mulle kevään ja kesän alkua. 🤗

Kommentit (1244)

Vierailija
921/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun katson Ruudusta tätä Artun jaksoa, tulee tosi ikävä viime kautta ja huippuartistien huikeita esityksiä ja tulkintoja. Tämä on aivan kamalaa...

Danny sanoi Artulle XXX esityksensä jälkeen, että "hienon biisin olet tehnyt". Miksi?? Joka biisin alussa on tekijätiedot, eikä Arttu ole niissä mukana. En kerro mikä biisi koska en halua pilata jännitystä. Sen sijaan myönnetään että nyt taitaa olla kaikkien jaksojen pohjanoteeraus menossa.

"Tekijyys" voi mielestäni tarkoittaa muutakin kuin varsinaista säveltämistä ja sanoittamista. Wiskari lienee kuitenkin laulun ensimmäinen esittäjä, ja ehkä jossakin muodossa hänen kädenjälkensä näkyy lopputuloksessa. Vaikea tietysti sanoa, kun ei tiedä, millaisen prosessin kautta biisit ovat syntyneet. Tekijänoikeuskrediitit eivät kuitenkaan aina kerro kaikkea.

Ai että sinun mielestäsi voi tarkoittaa "tekijyys" muutakin. Jep. Se voi tarkoittaa yhtä montaa asiaa kuin on mielipiteitä, mutta on olemassa tiettyjä lainalaisuuksia tässä kontekstissa mitä sillä tarkoitetaan ja ne ilmenevät tekijänoikeuskreditseistä. Mutta joo, esittämääsi tapaan myös "uusi musiikki" tarkoittaa monenlaista ja vähän muutakin. Esimerkiksi kun Saara Aalto huudahtaa Areenalla "Haluutteks kuulla uutta musiikkia? Tässä maistiainen!" ja sen jälkeen alkaa esittämään Eden Jonesin vuosien takaista kappaletta eli coveria, niin kait se sitten on Saara Aallon mielestä uutta musiikkia yhdellä tapaa ja median mukaan toisella. Nimittäin media hehkutti kyseisen kappaleen olevan kauan varjellun ja pitkään studiossa työstetyn kappaleen. Totuus oli toinen. Mitä totuutta Saara Aalto ei koskaan korjannut kenellekään.

Saarahullu, joka tunnetaan palstalla myös nimillä jennihullu, annahullu jne, jne, ottaa näemmä yhden kohteen lisää ja on nyt myös Arttuhullu.

Noilla nimillä ei täällä palstalla tunneta ketään. Kyse on omasta mielikuvituksestasi, siellä varmasti tunnetaan Saara Aaltokin nimellä kuningatar.

Aina sitä ärsyttää yhtä paljon kun muut jotenkin mystisesti tunnistavat. 

Täällä pitäisi olla nappi, jota painamalla keijukerholaisille voitaisiin soittaa ambulanssi joka kuljettaa heidät kumiseinäiseen huoneeseen. Ei tietenkään niin, että yhden mielipiteen perusteella haettaisiin lepositeisiin vaan siten, että riittävä määrä peukkuja niin lumikeijua vietäisiin pillit päällä ja lujaa.

Vierailija
922/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltahöpölehti tehnyt valitusjutun siitä että esitettiin muitakin kuin Terhin sanoittamia kappaleita. Terveisiä toimitukseen, että valittakaa seuraavaksi esimerkiksi Artun tai Dannyn tuotannosta, kun eivät hekään ole itse sanoittaneet.  
https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000005677003.html

Tuota vielä lukematta; minusta on hieman aihettakin jupista, että laulettavien kappaleitten joukkoon oli poimittu Jäätelöauto, jossa Terhi ei ole tekijänä ja lauluosuuksissakin mukana vain taustoissa. UB-tuotantoa olisi suonut olevan mukana enintään puolet, ja nekin niistä, joissa Terhi laulaa keskeiset soolot. Mutta toki kaupallisuus vaatii, että nuo suurelle yleisölle tutuimmat kappaleet heitetään kehiin, vaikka SMG:ltä yksinkin olisi riittänyt laadukkaita Terhin kynästä sanoitettuja kappaleita kaikille artisteille.

Minusta ei ole aihetta jupista pätkääkään, jos ei aseteta kaikkia samalle viivalle. Oliko esim Danny tekijänä kaikissa hänen päivänään esitetyissä kappaleissa? Ei ollut. Eli voit toki jupista rauhassa tai sitten täällä vauva-foorumilla, mutta jupinasi on epäloogista ja epätasa-arvoista.

Totta kai minusta olisi pitänyt ensi sijassa esittää sellaisia Dannyn biisejä, joiden sävellykseen tai sanoitukseen hän on itse osallistunut, mikäli sellaisia on. Minusta artisteja ja heidän työtään pitäisi kunnoittaa sillä, että ne mahdollisimman omatekemät kappaleet nyt ainakin tuodaan esiin. Muuta kysyttävää? -Ed.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltahöpölehti tehnyt valitusjutun siitä että esitettiin muitakin kuin Terhin sanoittamia kappaleita. Terveisiä toimitukseen, että valittakaa seuraavaksi esimerkiksi Artun tai Dannyn tuotannosta, kun eivät hekään ole itse sanoittaneet.  
https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000005677003.html

Tuota vielä lukematta; minusta on hieman aihettakin jupista, että laulettavien kappaleitten joukkoon oli poimittu Jäätelöauto, jossa Terhi ei ole tekijänä ja lauluosuuksissakin mukana vain taustoissa. UB-tuotantoa olisi suonut olevan mukana enintään puolet, ja nekin niistä, joissa Terhi laulaa keskeiset soolot. Mutta toki kaupallisuus vaatii, että nuo suurelle yleisölle tutuimmat kappaleet heitetään kehiin, vaikka SMG:ltä yksinkin olisi riittänyt laadukkaita Terhin kynästä sanoitettuja kappaleita kaikille artisteille.

Minusta ei ole aihetta jupista pätkääkään, jos ei aseteta kaikkia samalle viivalle. Oliko esim Danny tekijänä kaikissa hänen päivänään esitetyissä kappaleissa? Ei ollut. Eli voit toki jupista rauhassa tai sitten täällä vauva-foorumilla, mutta jupinasi on epäloogista ja epätasa-arvoista.

Artun päivänä Artun nimi oli vain yhden kappaleen perässä kolmantena tekijälistassa. Yhteenkään muuhun 5 kappaleeseen ei ole Arttu osallistunut tekoprosessissa millään tavalla vaan laulaa ne läpi kun ne on valmiina annettu hänen nenänsä eteen. Turha tästä on Terhiä syyttää, kuten myöskään Dannyä, Miraa, aiemmin Suvia, Koivuniemeä, Edelmania, Tuiskua, Kaija koota, Abreuta, Loiria ym jotka eivät osallistu biisiensä tekemiseen mitenkään.

Ei tässä Terhiä syytetä, vaan tuotantoa, joka ne biisit hölmösti valitsee!

Vierailija
924/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltahöpölehti tehnyt valitusjutun siitä että esitettiin muitakin kuin Terhin sanoittamia kappaleita. Terveisiä toimitukseen, että valittakaa seuraavaksi esimerkiksi Artun tai Dannyn tuotannosta, kun eivät hekään ole itse sanoittaneet.  https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000005677003.html

Totta kai minusta olisi pitänyt ensi sijassa esittää sellaisia Dannyn biisejä, joiden sävellykseen tai sanoitukseen hän on itse osallistunut, mikäli sellaisia on. Minusta artisteja ja heidän työtään pitäisi kunnoittaa sillä, että ne mahdollisimman omatekemät kappaleet nyt ainakin tuodaan esiin. Muuta kysyttävää? -Ed.

Ei ole mitään kysyttävää ollut alun perinkään. Se että sinun mielestäsi artisteja tulisi jotenkin erityisesti kunnioittaa on ajatuksena harhainen. Mikäli mielipiteesi taas olisi enemmän universaali eli laajemmin hyväksytty, niin ota ihmeessä yhteyttä kyseistä formaattia esittäviin tahoihin Suomen lisäksi muissa maissa ja myy tämä näkemyksesi heille niin saat siitä itsekin arvostusta. Täällä foorumilla tuota intellektuellia ja syvällistä näkemystäsi ei selvästikään ymmärretä.

Vierailija
925/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltahöpölehti tehnyt valitusjutun siitä että esitettiin muitakin kuin Terhin sanoittamia kappaleita. Terveisiä toimitukseen, että valittakaa seuraavaksi esimerkiksi Artun tai Dannyn tuotannosta, kun eivät hekään ole itse sanoittaneet.  https://www.is.fi/vainelamaa/art-2000005677003.html

Huvittavaa. Ei Danny ole osallistunut yhdenkään kappaleen tekemiseen, kuten ei ole nuo muutkaan aiemmin luetellut artistit ja silti he ovat olleet mukana. 

Vierailija
926/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko kenellekään muulle sellainen vaikutelma, että Terhi ei olisi ihan oma itsensä? Että yrittäisi liikaa olla ulospäin suuntautunut ja ottaisi vaikutteita olemukseensa esim. Mirasta?

Olen kyllä sinänsä Terhistä aina tykännyt, lumoava nainen.

Vierailija
927/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä olisivat mukana jos järjestettäsiin toinen All stars -kausi? Ei sanota ketään viime kaudella mukana olleista. Mun lista:

Antti Tuisku

Pauli Hanhiniemi

Anssi Kela

Suvi Teräsniska

Paula Koivuniemi

Paula Vesala

Vierailija
928/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko kenellekään muulle sellainen vaikutelma, että Terhi ei olisi ihan oma itsensä? Että yrittäisi liikaa olla ulospäin suuntautunut ja ottaisi vaikutteita olemukseensa esim. Mirasta?

Olen kyllä sinänsä Terhistä aina tykännyt, lumoava nainen.

Ei. Todellakaan. 

Vierailija
929/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä olisivat mukana jos järjestettäsiin toinen All stars -kausi? Ei sanota ketään viime kaudella mukana olleista. Mun lista:

Antti Tuisku

Pauli Hanhiniemi

Anssi Kela

Suvi Teräsniska

Paula Koivuniemi

Paula Vesala

Yksi puuttuu, se voisi olla vaikka Ilkka Alanko.

Vierailija
930/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Tuisku

Pauli Hanhiniemi

Anssi Kela

Suvi Teräsniska

Paula Koivuniemi

Paula Vesala

Yksi puuttuu, se voisi olla vaikka Ilkka Alanko.

Ihan sama ketä mutta on kaksi joita EN haluaisi nähdä: Abreu jonka törkykappaleet ja tissien-perseen esittely on oksettavaa. Chisu, joka jätti miehensä ja perheensä ja rikkoi myös Jori Sjöroosin perheen. 

Vierailija
931/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksosta tuli jotenkin ahdistunut olo. Näki selvästi että tunnelma oli pingottunut ja jotenkin kireä.

Onkohan tällä Terhillä jonkin asteen masennus tms. Kasvoista näkyy.

Vierailija
932/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kerrasta tuli sellainen fiilis, että biisit eivät kasvaneet esittäjien käsissä. Akin ja Artun coverit olivat hyviä, mutta siihen se vähän jäi. Miran tulkinta oli minusta ainut, joka energiallaan toi alkuperäisestä uutta esiin.

Ehkä ongelma liittyy siihen, että normaalit pop-biisit ovat aika yksinkertaisia, instrumentteja ja harmonioita on vähän. Jos siellä joku instrumentaalisoolo, niin se on ainoastaan yhden soittajan varassa. Elementit on ammattitaitoisen sovittajan (Leri) helppo järjestellä uusiksi ja sytyttää biisi uuteen loistoon.

Ultra Bran biisit on rakennettu pohjasta asti niin kokonaisiksi ja kirjoitettu niin ammattitaitoisille muusikoille, että niihin on vaikea puuttua ilman että tulos olisi jotain muuta kuin varjo alkuperäisestä.

Nyt olisin oikeastaan toivonutkin, että mukana olisi ollut joku moottoriturpainen räppäri, joka olisi rohkeasti tehnyt biiseihin uusia lyriikoita samoista lähtökohdista kuin alkuperäiset. Siitä olisi voinut syntyä jotain kiinnostavaa.

Terhi selvästi halusikin keskustella noista musiikin tekemiseen liittyvistä ratkaisuista, mutta se ei oikein ottanut tuulta alleen. Mira ei vastannut mitään, kun hän kommentoi että myös PMMP lopetti oikeaan aikaan bändin elinkaaren huipulla. Ehkä aihe tosiaan oli vaikea, kun siellä oli Dannykin joukossa. Hän piti myös selvästi pientä etäisyyttä biiseihin, joita ei ollut itse kirjoittanut eikä säveltänyt - ehkä vaikea ruvetakaan silloin väittämään, että tekstiin olisi valtavan henkilökohtainen suhde.

Vierailija
933/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Arttukaan itkenyt omassa jaksossaan, ei liikuttunut ja tuntui ettei häntä edes kiinnostaneet esitykset. Syy varmasti se, ettei ole itse osallistunut biisiensä tekoon.

Vierailija
934/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään Aki Tykistä paljon! Hänellä on upea ääni, mutta häiritsee, että kaikki puhuu Uniklubista? Aki Tykki on Happoradion laulaja ja hänellä ja Uniklubilla ei ole mitään tekemistä keskenään!

Vierailija
935/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happoradio kirjoitti:

Itse tykkään Aki Tykistä paljon! Hänellä on upea ääni, mutta häiritsee, että kaikki puhuu Uniklubista? Aki Tykki on Happoradion laulaja ja hänellä ja Uniklubilla ei ole mitään tekemistä keskenään!

Taitaa olla noiden vitsi jota jatketaan/toistetaan.

Vierailija
936/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ei kyllä ole mitään järkevää puhuttavaa keskenään. Aiheet ovat: laitetaanko kinkku leivässä juuston päälle vai toisinpäin? Laitetaanko voita näkkileivän reikä- vai sileälle puolelle (artun jakso)? Ja niitä pyllypersevittukortsujuttuja, munien huljuttelua kloorivedessä ja Artun joka jaksossa mainitsema "mulla tuli passkat housuun". En yhtään ihmettele etteivät Danny ja Terhi jaksa osallistua tuollaiseen sonnan jauhantaan.

Vierailija
937/1244 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä kerrasta tuli sellainen fiilis, että biisit eivät kasvaneet esittäjien käsissä. Akin ja Artun coverit olivat hyviä, mutta siihen se vähän jäi. Miran tulkinta oli minusta ainut, joka energiallaan toi alkuperäisestä uutta esiin.

Ehkä ongelma liittyy siihen, että normaalit pop-biisit ovat aika yksinkertaisia, instrumentteja ja harmonioita on vähän. Jos siellä joku instrumentaalisoolo, niin se on ainoastaan yhden soittajan varassa. Elementit on ammattitaitoisen sovittajan (Leri) helppo järjestellä uusiksi ja sytyttää biisi uuteen loistoon.

Ultra Bran biisit on rakennettu pohjasta asti niin kokonaisiksi ja kirjoitettu niin ammattitaitoisille muusikoille, että niihin on vaikea puuttua ilman että tulos olisi jotain muuta kuin varjo alkuperäisestä.

Nyt olisin oikeastaan toivonutkin, että mukana olisi ollut joku moottoriturpainen räppäri, joka olisi rohkeasti tehnyt biiseihin uusia lyriikoita samoista lähtökohdista kuin alkuperäiset. Siitä olisi voinut syntyä jotain kiinnostavaa.

Terhi selvästi halusikin keskustella noista musiikin tekemiseen liittyvistä ratkaisuista, mutta se ei oikein ottanut tuulta alleen. Mira ei vastannut mitään, kun hän kommentoi että myös PMMP lopetti oikeaan aikaan bändin elinkaaren huipulla. Ehkä aihe tosiaan oli vaikea, kun siellä oli Dannykin joukossa. Hän piti myös selvästi pientä etäisyyttä biiseihin, joita ei ollut itse kirjoittanut eikä säveltänyt - ehkä vaikea ruvetakaan silloin väittämään, että tekstiin olisi valtavan henkilökohtainen suhde.

Mira taisi vähän hämmentyä, kun joku ulkopuolinen tulee kertomaan, mikä omalle bändille on ollut oikea aika lopettaa. Hehän sen tietävät, miksi juuri silloin päätettiin laittaa pillit pussiin. Muutenkin vähäteltiin PMMP:n kahta areenakeikkaa, koska Ultra Bra veti paremmin kolmella keikallaan.

Vierailija
938/1244 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti Tuisku

Pauli Hanhiniemi

Anssi Kela

Suvi Teräsniska

Paula Koivuniemi

Paula Vesala

Tää ois muuten ihan sikahyvä! Tai no, Paula Koivuniemee en ehkä jaksais nähä uudestaan mut muuten jees.

Vierailija
939/1244 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mira taisi vähän hämmentyä, kun joku ulkopuolinen tulee kertomaan, mikä omalle bändille on ollut oikea aika lopettaa. Hehän sen tietävät, miksi juuri silloin päätettiin laittaa pillit pussiin. Muutenkin vähäteltiin PMMP:n kahta areenakeikkaa, koska Ultra Bra veti paremmin kolmella keikallaan.

Mä taas aattelin Terhin kommentin enemmän epäsuorana kehuna tai ainakin mairittelevana huomiona siitä, että PMMP:n kohdalla ei koskaan ehditty käydä läpi suosion mahalaskua. :D Eihän tuolla kukaan pysty sanomaan mitään, jos tällaisista kommenteistakin täytyy hämmentyä ja pahastua. Sit voi kohteliaasti sanoa, et kyse ei ihan ollut samanlaisesta taktikoinnista mut kiitti.

Vierailija
940/1244 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terhi on kyllä lahjakas, mutta minulle tulee häntä katsoessani epämiellyttävä olo. Hänessä on jotain niin tiukalle pingoittunutta ja kalseaa, ja hän tuntui koko ajan niin jännittyneeltä oman päivänsä aikana. Enkä ymmärrä sitä, että Terhi valitti, että hän luuli lähteneensä mukaan musiikkiohjelmaan, kun itse ihan vapaaehtoisesti puhua pälpätti suhteestaan Melasniemeen ja sen loppumisesta ja miten olivat sen käsitelleet. Ja mitä hänen muut miessuhteensä ajattelivat Melasniemestä, kun tiesivät heidän suhteestaan.